Miten teillä hoidetaan ruokailu jos imetätte vauvaa? Siis vauvan soseiden syömistä tarkoitan :D
Annatteko ensin soseen ja päälle tissiä jos huolii/jaksaa vai ensin tissiä? Vai annatteko kuitenkin pullosta?
Ite oon tehnyt niin että vauva saa soseen eka ja samalla hieman vettä. Ja sitten vasta tissiä päälle minkä jaksaa. Mutta nyt oon alkanu miettiä että saakohan se riittävästi maitoa kun ei aina jaksakkaan enää, ja mistäs mä tiedän paljonko se syö kun ei ole tississä mittaria :D Ja siis tuolla "tarpeeksi" tarkoitan sitä että kun kuitenkin pitäis vielä 7kk ikäsellä olla se maito pääasiallinen ravinto. Lapsi kyll kasvaa hyvin mutta siis onkohan maidon osuus ruuasta sopiva..
Ruokailusta
2
110
Vastaukset
- 23
Vaikeahan sitä on tietää minkä verran maitoa juo, kun imettää. Seitsemän kuukauden ikäisen maidon tarve on 600-800 ml (Vantaan kaupunki , sosiaali- ja terveydenhuollon toimiala ravitsemusterapia/2006)
Ateriaesimerkki samasta lähteestä alkaen 6 kuukauden iästä 8 kuukauteen:
1.äidinmaitoa
puuroateria
2. äidinmaitoa
kasvis-liha-ateria
3. äidinmaitoa
marja-tai hedelmäsoseateria
4.äidinmaitoa
kasvissoseateria
5.äidinmaitoa
puuroateria
6. äidinmaitoa
Itse olen antanut ensin kiinteitä ja jonkun ajan päästä rintamaitoa. En ole jaksanut ottaa paineita. Vaipat ovat kuitenkin kastuneet, joten varmasti on juonut riittävästi. Ja jos joku päivä ei juo/syö kovin paljon, niin toisena päivänä ehkä sitten. Pullosta ollaan annettu tuttelia pitkillä automatkoilla tai jos isä on jäänyt lasta hoitamaan.
Saa olla iloinen, jos lapsi suostuu syömään kiinteitäkin ruokia! Ei kiinteiden aloittaminen välttämättä kaikille ole helppoa. Jotkut lapset joisivat mieluummin vain maitoa... - mukavia imetyshetkiä
Veden antaminen kannattaa ajoittaa aterioden väliin. Toki hörppyjä voi ruuan jälkeen antaa, mutta ei isompia määriä. Täyttää muuten pienen masun ja sit i vauva jaksa puolen tuntiin imeä maitoa :) Ja tuo vaippojen kostuminen tosiaan kertoo, et saa riittäväti nestettä. Tai meillä kun on pottailtu 6kk alkaen niin nähdään arvo määrästä ja tummuudesta sieltä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 674421
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h684271Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112947Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv662835Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p212119Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.552002Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151689- 321513
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1111373- 1821286