Näyttelyasento

uusinäyttelijä

Minulla on reilun vuoden ikäinen valkoinen länsiylämaanterrieri, jonka kanssa olen nyt kesällä menossa ensimmäiseen näyttelyyn. se tulee olemaan myös minun ensimmäinen näyttelyni, ja kaipaisin nyt neuvoja asennossa seisottamiseen. Miten saan koiran seisomaan oikeaoppisesti näyttelyssä? westieillähän pitäisi takajalat olla hieman enemmän takana, kun mitä niillä luonnollisesti on. Kun yritän opettaa koiraani pitämään jalkoja niin, niin se siirtää ne välittömästi takaisin. onko kellään hyviä neuvoja?? ja pitääkö koiraa hieman nostaa hihnasta ylöspäin, jotta pää pysyisi ryhdikkäänä? Eikö se kurista koiraa?

1

229

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onnea näyttelyyn!!

Koirasi menee siis junnu- tai nuorten luokkaan. Siellä esiintymistä katsotaan vielä vähän läpi sormien. Avoimessa sitten on jo tarkempaa. Palkkaamalla olen koittanut omaani opettaa, kun koira kurottaa palkintoa sen takajalat jäävät luonnostaan vähän taakse. Juoksuttaessa näyttelytalutin laitetaan ihan ylös ja pidetään tuntumalla - ei vedetä eikä kuristeta sitä koiraa :).

Reipasta mieltä - koita olla jännittämättä - se tarttuu helposti koiraan (nimim .kokemusta omaava). Ylihermostunut esittäjä, joka jatkuvasti vääntää sen koiran jalkoja ärsyttää helposti tuomariakin. Hyvä tuomari osaa kyllä arvioida koirasi rakenteen, vaikka se ei ihan täydellisesti seisoisikaan. Tässä kohtaa kyllä täytyy tunnustaa että itselläni on kokemusta lähinnä käyttökoirien tuomareista - näillä pikkuisilla voi olla vähän eri tavat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pystyisitkö pitämään

Näppejä erossa jos tulisi siihen tilaisuus
      Ikävä
      45
      3393
    2. Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd

Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai
      Maailman menoa
      69
      3181
    3. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      30
      2925
    4. Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa

Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl
      Maailman menoa
      159
      2728
    5. Tuntuuko ettet tiedä

Enää miten toimia mun suhteen. Kun en taida tietää itsekään
      Ikävä
      25
      2219
    6. En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä

Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛
      Ikävä
      11
      2119
    7. Kirjotan ikävää ulos

Haluaisin kuulla mitä ajattelet minusta. ihan mitä vaan mitä mietit. Voisit kertoa minulle, tai sitten kirjoittaisit run
      Ikävä
      14
      1658
    8. Sinä se vaan jaksat

Suosittelen lopettamaan hyvissä ajoin, tuo toimintas ei auta unohtamiseen. Jossain vaiheessa asia julkistuu enkä usko et
      Ikävä
      23
      1507
    9. Onnettomuus

Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?
      Kuhmo
      3
      1377
    10. iltalehden uutinen poistettiin?

Jämsässä koulussa rikosepäily avustaja juu
      Jämsä
      15
      1316
    Aihe