Minulla on reilun vuoden ikäinen valkoinen länsiylämaanterrieri, jonka kanssa olen nyt kesällä menossa ensimmäiseen näyttelyyn. se tulee olemaan myös minun ensimmäinen näyttelyni, ja kaipaisin nyt neuvoja asennossa seisottamiseen. Miten saan koiran seisomaan oikeaoppisesti näyttelyssä? westieillähän pitäisi takajalat olla hieman enemmän takana, kun mitä niillä luonnollisesti on. Kun yritän opettaa koiraani pitämään jalkoja niin, niin se siirtää ne välittömästi takaisin. onko kellään hyviä neuvoja?? ja pitääkö koiraa hieman nostaa hihnasta ylöspäin, jotta pää pysyisi ryhdikkäänä? Eikö se kurista koiraa?
Näyttelyasento
1
200
Vastaukset
- onnea näyttelyyn!!
Koirasi menee siis junnu- tai nuorten luokkaan. Siellä esiintymistä katsotaan vielä vähän läpi sormien. Avoimessa sitten on jo tarkempaa. Palkkaamalla olen koittanut omaani opettaa, kun koira kurottaa palkintoa sen takajalat jäävät luonnostaan vähän taakse. Juoksuttaessa näyttelytalutin laitetaan ihan ylös ja pidetään tuntumalla - ei vedetä eikä kuristeta sitä koiraa :).
Reipasta mieltä - koita olla jännittämättä - se tarttuu helposti koiraan (nimim .kokemusta omaava). Ylihermostunut esittäjä, joka jatkuvasti vääntää sen koiran jalkoja ärsyttää helposti tuomariakin. Hyvä tuomari osaa kyllä arvioida koirasi rakenteen, vaikka se ei ihan täydellisesti seisoisikaan. Tässä kohtaa kyllä täytyy tunnustaa että itselläni on kokemusta lähinnä käyttökoirien tuomareista - näillä pikkuisilla voi olla vähän eri tavat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_242514Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.571853Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup151409Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu3041115Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua141085- 2591002
- 62957
- 146913
- 49835
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.113827