Heips, voisko joku auttaa??

Lee15

Olen Filippiineiltä pikkulapsena adoptoitu tyttö. Taustastani on kerrottu sen verran, että äitini oli hylännyt minut ja minut oli jätetty hoitokotiin.

Itse kyllä muistan, että pahat miehet varastivat minut äidiltäni ja sitten päädyin sinne hoitokotiin. Tuo tapahtuma on jäänyt mieleeni traumaattisesti ja näen siitä vieläkin pahaa unta...

Haluaisin palauttaa biologisen äitini maineen. Hän varmasti kaipaa minua.

6

334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7+11

      Oletko täysi-ikäinen?
      Siinä tapauksessa ota yhteyttä Pelastakaa Lapsiin. Yhteystiedot löytyvät esim. heidän nettisivuiltaan.

      Alaikäisenä keskustele asiasta adoptiovanhempiesi kanssa.

      Hyvää jatkoa!

    • JonesHenry

      Voit lähettää sähköpostia minulle [email protected] jos kiinnostaa. Tausta hyvin samanlainen, valitettavasti. Kommunistijuntta raiskasi äitini, ei tarjonnut hänelle minkäänlaista mahdollisuutta aborttiin, ja pani minut sitten "adoptioon" Ai että minä olen siitä kärsinyt!

      • 9

        Kirjoitit jossain, että äitisi olisi kuollut. Onko se varma tieto. Jos ajattelee maan olosuhteita ja että siellä ei kai ole väestökirjanpitoa, niin luulisi ihmisten ei kuolevan vaan "kuolevan" eli pysyttetevän itse kadoksissa, piiloutuvan, muuttavan nimensä, lähtevän ulkomaille pakoon tms.
        Niin jotkut teki viime vuosisadan alussa Suomessakin.


    • JonesHenry

      Tuo on aivan totta, mutta en pidä silti todennäköisenä, että hän olisi kestänyt elossa saatanan valtakautta Ethiopiassa;

      http://www.ethiopiantreasures.co.uk/pages/derg.htm


      Minä uskon, että taivaskodissa on lopulta meille kummallekin sijaa. Sinne ei saatanan valtakunta ulotu!

    • adoptiotytär

      Hei kultanuppu, älä sure sitä, että äitisi hylkäsi, äitisi ei varmasti hylännyt muuten kuin ei hänellä ollut voimaa ja varallisuutta silloin, äitisi kantaa sinua sydämessään loppuun asti, mutta hänellä ei ollut silloin mahdollisuutta ja kenties tunsi voimattomuutta, turvattomuuta, pelkoa ja köyhyyttäkin. Hän ei nähnyt muuta vaihtoehtoa kuin antaa lapsi hyvään turvaa. Älä syytä häntä ikinä. Hän oli ihan hyvä äiti. Minäkin olen lastenkotilapsi, en ole tuntenut pahaa oloa siitä, että äitini hylkäsi, hän vei minut hyvään paikkaan, kun ei pystynyt muuta. Mutta Adoptiäiti se vasta hirviö on ollut, ajoittain. Toinen tarina.

      • surullinentyttö

        sama kokemus minulla, adoptioäiti oli lapsettomuudestaan katkera, toivoi minun "parantavan" hänen häpeänsä, jolloin sain itse kantaakseni sen. Syntyperäni oli huono, joten minä olin huono ja adoptioäitini se hyvä ihminen, joka pelasti minut. Silti haukkui minua jo lapsena, huusi kuin hinaaja. Mikään ei koskaan ollut tarpeeksi hyvää, en minä eikä koulumenestykseni. Murrosiässä tilanne alkoi kriisiytyä ja 19-vuotiaana lähdin kotoa riidoissa, epätoivoisena, enkä yli puoleen vuoteen ottanut yhteyttä kotiini. olen ollut aina herkkä lapsi, stressaannun ja pelkään erityisesti äitini tapaisia ihmisiä. Olen kovettanut kuoreni, mutta sisälläni on pieni hylätty lapsi, jota pyrin nyt kuuntelemaan ja hyväksymään. Käyn terapiassa, josta Kela korvaa osan. Toivon, että joskus vielä tulen ehjäksi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe