Intel Core i3-550 3.2 GHz Prosessori
6GB Keskusmuisti
1 TB Kovalevy
ATI Radeon 5570 HD 1 GB Näytönohjain
Windows 7 Home Premium
Eli pystyiskö tolla pyörittään esimerkiks Minecraftia tai Counter Strike Sourcea?
Jos tiedätte jonkun paremman koneen kerro se minulle.
Onko tämä hyvä pelikone?
26
551
Vastaukset
- Tee-se-itse
Kyllä tolla MC ja CSS toimii vallan hyvin, mutta toi "6GB Keskusmuisti" on mainoskikka eikä toi näytönohjain ole ihan tehokkaimmasta päästä. Noita valmis koneita on kyllä vaikee löytää hyvällä hinta/teho suhteella.
Yksittäiset ohjelmat eivät yleensä osaa käyttää 6gb keskusmuistia. 1 TB kovalevy riittää ihan kaikkeen paitsi 20 blue-ray leffan koneelle pienentämättömänä kopioimiseeen.
Kerro vähän mikä on hintahaarukka ja onko itse kasaaminen mahdotonta (hinta/teho-suhde moninkertaistuisi)
www.jimms.fi on ihan hyvä puoti kannatta tsekata Parempia pelikoneita löytyy kyllä sadoittain, ei niitä voi kukaan alkaa luetella.
Näytönohjain on pelikäyttöön luokkaa vaatimaton (muttei aivan toivoton) eikä prossullakaan juhlita. Jotain tuolla kyllä pelaa jollain asetuksilla. Nuo kysymäsi saattavat toimiakin.- tää parempi?
No oisko tää parempi? http://www.verkkokauppa.com/fi/product/33960/cxmmx/Acer-Aspire-X3400-Athlon-II-X3-445-6-GB-1-TB
- VinV
Samaa sarjaa, ei pelikonetta saa marketista, se täytyy kasata itse tai kasauttaa komponenteista liikkeessä.
- v.a.h.i.n.k.o
Ostin tammkuussa 2011 kyseisen masiinan,ja nyt heinäkuussa kone on takuu
huollossa...myyjä liikkeessä sanottiin,että vaihtavat emolevyn tai laittavat kokonaan keskusyksikön.Saas nähdä,mitä sieltä huollosta tulee?
- lolololololol
no en tarkottanu et täysasetuksilla pystyis pelata. kai tolla ny paremmin pystyis ku parempi näytönohjain ja kolmiydinprosessori?
- VinV
Väärin, alkuperäinen setti on tehokkaampi sekä näytönohjaimen, että prosessorin puolesta.
- lolololololol
no kertokaa jotain muita samanhintaisia pakettikoneita.
ei tuohon hintaan paljon vaihtoehtoja ole, tiedän kuitenkin ihmisiä, jotka pelaavat noilla uusiakin pelejä, tosin low asetuksilla. mutta kuitenkin. itse ottaisin tuon ekan.
- rujo
Miksi pakettikone?! Saat enemmän vastinetta rahoillesi kun valitset itse komponentit ja kasautat sen.
- ccccca
kasauta kone liikkeessä, tai tutulla joka osaa sen. Maksa ennemmin jokunen satku enemmän, kuin otat valmispaketin joka ei ole tulevaisuuden kone. Nuo näytönohjaimet, ja tuo i3 suoritin on aika kehto. Jos meinaa ostaa pelikoneen, niin se pitää olla tehokas jotta voi sitten pelata näitä uusia pelejä, jotka vaativat koneelta erityistä tehoa.
Prosessori tulee olla intelin i7, keskusmuistia vähintään 4gb, näytönohjain vähintään NVIDIA GeForce GTX560 tai Radeon HD 6870. Ei missään nimessä kannata hankkia konetta, jolla ei voi pyörittää pelejä paremmilla grafikoilla. Sen verran iso ja tärkeä investointi on, että näissä ei kannata säästellä.
Tietysti jokaisen tarpeiden mukaan, mutta jos pelaat vaativattomampia vanhempia pelejä, tai uudempia pelejä huonommilla grafiikoilla niin silloin eriasia. Itse jos pelailisin, niin kasaisin koneen, johon sijoittaisin sen vähintään 1000€. Kaupan ns tehokoneet, eivät ole tehokkaita, vaan kalliita masinoita!- arsori
Pelikäytössä i7 on täysin turha, i5 2500k on jopa parempi. i7:stä tuttu HyperThreading ei hyödytä pelikäytössä mitään. Tokihan se on esim videoeditoinnissa paljon parempi, mutta kun ei pelikäytössä hyödytä.
Ja MUISTAKAA OSTAA NIITÄ K MALLEJA (2500K, 2600K), jos itse kasaatte tietokoneenne.
Näytönohjaimeksi Nvidian 550ti tai 560ti, ja ehdottomasti pitää olla ti malli. Myös AMD:n radeoneissa on hyviä valintoja, esim: 7000 sarjalaiset.
Emolevystä ei kannata tinkiä, sillä se sitoo kaikki komponentin yhteen!
RAM muistiksi riittää 4gb, mutta kun se on nykyään niin halpaa niin about kymppi lisää ja saat 8 gigaa = parempi multitasking-kyky. Myös RAM muistin nopeuteen kannattaa kiinnittää huomiota.
Ja pakko vielä saarnata, että kyllä se i3 2120 menee vielä pelikäytössä, ainakin ylikelloitettuna 4 gigaan. Ei se täysi susi ole, vaikka niin haukutaan. Pitää vain entistä enemmän muihin komponentteihin ja niiden yhteensopivuuteen kiinnittää huomiota. Mitään 590 näyttistä ei kuitenkaan i3:n kanssa kannata laittaa. Nyrkkisääntönä voisi olla että prosessori ja näytönohjain suunnilleen samanhintaisia niin hyvä tulee.
- Konetta0stamassa
Olisiko nämäkoneet minkä laisia esim dirt showdown täysillägrafiikoilla tai crysis 2 täysillägräfiikoilla?? pyöriiko parin vuoden päästä vielä pelit?
kumi olisi parempi
1http://www.systemastore.fi/product_info.php?cPath=56_10&products_id=52028
2http://www.systemastore.fi/product_info.php?cPath=56_10&products_id=49773- Konetta.
Tuo halvempi on hyvä paketti hinta/laatu suhteeltaan. Itse ottaisin ehdottomasti sen. Ei ole kovin paljon hitaampi kuin tuo kalliimpi. Pelit pyörii varmasti myös tulevina vuosina.
- dddddddddd..ddddd
KUmman ottaisin uuteen koneeseen sanokaa mielipiteenne
ASUS HD 7750 1GB GDDR5 vai XFX HD6950 2GB GDDR5
Onko tuo 7750 tehokkaampi pelikäytössä ja onko tuo 2GB parempi kuin 1GB??
ja kumoi tulevaisuuttavarten....
asiaolisikiireellinen! - Uppmas
6950 tietty...
- olantyhmä....
uppmas voisitko perustella kun onlen aika tyhmä näissä jutuissa , eikos 7750 pitäisi olla parempi.. Mitä pelejä pyörittää?
- Uppmas
Ei, koska huonommasta alasarjasta (7xx vs 9xx), vaikka onkin uudemmasta sarjasta.
Pyörittää kaikki pelit.
- AMD PHENOM II X4 965
Ja eikös tämän pitäisi olla tarpeaksi tehokas pelikäyttään AMD PHENOM II X4 965 AM3 3,4GHz, 4-core Black Edition prosessori ?
- Uppmas
Jep.
- Kiitos!=)
Eli otan HD6950:-)
Ja vielä mistahan saisi windows 7 64bittisen halvalla ja onko asentaminen vaikeaa?Windows 7 Home Premium 64-bit OEM saa kohtuu halvalla täältä: http://www.jimms.fi/tuote/GFC-00601
Sen asentaminen on aika helppoa: http://keskustelu.hardware.fi/t.cfm/f-257/opas_windows_7_kayttojarjestelman_asennus_suomenkielinen_windows-878453/
Tuon ohjeen 15 kuvan kohdassa paina "Hanki päivityksiä muihin MS tuotteisiin".
- Al0ittelija
Anteeksi kun kyselen koko ajan mutta pystyyköhän tuohon http://www.systemastore.fi/product_info.php?cPath=56_10&products_id=52028
vaihtamaan osia esim parin vuoden päästä näytön ohjainta tai jotain muuta osaa?
Ja tuo Antec One Hundred pitäisi olla ihan toimiva koppa? - Konetta.
Pystyy ja koppa ajaa kyllä asiansa.
- Thanyouuuuuuuuuuuuuu
No eiköhän pistetä tilaukseen kun rahaa tulee=)
- ekspertti1
Joo mut kannattais ehkä olla intel core i5
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4573908Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181662- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991388Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 501276
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441059
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331047