Hc teurastamo

teuraseläin

Kertokaas mikä teurastamo ostaa highlandeja teuraaksi etelä-suomessa? Entä pohjoisempana? Onko hinta eroja, eli kannattaako lähteä kuljettamaan kauenmaksi pohjoiseen teurastamoo?
Olisi tuossa kolme teurasikäistä sonnia. Saarioisilta, Hkoolta ja aalta sanovat, ettei teurasta highlandeja.

9

531

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teuraseläin

      Eikö kukaan tosiaan tiedä teurastamoa, joka ostaa hc-sonneja teuraaksi? Huittisten teurastamo on ainoa, joka sano ostavansa, mutta se maksaa 1,5€/kg, että ei paljon innosta. 400€ sonnista ei ole mitään. Ennemmin ammun itse ja pistän lauhaluoman kyytiin.
      Osaako joku sanoa, että mikä siinä on että ei makseta sitä normaali hintaa vajaata 3€/kg)

      • kysyppä tuolta

        Missäpäin olet, täälläpäin ostaa Rönkä ja maksaa saman hinnan kuin muistakin tavallisista sonneista, viimeksi taisi olla noin 2,78 euroa kilolta, ( kesäkuu 2011 ).

        Lus lavi tietenkin ...

        Savo-Karjalan liha ostaa aina laajalta alueelta, kysyppä sieltä, teurastaa Sastamalassa.
        Maksaa saman hinna kuin muistakin sonneista, toi 1,5 euroa on jonkun huijaus, ei siihen kannata suostua.


    • lehmä teuraaks

      Meillä olis muutama huonosti tiinehtyvä highland emo. Toinen ei ole saanu vasikkaa kolmeen vuoteen ja toinen ei kahteen vuoteen. Nythän niistä ei sitten enää saa ees tukea kolmen vuoden jälkeen, joten poistaahan ne pitäis. Sonnin lihat ollaan myyty suoramyyntinä, mutta kukaan asiakas ei halua lehmän lihaa, vaikka halvemmalla myis, eikä oikein viitti vaki asiakkaita huijata.
      Mites siis on noi lehmät kelpaako ne yhtälailla savo-karjalan lihalle kun sonnitkin? Minkäslaista hintaa niitten ruhosta maksetaan?
      Kun en oo koskaan teurastamoon ennemmin mitään myyny, nii maksaako teurastamo hinnan pelkästä ruhosta, vai maksaako se lisäks sisäelimistä ja taljasta? Kun ittelle teurastaessa aina myydään sisäelimet, taljat ja sarvetkin jos ne on hyvä kuntosia.

      • joojoojooo

        Savo-karjala maksoi viimeksi 1,5 euroa kilolta lehmästä, eihän se paljon ole, taitaa olla sama kuin normaalissa maitolehmässä.
        Ei maksa sisäelimistä, eikä taljasta mitään lisää.


    • Highland tietäjä

      Tämä palsta on aivan väärä paikka kysellä highlandrotuun liittyviä asioita. Yhdistyksen sivujen omalta foorumilta saa heti asiantuntevia vastauksia.
      Täällä ei asiantuntijat juurikaan pyöri. Itsekin tulin vinkin perusteella ja uudistuksen jälkeen oli vaikea löytää edes koko maatalouspalstaa. Ennen oli linkki heti etusivulla.

      Nimimerkille "lehmä teuraaks": Ota arvopalat talteen ja kyllä ne voi aivan hyvin myydä suoraan. Sanot vain reilusti mitä ja mistä ovat - muista, että lehmässä on parhaat marmorit. Loput lihat makkaraleikoksi tai säilykelihaksi.

    • Highland tietäjä

      Sikäli muuten hupaisa juttu, että highlandyhdistyksessä TODELLA moni potee ankaraa pulaa teuraista. Yhdistyksen osto/myynti-palstan kautta saisi myös nimimerkki "teuraseläin" myytyä sonninsa helposti tuolla kolmella eurolla per teuraskilo.

    • otan yhteyttä

      Onneksi satuin vilkaisemaan tänne palstalle.

      Voisitko pistää tänne yhteystietosi. Käy vaikka avaamassa free eemeli, niin otan yhteyttä. Meillä nimittäin on pari kymmentä 1 - 2v ikäisiä sonni poikia. Ollaan yritetty myydä niitä jo toista vuotta, mutta eipä ole kukaan ostanut. Meillä on ollut ilmoitus maaseudun tulevaisuudessa parisenkymmentä kertaa ja joskus ei ole tullut yhtään soittoa ja joskus on tullut pari soittoa, mutta kun olen sanonut hinnan niin siihen on lopahtanut sekin vähä kiinnostus. Olen pyytänyt pojista 600€ alv eikä se minun mielestäni ole paha hinta.
      Kun itse en tuohon yhdistykseen kuulu, niin aika huono sitä kautta edetä.

      Piti vielä lisätä että lihaa saisi kyllä hyvin kaupaksi muutaman ravintolaan, mutta sitten lihaa pitäisi pystyä toimittamaan sonnin verran viikossa, että se ei oikein onnistu.

      • sama ongelma

        Mulla on sama ongelma, määrät on niin pienet, ettei kauppa ota valikoimaan, jos pystyisin toimittamaan suurempia määriä, niin sitten kyllä kävisi.


      • onko näin

        Ilmeisesti muualta saa halvemmalla, kun ei kauppoja synny.
        Kiinnostusta on näköjään olemassa, kun kerran soittelevat kumminkin.
        Itse ostin kahdeksan yksivuotiasta sonnia 400 euroa plus alvi ja olen hintaan erittäin tyytyväinen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1703
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      175
      1340
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1128
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1128
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      956
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      47
      916
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      69
      897
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      860
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe