Hei,
lyhyt kysymys. Olen menossa työelämävalmennukseen Suomen lähetystöön ulkomaille. Olenko oikeutettu normaaliin asumistukeen, sillä työelämävalmennusraha on kovin pieni?
TYÖELÄMÄVALMENNUS ulkomailla ja asumistuki
5
343
Vastaukset
- Jytkis
Siis Suomen asumistukeen? No et, olet ulkomailla.
- tsöktsök
Miksi sä pitäisit suomessa asuntoa jota varten sitten saisit asumistukea? Ja jos olet työkkärin rahoilla ulkomailla, niin älä edes kuvittele etteikö muut viranomaiset ja kela sitä saisi tietää. ei ole mahollista.
Et vo saada suomessa asumistukea, jos olet virallisesti työharjoittelussa jossain aivan muualla kuin suomessa. - Pähkääjä
Siis. En hae tukea mihinkään Suomen asuntoon vaan asumiseen siellä ulkomailla. Ja huomio, olen ulkomailla Suomen valtiolle työharjoittelussa, eli siinä suhteessa voisi kuvitella että olen ihan oikeutettu samoihin tukiin kuin muutkin suomalaiset.
Jos saan työkkäriltä 700 e kuussa työelämävalmennustukea, voisi myös olla tarvetta asumistuelle... - 6+65
Kannattaisikohan kysyä ihan sieltä työkkäristä. Olet kuitenkin sen verta spesiaalissa tilanteessa, että todennäköisyys löytää joku saman kokenut tältä palstalta on aika pieni.
- Ei makseta...
Kelan sivuilla on ihan suomeksi, mitä etuuksia voit saada ulkomaille. Asumistukea EI makseta ulkomaille.
"■yleinen asumistuki (vain Suomessa sijaitsevan asunnon kustannuksiin)."
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/141107144035HS?openDocument
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.2110935- 408227
- 1265247
- 1433646
- 693568
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi353524- 333157
- 552519
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak352021- 281786