Hei,
lyhyt kysymys. Olen menossa työelämävalmennukseen Suomen lähetystöön ulkomaille. Olenko oikeutettu normaaliin asumistukeen, sillä työelämävalmennusraha on kovin pieni?
TYÖELÄMÄVALMENNUS ulkomailla ja asumistuki
5
355
Vastaukset
- Jytkis
Siis Suomen asumistukeen? No et, olet ulkomailla.
- tsöktsök
Miksi sä pitäisit suomessa asuntoa jota varten sitten saisit asumistukea? Ja jos olet työkkärin rahoilla ulkomailla, niin älä edes kuvittele etteikö muut viranomaiset ja kela sitä saisi tietää. ei ole mahollista.
Et vo saada suomessa asumistukea, jos olet virallisesti työharjoittelussa jossain aivan muualla kuin suomessa. - Pähkääjä
Siis. En hae tukea mihinkään Suomen asuntoon vaan asumiseen siellä ulkomailla. Ja huomio, olen ulkomailla Suomen valtiolle työharjoittelussa, eli siinä suhteessa voisi kuvitella että olen ihan oikeutettu samoihin tukiin kuin muutkin suomalaiset.
Jos saan työkkäriltä 700 e kuussa työelämävalmennustukea, voisi myös olla tarvetta asumistuelle... - 6+65
Kannattaisikohan kysyä ihan sieltä työkkäristä. Olet kuitenkin sen verta spesiaalissa tilanteessa, että todennäköisyys löytää joku saman kokenut tältä palstalta on aika pieni.
- Ei makseta...
Kelan sivuilla on ihan suomeksi, mitä etuuksia voit saada ulkomaille. Asumistukea EI makseta ulkomaille.
"■yleinen asumistuki (vain Suomessa sijaitsevan asunnon kustannuksiin)."
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/141107144035HS?openDocument
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1931422
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138913- 85882
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?52821- 53786
Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t253677Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,10660Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä330639Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk58634- 53604