Mielenkiinnosta haluaisin keskustelua kyseisestä koulusta. Mitä nyt olen löytänyt muita keskusteluja ym. mielipiteitä niin ilmeisesti paikka on aikas kauhea. Itsehän en tuota usko ennen kuin näen ja koen sen.
Olen siis lähdössä elokuussa opiskelemaan graafista suunnittelua Lybeckerille.
Kertokaahan, millaisia opettajat ovat, millaisia muita kokemuksia olette saaneet koulusta....jne.
Arvostaisin todella, jos Lybeckeriläiset viitsisitte kirjoitella!
Itse Raaheakin on jo haukuttu kaupunkina. Ensimmäisen kerran kun menin käymään Raahessa, yllätyin. Ei se kaupunki ole lainkaan liian pieni, taino ehken stadilaiset ajattelevat niin. Itse olen kotoisin vielä kolme kertaa pienemmästä kaupungista, jossa ei ole tyyliin perus ihmisen elintarvike paikkoja: Citymarketia, Prismaa tai edes lidliä.(joten älkää siis valittako, että raahe on liian pieni paikka!) Inhoan pikku kaupunkeja, mutta luulen, että tulen selviytymään seuraavat kolme vuotta raahessa tahdon voimalla.
Lybeckerin käsi- ja taideteollisuusoppilaitos
4
775
Vastaukset
- aloittava
Taitaa olla kaupunkilegendoja vaan nuo pelottelu yritykset...Joka paikkakunnallahan niihin törmää, itse ainakin muutan innolla Raaheen :) Niin ja Lybeckeriin opiskelemaan! :)
- mrtlntr
Kävin kuvataiteen pääsykokeissa ja tulipa ilmoitus että sisään pääsin.. Mutta jotenkaan koulun ammattitaitoisuus ei vakuuttanut, joten menin sitten muualle..
Tai kun pääsykokeissa tuntui jo että se on vähän kuin jokin lasten leikkitarhat, kun jotkut itseä nuoremmat esittelivät koulua jne. Kurkattiin esittelykierroksella graafisen puolen luokkaa, niin taisi siellä näkyä Imacit jos oikein muistan, se vähän yllätti.. Kun yleensä pohjanmaan kouluissa ei odottaisi näkevän koneita jotka käyttäisivät muuta kuin vistaa..
No Raahea en kyllä millään oikein kaupunkina pitäisi.. Toki vaikuttaisi jos siellä olisi juna-asema ja paremmat liikenneyhteydet, mitkä puuttuvat naapurikunnistakin.. Tai siis kaupungeista.. :) Tietäisi että pääsisi äkkiä pois kun tahtoo. Tuntuu että ihmiset kulkevat siellä autolla, että vähän sitä amiskulttuuria luvassa.. Että sellainen keskustaton kaupunki kuin oulukin.- tähtiMerkki
Raahessa Lybeckerillä on annettu graafisen suunnittelun koulutusta jo vuodesta 1985 alkaen. Ja alusta asti opettajina on ollut alan ammattilaisia. Ei siis pitäisi olla mikään ihme, että tietokoneina on niitä samoja iMAc-koneita mitä mainostoimistoissakin käytetään. Koneita uusitaan ja ohjelmia päivitetään jatkuvasti joten ajan tasalla ovat pysyneet. Atk-tuesta on valitettavasti viime vuosina säästetty...
- jasdvuia
Älä mene sinne. LYBECKER ON PERSEESTÄ. KOULUTUS ON ÄÄRETTÖMÄN HUONOLAATUISTA JA TÄYTTÄ HUIJAUSTA. HENKILÖKUNTA ON ÄÄRETTÖMÄN LAHJATONTA J A SEN ARVOISIA ETTEI HE ANSAITSE OLLA TYÖLLISTETTYJÄ.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra haluaa muuttaa
maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....23010182Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!
🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen604704Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan
Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht1474181Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!
Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu1454104- 2183924
Päivän Riikka: Valmet Automotive aloittaa jättimäiset muutosneuvottelut
😭😭😭😭😭😭😭 Tämäkin vielä, Brutukseni. Että ei olisi Suomen historian pahimmat työttömyysluvut riittäneet, niin Riik463204Aamun Riikka: sakset tiputtavat 31 000 lasta köyhyysrajan alle
✂️ STM:n tuoreen arvion mukaan Riikan leikkaukset pudottavat peräti 31 000 lasta köyhyysrajan alle, kun aikaisempi THL402459Kolmepäiväinen työviikko on kulman takana
Zoomin toimitusjohtajan mukaan tekoäly alkaa olla monissa työtehtävissä niin tehokas, että ihmiset voivat pudottaa työpä12245Nuoret pois politiikasta!
Näillä 30-kymppisillä ei ole juuri mitään elämänkokemusta. Ja tällaiset raakileet saavat huseerata ja pilata Suomen!181779Rakastan sua mutten uskalla jutella sulle
Kumpa sä näkisit tämän viestin❤️ Kaipaan sua vaikka oot välillä ihan lähellä mutten saa sanottua sulle enää mitään. Ujos1601733