Odotanko liian innokkaasti kosintaa?

kosintaa_odottava

Olemme avomieheni kanssa seurustelleet nyt 7 vuotta, yhdessä asuneet 1,5 vuotta. Olemme molemmat 22-vuotiaita, ja olemme puhuneet paljon tulevaisuudesta, naimisiin menosta ja lasten hankinnasta. Itse olisin jo valmis menemään kihloihin ja naimisiinkin vuoden tai parin päästä. Poikaystäväni kuitenkin tuntee kuitenkin olevansa liian nuori ja haluaisi odottaa pari vuotta ennen kihloihin menoa. Ymmärrän kyllä tuon, koska monikaan meidän ikäinen ei vielä naimisiin ole menossa, mutta toisaalta harvat ovat myöskään meidän iässämme seurustelleet näin kauan. Molemmista meistä kuitenkin tuntuu, että tämä suhde kestää ja naimisiin mennään jossain vaiheessa. Itse vain haluaisin jo mennä kihloihin, ja näin luvata mennä hänen kanssaan naimisiin. Olenko liian ahdisteleva jos yritän saada hänet jo nyt kihloihin? olen myös miettinyt että pitäisikö itse kosia, mutta ei sittenkään... haluaisin kuitenkin että mies kosisi.

5

414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Odota vielä. Onhan se kuitenki tärkeämpää että mies haluaa oikeesti naimisiin, ku että pakotetaan kihloihin. Mä oon myös seurustellu miehen kans 7,5 vuotta ja edelleen odotan kiltisti että mies jossain vaiheessa kosii, kun siitä siltä tuntuu. En haluais kosia ettei sitte suostu vaan siksi että saattaisin loukkaantua. Oon valmis oottamaan vielä pari vuotta, jos ei sittekään kosi niin sitte ei. Mietin sitte tilannetta sen mukaan, oonko valmis jatkamaan vaikkei koskaan mentäis naimisiin.

    • jnhgfd

      Mikä ihme teillä naisilla on että pitää päästä naimisiin?

      • kihlattu

        Avioliitto on (naisten mielestä ainakin) seuraava looginen askel parisuhteelle. On mukavaa tietää, että on sitten joku, joka voi aina olla korjaamassa sen hajonneen ovensaranan tai joku pitkä joka ojentaa tavaroita ylähyllyltä, kun ei itse yllä. tietty turvallisuuden tunne on tärkeä vakavassa suhteessa, ja avioliitto tarjoaa pysyvyyttä... Näin minä ainakin sen ajattelen, muita mielipiteitä...? : )


      • AP-kosintaa_odottava

        Itselläni on ainakin jo vauvakuume, ja ennen lapsen saamista haluan olla naimisissa, ja ennen naimisiinmenoa taas kihloissa. Tämän takia haluaisin jo mennä kihloihin. Lyhyesti ja ytimekkäästi :)


    • nuori~pari

      Seurustelimme vuoden kihloihin mentyämme ja ensi vuonna menemme naimisiin 3,5 vuotta seurusteltuamme ja ikää meillä tulee olemaan 20 vuotta molemmilla, samalla tavoin kun vanhemmillani silloin kun menivät naimisiin.

      Halusin ehdottomasti välttää poikaystäväni vanhempien kohtalon, he eivät ole menneet kihloihin ja ei tule menemään poikaystäväni isän takia joka haluaa olla poikamies loppuun asti vaikka asuvatkin saman katon alla poikaystäväni äidin kanssa ja ikää nyt isällä 64 ja äidillä 53.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      158
      1561
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1235
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      199
      1086
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      987
    5. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      178
      852
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      61
      852
    7. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      56
      798
    8. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      786
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      39
      695
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      49
      687
    Aihe