Vanhoillislestadiolaisia homoja?

pehapp

Oletko vanhoillislestadiolainen ja homoseksuaali?
Haluatko jutella toisten vl-homojen kanssa?

Ota yhteyttä toiseen vl-homoon: [email protected]

26

1465

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SL 169

      Olen vanhoillislestadiolainen ja minulla on homoseksuaalinen taipumus. Haluan säilyä uskomassa ja kaipaan vertaistukea. Jos olet vanhoillislestadiolainen, koet taipumusta homoseksuaalisuuteen ja sinulla on halu kilvoitella uskovaisena, ja kaipaat vertaistukea, laita mailia minullekin osoitteeseeni [email protected].

      • kaikki sinne...

        hei hyvät lestat ja ex-lestat, qruiserissa on ryhmä nimeltä LESTADIUS, mukana nykysiä ja entisiä uskovaisia. liittykää mukaan!
        Ehkä jo ensi kesänä suvareiden lippurivi kasvaa sateenkaari-lipulla ;).


      • vlgay
        kaikki sinne... kirjoitti:

        hei hyvät lestat ja ex-lestat, qruiserissa on ryhmä nimeltä LESTADIUS, mukana nykysiä ja entisiä uskovaisia. liittykää mukaan!
        Ehkä jo ensi kesänä suvareiden lippurivi kasvaa sateenkaari-lipulla ;).

        Mä en löytänyt tuota ryhmää qruiserista. Oliko tämä pilaa?


      • ..........
        vlgay kirjoitti:

        Mä en löytänyt tuota ryhmää qruiserista. Oliko tämä pilaa?

        Ainahan voi perustaa uuden ryhmän, jos ei tuota juuri löydy. :)


      • VeeÄllä
        vlgay kirjoitti:

        Mä en löytänyt tuota ryhmää qruiserista. Oliko tämä pilaa?

        Tuon ryhmän nimi on Laestadian. Jäseniä ei vielä kovin päätä huimaavasti mut joitakin...


    • Pielavedenpoika

      En tiedä kuuluuko tämä tämän aiheen alle, mutta annan nyt tulla..
      Voi luoja, miten poikki alan olla. Perheeni on vanhoillislestadiolainen. Olen itse visusti kaapissa ja pysyn myös. Nyt vaalien alla, kun tuolla on kaikenmoista Haavistoa ehdolla, mun tilanne pahenee. Tuntuu ettei jaksa enää. Äitini ja Isäni haukkuu aivan taukoamatta homoja, koska näyttää sille että Haavistolla on aika paljonkin kannattajia. Homojen haukkuminen ja nälviminen on nykyään kotonani aivan arkipäivää. Ennen homoista ei puhuttu, mutta nyt haukutaan senkin edestä. Minkälaisen kasvatuksen saa 8 muuta pikkusisarustani? Sen he ainakin oppivat, että homot ovat saastaisia hirviöitä, synnintekijöitä jne. Minä saan sivukorvalla kuulla päivästä toiseen näitä juttuja, enkä tahdo enää jaksaa. Olen tullut siihen tulokseen, että vaikka itse pidän Haaviston puolia presidentinvaaleissa, en todellakaan toivo hänen voittavan, mitä se sitten olisi? Joka vuotiset linnanjuhlat, valtiovierailut yms. Presidentti on niin usein otsikoissa, että homojen nälviminen olisi varmasti jatkossakin kesto aihe, ruokapöydässämme.
      Olen myös miettinyt omaa tulevaisuutta. Mitä teen kun minusta tulee iso? Odotan niin paljon sitä päivää kun saan lähteä kotoa pois. Pääsen ehkä elämään omaa elämääni, jossa minun ei pidä esittää yhtään mitään. Mutta, toisaalta, minun pitää jättää taakseni 2 isosiskoa ja 8 pikkusisarta, tietysti Äiti ja Isäkin on minulle tärkeitä. Miksi, jos joku jumala on edes olemassa, minulle on annettu tällainen osa?

      • phpp

        Hei pielavedenpoika, laita viestiä mulle: [email protected]

        Ois mukava jutella.

        Kyllä se siitä!


      • Karppa Iisalmesta

        Ensinnäkin, opettele tämä elämisen jalo taito: älä välitä siitä, mitä muut ajattelevat sinusta. Sinulla on vain yksi elämä, ja vain sinulla on oikeus päättää siitä, kuinka sinä itse voit olla tyytyväinen olotilaasi.
        Toiseksi, vanhempiesi suhteen pätee vanha sanonta: aika parantaa haavat. Kyllä ne vanhemmatkin alkavat hyväksymään homon presidenttinä, kun presidenttinä on homo.
        Kolmanneksi, vaikka kuinka kuuluisit vanhoillislestadiolaiseen perheeseen, niin samat lait ne koskevat tätäkin uskontokuntaa; elikkä koskemattomuutesi ja maineesi on turvattu lailla.
        Aivan rauhassa ja huoletta voit antaa äänesi Pekka Haavistolle, mikäli äänestysikäinen olet.


      • exlestalesbo

        Voi meitä. Minä olen lähtenyt liikkeen piiristä jo kymmenisen vuotta sitten. Elin sokeana lapsuuden ja nuoruuden ja etsin aviopuolisoa niin kuin kaikki muutkin nuoret naiset. Löysin puolison liikkeen ulkopuolelta ja jätin liikkeen. Sitten menin naimisiin ja pian sen jälkeen aloin ihmetellä mikä minussa on vikana, kun seksi ei sitten maistunutkaan. Pian tajusin olevani lesbo. Sain kuitenkin hyvän puolison ja elämä muuten ok, niin olen yhä kaapissa, varsinkin kun olen yhä lestadiolaissuvun kanssa tekemisissä. Haavistovaaleista suvussanikin puhuttiin paljon, ja tuomittiin homoseksuaalisuus ihan kokonaan. Minä puolustin homoutta ja Haavistoa heidän edessään, ja jos puolisoni ei olisi niin hyvä kuin on, niin olisin siinä tilanteessä kyllä heittänyt lesbouteni heidän silmilleen, niin vihainen olin niistä sokeista ja tyhmistä mielipiteistä.
        Lestadiolaisuus on kertakaikkiaan niin sokea liike, ettei sen mielipiteitä voi muuttaa. Jos vähänkään haluat olla tekemisissä sukulaistesi kanssa, sinun ei auta muuta kuin pysyä kaapissa. Mutta kaikilla lestadiolaishomoseksuaaleilla pitäisi perustaa oma ryhmänsä, missä voisi tavata kaltaisiaan. Lestadiolaiset ovat nimittäin siinä suhteessa tyhmiä, etteivät he kuvittele keskuudessaan homoja olevan (koska ovat oikeassa uskossa), joten jos perustatte (voisin jopa liittyä siihen) tällaisen ryhmän, voisitte tässä ryhmässä etsiä itsellenne kumppania, ja jos sellainen löytyy, voitte muuttaa vaikka yhteen asumaan, sanotte vain olevanne kavereita. Tunnen nimittäin erään yli 70-v lestadiolaismummoparin joka on kaksikymppisestä asti asunut yhdessä. Lestadiolaisten mielestä he ovat vain asuinkumppaneja, mutta kaikki muut kyllä ymmärtävät mitä he ovat, se näkyy heistä.
        Tämä oli ehkä kauhean sekava sepustus, mutta toivottavasti ajatukseni jotenkin välittyivät sinulle. Älä ainakaan missään nimessä ala etsiä naispuolisoa itsellesi ympäristön paineista, siitä tulee vain molemminpuolinen kärsimysavioliitto.


      • mo

        tiedän sinulla ei ole todelllakaan helppoa voimia paljon


    • "It's get better"

      Hei pielavedenpoika. Koitahan kestää vielä tovi, että voit muuttaa pois kotoa, vaikka sitten opiskelujen perässä. En ole enää uskonnollisen yhteisön jäsen, menin ehkä ajattelematta ja ryhmän paineen alaisena riparillekin. En ole kokenut suurta tarvetta uskonnollisuuteen elämäni aikana. Nykyään minun on hieman vaikea ymmärtää edes lapsikastetta, jolloin oma tietoisuus on hyvin rajallinen. Jokainen meistä voi uskoa omalla tavallaan, mihin sitten tahtookin. Ja kuka todistaisi, että on syntiä elää ilman uskoa. Kuka määrittelee synnin ylipäätään?? Haluaisin filosofian ja elämänkatsomustiedon saataville joka kouluun..

      Toivottavasti vanhempasi ja sisaruksesi näkevät vielä joskus toisenlaista elämää, joka voi olla rikasta ja harmonista ilman yhteisön painetta. Usko jumalaan, jos niin tahdot, ei häntä kukaan sinulta vie.

      http://www.uskontojenuhrientuki.fi/uskonyhteisot/lansimaiset/85-vanhoillislestadiolaisuus

    • oulustajäbä

      MORO!
      Pielavedenpoika oon ite 25v jätkä Oulusta ja oon ollu jo montavuotta ex-lesta eli uskoton mutta elän suht samanlaista elämää kuin ennen lestana. Olen kans kaappihomo silti vaikka sitä ei enään "uskonto kahlitse" vaan yleinen ilmapiiri. jos haluat jakaa ajatuksia ihan normi jätkän kans ni kirjottele ville.1986(at)windowslive.com

    • Jaruselski

      Olen myös x-lesta ja homo. Olen jo 45v ja elämä on opettanut että täytyy uskaltaa elää, ettei sitten vanhana kaduta, ettei uskaltanu.

    • santtu

      Olen myös vanhoilislestadiolainen ja homoseksuaali. Minullekkin voi lähettää s-postia [email protected] osoitteeseen

    • les.les.leese

      Kunpa tietaisitte kunka paljon on lestapiireissa lesboja ja homoja, siis mimmit toistensa kimpussa kun muka laulavat tai rukoilevat ja miehet runkkaavat toisiaan vessoissa jne. Siis ollaan olevinaan niin hurskaita. Kultainen keskitie paras ei uskontosektoja ja sit kuitenkin tehdaan kaikki kielletty salaa. Olen lesbo jolla nainen salasuhteessa lestanaisen kanssa. Puhun kokemuksen perusteella.

      • mo

        se on työlästä pitää sala suhdetta


      • juurijajust

        Et voi yhtäaikaa olla lesbo ja lesta


    • Pielaveden poika!
      Kuten edellisistä useistakin vastauksista huomaat, sinä ett ole yksin. Arvosta, rakasta ja kunnioita itseäsi ainutlaatuisena ihmisenä aina ja kaikkialla missä oletkin. Omana itsenäsi olet tasapainossa itsesi ja elämäsi kanssa, jolloin sinun ei tarvitse edes yrittää olla joku muu jossakin muualla.
      Syntymäsi perusteella sinulla on oikeus omaan seksuaalisuuteesi ja sen myötä muodostuneeseen seksuaaliseen suuntaukseen mikä ja miten se sitten elämäsi varrella onkaan ja kuinka se ilmenee. Aikuisten välinen seksuaalinen suhde on jokaisen yksityisasia, eikä siinä tarvita ulkopuolisten konsultointia, eikä toisten arvoasetelmia. Itsesi arvostamiseen, rakastamiseen ja kunnioittamiseen kuuluu, että olet oman elämäsi arkkitehti ja johtaja.
      Olisiko mahdollista, että antaisit lähiomaisillesi aikaa päivittää tietojaan homoseksuaalisuudesta nykyaikaan ja mahdollisesti sen myötä tarkentaa arvomaailmaansa nykyisyyteen? Niin tai näin, kirjoittamasi perusteella sinä vaikutat upean rehdiltä ja sympaattiselta mieheltä. Sanon vielä: itsesi arvostaminen, rakastaminen ja kunnioittaminen on perusteltua ja vankentaa sinun olemassaoloa aina ja kaikkialla. Kaikesta sydämestäni, sielustani ja mielestäni toivotan sinulle onnea elämään!

    • lesta kohta exlesta

      Olen reilusti kaks kymppinen jäbä joka on biseksuaali, meillä sama homma äiti ja isä muu suku pilkkasi haavistoa vaalejen aikaan ja muutenki homojen haukkuminen on yleistyny. On raskasta kuunnella sitä ja odotan että pääsen muuttamaan muualle ja jatkaa elämää niin kuin itse haluaa ja asua esimerkiksi miehen kanssa opiskeluaikana ja oppia samalla ns normaalia elämää .. Lestaatiolaisuus on todella silmät sulkeva uskontomuoto jos näin voi sanoa ...

      • suvisssss

        kannattaa miettiä mikä elämäss on todella tärkeintä. Ite olen tehnyt virheitä tällä saralla joita tulen katumaan lopun elämääni kun se ei sit ollutkaan niin kivaa kun sitä kuvittelis. Elämän kumppanin löytäminen toisesta miehestä on VAIKEAAA sillä kaikki haluaa vain seksiä ja hyväkskäyttävät uskovaisten sinisilmäisyyttä ja lapsellista haavetta onnellisesta parisuhteesta. Ehkä jotkut onnistuukin mut ite en oo tavannu yhtään sellasta. joten. pidä usko ja hyvä omatunto. sen kalliimpaa sulla ei ole eikä tule olemaan. believe me.


      • kohta exlesta
        suvisssss kirjoitti:

        kannattaa miettiä mikä elämäss on todella tärkeintä. Ite olen tehnyt virheitä tällä saralla joita tulen katumaan lopun elämääni kun se ei sit ollutkaan niin kivaa kun sitä kuvittelis. Elämän kumppanin löytäminen toisesta miehestä on VAIKEAAA sillä kaikki haluaa vain seksiä ja hyväkskäyttävät uskovaisten sinisilmäisyyttä ja lapsellista haavetta onnellisesta parisuhteesta. Ehkä jotkut onnistuukin mut ite en oo tavannu yhtään sellasta. joten. pidä usko ja hyvä omatunto. sen kalliimpaa sulla ei ole eikä tule olemaan. believe me.

        Aina toivon kuitenki löytäväni sen naisen jonka kanssa perustaa perhe, mutta elän vain kerran ja miksikään hyväksikäytön uhriksi en aijo ihteäni hankkia vaikka se onkin hyvin suuri mahdollisuus "näissä" piireissä.. Mutta sitä elämää mitä nyt elän, kilpailen ja reenaan hyvin paljon on toisen vanhempani suvusta tullut niin monta rekkakuormallista paskaa niskaan jo pelkästään sen vuoksi että nautin elämästäni ... . Haluan löytää naisen edelleen, mutta joudun vain myöntämään sen tosiasian että olen bi...


      • -Emil-
        kohta exlesta kirjoitti:

        Aina toivon kuitenki löytäväni sen naisen jonka kanssa perustaa perhe, mutta elän vain kerran ja miksikään hyväksikäytön uhriksi en aijo ihteäni hankkia vaikka se onkin hyvin suuri mahdollisuus "näissä" piireissä.. Mutta sitä elämää mitä nyt elän, kilpailen ja reenaan hyvin paljon on toisen vanhempani suvusta tullut niin monta rekkakuormallista paskaa niskaan jo pelkästään sen vuoksi että nautin elämästäni ... . Haluan löytää naisen edelleen, mutta joudun vain myöntämään sen tosiasian että olen bi...

        Hei!

        Toivottavasti vielä palaat tähän viestiketjuun, ja luet tämän minun viestin. Haluaisin nimittäin kirjoittaa sinulle viestin, yksityisen sähköpostiviestin, vastauksena yllä kirjoittamiisi teksteihin.

        En voi ja halua kirjoittaa tänne yleiseen viestiketjuun, vaan mielellään vaikka sähköpostiin, jos se sopii sinulle.

        Luulen, että omassa kertomuksessani saattaisi olla melko paljon ajattelemisen aihetta...

        Hyvää kesän jatkoa! Toivottavasti kuulen vielä sinusta. Yritä pitää tärkein asia mielessäsi.


    • d4g0wa

      Edellisestä postauksesta on jo jonkin verran aikaa, mutta vastaan kuitenkin. Olen alle parikymppinen vanhoillislestadiolainen homo. Haluan taipumuksesta huolimatta pysyä uskomassa. Haluaisin jutella muiden samassa tilanteessa olevien kanssa. Sähköpostini on [email protected] ja meseni [email protected]. Ottakaa yhteyttä, meitä on muitakin!

    • Koetan auttaax

      En halua tuomita vaan varoittaa ja auttaa. Rakkaus on suurinta mitä voi toiselle antaa, mutta ettekö te lestahomot voisi ajatella sitä että siitä taipumukssta voi päästä eroon mm. rukouksen kautta ja esimerk.seksifantasialla. Silloin ei tule tehtyä, sitä mitä on ajatellut.Tulisiko sekin kuolemansynniksi?

      • Teoloogikko

        Jos oikein ymmärsin, lasket homoseksuaalisen eroottista kiihottumista sisältävän aktiviteetin kuolemansynniksi, ilmeisesti "himoksi". Ollaksesi looginen mielestäsi myös heteroseksuaalinen eroottista kiihottumista sisältävä aktiviteetti on siis poikkeuksetta kuolemansynti?


      • jestapajepulix
        Teoloogikko kirjoitti:

        Jos oikein ymmärsin, lasket homoseksuaalisen eroottista kiihottumista sisältävän aktiviteetin kuolemansynniksi, ilmeisesti "himoksi". Ollaksesi looginen mielestäsi myös heteroseksuaalinen eroottista kiihottumista sisältävä aktiviteetti on siis poikkeuksetta kuolemansynti?

        Minua kiinnostaa, mitä lestapojille kerrotaan rnkkaamisesta? Onko sallittua?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2916
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      105
      2468
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2230
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      19
      2059
    5. 173
      1876
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      43
      1865
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1807
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1548
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe