"Jeesus ei halua laittaa ketään helvettiin. Se on juuri pelastuksen idea. ******** tarkoittaa ikuista eroa Jumalasta ja kuten tälläkin palstalla huomataan, moni haluaa valita sen vaihtoehdon. Itse ihminen on helvettiin menossa, ei Jumala ole sinne tuuppaamassa ketään, joka uskoo ja tahtoo elää lähellä Jumalaa.
pappi Sonja "
Jos ei usko Jumalaan, niin joutuuko silloin Helvettiin? Jos silloin joutuu Helvettiin, niin kenen idea se on? Onko se idea ihmisen vaiko Jumalan? Minun tietääkseni kukaan ihminen ei ole halunnut vielä ikuista kidutusta, mutta sitä siltikin kaupitellaan. Mikäli minun päätelmä/käsitykseni on oikea, niin Jumala haluaa laittaa ihmisen helvettiin ja tästä Jeesus voi pelastaa, mutta kun kolminaisuusopin mukaan he on sama. On vain yksi Jumala.
Kuka siis pakottaa ihmiset vastoin heidän tahtoaan helvettiin, jos otaksutaan kristittyjen olevan oikeassa. Mikäli on kykenemätön uskomaan epäloogiseen tarinaan, jota on vielä uskontokunnat muokanneet vuosituhansien aikana ihan toiseen versioon ja jos tästä huolimatta joku niistä yli 25 000 kristinuskonlahkosta olisi oikeassa, niin Jumala silloin käristäisi epäuskoiset....Minun teorian mukaan Jumala on silloin syyllinen, mutta kuka on luterilaiseen kirkon mukaan syyllinen.
Ihminen ei voi olla syyllinen tuohon, sillä ihmisellä ei ole oikeutta, eikä etenkään voimaa tehdä tuollaisia rangaistuksia, että voisi kiduttaa toisia ihmisiä...saatika itseään ikuisesti. Mitä pahaa ihminen voi ensinkään tehdä, että ansaitsisi ikuisen rangaistuksen, vailla mahdollisuutta armahdukseen? Mikä tekee uskosta niin ihmeellisen, että sillä välttää ikuisen kidutuksen rangaistuksen? Mikä tekee raiskari-papeista niin erinomaisia Jumalan silmien alla, että he pääsee taivaaseen, mutta Dalai Lama kärvennetään helvetissä...tai Gandhi...
Mitä se armo on, jos Jumala haluaa kärventää ihmiset helvetissä, mutta siltä välttyy Jeesukseen uskomalla, joka on kuitenkin Jumala itse. Itse tuomitsee ja itse armahtaa, mutta missä vaiheessa se rakkaus näkyy?
Jos tuo on rakkautta hihhulien mielestä, niin ymmärrän kyllä, jos hihhulien mielestä pedofiili-papitkin oikeasti rakastaa lapsia...tyylillänsä....Tosin se ero tuossa on, että kristinuskon väittämän mukaan ne uhrit joutuu kärsimään vain elinikänsä pedari-pappien toimista, mutta Jumalan rakkauden kohteeksi joutuvat joutuu kärsimään ikuisesti... Voisiko joku pappi määritellä sanan rakkaus....Pliis`?
Jeesus/Jumala/Pyhä Henki
9
77
Vastaukset
Vieläkin kiinnostaisi ne vastaukset.
- vastarantalainen
Rakkaus näkyy siinä, että Jeesus (Jumalan rakkaus näkyvässä muodossa) tuli alas maailmaan ihmisenä antaakseen vapaaehtoisesti ja omasta tahdostaan ristiinnaulita itsensä kaikkien syntiinlangenneiden (sillä kaikki ovat todellakin syntisiä, tunnustimmepa sen tai emme, sillä Aadam ja Eeva lankesivat kuuntelemaan Saatanaa ja silloin meidän veressä oleva sielumme tahraantui, tuli syntiseksi, koska kaikki ihmiset periytyvät heistä, Raamatun mukaan.) Koska kaikki ovat saman tuomion alaisia ( Synnin palkka on kuolema, hengellinen sellainen=ero Jumalasta) olisimme kaikki menossa kadotukseen, mutta Jeesus fiksasi meille"veren siirron".Yksinkertaisesti uskomalla, että hän maksoi kuolemallaan(=synnittömällä verellään, sillä"ei ole synnin sovitusta ilman veren vuodatusta")kaikkien ihmisten synnit kerralla. Yhteys Jumalaan on mahdollistettu. Ketään ei lähetetä kadotukseen. Pallo on siis ihmisellä, sinullakin! Jumala ei pakota ketään puoleen eikä toiseen, olet täysin vapaa päättämään itse, minne menet! "Sillä Jumalan tahto on,että kaikki pelastuisivat." "Minun ajatukseni eivät ole tuhon ja turmion ajatuksia." Näin hän sanoo sanassaan. On kysymys uskosta, ei miksittelystä ja epäuskosta. Jumala todellakin rakastaa ihmisiä .
- vastarantalainen
Jäi tuosta pois, että Dalai Lama ja Gandhi ovat erinomaisia ihmisiä ihmisen mittapuun mukaan, mutta Jumalan mittapuun mukaan ihmisen omat hyvä teot ovat "kuin likainen vaate". Ainoa oikea motiivi meidän tekemisiimme on usko,uskon teot. Sellaisista teoista voit lukea Hebrealaiskirjeessä11. Muuten ,Dalai Lama on pakanauskonnon pappi, inkarnaatio, kuulemma.Gandhi on itse sanonut, ettei voi uskoa sellaiseen ,mista Raamattu puhuu. raamatun mukaan,jolla ei ole Poikaa, ei ole Isääkään.Minä en heitä minnekkään lähetä, mutta Raamattuun uskon. Muista papeista ja pedoista sanoisin, että "rakkaus ei tee lähimmäiselleen mitään pahaa" ja Jumalahan on rakkaus. Usko on myös sitä, että on ymmärtänut Jumalan armon .
vastarantalainen kirjoitti:
Jäi tuosta pois, että Dalai Lama ja Gandhi ovat erinomaisia ihmisiä ihmisen mittapuun mukaan, mutta Jumalan mittapuun mukaan ihmisen omat hyvä teot ovat "kuin likainen vaate". Ainoa oikea motiivi meidän tekemisiimme on usko,uskon teot. Sellaisista teoista voit lukea Hebrealaiskirjeessä11. Muuten ,Dalai Lama on pakanauskonnon pappi, inkarnaatio, kuulemma.Gandhi on itse sanonut, ettei voi uskoa sellaiseen ,mista Raamattu puhuu. raamatun mukaan,jolla ei ole Poikaa, ei ole Isääkään.Minä en heitä minnekkään lähetä, mutta Raamattuun uskon. Muista papeista ja pedoista sanoisin, että "rakkaus ei tee lähimmäiselleen mitään pahaa" ja Jumalahan on rakkaus. Usko on myös sitä, että on ymmärtänut Jumalan armon .
Aivan....kersoja jyystävä pappi on kelvollinen taivaaseen, mutta toisille ihmisille toivoa tuova ihminen joutuu rakastavan Jumalan toiveesta helvettiin....ja kristityt taputtaa iloisesti käsiänsä yhteen, sillä pääasia on se, että he pääsee taivaaseen:)
- vastarantalainen
mave kirjoitti:
Aivan....kersoja jyystävä pappi on kelvollinen taivaaseen, mutta toisille ihmisille toivoa tuova ihminen joutuu rakastavan Jumalan toiveesta helvettiin....ja kristityt taputtaa iloisesti käsiänsä yhteen, sillä pääasia on se, että he pääsee taivaaseen:)
En minä sanonut, että "kersoja jyystävä pappi "olisi kelvollinen taivaaseen . "Joka viettelee yhdenkin näistä vähäisimmistä, olisi hänelle parempi, että hänen kaulaansa ripustettaisiin myllynkivi ja upotettaisiin meren syvyyteen!" Näin Raamatussa. Muistaakseni ihan Jeesuksen sanat. Pappeus sinänsä ei takaa taivaspaikkaa! Sinä ET lue, mitä sanon. Raamatun mukaan:"Jumalan tahto on, että kaikki ihmiset pelastuisivat". Minä uskon Jeesukseen, Raamatun mukaan siis pääsen Taivaaseen. En taputa käsiäni muusta syystä kuin siitä, että olen ARMAHDETTU syntinen. Sellaiseksi voi, tahtoessaan, kuka tahansa tulla. Miksi sinä luulet minun kirjoittelevan tällä palstalla? Jos taputtaisin käsiäni, en sanoisi sanaakaan pelastuksen mahdollisuudesta!Rauhan kyyhkyjen lennättely ei auta. Olipa ihminen inhimillisesti katsoen kuinka hyvä tahansa, rauhan tuo vain Rauhan Ruhtinas, Jeesus.Jumala rakastaa myös Gandhia ja Dalai Lamaa. Gandin on täytynyt lukea Raamattu, koskapa sanoi, ettei hän pidä sellaista mahdollisena. Hänellä on ehkä teot, mutta vain ne omat ilman uskoa Raamatun Jumalaan. Mitä siitä seuraa, on meidän pääteltävissämme, joskaan ei päätettävissämme. Sama pätenee Dalai Lamaankin.
vastarantalainen kirjoitti:
En minä sanonut, että "kersoja jyystävä pappi "olisi kelvollinen taivaaseen . "Joka viettelee yhdenkin näistä vähäisimmistä, olisi hänelle parempi, että hänen kaulaansa ripustettaisiin myllynkivi ja upotettaisiin meren syvyyteen!" Näin Raamatussa. Muistaakseni ihan Jeesuksen sanat. Pappeus sinänsä ei takaa taivaspaikkaa! Sinä ET lue, mitä sanon. Raamatun mukaan:"Jumalan tahto on, että kaikki ihmiset pelastuisivat". Minä uskon Jeesukseen, Raamatun mukaan siis pääsen Taivaaseen. En taputa käsiäni muusta syystä kuin siitä, että olen ARMAHDETTU syntinen. Sellaiseksi voi, tahtoessaan, kuka tahansa tulla. Miksi sinä luulet minun kirjoittelevan tällä palstalla? Jos taputtaisin käsiäni, en sanoisi sanaakaan pelastuksen mahdollisuudesta!Rauhan kyyhkyjen lennättely ei auta. Olipa ihminen inhimillisesti katsoen kuinka hyvä tahansa, rauhan tuo vain Rauhan Ruhtinas, Jeesus.Jumala rakastaa myös Gandhia ja Dalai Lamaa. Gandin on täytynyt lukea Raamattu, koskapa sanoi, ettei hän pidä sellaista mahdollisena. Hänellä on ehkä teot, mutta vain ne omat ilman uskoa Raamatun Jumalaan. Mitä siitä seuraa, on meidän pääteltävissämme, joskaan ei päätettävissämme. Sama pätenee Dalai Lamaankin.
Joten usko siinä ratkaisee..Kersoja jyystävä pappi kun uskoo Jeesukseen, niin hän pääsee taivaaseen, mutta tekoja omaavat pasifistit joutuvat grillattavaksi.
Usko siinä on ratkaiseva. Täälläkin on toitoteltu, että papitkin on ihmisiä ja he voivat hairahtua....No hairahtukoot, kun usko ja katumus antavat kaikki anteeksi ja pääsee niihin taivaallisiin juhliin, eikä joudu Helvettiin grillattavaksi.... Kusipää, narsisti hihhuli pääsee sairaan mielensä vuoksi taivaaseen, koska hän ajattelee itseään ja siksi hänellä on luontainen kyky omia itseensä mikä tahansa, joka voi hänen persettänsä lämmittää, mutta ajatteleva ihminen.....grillaukseen....
- ei viitsi ei jaksa
Ei täällä kukaan enää viitsi vastailla.
Tää on pelkkä kaatis. Hyviä vastauksia on edellä tullut, mutta tässä myös yksi "virallinen" vastaus.
Kristinuskon koko totuus on epälooginen, mikäli yritämme saada hahmotettua kaikkea kokonaisuutta järjellä. Siihen ei käsityskykymme riitä.
Jumala on kaikkivaltias ja siihen kuuluu se, että kaikki maailmassa tapahtuu hänen tahdostaan ja sallimuksestaan. Helvetillä tarkoitetaan ikuista eroa Jumalasta, mutta kaikkivaltias Jumala on myös "helvetin Jumala". Eli mitä se käytännössä sitten on?
Usko on niinikään Jumalan teko. Jotenkin me ihmisetkin voimme elämäämme vaikuttaa, mutta lopulta pelastus on vain Jumalan meille antama lahja.
Järki ja sanat eivät taivu kaikkea tätä selittämään, on vain luotettava ja toivottava.
Antti-pappiKyllä tuohon on olemassa hyvin looginen ja yksinkertainen selitys. Se, että kristinusko ei pysty selittämään asiaa, niin kertonee sen, ettei useamman kokin voimalla tehty soppa oo hyvää....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 614267
- 1053475
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj373100Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262578- 452247
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan52019- 201959
- 1861817
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3941516Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91348