Menkat yöllä....

sleeples

Tervehdys.

Kysymys kaikille kohtalotovereille, joilla on riesana runsaat menkat. Mitähän keinoja olisi saada yöt hieman inhimillisimmiksi? Päivät vielä jotenkin menee, kun käytän päivisinkin suuria yösiteitä ja ramppaan vaihtamassa niitä vähän väliä, mutta öisin eivät nekään riitä enää mitenkään. Joka yö herään tavallisesti sen kaksi kertaa ja lähes aina on lakanat/pikkuhousut veressä.

Nytkin on pari edellistä yötä mennyt suuurin piirtein valvoessa, kun on saanut koko ajan vahtia , milloin tulee läpi ja niin edelleen.

Alkaa siis koko tilanne olemaan vähitellen sietämätön.
Jos siis jotain hyviä konsteja on olemassa, niin kuulisin niistä mielelläni..

27

15648

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mysteeri

      Niin, eli tietääkseni pillereillä voi tehdä vaikka mitä: siirtää kuukautisia, säännöllistää kuukautisia, vaikuttaa kuukautiskipuihin ja runsaisiin kuukautisiin. Eli suosittelisin ensin vaikkapa soittamaan lääkäriin ja kysäisemään asiaa.

      • Wem

        Itselläni oli tuo sama ongelma,kunnes aloitin tampoonien käyttämisen. Ennen pidin niitä vain yöllä,mutta nyt myös päivällä. Jos vuoto on kovaa,käytän isompia tampooneita,ja jos pienempää niin pienempiä tampooneita.
        Alussa käytin yölää tampoonin lisäksi isoa yö sidettä,mutta nyt en sitäkään... Ja tampoonia ei tarvitse vaihtaa yhtä usein kuin sidettä,ainakaan minun...


      • always
        Wem kirjoitti:

        Itselläni oli tuo sama ongelma,kunnes aloitin tampoonien käyttämisen. Ennen pidin niitä vain yöllä,mutta nyt myös päivällä. Jos vuoto on kovaa,käytän isompia tampooneita,ja jos pienempää niin pienempiä tampooneita.
        Alussa käytin yölää tampoonin lisäksi isoa yö sidettä,mutta nyt en sitäkään... Ja tampoonia ei tarvitse vaihtaa yhtä usein kuin sidettä,ainakaan minun...

        Jos asut yksin etkä ole turhan häveliäs niin käytä vaippoja. Itse laitan normaalin siteen yösiteen taakse ja stringit tavallisten pikkuhousujen päälle niin että pysyy pyllystä tiukasti paikallaan.


      • Minttu

        Minä olen tässä asiassa samoilla linjoilla Mysteerin kanssa, eli mene lääkärille jos olet aivan varma siitä, että kyseessä on nimenomaan runsas vuoto, eikä esim. vain liian lyhyt yöside tms.

        Jos sinulla on ihan oikeasti runsaat kuukautiset, silloin tamponeistakaan ei ole mitään apua. Tamponihan pitää vaihtaa ihan yhtä usein kuin sidekin, jos on kyse oikeasti runsaasta vuodosta, eikä mistään "musta tuntuu" -vaihtamisesta. Silloin tamponista tietysti voi olla apua, jos "normaalirunsas" vuoto yöllä (esim. selällään nukkuessa) valuu siteestä ohi. Väitetty siteen mukamas tamponia ahkerampi vaihtotarve johtuu useimmilla naisilla vain siitä, että tumma veri näyttää siteen valkoista taustaa vasten paljon suuremmalta määrältä kuin mitä sitä todellisuudessa on ja kuvitellaan siteen olevan "täynnä" jo ennen aikojaan.

        Lääkäri voi tarvittaessa määrätä esim. noita e-pillereitä tai mahdollisesti jotain muuta hormonivalmistetta hillitsemään vuotoa.


      • n35
        Minttu kirjoitti:

        Minä olen tässä asiassa samoilla linjoilla Mysteerin kanssa, eli mene lääkärille jos olet aivan varma siitä, että kyseessä on nimenomaan runsas vuoto, eikä esim. vain liian lyhyt yöside tms.

        Jos sinulla on ihan oikeasti runsaat kuukautiset, silloin tamponeistakaan ei ole mitään apua. Tamponihan pitää vaihtaa ihan yhtä usein kuin sidekin, jos on kyse oikeasti runsaasta vuodosta, eikä mistään "musta tuntuu" -vaihtamisesta. Silloin tamponista tietysti voi olla apua, jos "normaalirunsas" vuoto yöllä (esim. selällään nukkuessa) valuu siteestä ohi. Väitetty siteen mukamas tamponia ahkerampi vaihtotarve johtuu useimmilla naisilla vain siitä, että tumma veri näyttää siteen valkoista taustaa vasten paljon suuremmalta määrältä kuin mitä sitä todellisuudessa on ja kuvitellaan siteen olevan "täynnä" jo ennen aikojaan.

        Lääkäri voi tarvittaessa määrätä esim. noita e-pillereitä tai mahdollisesti jotain muuta hormonivalmistetta hillitsemään vuotoa.

        itse käytän öisin lastenvaippoja kuukautisten aikana. ovat mukavia käytössä, eikä tarvitse pelätä, että aamulla ovat housut ja lakanat sotkeutuneet. Myös tenan pants discreet aikuisten
        housuvaipat ovat varmoja ja mielyttäviä sekä yö,
        että päiväkäytössä.


      • Voikukka
        n35 kirjoitti:

        itse käytän öisin lastenvaippoja kuukautisten aikana. ovat mukavia käytössä, eikä tarvitse pelätä, että aamulla ovat housut ja lakanat sotkeutuneet. Myös tenan pants discreet aikuisten
        housuvaipat ovat varmoja ja mielyttäviä sekä yö,
        että päiväkäytössä.

        Olen kuullut, että normaalillakin naisella on tavallista, että yöllä voi tulla ongelmia kuukautisvuodon kanssa ilman että kyseessä on mikään sairaus tai liian runsaat kuukautiset. Itse en ole vauvanvaippoja kokeillut, vaikka olen kuullut niitä suositeltavan naisten yösiteeksi. Mitkä lastenvaippamerkit olisivat parhaimpia tähän käyttöön?


      • Katja
        Voikukka kirjoitti:

        Olen kuullut, että normaalillakin naisella on tavallista, että yöllä voi tulla ongelmia kuukautisvuodon kanssa ilman että kyseessä on mikään sairaus tai liian runsaat kuukautiset. Itse en ole vauvanvaippoja kokeillut, vaikka olen kuullut niitä suositeltavan naisten yösiteeksi. Mitkä lastenvaippamerkit olisivat parhaimpia tähän käyttöön?

        suosittelen tenan discreet tai pants aikuisten housuvaippoja. Istuvat paremmin kuin lastenvaipat ovat miellyttävän tuntuiset eivätkä ole liian vaippamaiset. Niin ja oikein oiva suoja myös päiväkäyttöön oikein runsaaseen vuotoon. Ovathan toki paljon tyyriinpiä kuin lastenvaipat mutta huolettomat käyttää. Itse käytin ennen lastenvaippoja öisin mutta tahtoivat mennä niin sanotusti mutturalle öisen pyöriskelyn jälkeen. Tokihan voit kokeilla lastenvaipoista suurinta kokoa esim. pampersilta extra large tahi liberon extra large plus kokoa yltäisikö teipit kiinni asti. Niin sit tulee kyllä paljon halvemmaksi käyttää lastenvaippaa ja ajavat asian ihan saman lailla:)


    • sanna

      kotimaisesta vuokkoset-valikoimasta löytyy semmonen vaipanoloinen paksu yöside. siinä on kyllä aika hyvä tuote, tosin se joillekin voi olla liian lyhyt, mutta kannattaa ainakin kokeilla! itse olen ostanut sitä tarjoustalosta.

      Vuokkosilla on muutenkin parhaimmat siteet! :)

    • Kivuton

      Mä laitan ite sellasen taitellun pyyhkeen alle ja nukun sen päällä. Ja sitte mulla on sellanen pitkä yöside jossa on siivekkeet niin pysyy paremmin paikallaan. Oon kai jotenki outo mutta pystyn ite määräämään koska mulla on menkat. Eli vaikka jos mulla pitäis alkaa vaikka 10 päivä niin meillä oli koulus uintia 10-30 päivää niin menkat alko heti kaikkien uintikertojen jälkeen. Ja muutenki tykkään niistä. On taas vähä myöhäs n.2 viikkoo.

    • Anonyymi

      Vanha keskustelu mutta teen itse kestositeitä ja kun tekee noin 45 cm pitkän ja takaata tosi leveän ni pitää paremminvuodon siteessä öisin. Laittaa vielä kolme kerrosta pyyhettä ja kosteussulun siteen sisää. pitkätsiivekkeet saa nepparilla pikkareiden alta kiinni. Saumurilla vetää ympäri ja pesee koneessa käytön jälkeen. Ihan parhaita ja sänky pysyy suht puhtaana. Aika vaippa se on, mutta sänky säästyy.

    • Anonyymi

      Näin 16 vuotta myöhässä tulen kuitenkin kommentoimaan asiaa. Jos ei mitkään tamponit tai siteet vuotoihin auta, suosittelen laittamaan taitellun pyyhkeen yöksi alle. Tottakai side myös mutta jos ei lakanoihin asti verta halua, pyyhkeet toimivat.

    • Anonyymi

      ehkä tyhmä kysymys mut voiko muka tamoonia pitää koko yön..?

      • Anonyymi

        Voi pitää koko yön : )


    • Anonyymi

      En tiedä mutta itelläkin on sama juttu

    • Anonyymi

      Juup, pahimpina öinä tampooni JA side sekä tumma pyyhe vielä lakanan päällä. Saa ainakin nukuttua paremmin.

    • Anonyymi

      Mul on tosi runsaat menkat ja yöllä vaikka mul on normaali kokonen tampooni ja sit viel yöside nii silti vuotaa patjaa. Entiiä mitä tehä.. vinkkei vois antaa miten se ei vuotais ohi…

      • Anonyymi

        Laita pyyhe sänkyyn.Keskikokoisen pyyheen reunat voi taittaa patjan reunojen alle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laita pyyhe sänkyyn.Keskikokoisen pyyheen reunat voi taittaa patjan reunojen alle.

        Pyyhekin tulee läpi, vaikeat menkat ovat erittäin runsaat ja vaikka yöllä vaihtaa yösiteen välillä eli 2 yösidettä yön aikana joskus jopa 3, niin sänky ui veressä aamulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyyhekin tulee läpi, vaikeat menkat ovat erittäin runsaat ja vaikka yöllä vaihtaa yösiteen välillä eli 2 yösidettä yön aikana joskus jopa 3, niin sänky ui veressä aamulla.

        onko sulla sellaiset alushousut että se side pysyis ja siivelliset siteet?


    • Anonyymi

      minulla auttoi hormoonikierukka , loppui kuukautiset ja kaikki kivut totaalisesti, todella helpottava ei tarvinnut enää mitään koska tehdä mitä

    • Anonyymi

      Hyvä kysymys. Just heräsin verilammikosta kun oli lorahtanu yösiteestäkin ohi

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tuleeko yöllä enemmän verta

    • Anonyymi

      Osta marketeista tai isoista sitymarket,prisma. Naisten tena housvaipat.Läytyy samasta paikkaa kun terveys siteet. Huom.Naisten. Kun samassa hyllyssä on miesten.Ovat kirjain koolla S.M.L. jne. Toimii yö vaipana.,eli siteenä.Ei tule läpi .Aptekitrkin myy samaa tuotetta.vain kalliimalla.

    • Anonyymi

      Mulla menkat on ollut runsaammat kuin ennen nyt parina viikkona, joten luulin et mulla ois nyt tosi runsaat, kun kerran menee kaks yösidettä näinä pahimpina päivinä päivässä, mutta tota mun menkat ei olekkaan mitään teidän menkkoihin verrattuna. (Tulin tänne vaan kun alko vi**ttaa veriset pikkarit ja housut niin paljon vaikkei nyt mitään tolkuttomia määriä yli päässytkään :)

    • Anonyymi

      kannattaa käydä lääkärissä. Keinoja on monia saada vuoto niukemmaksi. Ihan turhaa on kärsiä runsaista vuodoista...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1920
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1509
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      130
      1307
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1298
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1210
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      1009
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      962
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      925
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      110
      890
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      47
      733
    Aihe