Auton vuokraus, Alaska

saapas näkee.

Tarvisin auton muutaman viikon päästä Anchorageen, löysin jo mieleisen e bookerisista, kaksi viikkoa 590 €, ei paha, mutta eihän mikään voi olla näin halpa, siispä paljoonko varaudun sitten paikan päällä, kun siihen lisätään this and that, tuplat ??. Onko kokemusta.

4

139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 19

      Kannattaa kuunnella paikallisia jos ehdottavat isompaa autoa. Tietavat paikalliset olot.
      Riippuu paljon siita missa aiot ajella.
      Mina vuokrasin auton Albuquerquessa NM, vuokraamossa kyselivat mihin aion menna ja vahan olin sita mielta etta mita se teille kuuluu. Sanoin kuitenkin menevani Santa Fe'hen ja Taosiin. Ehdottivat isompaa moottoria jonka sitten otin ja sekin meinasi lakahtya korkeimmalla vuorella, itseltakin meinasi happi loppua eika ollut tulijoita eika menijoita jos olisin apua tarvinnut.
      Alaskassa varsinkin kannattaa varautua.
      Olen asunut USAssa n.40 vuotta eika ole vuokraamoissa huijattu.

    • saapas näkee.

      En usko että siellä huijataan, mutta on vaan niin epäselvää tuo hinnoittelu ettei siitä ota pirukaan selvää, toisekseen luin nuo yleiset vuokrausehdot, siinäpäs vasta tekstiä, kaikki mitä luvataan, kumotaan myös jollain monimutkaisella sanamuodoilla, eli väärässä olet jokatapauksessa. Tuo hinta vaan ihmetytää, eihän se voi olla lopullinen hinta mitä eb:n sivulla sanotaan, vaikka kuinka lukisi total price.
      Kiitos kuitenkin.

      • pari vinkkiä matkaan

        Usein autoa tarjotaan upgreidattavaksi parempaan ja isompaan pienellä lisärahalla. Tämä kannattaa mielestäni ottaa, mutta on tietysti sinusta kiinni. Tässä yhteydessä myös voi kysyä polttoainepolitiikasta ja sen hinnasta; tankkaatko itse ennen palautusta vai kannattaako maksaa erotus.

        Kun noudat vuokra-auton Yhdysvalloissa, sinulle lyödään käteen lappu, johon allekirjoitetaan useita kohtia joko nimikirjoituksella tai pelkillä nimikirjaimilla. Jokaikinen kuitattu kohta sitoo sinoa juridisesti. Siksi on ehdottoman tärkeää, että luet tarkkaan mitä kuittaat. Älä hätäile vaan lue tarkkaan mitä siinä sanotaan. Yleensä kohdissa puhutaan erilaisista lisävakuutuksista, jotka kattavat sitä sun tätä.

        Älä häpeile kysyä mitä mikin tarkoittaa ja ennenkaikkea mitä se maksaa. Ylpeys voi käydä kalliiksi, sillä jotkut kohdat voivat olla hyvin kalliita. Jälkikäteen niiden muuttaminen on vaikeaa. Siksi kannattaa esittää tyhmää ja pyytää täsmennyksiä. Voit vielä varmuudeksi sanoa, että haluat alkuperäisen varauksen mukaisen paketin/hinnan.

        Jos et halua jotain kohtaa, niin älä kuittaa sitä vaan jätä tyhjäksi. Jos kuittaat kaikki kohdat paperista, voi alkuperäinen hinta helposti nousta moninkertaiseksi.


    • Eikös tuo ole nyt ihan normaalihinta. Riippuu tietysti, millaista autoa haluat. Täysikokoisen jenkkiauton saa kahdeksi viikoksi satasta halvemmalla, mutta haet ilmeisesti nelivetoa, vai kuinka.
      Olen itse vuokrannut useasti ebookersin välittämiä autoja ja kyllä hinta on kattanut kaiken vakuutuksia myöten. Tankillisen bensaa joutuu yleensä maksamaan, mutta se mainitaan sitten siinä paperissa, jonka allekirjoitat vuokraamossa.
      En ole itse ollut koskaan Alaskassa, joten en pysty sanomaan olosuhteista mitään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      201
      2222
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      293
      1741
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      146
      1413
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      87
      1314
    5. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1157
    6. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      33
      1156
    7. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      89
      1146
    8. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      184
      1072
    9. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      4
      1039
    10. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      904
    Aihe