Olen 14 ja lähden kahden viikon päästä viikoksi matkalle, joten haluaisin siirtää kuukautisia. En halua käyttää tamponia tai kuukautiskuppia, koska en ole perehtynyt noihin yhtään, rehellisesti sanottuna ei mitään hajua sijainnista johon se pitäisi edes laittaa.
Saako mun ikäiset mitenkään siirrettyä niitä ja onko vanhempien tiedettävä tästä? Miten lääkärivastaanotto edes maksetaan? Olen tosiaan ihan pihalla näistä asioista.
Kuukautiset matkan aikana ei ole vaihtoehto, koska se tosiaan on ihan rantaloma ja joka päivä olisi tarkoitus olla altaalla tai rannalla.
Ja ihan tulevaisuuden varalta, että voiko terkkari määrätä pillereitä niiden siirtämiseen?
Menkat ja rantaloma?
5
1304
Vastaukset
- 3+19
Varaa aika ihan normaalisti, eli terveyskeskuksesta. Kerro asiasi ajanvaraukseen ja kerro myös, että matka on jo kahden viikon päästä, joten lääkäriin pitäisi päästä mahd. pian.
Siinäpä se sitten on. Joko saat ajan tai et.
Se ei maksa mitään (paitsi sitten lääkkeet maksavat jonkin verran)
Jos terveyskeskuksessa ei ole antaa sinulle aikaa (kuukautiset kannattaisi siirtä jo edellisessä kierrossa ettei matkalla tarvitse syödä pillereitä ja senkin vuoksi, että ehtii saada reseptin), varaat ajan yksityiseltä lääkäriasemalta. Voit valita joko yleislääkärille ajan, tai sitten gynekologille. Ensin mainittu on luultavasti halvempi. Lääkäriasemasta riippuen maksat käynnin joko heti sinne kassalle tai sitten kotiin tulee lasku, jonka maksat sitten samalla lailla kuin maksat muutkin laskut. Yhteystiedot löydät puhelinluettelosta keltaisilta sivuilta tai netistä, jos osaat käyttää googlea.
Minä tekisin sinuna niin, että kertoisin äidille ja äiti varaisi ajan lääkärille ja maksaisi hommat. Äitisi varmasti ymmärtää asian.
(lääkäri ei kerro vanhemmille, jos et sitä halua eikä kotiin tule terveyskeskuskesta mitään selontekoa, että olet käynyt vastaanotolla).
Terkkarit eivät määrää reseptilääkkeitä.
jos menet lääkärille ja hän kirjoittaa sinulle reseptin, säästä se resepti. Jos vaikka tulee uudelleen tarve tuolle lääkkeelle, voit sitten yksinkertaisesti viedä reseptin terveyskeskuksen ajanvaraukseen ja pyytää sen uusimista. SItten vain parin päivän päästä haet reseptin sieltä pois ja marssit apteekkiin uusitun reseptin kanssa.- aloittajaaaa
Kiitos paljon avusta! Äiti varaa mulle ajan varmaankin.
- 1234565
Suosittelen, että jatkossa opettelet käyttämään ainakin tamponeja ja vaikka kuukuppia myös.
- girlie**
ei kannata opetella käyttämään kuukuppia. Se on iljettävä, hankala ja paljon opettelimista ja siihen menee hermo.
Sieet on parhaita ja tamponit myös. :) - jaahansta.
Ja sitten kohta onkin ihanaa, kun koko maapallo hukkuu verisiin siteisiin ja tamponeihin ja kaupan päälle vielä kakkavaippoihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455210Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1271671Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella151589Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "511560- 141275
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v41200No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol22110081-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171057Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771018Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah60857