Elämänhallintaa

Yrsa Ylén

Kymmenen vuotta sitten asuin omakotitalossa naisen kanssa ja olin MIES, ainakin kaikkien mielestä. Töihin kuljin bussilla viisi kilometriä.
Tänään asun kahdeksan perheen talossa ja työpaikkani on samassa talossa, työmatkaa viisi metriä ,asun miehen kanssa ja olen NAINEN, ainakin kaikkien mielestä ja myös väestörekisterin mielestä, josta ei löydy edes minkäänlaista passiivista miehen hetua. Yhdeksän vuoden hormonit ja operaatiot ovat täyttäneet tehtävänsä kiitettävästi, samoin ääniterapia.
Kaikki on muuttunut paitsi syntymäaikani ja sukunimeni. Muuttunut parempaan suuntaan. Tätä voisi nimittää elämänhallinnaksi.

5

104

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • löytyy löytyy

On se passiivinen hetu siellä, et vain saanut sitä löydettyä itse. Älä pelkää, kyllä tarvittaessa se kaivetaan esiin viranomaisten toimesta. Samoin vanha etunimesi löytyy kun oikeat tahot kaivaa.

Valitan, mutta näin asiat vain ovat. Muu on luulottelua.

Mutta onnea vain elämään, hienosti on asiat menneet sinulla.

• Yra Ylén

Ei pidä paikkaansa tuo hetuväitteesi kohdallani. Olen poikkeus.

• Elämänhallintaa

Ellet ole käynyt asumassa välillä ulkomailla ja ottanut kyseisen maan kansalaisuutta ja sitten palannut Suomeen, pasiivinen hetu ja nimesi on väestörekisterissä. TS-leimaa ei ole, koska olet ilmeisesti jo vuosia sitten vahvistanut uuden sukupuolen. Pankkikorttitunnuksilla voit katsella osaa omia tietojasi väestörekisteristä, mutta kaikkia historiatietojasi et näe sieltä. Enemmän tietoja (mm. vanhan nimen ja hetun) saat nähtäväksi kun pyydät virkatodistuksen historiatiedoilla. Joskus tarvitsee sellaistakin jotta nykyinen henkilö voidaan yhdistää vanhoihin tietoihinsa. Normaalitilanteissa vanhat tiedot eivät yleensä tule esiin, terveydenhoidossa ne kulkevat mukana koko ajan.

Minä en välitä siitä että jossain putkahtaa nuo historiatiedotkin esiin, elän naisen elämää muiden joukossa tekemättä siitä erityistä numeroa. Taustaani en salaa jos se joskus tulee jossain esiin.

• Yrsa Ylén

En puhunut Suomen väestörekisteristä vaan kotimaani väestörekisteristä. Kotimaani viranomaisilla ei ole mitään syytä tai kiinnostusta urkkia Suomesta lisätietoja, joista heillä ei ole aavistustakaan.

• jkjsbjhsvcjhV

Kunhan elät kiltisti nykyisessä asuinmaassasi etkä tee mitään rikoksia, tietosi säilyy salassa. Mutta jos asuinmaasi poliisi kiinnostuu sinusta, he saavat tiedot Suomesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      103
      6603
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      87
      5007
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      108
      3258
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      31
      3128
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      27
      2308
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1676
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1301
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      339
      1262
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1166
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      944
    Aihe