Ostin juuri Volvo V50:n, jossa on vain normaali performance-tasoinen äänentoistojärjestelmä. Toiveena on hieman parempi äänenlaatu kohtuuhintaan. Vertailukohtana toimii edellisen V50:ni Volvon oma High Performance systeemi. Lähtökohtana on myös se, että äänenlähteenä toimii edellee Volvon oma laite kelluvassa keskikonsolissa.
Googlasin alan liikkeitä pk-seudulla ja sen pohjalta kävin parissa paikassa kysymässä ehdotukset äänentoiston parantamiseksi. Sain seuraavat vaihtoehdot, joihin toivoisin asiantuntijoiden kommentteja:
Vaihtoehto 1
- Audison Bit Ten signaaliprosessori
- Audison SR4 vahvistin
- Hertz Energy ESK165.4 kautinsarja sekä eteen että taakse
- etuovien lisäeristys Silent coat materiaalilla
- johtosarjan vaihto (Caliber CPK15 ja kaiuttimet 1,5 mm2)
- edellisten asennus
Vaihtoehto 2
- SPL Dynamics ICE-150-4 vahvistin
- DLS RM6.2 kaiutinsarja sekä eteen että taakse
- Rockford Fosgate 12" slim Subwoofer takakonttiin selkänojaan
- etuovien äänieristys
- edellisten asennus
Hinnat kyseisillä kokonaisuuksilla pyörivät 1500-1600€:n paikkeilla.
Mikä merkitys on signaaliprosessorilla? Kannattaako hankkia?
V50 -08 facelift on aika hiljainen vakionat rengasääniltään, mutta 2-litrainen diesel kyllä kuuluu ohjaamoon. Kannattaisiko äänieristys tehdä mielummin rintapeltiin?
Muuta huomioitavaa?
V50 äänenlaatua paremmaksi
3
3409
Vastaukset
- v50 facelift
Tällä äänieristyksella mitä liikkeet sulle ehdottaa, tarkoitetaan kaiuttimien aiheuttaman resonoinni vaimentamista. Lisäksi saadaa kaiuttimen tuottama ääni puhtaammaksi ku vaimennetaan kaiuttimen ympäristöä. Itse ainakin suosittelen vaimentamista. Yhden hifi auton rakentaneena en voi vaimentamisen merkitystä liikaa korostaa. Silti olen sitä mieltä itse että poistaisin original soittimen Cd aseman ja siirtäisin näytön ylös lamppujen taakse. Sitten asentaisin uuden soittimen näiden jättämää paikkaan. Toki vaatii vähän enemmän tekemistä.! Mutta näin minä tekisin. Itsellä työn alla tälläinen paketti. ; ) ja autona v50 -08 facelift
- Anonyymi
Vinkkinä S40/V50 omistajille joilla performance tason äänentoisto 4 kaiuttimella. Takaovissa on valmiina kaapelointi 9/10 tapauksessa, jos ei ole kaapelia valmiina on liitin valmiina johon saa alkuperäisen diskantin kytkettyä. Osta siis varuiks diskantti johtoineen päivineen.
Itse tilasin eteen ja taakse oem diskantit, plug and play. Etuoviin joutuu vaihtamaan sivuikkunan tuuletussuulakkeen diskanttimalliseen joka tuo muutaman kympin lisähintaa projektille.
Lopputulos tällä "satasen" hifistyksellä on huomattava parannus äänentoistoon. Tietenkään vedä vertoja high performancelle saatika premiumille, mutta satasen voi huonomminkin sijoittaa.- Anonyymi
Omalla vastuulla kukin kokeilkoon, tai on kokeilematta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72508- 1181756
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill381475Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1221408Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1671299- 1461250
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1521241- 521188
- 591127
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.481014