V50 äänenlaatua paremmaksi

Jason102

Ostin juuri Volvo V50:n, jossa on vain normaali performance-tasoinen äänentoistojärjestelmä. Toiveena on hieman parempi äänenlaatu kohtuuhintaan. Vertailukohtana toimii edellisen V50:ni Volvon oma High Performance systeemi. Lähtökohtana on myös se, että äänenlähteenä toimii edellee Volvon oma laite kelluvassa keskikonsolissa.

Googlasin alan liikkeitä pk-seudulla ja sen pohjalta kävin parissa paikassa kysymässä ehdotukset äänentoiston parantamiseksi. Sain seuraavat vaihtoehdot, joihin toivoisin asiantuntijoiden kommentteja:

Vaihtoehto 1
- Audison Bit Ten signaaliprosessori
- Audison SR4 vahvistin
- Hertz Energy ESK165.4 kautinsarja sekä eteen että taakse
- etuovien lisäeristys Silent coat materiaalilla
- johtosarjan vaihto (Caliber CPK15 ja kaiuttimet 1,5 mm2)
- edellisten asennus

Vaihtoehto 2
- SPL Dynamics ICE-150-4 vahvistin
- DLS RM6.2 kaiutinsarja sekä eteen että taakse
- Rockford Fosgate 12" slim Subwoofer takakonttiin selkänojaan
- etuovien äänieristys
- edellisten asennus

Hinnat kyseisillä kokonaisuuksilla pyörivät 1500-1600€:n paikkeilla.

Mikä merkitys on signaaliprosessorilla? Kannattaako hankkia?

V50 -08 facelift on aika hiljainen vakionat rengasääniltään, mutta 2-litrainen diesel kyllä kuuluu ohjaamoon. Kannattaisiko äänieristys tehdä mielummin rintapeltiin?

Muuta huomioitavaa?

3

3136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • v50 facelift

      Tällä äänieristyksella mitä liikkeet sulle ehdottaa, tarkoitetaan kaiuttimien aiheuttaman resonoinni vaimentamista. Lisäksi saadaa kaiuttimen tuottama ääni puhtaammaksi ku vaimennetaan kaiuttimen ympäristöä. Itse ainakin suosittelen vaimentamista. Yhden hifi auton rakentaneena en voi vaimentamisen merkitystä liikaa korostaa. Silti olen sitä mieltä itse että poistaisin original soittimen Cd aseman ja siirtäisin näytön ylös lamppujen taakse. Sitten asentaisin uuden soittimen näiden jättämää paikkaan. Toki vaatii vähän enemmän tekemistä.! Mutta näin minä tekisin. Itsellä työn alla tälläinen paketti. ; ) ja autona v50 -08 facelift

    • Anonyymi

      Vinkkinä S40/V50 omistajille joilla performance tason äänentoisto 4 kaiuttimella. Takaovissa on valmiina kaapelointi 9/10 tapauksessa, jos ei ole kaapelia valmiina on liitin valmiina johon saa alkuperäisen diskantin kytkettyä. Osta siis varuiks diskantti johtoineen päivineen.

      Itse tilasin eteen ja taakse oem diskantit, plug and play. Etuoviin joutuu vaihtamaan sivuikkunan tuuletussuulakkeen diskanttimalliseen joka tuo muutaman kympin lisähintaa projektille.

      Lopputulos tällä "satasen" hifistyksellä on huomattava parannus äänentoistoon. Tietenkään vedä vertoja high performancelle saatika premiumille, mutta satasen voi huonomminkin sijoittaa.

      • Anonyymi

        Omalla vastuulla kukin kokeilkoon, tai on kokeilematta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      260
      2832
    2. 197
      2822
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      67
      2395
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      207
      1886
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1364
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1348
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1307
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      23
      1275
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      49
      1245
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      159
      1162
    Aihe