boeing 737, tuifly nordic.......

tui 737

kertokaapa kokemuksianne......

42

5030

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • braaaaa

      Bra! :)

    • tui tui

      siis mitä kokemuksia....lentää kuten muutkin koneet....itse en käytä kun minua ei nuo sillipurkkilennot kiinosta....

      • 15+8

        Miten niin sillipurkki? Voitko selittää? Ei kai koneen mitat kerro sitä miten ahdasta siellä on. Laajarunkoinen kone voi olla myös kalustettu ahtaasti. Ainakin British Airwaysin jumbossa oli turistiluokassa ahtaat penkit, kun taas Finnairin A320 koneessa oli vähän enemmän tilaa vaikka oli kapearunkoinen.


      • 17+2
        15+8 kirjoitti:

        Miten niin sillipurkki? Voitko selittää? Ei kai koneen mitat kerro sitä miten ahdasta siellä on. Laajarunkoinen kone voi olla myös kalustettu ahtaasti. Ainakin British Airwaysin jumbossa oli turistiluokassa ahtaat penkit, kun taas Finnairin A320 koneessa oli vähän enemmän tilaa vaikka oli kapearunkoinen.

        Aika turvallisesti voi olettaa, että lomalentoyhtiöiden koneet on sisustettu niin täyteen, kuin vain konetyyppiin saa ottaa matkustajia. Seatgurun mukaan TUIFly.com:n 737:ssa on 30 tuuman istuinväli, eiköhän Nordicilla ole sama. Tuo nyt ei ole onneksi ihan ahtain mahdollinen, mutta ahtaampi kuin yleensä reittilentoyhtiöiden 737:ssa ja A320:ssä. Yleensä ainakin 737-800:ssa on se hyvä puoli, että koska siihen saa ottaa vain 189 matkustajaa, sitä ei saa tasaisilla penkkiväleillä aivan älyttömän ahdasta. Tosin joillain yhtiöillä on tilavammat business-paikat edessä ja ne syövät sitten karjaluokan tilaa.


      • totuus se
        15+8 kirjoitti:

        Miten niin sillipurkki? Voitko selittää? Ei kai koneen mitat kerro sitä miten ahdasta siellä on. Laajarunkoinen kone voi olla myös kalustettu ahtaasti. Ainakin British Airwaysin jumbossa oli turistiluokassa ahtaat penkit, kun taas Finnairin A320 koneessa oli vähän enemmän tilaa vaikka oli kapearunkoinen.

        mutta kun lento on Tuifly niin kyseessä on lomalento ja silloin istuimia on niin paljon kuin mahdollista. Reittilennolla samassa konemallissa voi olla jopa 50 istuinta vähemmän...tajusitko? Tuo että Atlantin ylitys koneessa on ahdasta ei takaa että lomamatkalla olisi väljää...ei takuulla ole vaan todella ahdasta.....aivan turha muuta väittää. Totta on että esim. laajarunkoinen Tuiflu Bo 767 on myös niin täynnä kuin suinkin...sen tähden en enää lomalentoja käytä eikä käytä moni muukaan.....


      • bktkjbty
        totuus se kirjoitti:

        mutta kun lento on Tuifly niin kyseessä on lomalento ja silloin istuimia on niin paljon kuin mahdollista. Reittilennolla samassa konemallissa voi olla jopa 50 istuinta vähemmän...tajusitko? Tuo että Atlantin ylitys koneessa on ahdasta ei takaa että lomamatkalla olisi väljää...ei takuulla ole vaan todella ahdasta.....aivan turha muuta väittää. Totta on että esim. laajarunkoinen Tuiflu Bo 767 on myös niin täynnä kuin suinkin...sen tähden en enää lomalentoja käytä eikä käytä moni muukaan.....

        reittilennoilla olevis 738 koneis(lufhwaffe kokeiltu) voi toki n 200 max luokas olla 5o vähemmän,mut turisti luokas penkkiväli ihan sama ku ryanair 189 yhden luokan 738,tai luffen tyyliin tuuman pienempi


    • voi voi

      vanha, epäsiisti, helvetin ahdasta, vain 2 vessaa....mieluiten kävelen kuin lennän tuolla pienellä koneella....jokainen lentokuoppa tuntuu todella suurelta....en suosittele.

      • Että näin...

        Voi olla... Tosin lentäisit millä tahansa jos vaan jostain rahat saisit raavittua kokoon. Nythän lennät lähinnä lähiökuppilasta pihalle.
        Niin, niitä vessoja on sitten kolme. Tiedoksi sullekin asiantuntijalle.


    • Kap Verde

      Olen itsekin yrittänyt etsiä koneesta netistä kirjoituksia. Olemme lähdössä kyseisellä koneella Kap Verdeen ensi talvena.

      Gran Canarialla on välilasku eli ilmeisesti Las Palmasissa. Onkohan kellään tietoa pääseekö siellä välillä koneesta ulos jaloittelemaan?
      Ilmeisesti pikkukone ja ahdas mutta minua kiinnostaisi tietää etenkin viihdepuolesta lapsia ajatellen. Pyöriikö koneessa kuitenkin elokuvat? Onko esim. niitä pieniä Nintendoja tai pleikkareita vuokrattavana?
      Kiitos jos jollain olisi kertoa lisätietoja?

    • nyt en usko

      ei ole pelejä enkä ole aivan varma onko edes elokuvia. Koneella yleensä lennetään lyhyitä lentoja eikä missään tapauksessa ole sovelias liki 10 tunnin lennolla...loma on jo pilalla ennenkuin ehtii edes alkaa....onko oikeasti kone 737?

      • Kap Verde

        Piti oikein matkavarauksesta vahvistaa mutta on siis kone 737. Finnmatkojen lomalento Kap Verdeen. Nyt alkoi pelottaa... Onko siis aivan surkea purkki? Katsoin koneen pohjakuvaa netistä. Istuimia 3 ja 3 rivissä eli yksi keskikäytävä. En siitä mitään erikoista ymmärtänyt...aika pieneltä kyllä näytti.
        Eikö oikeesti ole edes elokuvia 10 tunnin lennolla!???


    • tui tui

      en ymmärrä mikä tuo lento oikein on...meillä sama paikka ja menemme suoraan Airbus A330 ilman välilaskuja...tuo 737 pitää ainakin kerran tankata ja tekeekö se vielä välilaskun myös Tanskassa?
      en lähtisi Oulua kauemmaksi tuolla pinellä koneella...puistuttaa pelkkä ajatuskin että 737 Kap Verdeen...kai tämä on vitsi?

      • Kap Verde

        Meillä on siis Finnmatkojen lomalento ja yksi välilasku Cran Canarialla. Ei todellakaan ole mikään vitsi..? Näkeehän sen koneen myös ihan Finnmatkojen nettisivuilta Kap Verden sivuilta.


      • 17+6
        Kap Verde kirjoitti:

        Meillä on siis Finnmatkojen lomalento ja yksi välilasku Cran Canarialla. Ei todellakaan ole mikään vitsi..? Näkeehän sen koneen myös ihan Finnmatkojen nettisivuilta Kap Verden sivuilta.

        No loppujen lopuksi lomalentoyhtiöiden täyteen ahtaamat laajarunkokoneetkin ovat aivan yhtä ahtaita kuin täyteen ahdettu 737. Laajarunkoisessa voi leveämpi kabiini antaa vähän avaruuden tuntua, mutta ei paljoa. Lisäksi pidemmilläkin lomalennoilla yleisesti käytetty Boeing 757 on matkustamon leikkaukselta samankokoinen kuin 737, hieman pidempi kyllä. Välilaskun tarpeesta tulee pahempi miinus, koska siihen tuhraantuu aikaa. Viihdejärjestelmänkään puute ei ole konetyypistä kiinni.


      • huh huh
        17+6 kirjoitti:

        No loppujen lopuksi lomalentoyhtiöiden täyteen ahtaamat laajarunkokoneetkin ovat aivan yhtä ahtaita kuin täyteen ahdettu 737. Laajarunkoisessa voi leveämpi kabiini antaa vähän avaruuden tuntua, mutta ei paljoa. Lisäksi pidemmilläkin lomalennoilla yleisesti käytetty Boeing 757 on matkustamon leikkaukselta samankokoinen kuin 737, hieman pidempi kyllä. Välilaskun tarpeesta tulee pahempi miinus, koska siihen tuhraantuu aikaa. Viihdejärjestelmänkään puute ei ole konetyypistä kiinni.

        nyt kyllä pomppasi sinun jutun takia...kyllä kai nyt Bo737 tai esim. Airbus 340 kone on muutenkin erilainen vaikka toiseen menee 3x enemmän ihmisiä. Iso kone lentää aina tasaisemmin ja esim. monelle ei tule ahtaanpaikan tuntua kuten 737 koneessa tulee. Vessoijen määrä on 6 kertainen vaikka matkustajia on enemmän niin jonoja ei tule ja jos yksi vessa menee epäkuntoon niin se ei ole katasrofi....737 koneessa se jo on.Myös kaksi käytävää antaa mahdollisuuden liikkua koneessa toisin kuin pienessä koneessa jossa vain ahdas yksi käytävä ja yleensä tukossa aina vessajonon takia. Ei tarvitä välilaskuja sillä iso kone pääsee perille ilman niitä. Ja nimenomaan viihdejärjestelmä on kiinni konetyypistä...tietenkin näin on ja näissä lyhyitten matkojen koneissa ei ole omia tv-ruutuja puhumattakaan muusta viihdejutuista. 737 ja 757 koneet ovat molemmat minulla pannassa jos lomaa suunnittelen. Niillä ei pidä eurooppaan pitemmälle lähteä ja onneksi ainakin 757 tyyppi on jäämässä pois.
        Jos lentää esim. Kanarialle 737, 757 koneella tai A330 koneella niin ero on aivan mahtava...puhumattakaan näistä liki 10 tunnin lennoista.


      • 17+6
        huh huh kirjoitti:

        nyt kyllä pomppasi sinun jutun takia...kyllä kai nyt Bo737 tai esim. Airbus 340 kone on muutenkin erilainen vaikka toiseen menee 3x enemmän ihmisiä. Iso kone lentää aina tasaisemmin ja esim. monelle ei tule ahtaanpaikan tuntua kuten 737 koneessa tulee. Vessoijen määrä on 6 kertainen vaikka matkustajia on enemmän niin jonoja ei tule ja jos yksi vessa menee epäkuntoon niin se ei ole katasrofi....737 koneessa se jo on.Myös kaksi käytävää antaa mahdollisuuden liikkua koneessa toisin kuin pienessä koneessa jossa vain ahdas yksi käytävä ja yleensä tukossa aina vessajonon takia. Ei tarvitä välilaskuja sillä iso kone pääsee perille ilman niitä. Ja nimenomaan viihdejärjestelmä on kiinni konetyypistä...tietenkin näin on ja näissä lyhyitten matkojen koneissa ei ole omia tv-ruutuja puhumattakaan muusta viihdejutuista. 737 ja 757 koneet ovat molemmat minulla pannassa jos lomaa suunnittelen. Niillä ei pidä eurooppaan pitemmälle lähteä ja onneksi ainakin 757 tyyppi on jäämässä pois.
        Jos lentää esim. Kanarialle 737, 757 koneella tai A330 koneella niin ero on aivan mahtava...puhumattakaan näistä liki 10 tunnin lennoista.

        Pointti oli, että ei se laaja runko vielä kesää tee. TJEU vaikka Thomas Cookin Boeing 767 2 4 2 konfiguraatiolla. Itse välttelen mahdollisuuksien mukaan kaikkia lomalentoyhtiöiden koneita rungon leveydestä riippumatta, mutta joskus joutuu jonkun toisen tarjoamalle matkalle.


    • Janchester73

      Taitaa vain olla niin että paljon isommalla koneelle ei pysty operoimaan tuolla kentällä(Boa Vista) koska on niin lyhyt kiitorata,korjatkaa jos olen väärässä. ai niin kohta lähdetään 3 kertaa tuonne, eikä harmita yhtään koneen koko koska ei ole pitkä/leveä.

      • samaa mieltä

        Tuo on kyllä totta,että kap verden kiitorata ei ole niin pitkä. Ja minun mielestä mitkään muut koneet eivät lennä tuonne kyseiseen paikkaan.


    • Hyvä

      Minusta Tuiflyn kone on hyvä

      • 2,4- 5,5 vuotta "Nuoria"!


    • Lennellyt

      Minä olen ollut tyytyväinen TuiFlyin lennoilla. Tasaisia lentoja, ajoissa, ruoka hyvää, viihdettä. Enpä ole kokenut ahtaaksi sen enempää, kuin muitakaan yhtiöitä tai koneita.

    • penttilankinen

      aina löytyy joku joka narisee

    • mdldmdldld

      B737 on maailman yleisimpiä matkustajakoneita. Minä ihme siinä voi pelottaa? Yhtä ahdas kuin isompikin kone, sen sijaan boardaus käy helpommin kun porukkaa puolet vähemmän. Muistutan että isot johtajat lentävät bisnesjeteille ympäri maailmaa, ne vata pieniä ovat.

    • pmpösilö

      Ihan ok kone, huonommillakin lennetty. Itse olen 185cm ja 104kg ja sovin hyvin istumaan.
      tui flyn palvelu 100 kertaa parempaa kuin tauoilla nukkuvien finnairin ylimielisten lentoemojen.

      • Lanzaroteen

        Totta turiset,palvelu Tuin koneessa on kyllä näillä lomalennoilla ylivertanen verrattuna finnairiin,me eläkeläiset olemme taas lähdössä,nyt Lanzaroteen maaliskuun alussa kone on tämä Boeng 737 josta olemme varanneet myös istumapaikat lisähintaan siitä varauloskäytävän kohdalta että on varmasti jalkatilaa,tais olla rivi 15,matka aika mennessä 6 tuntia ja 30 min,en tiä kuinka vanha kone on mutta ei aikaisemmatkaan matkat ole ollut niin vanhoilla koneilla kuin kerran aurinkomatkojen finnairin kone jossa penkitkin oli aivan risaiset ja koneen henkilökunta oli naama norsun*ituilla,tuon matkan jälkeen olemme aina matkustaneet finnmatkoilla joka on nyt Tui,tosin yhdellä matkalla lentoemot ei osannu Suomea mutta iloisesti yrittivät opiskella Suomea..;-))) Matkahan meni sitten hupaisesti,tunnelma oli heti lähtiessä sellainen iloinen matkatunnelma koko koneessa,lentoemoista osa oli Norjasta ja osa Ruotsista,kapukin kertoi aina että missä lennetään,tosin Ruotsiksi.
        Näissä lomalennoilla tuo kaikki on pelkkää plussaa ja siten pääsee jo lennolla siihen lomafiilikseen.


      • KerrosNy
        Lanzaroteen kirjoitti:

        Totta turiset,palvelu Tuin koneessa on kyllä näillä lomalennoilla ylivertanen verrattuna finnairiin,me eläkeläiset olemme taas lähdössä,nyt Lanzaroteen maaliskuun alussa kone on tämä Boeng 737 josta olemme varanneet myös istumapaikat lisähintaan siitä varauloskäytävän kohdalta että on varmasti jalkatilaa,tais olla rivi 15,matka aika mennessä 6 tuntia ja 30 min,en tiä kuinka vanha kone on mutta ei aikaisemmatkaan matkat ole ollut niin vanhoilla koneilla kuin kerran aurinkomatkojen finnairin kone jossa penkitkin oli aivan risaiset ja koneen henkilökunta oli naama norsun*ituilla,tuon matkan jälkeen olemme aina matkustaneet finnmatkoilla joka on nyt Tui,tosin yhdellä matkalla lentoemot ei osannu Suomea mutta iloisesti yrittivät opiskella Suomea..;-))) Matkahan meni sitten hupaisesti,tunnelma oli heti lähtiessä sellainen iloinen matkatunnelma koko koneessa,lentoemoista osa oli Norjasta ja osa Ruotsista,kapukin kertoi aina että missä lennetään,tosin Ruotsiksi.
        Näissä lomalennoilla tuo kaikki on pelkkää plussaa ja siten pääsee jo lennolla siihen lomafiilikseen.

        Kerro nyt mitä se "ylivertainen palvelu" on verrattuna muihin?
        Finnairilla ei ole ollut muutamaan vuoteen vanhoja koneita Kanarian suunnan lennoilla.


      • Lanzaroteen kirjoitti:

        Totta turiset,palvelu Tuin koneessa on kyllä näillä lomalennoilla ylivertanen verrattuna finnairiin,me eläkeläiset olemme taas lähdössä,nyt Lanzaroteen maaliskuun alussa kone on tämä Boeng 737 josta olemme varanneet myös istumapaikat lisähintaan siitä varauloskäytävän kohdalta että on varmasti jalkatilaa,tais olla rivi 15,matka aika mennessä 6 tuntia ja 30 min,en tiä kuinka vanha kone on mutta ei aikaisemmatkaan matkat ole ollut niin vanhoilla koneilla kuin kerran aurinkomatkojen finnairin kone jossa penkitkin oli aivan risaiset ja koneen henkilökunta oli naama norsun*ituilla,tuon matkan jälkeen olemme aina matkustaneet finnmatkoilla joka on nyt Tui,tosin yhdellä matkalla lentoemot ei osannu Suomea mutta iloisesti yrittivät opiskella Suomea..;-))) Matkahan meni sitten hupaisesti,tunnelma oli heti lähtiessä sellainen iloinen matkatunnelma koko koneessa,lentoemoista osa oli Norjasta ja osa Ruotsista,kapukin kertoi aina että missä lennetään,tosin Ruotsiksi.
        Näissä lomalennoilla tuo kaikki on pelkkää plussaa ja siten pääsee jo lennolla siihen lomafiilikseen.

        Ollaan TUI:lla lennetty myöskin Lanzaroteen marraskuun lopulla kahdesti. Kapu Ruotsalainen viimeksi. Henkilökunta ja perämies Suomalaisia. Koneet 2,5-4,5 vuotta uusia! Hyvä palvelu ja paikat myöskin 15 riviltä Exit.Hyvät jalkatilat. Lentoaika Arresifeen 5t 50 min. Sitä ennen 4v. sitten Finnairin 757 viimeisillä lennoilla oli risaiset penkit vanhoissa koneissa!Tui:lla taas marraskuussa Lanzalle pariks viikoks!
        Hotell Las Costasiin jossa ei Suomalaisia;)


      • Kumpikampia
        maragrande kirjoitti:

        Ollaan TUI:lla lennetty myöskin Lanzaroteen marraskuun lopulla kahdesti. Kapu Ruotsalainen viimeksi. Henkilökunta ja perämies Suomalaisia. Koneet 2,5-4,5 vuotta uusia! Hyvä palvelu ja paikat myöskin 15 riviltä Exit.Hyvät jalkatilat. Lentoaika Arresifeen 5t 50 min. Sitä ennen 4v. sitten Finnairin 757 viimeisillä lennoilla oli risaiset penkit vanhoissa koneissa!Tui:lla taas marraskuussa Lanzalle pariks viikoks!
        Hotell Las Costasiin jossa ei Suomalaisia;)

        Pehmeemmät ne vanhat penkit on kuluneinakin istua, kuin nämä nykyiset ohuet, joissa pyrstö puutuu...
        Mutta se palvelu, mikä oli se erinomaisuus?


      • Lanzaroteen
        KerrosNy kirjoitti:

        Kerro nyt mitä se "ylivertainen palvelu" on verrattuna muihin?
        Finnairilla ei ole ollut muutamaan vuoteen vanhoja koneita Kanarian suunnan lennoilla.

        Kyllä oli n.3 vuotta sitten vanha finnairin kone Teneriffan lennolle,matka oli aurinkomatkojen kautta tilattu,jo heti Vantaalla tökkäs kun sanoivat että pitää liput hakea lippuautomaatista,olimme matkustaneet yöllä ennen tuota n.6 tuntia,eihän sitä vanha ihminen osaa käyttää niitä automaatteja,lopulta saimme liput mutta se matkafiilis oli jo hävinnyt,sitten lento olikin myöhässä n.2 tuntia ja kun lopulta sillä romulla pääsimme ilmaan niin puolenvälin matkan jälkeen ei toiminut vessat,tosin se ei haitannut mua,mulla oli ikkunapaikka jossa vetelin unia,vaimoni kertoi että koko matka kabiinissa oli kuin hautaustoimistossa.

        Toista oli kun viimekeväänä olimme Samoksella,jo alkumatka vantaalta Tuin koneella oli elämys, palvelu jo lähtötiskillä,ei tarvinnu lippuautomaatista hakea lippua ja lennon aikana,ei ollut lentoemoilla naama norsun*itulla kuten finnairilla ja läppää osasivat heittää,tosin vain Norjaksi ja Ruotsiksi,osaan välttävästi Ruotsia koska asuin siellä n.18 vuotta ja kun lähestyimme Samosta niin kapu ilmoitti että voi tulla "vähän"keikkuva lasku tähän sivutuuleen,ihan hyvinhän se meni;-)))

        Kenttähän on tämmönen hornankattila:

        http://holjander.blogspot.fi/2013/07/samos-pythagoraan-lentokentta.html

        Se matkahan yleensä jos onnistuakseen on riippuvainen monesta eri tekijästä jo ennen lentoakin matkakohteeseen.

        Tämä meidän vanhusten matka Lanzaroteen olis nyt kertausta n.39 vuoden takaa,yleensä koitamme matkustaa eri paikkoihin mutta nyt ei enää jaksa kovin kauas.


      • Rakkokiire
        Lanzaroteen kirjoitti:

        Kyllä oli n.3 vuotta sitten vanha finnairin kone Teneriffan lennolle,matka oli aurinkomatkojen kautta tilattu,jo heti Vantaalla tökkäs kun sanoivat että pitää liput hakea lippuautomaatista,olimme matkustaneet yöllä ennen tuota n.6 tuntia,eihän sitä vanha ihminen osaa käyttää niitä automaatteja,lopulta saimme liput mutta se matkafiilis oli jo hävinnyt,sitten lento olikin myöhässä n.2 tuntia ja kun lopulta sillä romulla pääsimme ilmaan niin puolenvälin matkan jälkeen ei toiminut vessat,tosin se ei haitannut mua,mulla oli ikkunapaikka jossa vetelin unia,vaimoni kertoi että koko matka kabiinissa oli kuin hautaustoimistossa.

        Toista oli kun viimekeväänä olimme Samoksella,jo alkumatka vantaalta Tuin koneella oli elämys, palvelu jo lähtötiskillä,ei tarvinnu lippuautomaatista hakea lippua ja lennon aikana,ei ollut lentoemoilla naama norsun*itulla kuten finnairilla ja läppää osasivat heittää,tosin vain Norjaksi ja Ruotsiksi,osaan välttävästi Ruotsia koska asuin siellä n.18 vuotta ja kun lähestyimme Samosta niin kapu ilmoitti että voi tulla "vähän"keikkuva lasku tähän sivutuuleen,ihan hyvinhän se meni;-)))

        Kenttähän on tämmönen hornankattila:

        http://holjander.blogspot.fi/2013/07/samos-pythagoraan-lentokentta.html

        Se matkahan yleensä jos onnistuakseen on riippuvainen monesta eri tekijästä jo ennen lentoakin matkakohteeseen.

        Tämä meidän vanhusten matka Lanzaroteen olis nyt kertausta n.39 vuoden takaa,yleensä koitamme matkustaa eri paikkoihin mutta nyt ei enää jaksa kovin kauas.

        Viimeinen Finnairin 757 "asiakaslento" oli 19.1.2014, eli torstaina siitä on 3 vuotta, minusta niitä ei ole siis ollut enää muutamaan vuoteen.
        2013-2014 lopetettiin jäljellä olevilla neljällä 757-koneella lentäminen, sitä aiemmin oli luovuttu koneista 2010 ja 2006.
        Ensimmäinen 757 korvaava A321-231 saapui 6.9.2013 ja syksyn ja talven aikana niillä aloitettiin hoitamaan liki kaikki Kanarian ja Madeiran lennot.
        Kummankin tyypin koneista on kokemusta useilta reissuilta.

        Eli muistelet vanhoja ja pienestä on palvelu kiinni, kun siitä boarding passista kyse, koska se alkaa olemaan enemmän ja vähemmän vakiokäytäntö hoitaa itse. Itse olen sen ottanut heti kun sai kentän automaateista ja kotona netistä.
        ps. Vessat voivat mennä käyttökieltoon nykyäänkin, jos sattuu likavesitankit täyttymään, siis ajoissa vessaan me ei niin nuoret.

        Keikkuva lasku voi tulla monessa paikkaa, missä ei ole eri suuntaisia kiitoratoja, myös Suomessa. Ja joskus tulee vaikka lasku olisi vastatuuleen.


      • Kumpikampia kirjoitti:

        Pehmeemmät ne vanhat penkit on kuluneinakin istua, kuin nämä nykyiset ohuet, joissa pyrstö puutuu...
        Mutta se palvelu, mikä oli se erinomaisuus?

        En ole kehunut ylvertaiseksi! Finnairin 757:lla kun lähdettiin Hki/Vantaalta Lanzalle,niin joutu pysähtymään heti terminaalista lähdön jälkeen,ei mennyt matkustamon ovi kiinni;) Palvelua vois kehasta että tullessa lentoemo järkkäs Exit paikat ,että eräs suku pääsi vierekkäin ja peräkkäinkoneen etuosaan istumaan!
        Lentoemot toivoitteli hyvää jatkoa vielä kun menivät ohi terminaalin ,kun olin ulkona röökillä.


      • Ei_ylivertainen_siis
        maragrande kirjoitti:

        En ole kehunut ylvertaiseksi! Finnairin 757:lla kun lähdettiin Hki/Vantaalta Lanzalle,niin joutu pysähtymään heti terminaalista lähdön jälkeen,ei mennyt matkustamon ovi kiinni;) Palvelua vois kehasta että tullessa lentoemo järkkäs Exit paikat ,että eräs suku pääsi vierekkäin ja peräkkäinkoneen etuosaan istumaan!
        Lentoemot toivoitteli hyvää jatkoa vielä kun menivät ohi terminaalin ,kun olin ulkona röökillä.

        "palvelu Tuin koneessa on kyllä näillä lomalennoilla ylivertanen verrattuna finnairiin"
        No miten tuo pitäisi lukea?

        Tarpeeksi kun lentää, niin alkaa sattumaan kohdalle kaikenlaista välillä ja aina ei lennetä uudehkoilla koneilla, uusissakin on omat lastentautinsa.

        Lentoemot voi järjestellä paikkoja, jos koneessa on tilaa. Usein lomakohteiden koneet ovat täysiä, joten ei ne suuria muutoksia voi tehdä, voivat kysyä yksittäisiltä matkaajilta suostuvatko paikan vaihtoihin. Siellä kun reissataan yleensä perheittäin/pareittain.
        3-vuotta sitten netissä pystyi tekemään check-inin ja vasta kentällä sen tekeville jää sitten ne paikat mitkä jää.


      • Ei_ylivertainen_siis kirjoitti:

        "palvelu Tuin koneessa on kyllä näillä lomalennoilla ylivertanen verrattuna finnairiin"
        No miten tuo pitäisi lukea?

        Tarpeeksi kun lentää, niin alkaa sattumaan kohdalle kaikenlaista välillä ja aina ei lennetä uudehkoilla koneilla, uusissakin on omat lastentautinsa.

        Lentoemot voi järjestellä paikkoja, jos koneessa on tilaa. Usein lomakohteiden koneet ovat täysiä, joten ei ne suuria muutoksia voi tehdä, voivat kysyä yksittäisiltä matkaajilta suostuvatko paikan vaihtoihin. Siellä kun reissataan yleensä perheittäin/pareittain.
        3-vuotta sitten netissä pystyi tekemään check-inin ja vasta kentällä sen tekeville jää sitten ne paikat mitkä jää.

        Sehän oli nim. Lanzaroteen , joka myöskin on käynyt Lanzarotella!


    • Minä teen TUI:n lennolle netissä lähtöselvityksen. Vien ruumaan menevät laukut jo edellisenä iltana kentälle, kun lento Lanzaroteen lähtee aamulla 8.25

      • Lansaroteen

        Hyvää matkaa,tää meidän matka ei ole ihan vielä kirkossa kuuluutettu,lapset ovat sen ostaneet ja maksaneet kun vaimoni täyttää 70 vuotta,itse olen vanhempi ja pientä polemiikkia on ollut että jos vaihtavat sen kuiteskin Teneriffan matkalle,mulla ei ole siihen sananvaltaa,ainostaan että saan ikkuna istumapaikan siitä exit riviltä ettei tarvii nousta ylös kun on wc-ssä kävijöitä,olen tämmönen 195 cm ja 110 kg rotjake ja kun saan sapuskat,kahveet 2 konjakkia naamaani niin nukun sitten koko matkan,täältä keskeltä Suomea keskeltä ei mitään on hankaleet matkat mennä yleisillä kulkuneuvoilla Vantaalle,ei sovi aikataulut mitenkään,varmaankin omalla autolla sitten lähdetään jos lapset saavat päätöksen tehtyä että mihen me lähdetään,heillä oli haaveena että ottaisimme kuvia Lanzarootesta kuinka se on muuttunut siitä kun olimme siellä viimeksi silloin nuoruudessa 39 vuotta sitten.

        Itse en suosi suuria hotelleja,pääsasiassa parhaat ovat olleet pienet perhehotellit aamiaisella ja kun on löytänyt hyvän ruokapaikan joka on yleensä pieni perheruokala niin jo kolmannella kerralla olet ns."kantasiakas" ja palvelu on ystävällistä ja koitamme saada selvää toisimmistamme vaikka yhteistä kieltä ei olekkaan,itse osaan vain Suomee hiljoo ja kovaa ja Ruotsiakin välttävästi.

        Ehkä mieleenpaivuaisin matka oli Espanjassa kun olimme 3 viikon matkalla 70 luvulla vingreessonin kautta Lamangassa,tuli ilmoitus että pois lähtö hyöhästyy konevian takia,saimme rahaa syömiseen yms.
        Hetikohta tulikin ilmoitus että ei myöhästykkään vaan äkkiä kamat kasaan ja bussiin,kentällä sitten ilmoittivat että on siinä koneessa yhdessä moottorissa vikaa,(se oli 3 moottorinen kone jossa ne moottorit siellä takana).
        Meille sanottiin että joka ei halua lähteä niin heille järjestävät hotellimajoituksen siellä kentällä,meitä jäi jäljelle vain n.20 henkeä jotka lähdimme kohti Arlandaa,väljää oli koneessa ja tarjoulu ilmaista samppakiljusta lähtien,se on ainut kerta kun olin kännissä lennolla,olihan lentoemotkin aika tuiterissa..-)))

        Matkailu avartaa ja tuo uusia kokemuksiakin.


      • Exit-paikalle

        Exit-paikalle on tiettyjä kriteerejä eli esim. vähän vanhempia niihin ei haluta. Vaikutat kyllä hyväkuntoiselta.
        Hyvää matkaa!


    • Mxiii

      Ik!i vanhoja! tarinoita täällä..... 70 luvulta,, nyt eletään 2018..... ketä kiinnostaa millä propellivehkeellä silloin poljettiin kilpaa koko reissu ja porukka...
      Silti uskon että 737 on ihan kelpo kone kanarialle mennessä,, ilma tämän tyyppikoneen kokemuksia

      • 10xreissua_vuodessa

        Totta. 737-800 jalkatilat riittää 190cm. Terkut ko koneesta, vain 187cm.


      • Anonyymi

        Mahtuuko 737-800 norwegian koneeseen istumaan? Itse tämmönen 120kg /180cm äijän retale.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahtuuko 737-800 norwegian koneeseen istumaan? Itse tämmönen 120kg /180cm äijän retale.

        No niih.. Et oikeasti ole mikään tosimies vaan ylipainoinen suomireppana. Ei tuo kehenkään tee vaikutusta. Istut vaan ihan omalla paikallasi, etkä luule olevasi tanskalainen tai hollantilainen oikea mies, sillä pitkällä kolminkertaisella elämän kokemuksella voin kertoa, että et edusta muuta, kuin itä-Eurooppalaista vakiota.


    • Anonyymi

      Kiitos tiedosta etten ole tosimies tai peräti tanskalainen! En tässä itseäni hehkuta vaan kysyin vaan miten penkkeihin mahtuu kun lähinnä leveys suuntaan on viime aikoina tullu kasvettua. En ole löytänyt mistään penkkien mittoja. Tietäiskö joku?

      • Anonyymi

        ? Öö hyvin mahtuu kai


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6729
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4360
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2783
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1643
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1141
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe