Corolla Verso ruostuu

AJ

Onko kokemuksia moisesta? Itsellä 2006 vuosimallin Corolla Verso ja ruostetta pukkaa takaikkunan alle. Ruostesuojauksen kaveri sanoi, että pakoputki ja muutoinkin pohja on aika heikkoa tekoa tässä mallissa.

7

2782

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kopi677

      eihän nykyisiä Toyotoja suojata mitenkään.Muutama suikale muovinpaloja muutama.Ei se riitä näihin suomen oloihin,mutta itse täyssuojautin Yarikseni jo 2 vuoden iässä ja eipä ole ruostetta ollut.

    • ve35

      Hups,toyota ruostuu,toyota mies selitä tämä.Tero urpolla,vastaus valmiina.

    • Yarrrris-02

      Ruostuuhan se,koska Toyotoja ei suojata juuri mitenkään.Useimmat käyttävät ne jälkikäteen suojauksessa,varsinkin jos pitempään on aikomus samaa autoa pitää.Itse en ostaisi yli 3 vuotta vanhaan erikseen SUOJAAMATONTA Toyotaa kyllä juuri millän rahalla.Rosteisuuden lisäksi kun on nämä muut laatu ongelmat.

    • Niederscheisser

      Ruoste- ja laatuongelmat-häh? mitenkä ne paskat silti vaan vuodesta toiseen menee katsastuksista läpi kaikkien katsastustilastojen mukaan pienimmillä hylkäysprosenteilla, ja vielä nimenomaan vanhoina, mitähän ihmeellisiä ruoste- ja laatuongelmia niissä muissa autoissa mahtaa oikein ollakaan, häh ???

      • 10 tkm/vuosi

        > Ruoste- ja laatuongelmat-häh? mitenkä ne paskat silti vaan vuodesta toiseen menee katsastuksista läpi kaikkien katsastustilastojen mukaan pienimmillä hylkäysprosenteilla, ja vielä nimenomaan vanhoina, mitähän ihmeellisiä ruoste- ja laatuongelmia niissä muissa autoissa mahtaa oikein ollakaan, häh ???

        EX tojon omistaja vastaa:

        1. Uudehkot autot narahtaa katsastuksessa tyypillisesti jostain alustan kumipuslista tms. normaaleista kulumavaivoista, mitä tulee kilometrien myötä. Korjauskustannus voi olla muutamia kymppejä tai satasia. Hylsyjä tulee myös kuluneista renkaista (mikä on kyllä melkoista typeryyttä & piittaamattomuutta kuljettajan taholta).

        Tojoilla ajetaan ensimmäisten käyttövuosien jälkeen naurettavan vähän, voi olla 7 vuotiaalla autolla vasta 100 tkm mittarissa eli tahti luokkaa 10 tkm/vuosi, joten aika harvoin voi näitä hylsyjä vastaan tulla, vaikka puslat kestäisi vain 60 tkm.

        Silti 7 vuotiaalla autolla voi olla takanaan jo 9 määräaikaishuoltoa (ensihuolto alkuun 20 tkm/a eli 4x15 tkm huollot 3 ensimmäisen vuoden aikana ja siitä eteenpäin 10 tmk/vuosi = huolto kerran vuodessa), joten on ollut kilometreihin nähden runsaasti tilaisuuksia bongata kulumavaivoja. Plus, tietenkin, nykytyylin mukaiset takaisinkutsut päälle.

        2. Vanhoista autoista narahtaa katsastuksessa ne halvimmat, joita ei kuski ole viitsinyt huoltaa/huollattaa tai on ihan tarkoituksella hakemassa katsurilta vikalistaa.

        Tojoterot maksaa käytetyistä ruppanoista käsittämättömiä summia, joten pitäähän sitä silmäterää sitten rassata. Tai jos/kun ei ole mitään ymmärrystä autoista (=edellytys tojon hankkimiselle), auto viedään aina merkkihuoltoon ennen katsastusta.

        3. Viat katsastuksessa eivät kerro paljoakaan auton kokonaisluotettavuudesta tai ylläpitokuluista.

        Esim. ilmastoinnin toimintaa ei tutkita katsastuksessa. Ei näy tällaiset piiputtamiset siis tilastoissa, vaikka korjaus voi helposti olla tonnin keikka. No, tojotero kieltämättä pääsee halvalla, kun ei siinä karvalakkitojossa ole ilmastointia eikä edes sähköikkunoita.

        Tai jos dieselissä pettää kansi/venttiilikoneisto (kuten tutun corollaattorissa), ei autolla saa ajettua lainkaan = ei tule vahingossakaan ajettua katsastukseen viallisella autolla = ei tule tilastomerkintää, vaikka korjaus on useamman tonnin keikka. Sama vaihteistovikojen kanssa.

        Kolmas esimerkki on oma tojopommini, jonka ostin 6-7 vuotiaana ja heivasin toivottomasti ruostuneena romuttamolle 13 vuotiaana. 6-7 vuoden aikana auto narahti katsastuksessa vain kerran. Hylkäysprosentti siis


      • ruosteen.kemiallinen.mer
        10 tkm/vuosi kirjoitti:

        > Ruoste- ja laatuongelmat-häh? mitenkä ne paskat silti vaan vuodesta toiseen menee katsastuksista läpi kaikkien katsastustilastojen mukaan pienimmillä hylkäysprosenteilla, ja vielä nimenomaan vanhoina, mitähän ihmeellisiä ruoste- ja laatuongelmia niissä muissa autoissa mahtaa oikein ollakaan, häh ???

        EX tojon omistaja vastaa:

        1. Uudehkot autot narahtaa katsastuksessa tyypillisesti jostain alustan kumipuslista tms. normaaleista kulumavaivoista, mitä tulee kilometrien myötä. Korjauskustannus voi olla muutamia kymppejä tai satasia. Hylsyjä tulee myös kuluneista renkaista (mikä on kyllä melkoista typeryyttä & piittaamattomuutta kuljettajan taholta).

        Tojoilla ajetaan ensimmäisten käyttövuosien jälkeen naurettavan vähän, voi olla 7 vuotiaalla autolla vasta 100 tkm mittarissa eli tahti luokkaa 10 tkm/vuosi, joten aika harvoin voi näitä hylsyjä vastaan tulla, vaikka puslat kestäisi vain 60 tkm.

        Silti 7 vuotiaalla autolla voi olla takanaan jo 9 määräaikaishuoltoa (ensihuolto alkuun 20 tkm/a eli 4x15 tkm huollot 3 ensimmäisen vuoden aikana ja siitä eteenpäin 10 tmk/vuosi = huolto kerran vuodessa), joten on ollut kilometreihin nähden runsaasti tilaisuuksia bongata kulumavaivoja. Plus, tietenkin, nykytyylin mukaiset takaisinkutsut päälle.

        2. Vanhoista autoista narahtaa katsastuksessa ne halvimmat, joita ei kuski ole viitsinyt huoltaa/huollattaa tai on ihan tarkoituksella hakemassa katsurilta vikalistaa.

        Tojoterot maksaa käytetyistä ruppanoista käsittämättömiä summia, joten pitäähän sitä silmäterää sitten rassata. Tai jos/kun ei ole mitään ymmärrystä autoista (=edellytys tojon hankkimiselle), auto viedään aina merkkihuoltoon ennen katsastusta.

        3. Viat katsastuksessa eivät kerro paljoakaan auton kokonaisluotettavuudesta tai ylläpitokuluista.

        Esim. ilmastoinnin toimintaa ei tutkita katsastuksessa. Ei näy tällaiset piiputtamiset siis tilastoissa, vaikka korjaus voi helposti olla tonnin keikka. No, tojotero kieltämättä pääsee halvalla, kun ei siinä karvalakkitojossa ole ilmastointia eikä edes sähköikkunoita.

        Tai jos dieselissä pettää kansi/venttiilikoneisto (kuten tutun corollaattorissa), ei autolla saa ajettua lainkaan = ei tule vahingossakaan ajettua katsastukseen viallisella autolla = ei tule tilastomerkintää, vaikka korjaus on useamman tonnin keikka. Sama vaihteistovikojen kanssa.

        Kolmas esimerkki on oma tojopommini, jonka ostin 6-7 vuotiaana ja heivasin toivottomasti ruostuneena romuttamolle 13 vuotiaana. 6-7 vuoden aikana auto narahti katsastuksessa vain kerran. Hylkäysprosentti siis

        Tuttua tarinaa.


    • Siirry 2010 luvulle

      "Pienimillä hylkäys prosenteilla" ? Et elä nykyaikaa, Toyota on Trafin sivuilla aika keskikastissa tai sen alapuolella.Tyyppivioissa sen on numero kaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Putin lähti takki auki sotaan....

      Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      103
      3505
    2. Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista

      ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv
      Maailman menoa
      199
      2248
    3. Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle

      Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,
      Maailman menoa
      0
      2100
    4. Sanna on pakottaja, domina

      Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k
      Maailman menoa
      37
      1832
    5. Skodan hankintaan painostaminen toi potkut

      Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll
      Skoda
      9
      1649
    6. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

      Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      95
      1098
    7. No onneks ei tartte sit olla

      Mustis ku se ootki sinä itte 😂😂 Oon pelännyt että ehkä teille kehkeytyy jotain enemmän ku niin paljon yhteistä mut....
      Ikävä
      5
      850
    8. Mitä sun päässä oikeen liikkui

      Silloin kun menit laittamaan sille viestiä? Jotenkin tosi outoa?
      Ikävä
      49
      831
    9. Lahden kolarisuma ja automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä

      Olisiko uudehkojen autojen automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä vähentänyt kolareiden määrää tuolla Lahden tiellä? Sumu
      Yleistä autoilusta
      69
      827
    10. Sinkkuihmisten suppea kuva maailmasta.

      Siskoni on jo vannoutunut sinkku. Hän ei haaveile mitään suhdejuttuja. Mutta välillä mietin, miten vähän ja suppeasti
      Sinkut
      129
      773
    Aihe