Corolla Verso ruostuu

AJ

Onko kokemuksia moisesta? Itsellä 2006 vuosimallin Corolla Verso ja ruostetta pukkaa takaikkunan alle. Ruostesuojauksen kaveri sanoi, että pakoputki ja muutoinkin pohja on aika heikkoa tekoa tässä mallissa.

7

2843

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kopi677

      eihän nykyisiä Toyotoja suojata mitenkään.Muutama suikale muovinpaloja muutama.Ei se riitä näihin suomen oloihin,mutta itse täyssuojautin Yarikseni jo 2 vuoden iässä ja eipä ole ruostetta ollut.

    • ve35

      Hups,toyota ruostuu,toyota mies selitä tämä.Tero urpolla,vastaus valmiina.

    • Yarrrris-02

      Ruostuuhan se,koska Toyotoja ei suojata juuri mitenkään.Useimmat käyttävät ne jälkikäteen suojauksessa,varsinkin jos pitempään on aikomus samaa autoa pitää.Itse en ostaisi yli 3 vuotta vanhaan erikseen SUOJAAMATONTA Toyotaa kyllä juuri millän rahalla.Rosteisuuden lisäksi kun on nämä muut laatu ongelmat.

    • Niederscheisser

      Ruoste- ja laatuongelmat-häh? mitenkä ne paskat silti vaan vuodesta toiseen menee katsastuksista läpi kaikkien katsastustilastojen mukaan pienimmillä hylkäysprosenteilla, ja vielä nimenomaan vanhoina, mitähän ihmeellisiä ruoste- ja laatuongelmia niissä muissa autoissa mahtaa oikein ollakaan, häh ???

      • 10 tkm/vuosi

        > Ruoste- ja laatuongelmat-häh? mitenkä ne paskat silti vaan vuodesta toiseen menee katsastuksista läpi kaikkien katsastustilastojen mukaan pienimmillä hylkäysprosenteilla, ja vielä nimenomaan vanhoina, mitähän ihmeellisiä ruoste- ja laatuongelmia niissä muissa autoissa mahtaa oikein ollakaan, häh ???

        EX tojon omistaja vastaa:

        1. Uudehkot autot narahtaa katsastuksessa tyypillisesti jostain alustan kumipuslista tms. normaaleista kulumavaivoista, mitä tulee kilometrien myötä. Korjauskustannus voi olla muutamia kymppejä tai satasia. Hylsyjä tulee myös kuluneista renkaista (mikä on kyllä melkoista typeryyttä & piittaamattomuutta kuljettajan taholta).

        Tojoilla ajetaan ensimmäisten käyttövuosien jälkeen naurettavan vähän, voi olla 7 vuotiaalla autolla vasta 100 tkm mittarissa eli tahti luokkaa 10 tkm/vuosi, joten aika harvoin voi näitä hylsyjä vastaan tulla, vaikka puslat kestäisi vain 60 tkm.

        Silti 7 vuotiaalla autolla voi olla takanaan jo 9 määräaikaishuoltoa (ensihuolto alkuun 20 tkm/a eli 4x15 tkm huollot 3 ensimmäisen vuoden aikana ja siitä eteenpäin 10 tmk/vuosi = huolto kerran vuodessa), joten on ollut kilometreihin nähden runsaasti tilaisuuksia bongata kulumavaivoja. Plus, tietenkin, nykytyylin mukaiset takaisinkutsut päälle.

        2. Vanhoista autoista narahtaa katsastuksessa ne halvimmat, joita ei kuski ole viitsinyt huoltaa/huollattaa tai on ihan tarkoituksella hakemassa katsurilta vikalistaa.

        Tojoterot maksaa käytetyistä ruppanoista käsittämättömiä summia, joten pitäähän sitä silmäterää sitten rassata. Tai jos/kun ei ole mitään ymmärrystä autoista (=edellytys tojon hankkimiselle), auto viedään aina merkkihuoltoon ennen katsastusta.

        3. Viat katsastuksessa eivät kerro paljoakaan auton kokonaisluotettavuudesta tai ylläpitokuluista.

        Esim. ilmastoinnin toimintaa ei tutkita katsastuksessa. Ei näy tällaiset piiputtamiset siis tilastoissa, vaikka korjaus voi helposti olla tonnin keikka. No, tojotero kieltämättä pääsee halvalla, kun ei siinä karvalakkitojossa ole ilmastointia eikä edes sähköikkunoita.

        Tai jos dieselissä pettää kansi/venttiilikoneisto (kuten tutun corollaattorissa), ei autolla saa ajettua lainkaan = ei tule vahingossakaan ajettua katsastukseen viallisella autolla = ei tule tilastomerkintää, vaikka korjaus on useamman tonnin keikka. Sama vaihteistovikojen kanssa.

        Kolmas esimerkki on oma tojopommini, jonka ostin 6-7 vuotiaana ja heivasin toivottomasti ruostuneena romuttamolle 13 vuotiaana. 6-7 vuoden aikana auto narahti katsastuksessa vain kerran. Hylkäysprosentti siis


      • ruosteen.kemiallinen.mer
        10 tkm/vuosi kirjoitti:

        > Ruoste- ja laatuongelmat-häh? mitenkä ne paskat silti vaan vuodesta toiseen menee katsastuksista läpi kaikkien katsastustilastojen mukaan pienimmillä hylkäysprosenteilla, ja vielä nimenomaan vanhoina, mitähän ihmeellisiä ruoste- ja laatuongelmia niissä muissa autoissa mahtaa oikein ollakaan, häh ???

        EX tojon omistaja vastaa:

        1. Uudehkot autot narahtaa katsastuksessa tyypillisesti jostain alustan kumipuslista tms. normaaleista kulumavaivoista, mitä tulee kilometrien myötä. Korjauskustannus voi olla muutamia kymppejä tai satasia. Hylsyjä tulee myös kuluneista renkaista (mikä on kyllä melkoista typeryyttä & piittaamattomuutta kuljettajan taholta).

        Tojoilla ajetaan ensimmäisten käyttövuosien jälkeen naurettavan vähän, voi olla 7 vuotiaalla autolla vasta 100 tkm mittarissa eli tahti luokkaa 10 tkm/vuosi, joten aika harvoin voi näitä hylsyjä vastaan tulla, vaikka puslat kestäisi vain 60 tkm.

        Silti 7 vuotiaalla autolla voi olla takanaan jo 9 määräaikaishuoltoa (ensihuolto alkuun 20 tkm/a eli 4x15 tkm huollot 3 ensimmäisen vuoden aikana ja siitä eteenpäin 10 tmk/vuosi = huolto kerran vuodessa), joten on ollut kilometreihin nähden runsaasti tilaisuuksia bongata kulumavaivoja. Plus, tietenkin, nykytyylin mukaiset takaisinkutsut päälle.

        2. Vanhoista autoista narahtaa katsastuksessa ne halvimmat, joita ei kuski ole viitsinyt huoltaa/huollattaa tai on ihan tarkoituksella hakemassa katsurilta vikalistaa.

        Tojoterot maksaa käytetyistä ruppanoista käsittämättömiä summia, joten pitäähän sitä silmäterää sitten rassata. Tai jos/kun ei ole mitään ymmärrystä autoista (=edellytys tojon hankkimiselle), auto viedään aina merkkihuoltoon ennen katsastusta.

        3. Viat katsastuksessa eivät kerro paljoakaan auton kokonaisluotettavuudesta tai ylläpitokuluista.

        Esim. ilmastoinnin toimintaa ei tutkita katsastuksessa. Ei näy tällaiset piiputtamiset siis tilastoissa, vaikka korjaus voi helposti olla tonnin keikka. No, tojotero kieltämättä pääsee halvalla, kun ei siinä karvalakkitojossa ole ilmastointia eikä edes sähköikkunoita.

        Tai jos dieselissä pettää kansi/venttiilikoneisto (kuten tutun corollaattorissa), ei autolla saa ajettua lainkaan = ei tule vahingossakaan ajettua katsastukseen viallisella autolla = ei tule tilastomerkintää, vaikka korjaus on useamman tonnin keikka. Sama vaihteistovikojen kanssa.

        Kolmas esimerkki on oma tojopommini, jonka ostin 6-7 vuotiaana ja heivasin toivottomasti ruostuneena romuttamolle 13 vuotiaana. 6-7 vuoden aikana auto narahti katsastuksessa vain kerran. Hylkäysprosentti siis

        Tuttua tarinaa.


    • Siirry 2010 luvulle

      "Pienimillä hylkäys prosenteilla" ? Et elä nykyaikaa, Toyota on Trafin sivuilla aika keskikastissa tai sen alapuolella.Tyyppivioissa sen on numero kaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kaipaamasi miehen nimi?

      Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      51
      8210
    2. Tulipalossa henkilövahinkoja, itsenäisyyspäivä alkoi huonosti, poliisi tiedottaa lisää

      Savonlinna https://www.como.fi/uutiset/savonlinna-henkilovahinkoja-tulipalossa-poliisi-tiedottaa-lisaa/
      Savonlinna
      134
      7137
    3. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

      Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      59
      3899
    4. Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi

      Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu
      Maailman menoa
      95
      3890
    5. Millaista läheisyyttä

      Toivoisit ikävästi kohteesi kanssa?
      Ikävä
      104
      3684
    6. 55
      3263
    7. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

      se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      74
      3245
    8. Antifasismi - mitä se on?

      Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint
      Maailman menoa
      37
      2623
    9. IL- KELA:n pääjohtaja, lääke- ja oikeustieteen tohtori Lasse Lehtonen sekavassa tilassa Brysselissä!

      "Iltalehden tietojen mukaan Lehtosen käytös Brysselin lentokentällä on herättänyt huomiota, ja hänen olemuksensa on tulk
      Maailman menoa
      239
      2541
    10. Heräsin taas ikävään

      Ja aivan valtavaan haluun. Tahdon sinua R. ❤️
      Ikävä
      53
      1754
    Aihe