Lion = Vista?

Onko todella niin että tämä OS X Lion on Applen Vista?

Odotin PC-aikana (2006-07) Windows Vistaa kuin kuuta nousevaa ja Vista oli todella suuri pettymys! Söi kaikki tehot ja kiintolevy narisi omiaan.

Vista oli se syy miksi itse siirryin Maciin, 2007

Pelottaa tosiaan uuden OS X Lionin synnyn hetkillä, syntyy pian näillä hetkillä, että onko uusi OSX Leijona kuin Windows Vista Applelta?

Ehkä annan odottaa ja lukea kommentteja käyttäjiltä...

9

183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laskutaitoinen roboo

      Kaukaa haettu rinnastus... Lion todennakoisesti tuntuu nopeammalta kuin Snow leopard.
      Jos taas ei sitten pida uusitusta kayttoliittymasta niin ei kaikkia uusia ominaisuuksia tarvitse kayttaa.
      Mutta katotaan sanoi laakari.

      • jpe jpe

        Niinpä, nopeampi, mutta tarvitsee enemmän muistia kuin edeltäjä eikä edes suostu asentumaan Intel Core Duo suorittimella varustettuihin koneisiin, niinpä niin...


      • laskutaitoinen roboo
        jpe jpe kirjoitti:

        Niinpä, nopeampi, mutta tarvitsee enemmän muistia kuin edeltäjä eikä edes suostu asentumaan Intel Core Duo suorittimella varustettuihin koneisiin, niinpä niin...

        Totta, hyva pointti, onneksi ei ole pakko siirtya jellonaan!


    • miksi siirtyä vielä

      Miksi siirtyä toimivasta ympäristöstä bugiseen kun mitään tosi kovaa uudistusta ei ole Lionissa. Kaikki "karkit" mitä uudessa ohjelmassa löytyy on saatavilla vanhempiin käyttöjärjestelmiin kolmannen osapuolen ohjelmilla.
      Puolen vuoden päästä asia on aivan toinen kun kaikkiin ohjelmiin tulee Lion versiot ja Lionista saadaan isommat bugit pois. Voihan sitä nytkin laittaa Lion koneeseen toiseen osioon niin pääsee testaamaan ja uudella bootilla taas takaisin toimivaan ympäristöön.

    • 1stMacFinn

      Eihän tämä Lion nyt täysin mullistava ole, mutta selkeä kehityssuunta eteenpäin. Esimerkkinä erilaisten hiirieleiden lisääntyminen ja alta viikon niitä oppii tämmöinen vanhakin.

      Paluuta SnowLeopardiin ei tarvitse harkita, käytännössä kaikki toimii. Ainakin minulla. No, pari vanhaa ohjelmaa lakkasi toimimasta mutta siihen auttoi niiden päivittäminen uudempiin versioihin.

      Pakkohan Lionia ei ole vielä käyttää, vuoden päästä tilanne voi olla toinen, kun ohjelmista iso osa toimii enää vain Lionissa. Mutta se sopii mulle kyllä.

    • Ai vai niin?

      FUD FUD FUD!

      Applesoturimme levittää väärää tietoa (mutta eihän homppeleilla* muuta olekaan):

      Ohjelmat, jptka toimivat nyt, toimivat vielä vuoden kuluttuakin Leopardissa ja Snow Leopardissa.

      *) Jälleen yksi osoitus "Hopeisen Omenan" tasosta: Rupu Rääväkallo ja MacFinni ovat siellä juhlittuja sankareita!

      • 1stMacFinn

        No, tuohan nähdään ensi kesänä. Toki ne ohjelmaversiot, jotka nyt ovat käytössä, toimivat edelleen. Mutta uudet versiot tulevat hyvin nopeasti siirtymään tukemaan vain Lionia, sen verran siinä on eroa aiempiin.

        Kerro sitten mullekin kun on seuraavat juhlat Hompussa, aiemmat on päässeet meneen ohi... ;)


    • tämäselvä

      Niinpä, hopeisessa omenassa on kaikki oikeat mac-käyttäjät ja täällä lähinnä hilluu kuppasia trolleja, jotka on niin tyhmiäkin ettei edes osaa kirjoittaa oikein inhoamiensa tyyppien nimimerkkejä.

    • crazycyborg

      Aikoinaan oli Vista, ja en kokenut sen suhteen mitään negatiivista. Vista-jutuista tuleekin heti mieleen E10-bensiini, joka saa kaikki tehot häviämään taivaallisen rauhan aukiolle XD

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1492
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1319
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1152
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1119
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      30
      922
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      785
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      55
      700
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      646
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      627
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      624
    Aihe