Hämeenlinnan Asunnot Oy

Ottaa pattiin!!!

Haluaisin kuulla ihmisten kokemuksia Hämeenlinnan Asunnot Oy:n vuokralaisena olemisesta. Itse olen muuttanut muualta Hämeenlinnaan asumaan. Olen ollut kyseisen yhtiön asukas ja valittamisen aiheita löytyy paljon. Olen harkinnut "valitusadressin" tekemistä viranomaisille kaikkien huijattujen puolesta. Asuntoni sijaitsi hyvällä alueella, asukkaat olivat rauhallisia ja sijainti kohdillaan. Jos asunnossa ilmeni ongelmia, niihin ei puututtu millään tavalla tai puututtiin niin ja näin, vuokran hinnat olivat kuitenkin taivaissa. Esim. soitin kolme kertaa yhtiöön koska kaksi asunnon pistorasiaa oli irti. Painotin vielä että minulla on kaksi pientä lasta, ovat vaarallisia irrallaan. Odottelin kaksi vuotta pistorasiat teipattuna, mitään asialle ei tehty. Lopulta lompsin toimistoon lyömään nyrkkiä pöytään, pyytelivät kovasti asiaa anteeksi. Toinen ongelma oli parvekkeen ovi, johon ei oltu koskettu sitten 60 luvun. Voi vain arvailla mille sateen piiskaama ovi näytti. Pyysin vaihtamaan puoli mädän oven, mutta isännöitsijä kuittasi asian sanomalla: tulee niin kalliiksi koska oven tekemiseen tarvitaan puuseppää! Kävin henkilökohtaisesti taas toimistolla keskustelemassa asiasta ja tällä kertaa ovelle luvattiin tehdä jotain. Oveen oltiin käyty laittamassa paksut tiivisteet, lopputuloksena ovi ei mennyt kunnolla kiinni, tuulenpuuska saattoi temmata oven itsestään auki. Lasten leikkipuisto pihalla oli järkyttävässä kunnossa, hiekkalaatikko kasvoi horsmaa. Missään muussa kaupungissa en ole samanlaista kokenut. Löytyy monia muitakin juttuja ja naapuritaloissa oli ihan samat ongelmat. Vuokran maksoin kokonaan itse palkasta, kyllä harmittaa! Onko teillä muilla Hämeenlinnalaisilla samanlaisia kokemuksia?

61

2730

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toivottavasti

      "Painotin vielä että minulla on kaksi pientä lasta, ovat vaarallisia irrallaan."

      lapset eivät juoksentele irrallaan.

      • OP

        :D no hups, pieni kieliopillinen virhe. Eiköhän asian kokonaisuus ole ihan ymmärrettävissä.


    • muuttotoivossa elävä

      Tuttua on, ei mitään remppaa tehdä vaikka kuinka valittaisi. Asunto joka on valmistunut -88 normaalisti omassa asunossa on jo jääkaapit, hellat vaihdettu pariinkin kertaan ja tapetotu keittiö/kylppäriremppaa tehty näissä ei mitään. Kun muutin toispaikkakuntalaisena asuntoon en päässyt sitä katsomaan (eräs sukulainen kävi) en saanut oikeaa kokonaiskuvaa asunnon huonokuntoisuudesta ja muutin. Asunto oli ollut tyhjä 2viikkoa joten oli aikaa rempata, asuno oli ja on kulunut ja rähjäinen mutta mitään ei oltu tehty ja edellinen asukas ei ollut edes siivonnut jälkiään.Wc pöntössä oli ja on edelleen virtsakiveä josta tulee hajua. Kun valitin siitä kävivät vaan toteamassa sen ei muuta. Tapeetit on rikki olhuoneessa on alkuperäiset ja makuuhuoneeseen on vuokralaiset ilmeiseti itse laittaneet. Keittiön seinässä oli nyrkinkokoinen reikä ja punaisessa värissä loisti satakunta naulanreikää, rasvat keittiön katossa. Sen keittiön seinän tulivat laittamaan silloinkun jo asuin siellä. Makuuhuoneen ikkunaluukku on mätä en tiedä koska putoaa paikaltaan mutta 3 kertaa valitettuani 2 kertaa katsomassa kävivät ja joo tullaan laittamaan, 2vuotta on kulunut.Asunto on epäviihtyisä sähkölaitteet vie sähköä ja muutekin tiukkaan elämäntilanteeseen, rahallisesti kallista. En pysty muuttamaan kun ei rahat riitä, pakko asua epäviihtyisässä asunnossa, jossa on ollut aiemmin myös ksteusvaurioita. Itsellä jatkuva krooninen nuha ja poskiontelotulehduksia.Olen aina sanonut että kun muutan varmaan kaikki viat laitetaan mun maksettaviksi. Huvittavinta oli kun tein vuokrasopimuksen, nainen sanoi että muistathan että asunto pitää jättää samaan kuntoon kun muuttaa pois kun se on saadessa ollut. Sanoin että on mahdotonta kun pitäisi pitää vuosi siivoamatta, hakata reikä seinään naulat repiä tapeeti (silloin luulin saavani uudet) ymm. nainen sanoi että heidän kaikki asunnot on jälkitarkastettuja ja siisteinä luovuteetuja (iteäkkö vai nauraa, sukulaiseni kynnet verillä siivosivat kun odoettelivat muutoautoani). Totesin vaan että varmaan sokea käynyt tekemässä lopputarkastuksen. Kummaa on että kun asuu kaupungin asunnossa ei pidä asua viihtyisästi ja siistissä asunnossa, ilmeisesti ei tarvi viihtyä.Miksi ihmeessä pitäisi kelvata törkyinen asunto, jossa on kuitekin törkeen kallis vuokra. Sitten vaativat poismuuttaessa (ei kaikilta)täydellistä asuntoa jos on esm.kaappien lukot rikkutouneet pitää itse maksaa, nehän ei käytössä kulu näissä asunnoissa kuulemma, voisivat ottaa edes huomioon onko niitä koskaan vaihdettu, mikään ei ole ikuista varsinkaan jos ei koskaa huolleta.Se ei vaan mene mulle jakeluun että heidän papereisssaan lukee että asuto on ollut siisti mulle luovutettaessa, sitä en ymmärrä.

      • OP

        Kuulostaa niin tutulle! Uskon että näitä tapauksia on pilvin pimein. Toivon että saat rahatilanteesi kuntoon ja pääsisit muuttamaan toiseen asuntoon. Yksityisillä vuokranantajilla on sama vuokrataso kuin kaupungilla, mutta asuntojen kunto on aivan eri luokkaa.


      • Vasara ja nauloja 77
        OP kirjoitti:

        Kuulostaa niin tutulle! Uskon että näitä tapauksia on pilvin pimein. Toivon että saat rahatilanteesi kuntoon ja pääsisit muuttamaan toiseen asuntoon. Yksityisillä vuokranantajilla on sama vuokrataso kuin kaupungilla, mutta asuntojen kunto on aivan eri luokkaa.

        Hämeenlinnan asunnot oy:lla tämä maine on niin tuttua.
        Rahaa kyllä pitää tulla ovista ja ikkunoista, vuokrat on tasoon nähden aivan pöyristyttäviä!
        Silti ei kiinteistöjen ylläpitoon, kunnostukseen ei rahaa laitettaisi.
        Pelkkää kitsastelua ja ahneutta, eikä rahanpuutetta.
        Ennemmin otetaan rähjäisten vuokraslummien isännöintimaine,
        kuin pidettäisiin niitä asiallisesti kunnossa.

        Miksi ne välittäisi vuokralaisistaan, eihän niiden itse tarvitse asua resuisissa vuokrakämpissä.
        Itsekästä rahankiskontaa nämä vuokra-asuntobisnekset.
        Adressin voisi kerätä, mutta tuskin siitä mitään apua on.
        Pitäisi olla kiinteistöjenomistajilla hiukan sellaista ylpeyttä ja älyä,
        etteivät anna asuntojensa mennä sellaiseen kuntoon kuin esim.venäjällä
        tietyt asumukset.

        Asukkaat voisivat myös pitää hieman parempaa huolta asunnoistaan,
        ne nuoremmatkin.
        Ei siitä tuhoamisesta ja sotkusta muut kärsi, kuin seuraavat asukkaat jotka muuttavat johonkin entiseen häirikköpesään.


      • :/

        sama juttu turengissa.


    • JEI JEI

      Mutta hyvät vuokralaiset eihän kunnalla ole varaa rempata asuntojaan kun Innoparkki syö kaiken liikenevän.Juuri julkistetun tiedon mukaan parkin tappiot nyt 9 milliä. Kunnanjohtaja jonka möhläilyjä ja väärinkäytöksiä me nyt makselemme asuu sensijaan viihtyisässä juuri remontoidussa Niittykadun kodissaan herroiksi.

      • Tyytyväinen asukas

        Itselläni ei ainakaan ole minkäänlaista valittamisen aihetta. Menossa jo toinen heidän asuntonsa, ja olen heti muuttaessa sanonut jos jotain valittamisen aihetta on ollut. Tulivat heti seuraavana päivänä vaihtamaan jääkaapin rikkinäisen valonkin. Edellisessä asunnossa oli entinen asukas vetänyt seinät osittain pinkiks ja loput violetiks. Maksoivat maalit kun sanoin haluavani uuden värin seinälle. Olisivat itsekin voineet maalata ja tapetoida, mutta olisi kuulemma voinut viedä aikaa että olisivat maalarit saaneet paikalle. Silloinkin olisin itse voinut vaikuttaa tapetin väreihin, joskin tietyistä väreistä ja tapeteista olisi pitänyt valita. Hakuprosessissa vaan taitaa aika paljon painaa tuo vakituinen työpaikka eli säännölliset tulot. Vaikka samanlailla sitä voi työssäkäyväkin jättää vuokrat maksamatta. Olisikohan sitten kaupunginosissa eroja? Toimiiko toisilla alueilla sitten eri huoltomiehet tai jotain.. Omalla kohalla on ainakin kaikki käynyt niin kuin toivoa saattaakin.


      • OP
        Tyytyväinen asukas kirjoitti:

        Itselläni ei ainakaan ole minkäänlaista valittamisen aihetta. Menossa jo toinen heidän asuntonsa, ja olen heti muuttaessa sanonut jos jotain valittamisen aihetta on ollut. Tulivat heti seuraavana päivänä vaihtamaan jääkaapin rikkinäisen valonkin. Edellisessä asunnossa oli entinen asukas vetänyt seinät osittain pinkiks ja loput violetiks. Maksoivat maalit kun sanoin haluavani uuden värin seinälle. Olisivat itsekin voineet maalata ja tapetoida, mutta olisi kuulemma voinut viedä aikaa että olisivat maalarit saaneet paikalle. Silloinkin olisin itse voinut vaikuttaa tapetin väreihin, joskin tietyistä väreistä ja tapeteista olisi pitänyt valita. Hakuprosessissa vaan taitaa aika paljon painaa tuo vakituinen työpaikka eli säännölliset tulot. Vaikka samanlailla sitä voi työssäkäyväkin jättää vuokrat maksamatta. Olisikohan sitten kaupunginosissa eroja? Toimiiko toisilla alueilla sitten eri huoltomiehet tai jotain.. Omalla kohalla on ainakin kaikki käynyt niin kuin toivoa saattaakin.

        Tulihan sieltä myös positiivista palautetta!


      • eläkeläisäiti
        OP kirjoitti:

        Tulihan sieltä myös positiivista palautetta!

        Paitsi että ihmisellä kaupunginasunto oy:hyn muuttaessa voi olla paha väliaikainen työttömyys tai avioerokriisi meneillään.Hävettää joidenkin ihmisten luokitteluhalu mikä on verrattavissa rotusyrjintään.Sitäpaitsi mistä tiedät mihin yhteiskuntaluokkaan, siis luokitellahan kai ihmiset haluat,kuuluu.Käykö työssä, opiskeleeko? Hakeeko työtä?

        Tyttäreni asui kaupungin vuokratalossa opiskeluaikanaan.Kaikki sähkökatkaisijat kerrostalon rappukäytävässä rikki.Lapsia ajatellen törkeää huolimattomuutta taloyhtiöltä ja ylimielistä vastailua isännöitsija Riekkolalta asiaan liittyen.


      • ei tyytyväinen
        Tyytyväinen asukas kirjoitti:

        Itselläni ei ainakaan ole minkäänlaista valittamisen aihetta. Menossa jo toinen heidän asuntonsa, ja olen heti muuttaessa sanonut jos jotain valittamisen aihetta on ollut. Tulivat heti seuraavana päivänä vaihtamaan jääkaapin rikkinäisen valonkin. Edellisessä asunnossa oli entinen asukas vetänyt seinät osittain pinkiks ja loput violetiks. Maksoivat maalit kun sanoin haluavani uuden värin seinälle. Olisivat itsekin voineet maalata ja tapetoida, mutta olisi kuulemma voinut viedä aikaa että olisivat maalarit saaneet paikalle. Silloinkin olisin itse voinut vaikuttaa tapetin väreihin, joskin tietyistä väreistä ja tapeteista olisi pitänyt valita. Hakuprosessissa vaan taitaa aika paljon painaa tuo vakituinen työpaikka eli säännölliset tulot. Vaikka samanlailla sitä voi työssäkäyväkin jättää vuokrat maksamatta. Olisikohan sitten kaupunginosissa eroja? Toimiiko toisilla alueilla sitten eri huoltomiehet tai jotain.. Omalla kohalla on ainakin kaikki käynyt niin kuin toivoa saattaakin.

        jaahas hämeenlinnan-asunto oy:n edustaja heti puolustus kannalla salanimellä,voi elämä :-))


    • Laurinkujan lasse

      Kyllä meidäntalossa on aina vaarankohdat korjattu ja asuntojakin remontoitu.
      Mutta jos asukas itse asuntoansa rikkoo niin maksamaan hän joutuu.
      Taitaa nää valittajat provosoivan lisää kurjuuttaan.

      • OP

        Kiitos kommentista. Se on hyvä että talossanne hommat hoituu. Taitaa olla niin että toisiin taloihin satsataan ja toisiin ei ollenkaan. Korostan vielä, että alue jossa asuin oli rauhallinen, naapureina oli todella fiksuja ihmisiä. Ei kukaan rikkonut asuntojaan, viat olivat tulleet vuosien saatossa kulumalla. Ei meidän olisi kuulunut niitä vikoja hoitaa vaan taloyhtiön. Eikä kukaan provosoi ja valita kurjuuttaan, vaan kertoo niinkuin asian laita on. Sen verran täytyy sanoa, että me muualta muuttaneet olemme tottuneet saamaan rahoillemme vastinetta. Tällainen toiminta on pöyristyttävää.


    • muuttotoivossa elävä

      Itse rikkonut??? Kun muutin rikkinäiseen nuhjuiseen asuntoon niin minäkö siellä sotkin. Ikkunoita ei oltu pesty varmaan 5 vuoteen ja kaikki muu paska päälle. Ihan turha syyllistää asukkaista jotka joutuvat kärsimään Asunnot OY.n välinpitämättömyydestä. Munkohdalla varmaan jätettiin asunto korjamatta kun tulin ulkopaikkakuntalaisena(syntyjään olen hämeenlinnalainen) enkä itse päässyt asutoani katsomaan.Parvekkeella oli varmaan 30 pikkupurkkia täynnä tupakantumppeja, minä en polta. Mulla tulee koska vaan sukulaiset todistamaan asunnon rähjäisyyden ja likaisuuden, nytkin on katossa mustia läikkiä vesivuodon takia. Kun kysyin silloin kun muutin että jos ne maalattaisi, vastaus oli että on liian hankalaa, kaikki tuntui olevan helvetin hankalaa. Niinhän se menee että valittaa ei saa vaan "viihtyä" millaisessa murjussa hyvään....Toki on asukkaista jotka sotkeevat kuten mua ennen tässä, mutta miksi ihmeessä minun pitää siitä kärsiä?????

      • OP

        Meillä ei saatu edes ikkunoita auki, olivat jok'ikinen jumissa. Karmit olivat niin lahot että parin vuoden kuluttua ikkunaruudut voivat tippua itsestään. Tästäkin ilmoitin isännöitsijälle, sanoi tietävänsä hyvin missä kunnossa ikkunat ovat. Mitään ei asialle kuitenkaan tehty.


      • Utelijas _-_(-)

        miksi otit asunnon vastaan, jos oli niin huonokuntoinen????


      • OP
        Utelijas _-_(-) kirjoitti:

        miksi otit asunnon vastaan, jos oli niin huonokuntoinen????

        Muutin toisesta kaupungista tänne töiden perässä, en käynyt katsomassa asuntoa ennen muuttoa. Asunnot tarkastetaan aina muuton yhteydessä, varmaan kuukautta aikaisemmin, joten kyllä vikoihin on ollut aikaa puuttua. Ammattitaitoinen ihminen ei olisi vuokrannut asuntoa eteenpäin ennen remonttia.


    • muuttotoivossa elävä

      Taitaa olla vakio että meille muualta muuttaneille jotka emme ole pystyneet asuntoa tarkastamaan, se huonoin annetaan.....

    • Asuntoja

      Hae ihmeessä johonkin toiselle vuokrafirmalle !!!!

      Esim. Realia, Vvö, Sato Asunnot Oy, ja mitä kaikkia niitä on.

      MIKÄ tahansa on parempi kuin: Hämeenlinnan "Asunnot" Oy !

      Netiltä on helppo hakea, Tyhjästä turha maksaa.

      • OP

        VVO on tosi hyvä vuokranantaja, hinta ja laatu kohdallaan, eikä takuitakaan tarvinnu mun muistaakseni maksaa kuin 250 e asunnosta kuin asunnosta. Niiltä irtoaa asunto kun soittaa ja pyytää esittelyä vapaista kohteista.


      • KÖYHÄLISTÖ

        VVO SE VASTA paska NYKYISIN ONKIN. TAMPERE ON HEILLÄ TÄHÄN ASTISISTA KOKEMUKSISTANI POHJANOTEERAUS. HUOLTO EI HEIDÄN TALOSSAAN TOIMINUT LAINKAAN JA ISÄNNÖINTI HELSINGIN PÄÄLLIKKÖJOHTAJA ISÄNNÖITSIJÄÄ MYÖDEN OLI ASUKKAALLE NIIN YLIMIELISTÄ, ETTÄ PAHAA TEKI. MINKÄS TEET OSA-AIKATYÖLÄISENÄ MUUTA KUN OTAT MINKÄ SAAT. SUURIN TOIVEENI ELÄMÄSSÄ TAITAA OLLA, ETTÄ JONAKIN PÄIVÄNÄ PÄÄSISIN KOKONAAN EROON VVO:STA!


      • OP
        KÖYHÄLISTÖ kirjoitti:

        VVO SE VASTA paska NYKYISIN ONKIN. TAMPERE ON HEILLÄ TÄHÄN ASTISISTA KOKEMUKSISTANI POHJANOTEERAUS. HUOLTO EI HEIDÄN TALOSSAAN TOIMINUT LAINKAAN JA ISÄNNÖINTI HELSINGIN PÄÄLLIKKÖJOHTAJA ISÄNNÖITSIJÄÄ MYÖDEN OLI ASUKKAALLE NIIN YLIMIELISTÄ, ETTÄ PAHAA TEKI. MINKÄS TEET OSA-AIKATYÖLÄISENÄ MUUTA KUN OTAT MINKÄ SAAT. SUURIN TOIVEENI ELÄMÄSSÄ TAITAA OLLA, ETTÄ JONAKIN PÄIVÄNÄ PÄÄSISIN KOKONAAN EROON VVO:STA!

        Kerrotko tarkemmin minkälaisia juttuja teillä ilmeni. Olen sitä mieltä että tällaisia asioita ei pidä hyväksyä, vaan jollekin viranomaiselle pitäisi tehdä valitus. Ymmärrän kyllä että asioita ei välttämättä saada heti hoidettua, mutta jos jätetään tahallaan hoitamatta, se ei laillisestikaan ole oikein. Pahinta on että asukkaat joutuvat välinpitämättömyyden takia lähtemään, mutta aina tilalle tulee joku hyväuskoinen ja tietämätön, sama kierros jatkuu ja jatkuu. Kaikkea ei pidä vain niellä, yhtälailla kaupasta ostettu viallinen tavara vaihdetaan tai palautetaan, miksi asuntojen kanssa viat pitäisi hyväksyä. Eihän tässä maassa mitään oikeutta voi odottaa mutta kohtuutta sentään!


    • IhanOKhanse

      Yli 10v HML:n asuntojen asiakkaana, eikä voi valittaa. Antennipistokkeen vaihtoivat kahdessa päivässä kun laitoin s-postia.

      Kylppärin matto kupruili, siihen meni jokunen kuukausi ennenkuin mitään tapahtui (kolme yhteydenottoa). Mutta sitten kun tapahtui niin sitten tapahtuikin ihan urakalla. Ukot veti kaikki kamat kylppäristä pihalle ja pistivät lattiasta kattoon uusiksi koko huoneen. Maton tilalle tuli laatat.

      Pari kertaa olen huomauttanut firmalle eräiden asukkaiden piittaamattomuudesta ja alle viikossa on asiat korjattu oikeille raiteille.

      • OP

        Hienoa että teilläkin on hommat hoitunu. Ongelmana toisissa kohteissa on varmasti myös epäpätevät huoltoyhtiöt, mutta ei sekään kaikkea välinpitämättömyyttä selitä.


    • My-Gabrielle

      Ei minullakaan mitään valittamista Hml:n asunnot oy:stä. Olimme mieheni kanssa katosmassa asuntoa ja huomasimme, että varaston oven lukko oli epäkunnossa ja asunnossa oli hieman likaisia jälkiä. Ilmoitin heti hml:n asuntoihin, olivat korjanneet asiat heti. Kun pääsimme muuttamaan, huomasimme, että jääkaappi oli rikki, soitin heti huoltomiehelle, hän kävi samana päivänä toteamassa tilanteen ja seuraavana päivänä uusi jääkaappi oli tuotu kämppään. Eivät olleen voineet vaihtaa sitä, koska eivät olleen uskaltaneet heittää vanhasta jääkaapista ruokia pois meidän kotoa poissa ollessamme. Kerran piti huoltomiehelle soittaa ja hän tuli sen asentamaan ilta 7 aikaan.
      Ensimmäistä vuokraa en voinut heti maksaa kokonaan rahatilanteeni takia. Ilmoitin asiasta hml:n asuntoihin ja he sanoivat, että ei se mitään, maksat sitten kun rahaa saat. Tähän mennessä olen saanut hyvää ja joustavaa palvelua.

      • OP

        Senhän pitäisi ola itsestään selvää että jääkaappi tullaan laittamaan jos se on rikki, ei ilmankaan voi asua. Meidän lähes 20 v vanhaa hellaa ei myös millään meinattu vaihtaa, vaikka uunin ovi oli rikki ja yksi levy ei enää lämmennyt. Kerran huoltomies kävi "korjaamassa" lieden, saatiin siihen peräti uusi kahva ja jotkut vastukset vaihdettiin. Edelliset asukkaat olivat saaneet uunin oven väännettyä niin ettei se mennyt kunnolla kiinni. Kun uuni oli päällä sieltä falskasi kuumaa ilmaa, lieden nappulat kuumenivat niin ettei niihin voinut koskea ja tarpeeksi kuumettuaan nappulat pyörivät vain tyhjää, hella piti vääntää pihdeillä kiinni. Todella turvallista! Korjaaja on varmaan ollut todella ammattitaitoinen kun tällaiset viat jäävät huomioimatta. Vuoden päästä ilmoitin uudestaan asiasta ja vihdoin hella saatiin vaihdettua. Edelleen olen sitä mieltä että RAHALLE VASTINETTA!


    • Yksi asukas

      Se on kuulkaa ihan itsestä kiinni, miten asiat hoituvat vuokra-asunnossa. Asukkaankin on elettävä sen mukaan kuin toisen omistamaassa asunnossa kuuluu. Kaikki korjataan, jos osaa asiallisesti esittää vaatimuksensa (huutaminen, kiroaminen ja mesoaminen ei auta, päinvastoin). Edellinen kirjoittaja My-Gabrielle kertoi oikein hyvät esimerkit asiasta. Kiitos mielipiteestä, olen samaa mieltä.

      • tiedoksi vaan

        Vaaratilanteita aiheuttavat seikat pitää kylläkin korjata välittömästi, oli asia ilmaistu sitten huutamalla tai asiallisesti.


      • OP

        Tiedoksi myös, että ei minullakaan eikä entisillä naapureillani ole tapana riehua ja esittää asioita sopimattomasti. Ja KAIKKEA ei todellakaan korjata vaikka kuinka asiallisesti pyytelet.
        Mielestäni osoitin kärsivällisyyttä heitä kohtaan jos annoin vuosia aikaa puuttua vikoihin, ja asiallisesti muistutin vioista useaan kertaan. "Kävin lyömässä nyrkkiä pöytään" tarkoittaa tiukempaa lähestymistapaa, teknisen isännöitsijän kanssa käymä keskustelu oli tiukka mutta ei sopimaton. Ilmoitin että en aio enää odottaa pistorasioiden kiinni laittoa, ja kysyin perusteluja heidän välinpitämättömälle toiminnalleen.
        Siis hyvänen aika jos mietitään että kyse oli pistorasioiden kiinni laittamisesta, HALOO!! Sen ymmärtää että uusia tapetteja ym. ei sillä sekunnilla saada laitettua.
        Korostan EDELLEEN että alue oli rauhallinen, asukkaat olivat fiksuja eivätkä mitään asunnon tuhoajia.


      • 989898998
        tiedoksi vaan kirjoitti:

        Vaaratilanteita aiheuttavat seikat pitää kylläkin korjata välittömästi, oli asia ilmaistu sitten huutamalla tai asiallisesti.

        yleensä


    • ccxxzzdadw

      Miten niin itsestä kiinni jos muualta muuttaa ja eivät asuntoa edes välitä tarkastaa saati vikoja korjata. Miksi jotkut asukkaat voi jättää kaikki siivoamatta ja seuraavan on kynnet verillä siivottava ja Asunnot OY vaan sepustaa kuinka heillä on viihtyisiä ja tarkastettuja asuntoja vaikka asunto oli siivoamatta. Jos se edellinen ei ole asunut niinkuin kuuluu, onko se mun vika ja se pitää kostaa mulle seuraavalle asukkaalle. En ole sotkenut yhtäkään asuntoa, päinvastoin olen niitä siisteipiä ja hiljaisemia asukkaita mitä näistä taloista löytyy. Eikä ole tapana meuhkata ja metelöidä edes puhelimessa.

    • ihmettelevä kauriala

      hml-asunnot pitää huolta ainoastaan vuorankorotuksista ja hml-asunnot oy:n osakkaiden bonusrahoista, joka vuotinen vuokrankorotus kustannus syistä johtuu ainoastaan näennäisistä pihatöistä ja osakkaiden bonuksista. täällä kaurialassa alkoi taas huoltomies leikkiin lehtipuhaltimella pihoissa vaikka ei olisi tarvetta, siirtää vain lehdet ja roskat nurmikoille ja tulee parin päivän päästä uudestaan puhalteleen niitä kun tuuli on heittänyt lehdet ym. takaisin hiekalle. siinä huoltofirmalla oiva keino rahastaa turhasta kun eivät vie lehtiä/roskia samantien pois. et tälläin täällä kaurialassa

      • Huuli pyöreenä

        Mikä on vuorankorotus, en ole kuullutkaan? Mikä on kauriala?


    • hämystelijä

      Et sitten löytänyt mistään rohkeaa miestä (tai naista) joka ottaisi ruuvarin käteensä, napsauttaisi sulaketaulusta virrat pois ja ruuvaisi ne pistorasiat kiinni. Ruuveja saa kaupasta jos ovat päässeet hukkumaan, riittää kun ottaa jostain toisesta rasiasta yhden malliksi mukaan.

      Parvekkeen ovet ym. jutut vaihdetaan yleensä kerralla koko taloon isompana remppana. Jos talo on 60-luvulta niin ovet vaihdetaan varmaan samalla kun taloon tulee joku päivä parveke / julkisivu / putkiremontti. Sanomattakin on selvää että niiden kustannusten jälkeen vuokra nousee ja reippaasti.

      Käy kitkemässä ne horsmat hiekkalaatikosta. Ei sinne kukaa kesätyöntekijä millään ruohonleikkurilla mene. Ja leikkaaminen nyt ei auta yhtään mitään jos ei juuria saa nyvittyä ylös.

      Pikkuisen oma-aloitteisuutta vaikka oletkin uusavuton.

      Itse asuin Hml Asunnoissa 7 vuotta. Vuokra oli älyttömän halpa (siksi siellä niin kauan olinkin). Huoltomiehet kävi 48 h sisällä hoitamassa jutut jos jotain oli. Talo oli vanha eikä oikein vastaa nykypäivän tarpeita, mutta muuten kaikkinensa jäi ihan hyvä maku.

    • Itse 10v Hml:n Asunnoilla.. Ei kyllä huolto pelaa täällä kuin silloin tällöin.. Joitakin korjauksia olen itse tehnyt, sekä remonttia.. Pistorasiat nyt tosiaan osaa jokainen itsekin ruuvata kiinni eikä jääkaapin lampun vaihtoonkaan huoltomiestä tarvitse.. Ehkä olisi aikaa hoitaa kiinteistöjä paremmin jos tällaiset turhat kitinät jätettäisi pois ja tehtäisiin jotain itesekin.. Kieltämättä itsekin joutunut odottelemaan pari vuotta joitain korjauksia, mutta vikojen kanssa on kyllä pystynyt elämään.. Ihmettelen kovasti miksi etenkin naiset "leikkivät" avutonta ihan kuin kaikkeen tarvitsisi miestä.. ( Olen siis itsekin nainen )

      • Kanteluvalitusoikeuskans

        Ammattipersuvalittaja pelastaa meidät kun pääsee syksyllä valtuustoon, säästöjä tulee miljardikaupalla, kunnallisveroja ei ole enää ollenkaan.


    • sangrila

      Kaikesta valittamalla ei nähdä asioiden oikeaa laitaa.olen 50-kympinen työssäkäyvä äijä.Muija sanoi kämpän irti,aikaa poistua kämpästä 2viikkoo.Soitin hml asunto toimistoon sanoivat että on luottohäiriöitä,se vikeuttaa asunnon saantia.jos olisin pakolainen ei moiseen kiinnitettäisi mitään huomioo. se että meitä SUOMALAISIA on niin vähän tässä maassa että meitä kohdellaan eri-arvoisesti tässä Meidän Isän-maassa.Vaarini jätti takajalkansa Karjalan kannakselle,puolustaessaan Meidän yhteistä Isänmaata.Mitä puolustetaan Nyt.olemmeko päästäneet vihollisen selustaamme ja annameko kaiken pahan todellakin tapahtua..

      ent.sangri LA

      • Peppurimyllyd

        "Asunnoissa" etusijalla puoluetoverit, sitten kaiketi yh-mutsit/lapsiperheet ja tietysti nämä rikastuttajat. Normaali-ihmisistä olisi liikaa vaivaa ja sitä työtä.


    • MattiaeiKukkarossa

      Kannattaa ottaa yhteyttä Toimitusjohtaja Mattiin josko hän ehtisi hiukan paneutua johtamansa yhtiön asioihin. Toisaalta Matin työaika taitaa mennä uusien tuottavien kopiokonesoppareiden tekemiseen, ralliharrastuksensa virittelyyn ja nyt jo toimistolle tuodun lahjustelkkarin tuijotteluun. Mutta kannattaa ainakin yrittää, jos vaikka Matti pystyisi jollain lailla venymään

    • Khgjkv

      Heippa! Onko hml asunnoilla vieläkin yhtä huonomaine kun aikaisemmin? Olen katsellut heidän asuntoja, mutta näiden tekstien jälkeen alkoi epäilyttää..

      • avainnauhan.ansa

        Mikäs pahan tappaisi? Nokkavaa käytöstä ja asiattomia vastauksia vieraiden hakemuksiin.


      • käytöstavat

        Asukkaat ne aiheuttaa sen huonon maineen.


      • Anonyymi
        käytöstavat kirjoitti:

        Asukkaat ne aiheuttaa sen huonon maineen.

        No niin aiheuttaa. Kurdit muutti naapuriin meni kotirauha. Sitten mannet muutti. Voi että toinen koti on etsittävä. En ole saanut kotoutusta että ymmärtäisin kurdin elämäntapoja. Miten elävät omassa maassa kunhan sinne lähtevät. Sitä odotellessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin aiheuttaa. Kurdit muutti naapuriin meni kotirauha. Sitten mannet muutti. Voi että toinen koti on etsittävä. En ole saanut kotoutusta että ymmärtäisin kurdin elämäntapoja. Miten elävät omassa maassa kunhan sinne lähtevät. Sitä odotellessa

        He tekevät töitä ravintoloissa aamukahteen ja tulevat sen jälkeen kotiin ja syövät ja juttelevat. Ok hieman voi kuulua elämisrn ääniä tästä mutta ei voi mitään. Pitkä työpäivä on eikä aikaa muulloin olla yhdessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin aiheuttaa. Kurdit muutti naapuriin meni kotirauha. Sitten mannet muutti. Voi että toinen koti on etsittävä. En ole saanut kotoutusta että ymmärtäisin kurdin elämäntapoja. Miten elävät omassa maassa kunhan sinne lähtevät. Sitä odotellessa

        Älä jaksa puhua paskaa! Matut muuttaa vain lumon uusiin kalliisiin asuntoihin. Koska saavatasumis tuet niihin ja samoin mannet. Nähty ja eletty on nekin. Kyllä ne on suomalaiset jotka asuu kaupungin kämpis ku eivät tarvii tukia. Ni lopeta toi nyt. Näihin asuntoihin ei enää saa asumistukea


    • Slummiiiiii

      Asunnoilla telkkariin on varaa ainoastaan toimitusjohtajalla.

      • lupaus.ruusutarhasta

        Kannetaanko sekin lahjaksi?


      • Anonyymi

        Huonolaatuisia kodinkoneita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huonolaatuisia kodinkoneita.

        Kelahan nekin maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kelahan nekin maksaa.

        Jotain giganttista sekundaa.


    • VaikkaRallirengasSetti

      Kokeile jotain lahjaa Matille niin mukava asunto voi olla sinun. Se toimii aina koska ei se ole aikaisemminkaan kieltäytynyt mistään vastaavista. Telsua ei kannata nyt tarjota koska se maasutuskortti on jo aikaisemmin käytetty.

      • löyhä.köyhä

        Kelpaiskohan peppuli sellaisesta?


    • Anonyymi

      Eihän noissa pakko ole asua jossei halua. En ymmärrä narinaa.

      • Anonyymi

        Asunto olisi kiva nimim. muumio asunnoton


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asunto olisi kiva nimim. muumio asunnoton

        Se oli sitä sosialismin aikaa kun pienituloisilla oli asunto. Nyt puhaltaa kylmät kapitalismin tuulet, ja kunnan vuokra-asunnot ovat menneen talven lumia, talven kun pienituloisella oli lämmin asunto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli sitä sosialismin aikaa kun pienituloisilla oli asunto. Nyt puhaltaa kylmät kapitalismin tuulet, ja kunnan vuokra-asunnot ovat menneen talven lumia, talven kun pienituloisella oli lämmin asunto.

        Sosialistit tietysti saa heti pyytämällä uuden asunnon parhailta paikoilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sosialistit tietysti saa heti pyytämällä uuden asunnon parhailta paikoilta.

        Näinhän se on.


    • Anonyymi

      Olen asunut HML. Asunnoilla vuokralla 17 v. Samassa huoneistossa.
      Mieheni kuoli puolitoista vuotta sitten. En kaikkia remppa juttuja osaa vaatia. Vaan jos saisi jotain pintaremonttia niin , elä samalla pystyisin täällä asumaan.
      WC lattian alla on kosteutta, keittiön kaapit rapistuvan, myös uunin ympäristöön toivoisin päivitystä.
      Muuten pidän avokeittiöstäni.
      Ps. Tänne rivitaloyhtiön on tosi paljon tehty hienoa remppaa, sitämukaa, kun ovat pois muuttaneet, moneen kertaan. Osani tahtoisin minäkin.
      T: Marita Voutilainen😁

    • Anonyymi

      Sosiaalinen asuminen on ajettu Suomessa alas. Uutta ei tule ja vanhaa puretaan. Väestö lisääntyy ja uutena trendinä köyhyys.

      Tämä pienituloisten heitteillejättö ja lisääntyvä asunnottomuus on harkittua "oikeistolaista" passiivisuus politiikkaa, jonka "ideologia" perustuu rikkaiden etuoikeutettuun asemaan maailmassa, ja ihmisoikeudet ovat reaalimaailman sosiaalidarwinismille vierasta kuvitelmaa sosialismista ja ylevistä aatteista.

      Se on raha ja väkivalta kun puhuu. t. "oikeisto"

      • Anonyymi

        No, porvari muistaa tämän kun aletaan "puntteja tasaamaan". Taas kerran, mutta tuleeko Saksan keisarillinen sotaväki tällä kertaa apuun.

        Miksi se on niin vaikeaa rakentaa ja pitää voimassa ihmisoikeuksia kunnioittava yhteiskunta.
        Neuvostoliitossa oltiin lähellä modernia ihmisoikeuksien toteuttamiseen perustuvaa yhteiskuntaa. Mutta, porvari juonineen tuhosi ihmisen maailman vakauttamisen pyrkimyksen.

        Ei näin, seuraava tuhkasta nouseva Fenix on syytä rakentaa niin perusteellisesti ja aukottomasti ihmisoikeuksien periaatteen turvaavaksi että sitä ei riko enää edes Saatanan sata käärmettä ...


    • Anonyymi

      Hämeenlinnan asunnottomat oy tekee kaikkensa että kaikilla ei olisi asuntoa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      131
      7831
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      79
      3876
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1333
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      76
      1095
    5. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      57
      1042
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      94
      1017
    7. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      124
      839
    8. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      728
    9. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      725
    10. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      40
      689
    Aihe