Tämä on provo ; )

Keskustelua ja provoilua

Palstalla kirjoittaa muutama henkilö, jotka vetävät puoleensa toisia kirjoittajia.

Lennokkaat sananiekat ja yksityiselämänsä pohdiskelijat kiehtovat lukijoita. Nämä palstan helmet kirjoittavat nimimerkeillään ja ovat tunnistettavissa.

Yksityiselämän mutustelijoita seuraa joukko hännystelijöitä. Kun mutustelua aletaan pohtimaan ja kyseenalaistamaan syvemmältä keskusteluun liittyy räksyttäjät.

Näillä perässähiihtäjillä ei ole kykyä asioiden käsittelyyn asiallisesti vaan ainut ase on sekaantuminen persoonallisten kirjoittajien keskenäisiin keskusteluihin.

Puska on se paikka joka alkaa kuhisemaan kun kirjoittajan persoonallisuus ärsyttää, huom. ei siis useinkaan keskusteltava asia sillä teksteihin perehtyminen vie kiukuttelijoilta liikaa henkisiä voimavaroja eli kuhan huudellaan.

Joskus puskien tunnistaminen on helppoa etenkin jos kirjoittajalla on vahva esim. runollinen, murteellinen, kirjaimilla leikkiminen (isot ja pienet sekaisin) tai kuvakielinen tyyli ilmaista itseään.

Itse olen provoilun mestari tiedän jo etukäteen, ketkä liimautuvat iholleni ; )

Kuitenkin sanailukumppanini, arvostan teitä, mutta väliin sekaantuville ei hattuni nostoa heru.

Kysymyksiä:

Oletteko herkästi provottavissa?
Osaatko provoilun ovelan taidon ja kuinka sitä harrastat?

155

304

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bibimbap

Minä puolestani asettaisin nöyrän kysymyksen.

Onko provoaminen merkki hyvästä ja älykkäästä keskustelusta? Silloin kun se on kokonaisvaltaista?
      Onko se kirjoittajan ainoa tapa tehdä itsensä huomatuksi ja nostaa itsensä ns.framille?
      Sillä on välitön vaikutus, mutta olisiko pitkälle tähtäävä asioihin pureutuva keskustelu ja toisten huomioonottaminen sittenkin kannattavampaa?

Paikoilleen jumahtaneeseen keskusteluun voi pikkainen ärsytys tuoda potkua, mutta vain pieni ja ei mielellään ilkeydellä tehty?
      Suora ärsytys, pilkkaaminen, aliarvioiminen, enpä tiedä todellakaan.
      En oikein antaisi pisteitä sellaisesta asenteesta. Se on jotenkin halpamaista, tällainen mielikuva minulle syntyy?
      Enkä todellakaan halua itselleni viittaa jossa lukisi "ovela provo"

Se on keskustelua josta jää kaikille loppulta paha maku suuhun?

Vaikuttaa siltä kuin olisit pohdiskellut aihetta pitempäänkin?

• Opimme päivälehtien lööpeistä provoamista. Ei siis sen ihmeellisenpää.

Jos palsta provoaminen on halpamaista niin maailman informaation lähteet rypee ärsytyksen, pilkkaamisen, aliarvioimisen suossa.

Eilen illalla tv-uutisissa näytettiin nälkiintyneitä mustia lapsia. Tuskalla ja kuolemalla provotaan ihmisien omatuntoa syyllisyyteen.

Jos et ole tunnistanut provoilua palstalla, ihmettelen, että et ole pohdiskellut aihetta syvemmin.

• bibimbap
        korppis kirjoitti:

Opimme päivälehtien lööpeistä provoamista. Ei siis sen ihmeellisenpää.

Jos palsta provoaminen on halpamaista niin maailman informaation lähteet rypee ärsytyksen, pilkkaamisen, aliarvioimisen suossa.

Eilen illalla tv-uutisissa näytettiin nälkiintyneitä mustia lapsia. Tuskalla ja kuolemalla provotaan ihmisien omatuntoa syyllisyyteen.

Jos et ole tunnistanut provoilua palstalla, ihmettelen, että et ole pohdiskellut aihetta syvemmin.

Jokaiselta palstalta olen löytänyt omat ärsyttäjänsä.
        Mutta onko sinusta esimerkiksi tämänkaltainen otsikko fiksu?
        KESKI-IKÄINEN MIES INHOTTAA.
        Tällainen löytyi tuolta alemmalta ikäryhmältä.

Soinista Presidentti ! kirkuu 22 palstalla jonkun lööppi.

Mielessäni olen miettinyt, millainen ihminen tuon tyylisiin viesteihin viitsisi edes vastata?
        Sitten huomaan että aloittaja piilonimimerkin takaa jatkaa ketjussaan löylynlyömistä, muka toisena ihmisenä? Kohta hän astuu kehään vastustamaan aloituksen aihetta,ei se suurta älykkyyttä vaadi, nähdä pelin läpi.
        Tällaiset ketjut mielestäni kiehtovat vain ihmisiä, jotka huutavat ennenkuin ovat kerinneet miettiä, mitä tai miksi huutavat?

Tunnistan provosoijan, mutta en juuri koskaan viitsi sellaiselle vastata.Miksi vastaisin?
        Hänhän kun viihtyy itsekseen keskustelemmalla?

Mustien lasten käyttäminen orjatyövoimana ja siitä uutisoiminen mielestäni enemmänkin vetoaa ihmisten huonoon omaantuntoon -ja onkin sinänsä ihan oikein- kuin provosoi.
        Kyllä meistä jokainen voi miettiä onko oikein , että lapsi tekee töitä vain jotta me voisimme ostaa halvalla.Mutta siinä on toinenkin puoli, on hyvä, että edes joku perheestä ansaitsee, ettei tarvitse nälkää nähdä.
        Tuntuu että sotket nyt liian paljon käsitteitä sana Provo alle.

• Pirre*
        bibimbap kirjoitti:

Mielessäni olen miettinyt, millainen ihminen tuon tyylisiin viesteihin viitsisi edes vastata?
        Sitten huomaan että aloittaja piilonimimerkin takaa jatkaa ketjussaan löylynlyömistä, muka toisena ihmisenä? Kohta hän astuu kehään vastustamaan aloituksen aihetta,ei se suurta älykkyyttä vaadi, nähdä pelin läpi.
        Tällaiset ketjut mielestäni kiehtovat vain ihmisiä, jotka huutavat ennenkuin ovat kerinneet miettiä, mitä tai miksi huutavat?

Tunnistan provosoijan, mutta en juuri koskaan viitsi sellaiselle vastata.Miksi vastaisin?

Mustien lasten käyttäminen orjatyövoimana ja siitä uutisoiminen mielestäni enemmänkin vetoaa ihmisten huonoon omaantuntoon -ja onkin sinänsä ihan oikein- kuin provosoi.
        Kyllä meistä jokainen voi miettiä onko oikein , että lapsi tekee töitä vain jotta me voisimme ostaa halvalla.Mutta siinä on toinenkin puoli, on hyvä, että edes joku perheestä ansaitsee, ettei tarvitse nälkää nähdä.

Aiheen ulkopuolelta vain tuohon lapsityövoimaan kaakaometsissä sen verran, että tuossa eilisessä dokkarissa tai sen mukaan lapset olivat siellä töissä ilman palkkaa.

Minusta noillakin alueilla olisi täysi ikäisiä ihmisiä palkata töihin, eikä sittenkään palkkataso verraten voittoihin merkitsisi kaakaon tuottajille mitään, vaan kun ahneus on piruakin pahempi, ja onhan siinä suklaan valmistus ketjussa monta väikättä jotka haluaa mahdollisimman ssuret voitot jokainen.

• bibimbap
        Pirre* kirjoitti:

Aiheen ulkopuolelta vain tuohon lapsityövoimaan kaakaometsissä sen verran, että tuossa eilisessä dokkarissa tai sen mukaan lapset olivat siellä töissä ilman palkkaa.

Minusta noillakin alueilla olisi täysi ikäisiä ihmisiä palkata töihin, eikä sittenkään palkkataso verraten voittoihin merkitsisi kaakaon tuottajille mitään, vaan kun ahneus on piruakin pahempi, ja onhan siinä suklaan valmistus ketjussa monta väikättä jotka haluaa mahdollisimman ssuret voitot jokainen.

Ikäväkseni on sanottava, etten katsonut dokkaria.
        Silti on sellainen kaksijakoinen tunne näissä länsimaden moralisoinneissa.
        Jonkun on tehtävä työtä, jonkun on ansaittava ja onko se meidän hyväksymämme tapa, on asia ihan erikseen.
        Silti me kuitenkin estämme köyhiä maita saavuttamasta hyvää elintasoa, jota vaadittaisiin, jotta lasten ei tarvitsisi tehdä työtä.
        Toisella kädellä painamme kehitysmaita alas ja toisella puolella hurskastelemme lapsityövoimaa?

• bibimbap kirjoitti:

Bibimbap!

En osallistu ketjuihin jotka ei minua kiinnosta. Kiinnostukseni herää aloituksen aiheen mukaan olivatpa ne provoja tai eivät. Räikeys ei ole koskaan viehättänyt minua.

Minun omatuntoa ei kuvat kärpasen peittämistä pikkuisista vaivaa. Niitä olen katsellut kuvia heistä aina siitä asti kun meille ostettiin televisio 60-luvulla.

En minä mitään sotke. Provosointi on saada ihmiset mukaan, jokainen tekee sen tavallaan

• SAma kuin Suomessa
        Pirre* kirjoitti:

esim. Pietarsaaressa ruotsalainen Strengberg perusti tupakkatehtaan ja houkutteli sen täyteen suomenkielisiltä alueilta työntekijöitä, eikä maksanut heille edes minimipalkkoja,
        rikastui tietenkin mahtavasti heidän kustannuksellaan, ja my suomalaisille tupakkaa!

• Pirre*
        bibimbap kirjoitti:

Ikäväkseni on sanottava, etten katsonut dokkaria.
        Silti on sellainen kaksijakoinen tunne näissä länsimaden moralisoinneissa.
        Jonkun on tehtävä työtä, jonkun on ansaittava ja onko se meidän hyväksymämme tapa, on asia ihan erikseen.
        Silti me kuitenkin estämme köyhiä maita saavuttamasta hyvää elintasoa, jota vaadittaisiin, jotta lasten ei tarvitsisi tehdä työtä.
        Toisella kädellä painamme kehitysmaita alas ja toisella puolella hurskastelemme lapsityövoimaa?

Mitähän nämä köyhät lapset tai edes perheet hyötyy jos he eivät saa työstään minkäänlaista palkkaa..

• vinksin vonksin

Onkos kekustelupalstat sitten tarkoitettu vain harvoille ja valituille (ns ylemmille) henkilöille joihin ei toisille ole sitten asiaa?

Eivä kaikki puskat sentään provoile. Vastaan vain asiallisesti kesksuteluihin puskasta ja silloin kun jotakin mielee ky asiasta tulee. Riitelyihin ja haukkumisiin en ola koskaa osallistunut.

• Ei todellakaan ole siitä kysymys kenelle palstakeskustelut on tarkoitettu kysymys on heistä, joilla ei ole keskusteluun oikeaa asiaa.

Kaikki puskat eivät provoile, on outoa kuinka syyllisyys iskee teihinkin, jotka ette provoile puskista, miksiköhän?

Lainaus viestistäsi "Riitelyihin ja haukkumisiin en ola koskaa osallistunut."
        Turhaa sanojen helinää puskasta, kuka sinua uskoo, kukaan ei sinua tunnista.

• korppis kirjoitti:

Ei todellakaan ole siitä kysymys kenelle palstakeskustelut on tarkoitettu kysymys on heistä, joilla ei ole keskusteluun oikeaa asiaa.

Kaikki puskat eivät provoile, on outoa kuinka syyllisyys iskee teihinkin, jotka ette provoile puskista, miksiköhän?

Lainaus viestistäsi "Riitelyihin ja haukkumisiin en ola koskaa osallistunut."
        Turhaa sanojen helinää puskasta, kuka sinua uskoo, kukaan ei sinua tunnista.

mullekki pisti silmään toi tuttu lause mistä sen tietää ja mitä sillä on väliä ei se ketään kirjoittajaa sen paremmaks tee riiteleekö vai eikö mää en ainakaan tiedä yhtään vaikka joka ainut puska kirjoitus olis yhden ja saman kirjoittajan tuotoksia.

• tuutikkitaa
        tii-na- kirjoitti:

mullekki pisti silmään toi tuttu lause mistä sen tietää ja mitä sillä on väliä ei se ketään kirjoittajaa sen paremmaks tee riiteleekö vai eikö mää en ainakaan tiedä yhtään vaikka joka ainut puska kirjoitus olis yhden ja saman kirjoittajan tuotoksia.

Kyllä se kertoo ihmisen älykkyydestä paljon, viittiikö tapella palstalla vai ei.
        Ne älykkäät (hoihin et kuulu, ei jaksa)

• Tase pappa

Tunnustan suosiolla, hieman häpeillen, olevani oppipoika rinnallasi.
      Opettelen, taitoasi ihaillen, parhaan kykyni mukaan.
      Tiedän -harjoitus tekee kaltaisesi mestarin.
      Myönnän auliisti, että moiseen taituruuteen on vielä pitkä ja kivinen opin tie.
      Toivottavasti elinpäiviä piisaa.
      Onneksi yrittänyttä ei laiteta.
      Viisaat lukijat eivät edes yritä vertailla harjoittelijoita mestariin.

• Sotken aina sinut ja laiskan lassen. Olitko se sinä vai lasse, joka antoi minulle tomaattien kasvatusohjeet? Hyvin on ohjeesi toiminut ja odottelen satoa, joka on jo havaittavissa pieninä palleroina.

• Nuollaan vaan

Hyvä vastaus, tase-pappa. Korppis ei kuitenkaan ymmärrä sarkasmia vaan otaa ottaa kaiken totena. Olkoon niin, meitä rittää.

• Nuollaan vaan kirjoitti:

Hyvä vastaus, tase-pappa. Korppis ei kuitenkaan ymmärrä sarkasmia vaan otaa ottaa kaiken totena. Olkoon niin, meitä rittää.

Sarkasmi on taitolaji jonka vain harva osaa ; )

• onko susmorsian

sukulaisesi?

• En usko, että sukulaiseni kirjoittelevat täällä vaan eihän tuota tiedä kun puskat pöllyää ja sanansäilä lentää.

• Pitäisikö sääliä?

En ymmärrä, mihin pyrit. Tekstisi on ilkeää ja sairasta. En osaa provoilun taitoa enkä ole siitä lainkaan pahoillani. En myöskään nauti nöyryyttämisestä, sillä sitä provoilu pohjimmiltaan on ja tämä juttusi nimenomaan.

Ketä ns. arvostuksesi hivelee, koska tuntuu siltä, että oikeastaan inhoat kaikkea ja kaikkia? Väität aihettasi provoiluksi, mutta enemmän se kertoo sinun sisäisestä maailmastasi ja tavastasi katsella muita. Miksi otat aiheen, joka enemmän haavoittaa kuin antaa hyvän mielen?

Hyvää kesää, se on nyt tässä ja kaikilla. Enempää tästä aiheesta ei ole sanottavaa.

• Keittiöpsykologiaa sekin on provoilua, minä hyvä sinä paha... kuka kissan hännän nostaa jos ei kissa itse.

• ????????????????????

"Kaakonkulman kateuden voittaa vain Kuusamon kiusaus!"

Kuusamossa ollaan aina vihaa täynnä, oletko sieltä?

• ???????????????????? kirjoitti:

"Kaakonkulman kateuden voittaa vain Kuusamon kiusaus!"

Kuusamossa ollaan aina vihaa täynnä, oletko sieltä?

Minä olen katteellinen Kainuulainen ; ))

• vinksin vonksin
        korppis kirjoitti:

Minä olen katteellinen Kainuulainen ; ))

Ei kaikki Kainuulaiset ole kateellisia. ;-)

• vinksin vonksin kirjoitti:

Ei kaikki Kainuulaiset ole kateellisia. ;-)

Eikä savolaiset viäräleukoja, hämäläiset hittaita saati suomalaiset juoppoja tai ruotsalaiset homoja..

• "Palstalla kirjoittaa muutama henkilö, jotka vetävät puoleensa toisia kirjoittajia.
      Lennokkaat sananiekat ja yksityiselämänsä pohdiskelijat kiehtovat lukijoita. Nämä palstan helmet kirjoittavat nimimerkeillään ja ovat tunnistettavissa"
      Kiitos nyt kehuista.

Tyylikkään provoilun asiantuntijana en, tietenkään, paljasta salaisuuksiani.

Minä yritän välttää, väistämätöntä tosin, kaikkitetäjän viittaa, rajoittamalla ylenmääräistä lörpöttelyä, pitäydyn viisaissa kommenteissa.
      Tyylikäs viisastelu piristää aina, kuten BitMap alempana toteaa, mutta kauheaa jaaritusta ja jokapaikan höyläystä yhdessä aloituksessa ei kestä kukaan kuolevainen. Huomautan: Musiikki ei ole jaaritusta, paitsi jatkuva hempeilymusiikki, muille kuin minulle.

Korjaan tässä vähän kirjailijan kielenkäyttöäsi: ...kirjoittavat muutamat henkilöt, jotka..."

Otan myös huomioon "vinkisin vonksin" kommentin ja allekirjoitan:
      Ylin
      H.

• bibimbap

Oletko sinä ristinyt minut uudelleen?
        Voisin kyllä sinua kehua hiukan, ärsyttämisesi on todellakin hiukan enemmän aivovoimistelua vaativaa.
        Mutta pois se minusta että vertaisin sinua siitä huolimatta keneenkään?

Lukisin mielluummin näitä kieli poskessa tehtyjä juttuja mieluummin kuin tuollaisia bruttalisti asiaan käyviä ja solvaavia aloituksia kuin: KAIKKI MUMMOT HAISEE!

Mutta luulen että osallistumiseni ketjuun on tässä.Haistan taas ukkosta ilmassa ja kaikki vaatteeni rätisevät jo kosketuksesta.

• bibimbap kirjoitti:

Oletko sinä ristinyt minut uudelleen?
        Voisin kyllä sinua kehua hiukan, ärsyttämisesi on todellakin hiukan enemmän aivovoimistelua vaativaa.
        Mutta pois se minusta että vertaisin sinua siitä huolimatta keneenkään?

Lukisin mielluummin näitä kieli poskessa tehtyjä juttuja mieluummin kuin tuollaisia bruttalisti asiaan käyviä ja solvaavia aloituksia kuin: KAIKKI MUMMOT HAISEE!

Mutta luulen että osallistumiseni ketjuun on tässä.Haistan taas ukkosta ilmassa ja kaikki vaatteeni rätisevät jo kosketuksesta.

Minulla on vammana tuo miehenä oleminen.
        Sinun vammasi on, että en profiilistasi ole huomannut että oletko sukupuolinen.
        Joten tapani mukaan, heitän kehiin lievää hellittelyä.
        Reino = Reiska
        Tuija = Tuisku
        Jne.

Jokainen kaipaa pientä kehua, aloittajakin.
        Siinä on vain se arka paikka, että anti ei ole aina sellaiselta Ahdilta kuin itse haluaisi.
        Saattaa ottaa matoon Kiiski ja moni ei teidä että se on maukas keittokala.

Aina kannattaa ottaa kitusiinsa salamatkin, jos ne ovat puhdasta sähköä eikä saastaa Voldemortilta.
        Salaman sytyttämät metsäpalot antavat elämän monelle lierolle jotka ilman hiiltynyttä puuta eivät tule toimeen. :)
        H.

• hunksz kirjoitti:

Reino = Reiska
        Tuija = Tuisku
        Jne.

Siinä on vain se arka paikka, että anti ei ole aina sellaiselta Ahdilta kuin itse haluaisi.

Aina kannattaa ottaa kitusiinsa salamatkin, jos ne ovat puhdasta sähköä eikä saastaa Voldemortilta.
        Salaman sytyttämät metsäpalot antavat elämän monelle lierolle jotka ilman hiiltynyttä puuta eivät tule toimeen. :)
        H.

Ai niin, aloitin nörttinä jo 1979.
        H.

• bibimbap
        hunksz kirjoitti:

Reino = Reiska
        Tuija = Tuisku
        Jne.

H.

Hyvin ymmärrän, oleminen, on joskus vaikeaa ja vaatii pienoista ponnistelua.
        Moni meistä on silti ihan luonnostaan vain.
        Siispä olen keveästi, sukupuolinen.
        Kalansaalis, pitää tarkastaa huolella ja mitä tulee, sekin on suorassa suhteessa siihen, mitä koukkuun laittoi täkyksi.
        Jos saa monnin, laahasi laimea syotti pohjamudassa?.
        Jos saa lohen, oli syötti sopiva.Ja tulos kannattava.

Voldemort, oli hänkin mies omalla paikallaan.
        Ja aina elämää syntyy, vaikka kuinka karrelle polttaisi entisen.
        Aina kiven alta löytyy jotain, ennen näkemätöntä.

• Toivottavasti et pety, mutta koska otit osaa ja vedit omat johtopäätöksesi tunnustan, että et käynyt mielessänikään kun tein tätä aloitusta.

Aloituksen sanailijat, joiden kanssa tykkään heittää ajatuksia rajustikin kiistellen ovat Pirre ja Tiina.

Olen siitä erikoinen, että ihmisissä joista tykkään pitää olla luonnetta. Ja Pirrellä sekä Tiinalla sitä löytyy.

Mutta ota kakkua vaan lisää...; )

• fazerinsinistä kesää

Hunksz, jatka vaan tyylilläsi. Pidän kovasti älykkäistä sanaleikeistäsi. Itse asiassa ne ovat joskus aika pähkylöitä. Aivosolut saavat jopa pohtimisen aiheen - ja useinpa sieltä löytyy se viisasten kivi. Vielä tässäkin iässä jotku asiat saa ajatukset liikkeelle.
      Toivon, että myös muilla kuin minulla.

Hyvää kesänjatkoa, ei jämähdetä vaikka ikää karttuu.

• Nythän sinä bibimbapin kanssa pilaat minut täysin! :)
        No onneksi menee oikeaan suuntaan.
        Tiedä vaikka 60 palsta alkaisi ihan loistamaan? ...)

Kiitti nyt kuiteski, yritetään yhdessä vielä, laulaa maarinakin.
        Palstan monimuotoisuus tylsimyksineen ja sit minun kanssani on elävää elämää, tulkoon valkeus! ja nostakoon kateuden mustat pilvet maailman kaikille muille palstoille! :) :)

H.

• 1943

Olkoon provo tai mikä lie. Minusta asia ratkaisee ja yritän ottaa osaa, jos minua kiinnostaa. Itse en välitä, vaikka kukaan ei noteeraa.Sisäänlämpiävät kuppikunnat eivät kiinnosta. En muista mitä mieltä jokin nikki on. Olen länsisuomalainen ja sanon suoraan, mitä ajattelen ilman taka-ajatuksia. Täällä minulla ei ole suosikkeja. Tuuli tuo, tuuli vie eli viatonta ajanvietettä oikean elon lomassa.

• Minäkin tykkään suorasta puheesta.
      On helpompaa kun ei tule väärinymmärryksiä.
      Harvoin katson noteeraako joku, nyt lomalla on aikaa surffailla netissä, kelit on epävakaat, olen täällä korven keskellä, toimii sentään 2G, tuskastuttavan hidas:(

• Mielikuvitukseni saa siivet kun joku kiertelee ja kaartelee ja vihjailee.

Olen aina halunnut suorat vastaukset jos ei miellytä niin eikun menoksi eikä jonninjoutavaa höpinää.

Petterin korpimökille en läppäriä mukana haalaa, kokeilin kerran ja yhteys oli ikävystyttävän hidas. Eikös kuitenkin korvessa ole ihanaa, puhda luonto ja raikas ilmanala.

Olen taas kerännyt kunnioitettavan määrän peukuttelijoita ja se kertoo,että olen mato naputtelemaan.

• 1943
        korpikirjailija kirjoitti:

Mielikuvitukseni saa siivet kun joku kiertelee ja kaartelee ja vihjailee.

Olen aina halunnut suorat vastaukset jos ei miellytä niin eikun menoksi eikä jonninjoutavaa höpinää.

Petterin korpimökille en läppäriä mukana haalaa, kokeilin kerran ja yhteys oli ikävystyttävän hidas. Eikös kuitenkin korvessa ole ihanaa, puhda luonto ja raikas ilmanala.

Olen taas kerännyt kunnioitettavan määrän peukuttelijoita ja se kertoo,että olen mato naputtelemaan.

Tuo peukuttelu on minusta hyvin lapsellista. Miksi tuollainen mahdollisuus edes on. Työssäni piti arvioida ihmisten tuotoksia, mutta arvioinnilla oli perusteet, mihin arvosana perustui. Täällä on mutu pohjana. Tässä iässä pitäisi olla sen verran kokemusta erilaisissa yhteisöissä toimimisesta, että tietää, ettei klikkiytyminen tuo parasta mahdollista yhteishenkeä.Vapaaehtoistyössä täällä meillä on tosi hyvä porukka. Puhalletaan yhteen hiileen ja voidaan toimia kenen kanssa vain eikä kukaan halua loistaa muita parempana. Porukkaa on 60 , 70 ja 80 -ikäryhmistä, joten kokemusta on.

• ..46..
        1943 kirjoitti:

Tuo peukuttelu on minusta hyvin lapsellista. Miksi tuollainen mahdollisuus edes on. Työssäni piti arvioida ihmisten tuotoksia, mutta arvioinnilla oli perusteet, mihin arvosana perustui. Täällä on mutu pohjana. Tässä iässä pitäisi olla sen verran kokemusta erilaisissa yhteisöissä toimimisesta, että tietää, ettei klikkiytyminen tuo parasta mahdollista yhteishenkeä.Vapaaehtoistyössä täällä meillä on tosi hyvä porukka. Puhalletaan yhteen hiileen ja voidaan toimia kenen kanssa vain eikä kukaan halua loistaa muita parempana. Porukkaa on 60 , 70 ja 80 -ikäryhmistä, joten kokemusta on.

Sinulle sanon ..43,että olet harvinaisen fiksu ihminen. Olen sanotut tämän saman aikaisemminkin.

Omassa perheessä on kaksi saman ammatin omaavaa nuorta ihmistä.

• 1943 kirjoitti:

Olet oikeassa peukuttelu on keskenkasvuisen hommaa sellaisen joka kuikkii nurkantakaa tai tökkii tungoksessa kylkeen. Eihän tekstillä ole mitään merkitystä vaan nimimerkillä.

Esim. kirjoitan viestin "Minä olen katteellinen Kainuulainen" miinusta pukkaa ; )) Eli toisin sanoen täysin vastakkainen reaktio, odotin plussaa kun itseäni mollasin vaan sekään ei ollut hyvä.

Niin tein paljon vapaaehtoistyötä, en enää sillä vietän kuten tiedät osan vuodesta Hollannissa, joten en pysty ottamaan vastaan vapaaehtoistöitä, joita olisi tarjolla.

• Putkivalo

Ei oo sulle tullut mieleen, että kun väität tunnistavasi kirjoittajia jostain, samalla joku toisella koneella saattaa nauraa partaansa, että sainpas ne uskomaan että tuo puskailee ;)) pelaat sen käsiin.

Edelleenkin olen sitä mieltä, että pitäisi keskittyä asiaan eikä kirjoittajaan. Mä tykkään provoista, vaikken osaa sitä jaloa taitoa ite. Mutta onhan ne mehukkaammat :)))

• Niin miksi kirjoitin olevani hyvä provoamaan siksi kun tekstini nappaa.

Joka kerta kun arvuuttelen on tullut mieleeni, että kuhan arvuuttelen. sekin on hauskaa provoa, mikä sen mukavampaa kun saada mukaan ihmisiä, jotka alkavat piirileikin, jossa mennään peräjälkeen hippasta ; )))

Eräskin jota arvuuttelen piruuttani ei enää ole osallistunut ketjuihini omalla nimimerkillää. Mukana pyörii vaan puskasta. Sitten on nämä nöyryyttä minulta kaipaavat, jotka panevat haisemaan kun silmä välttää ja minä nöyränä provoudun mukaan.

Niin en kai voi enää välttää henkilööni kohdistuvia herjoja, mutta silloin hymyilen ja ajattelen klassisensti katteellisia ruojat kun liivihamettani haukkuvat tai vanhaksi nimittelevät. Viiskymppiset, voi olla jäisivät toiseksi siinä hippaskisassa jos lähettäisi raitille miehiä kalastamaan.

Hyvä on mieleni suviyössä, rantasaunan löylyissa vasta viuhtoi eikä nyt juuri mitään kolotuksiakaan ole ollut kun suurimmat maasiirtotyöt on tehty ja niiden jälkikivut kärsitty.

• Putkivalo

Niin miksi kirjoitin olevani hyvä provoamaan siksi kun tekstini nappaa.

Joka kerta kun arvuuttelen on tullut mieleeni, että kuhan arvuuttelen. sekin on hauskaa provoa, mikä sen mukavampaa kun saada mukaan ihmisiä, jotka alkavat piirileikin, jossa mennään peräjälkeen hippasta ; )))

Eräskin jota arvuuttelen piruuttani ei enää ole osallistunut ketjuihini omalla nimimerkillää. Mukana pyörii vaan puskasta. Sitten on nämä nöyryyttä minulta kaipaavat, jotka panevat haisemaan kun silmä välttää ja minä nöyränä provoudun mukaan.

Niin en kai voi enää välttää henkilööni kohdistuvia herjoja, mutta silloin hymyilen ja ajattelen klassisensti katteellisia ruojat kun liivihamettani haukkuvat tai vanhaksi nimittelevät. Viiskymppiset, voi olla jäisivät toiseksi siinä hippaskisassa jos lähettäisi raitille miehiä kalastamaan.

Hyvä on mieleni suviyössä, rantasaunan löylyissa vasta viuhtoi eikä nyt juuri mitään kolotuksiakaan ole ollut kun suurimmat maasiirtotyöt on tehty ja niiden jälkikivut kärsitty.

Niin oon ollut huomaavinani, että se arvuuttelukin on sun puolelta provo. Mulle tuo on vähän sama juttu kuin jos näen autovarkaan, menenkö työntämään autoa sille? Mille puolelle asettuu. Rikos on huomattavasti pienempi ;)) mutta periaate on sama.

Tunnistan sussa jotain samanlaista kuin itsessänikin, se ettei ole olevinaan vaikka toiset potkis kuinka täällä. Tietty ylpeys ja uho, että antaa tulla vaan, stana! Ja oikeestihan ne ei meitä tunne :)))

Oon nähnyt täällä myös ihmisiä jotka eivät kestä, enkä halua olla osallisena sellaiseen. Haluan olla ylpeä siitä mitä olen saanut aikaiseksi. Niin niin, lässyn lässyn ;)) Mutta voi ihmisessä olla särmää vaikkei se piruileekaan?

Tää, että ihmiset lähtee henkilökohtaisuuksiin en ymmärrä. Näin vanhat ihmiset, eikä osata riidellä? Riitelyleiri pitäis pystyttää.

• Putkivalo kirjoitti:

Niin oon ollut huomaavinani, että se arvuuttelukin on sun puolelta provo. Mulle tuo on vähän sama juttu kuin jos näen autovarkaan, menenkö työntämään autoa sille? Mille puolelle asettuu. Rikos on huomattavasti pienempi ;)) mutta periaate on sama.

Tunnistan sussa jotain samanlaista kuin itsessänikin, se ettei ole olevinaan vaikka toiset potkis kuinka täällä. Tietty ylpeys ja uho, että antaa tulla vaan, stana! Ja oikeestihan ne ei meitä tunne :)))

Oon nähnyt täällä myös ihmisiä jotka eivät kestä, enkä halua olla osallisena sellaiseen. Haluan olla ylpeä siitä mitä olen saanut aikaiseksi. Niin niin, lässyn lässyn ;)) Mutta voi ihmisessä olla särmää vaikkei se piruileekaan?

Tää, että ihmiset lähtee henkilökohtaisuuksiin en ymmärrä. Näin vanhat ihmiset, eikä osata riidellä? Riitelyleiri pitäis pystyttää.

Huomenta, nukuin taas kuin ruusunen, heräsin puoli yksitoista. Rantasauna ja koivuvasta se on mikä vie maalliset murheet ja tuo hyvän yöunen ; )

Niin enhän minä juuri ketään tunnista, erään pitkäaikaisen mustiskirjailijan tunnistin joku aika sitten ; ) en oikeastaan välitäkkään tunnistaa, kuhan leikin hippaa kuten kirjoitin. Minulle nettailu on hupia ja pask..n heitot naurattaa ne kun vain paljastaa heittäjän heikot keskustelutaidot.

Olin työelämässä pitkään aloitin 14-vuotiaana ja opiskelin työni ohella noin 15-vuotta. Olin kiinni työssä, opiskelussa ja lapsissani 24/7, eipä jäänyt aikaa ennenkuin jätin työni vähemmälle ja lapset aikuistuivat. Nyt olen vapaaherratar voin harrastaa niitä asioita, jotka silloin olivat mahdottomia. Kirjoittaminen menee nykyisin kaiken edelle, no jaa tänäänkin kun heräsin ja kannoin vettä pirttiin juoksin pihan perille, siivosin pirtin lattiaa, tiskasin käsin ajattelin, että ihanaa hyötyliikuntaa heti aamusta ei tartte lähteä tienpäälle hikoilemaan.

Sanailu on antoisaa, voisi verrata sanaristikkojen täyttöön, onnistuuko löytämään oikeat sanat. Olisiko niin, että dementia on pois suljettu meikäläisten tulevaisuudesta. No, tiedä häntä onneksi ei ole suvussa vahvana ilmennyt.

Olen aina pitänyt sinun ja dementerin juttutuokioista. Laiska Lassi kirjoittaa joskus aivan kuin omilta näppäimiltäni itse kirjoittaisin. On näitä leppoisia luonteita, mutta he eivät haastakaan riitaa. Beessi on kivan napakka ja jocus älykkö "tiukkapipo", jonka teoriat ovat mielenkiintosia ja vaativat ainakin minulta hiekan aikaa sisäistää ne.

Ja on niitä muitakin, joiden kanssa on ilo jutustella. Riitely on ikävää sen allekirjoitan, mutta kuten taas huomaat riitaa on syöpäsairaskin tullut haastamaan yön tunteina kun uni ei ole tullut apuun.

• korpikirjailija kirjoitti:

Huomenta, nukuin taas kuin ruusunen, heräsin puoli yksitoista. Rantasauna ja koivuvasta se on mikä vie maalliset murheet ja tuo hyvän yöunen ; )

Niin enhän minä juuri ketään tunnista, erään pitkäaikaisen mustiskirjailijan tunnistin joku aika sitten ; ) en oikeastaan välitäkkään tunnistaa, kuhan leikin hippaa kuten kirjoitin. Minulle nettailu on hupia ja pask..n heitot naurattaa ne kun vain paljastaa heittäjän heikot keskustelutaidot.

Olin työelämässä pitkään aloitin 14-vuotiaana ja opiskelin työni ohella noin 15-vuotta. Olin kiinni työssä, opiskelussa ja lapsissani 24/7, eipä jäänyt aikaa ennenkuin jätin työni vähemmälle ja lapset aikuistuivat. Nyt olen vapaaherratar voin harrastaa niitä asioita, jotka silloin olivat mahdottomia. Kirjoittaminen menee nykyisin kaiken edelle, no jaa tänäänkin kun heräsin ja kannoin vettä pirttiin juoksin pihan perille, siivosin pirtin lattiaa, tiskasin käsin ajattelin, että ihanaa hyötyliikuntaa heti aamusta ei tartte lähteä tienpäälle hikoilemaan.

Sanailu on antoisaa, voisi verrata sanaristikkojen täyttöön, onnistuuko löytämään oikeat sanat. Olisiko niin, että dementia on pois suljettu meikäläisten tulevaisuudesta. No, tiedä häntä onneksi ei ole suvussa vahvana ilmennyt.

Olen aina pitänyt sinun ja dementerin juttutuokioista. Laiska Lassi kirjoittaa joskus aivan kuin omilta näppäimiltäni itse kirjoittaisin. On näitä leppoisia luonteita, mutta he eivät haastakaan riitaa. Beessi on kivan napakka ja jocus älykkö "tiukkapipo", jonka teoriat ovat mielenkiintosia ja vaativat ainakin minulta hiekan aikaa sisäistää ne.

Ja on niitä muitakin, joiden kanssa on ilo jutustella. Riitely on ikävää sen allekirjoitan, mutta kuten taas huomaat riitaa on syöpäsairaskin tullut haastamaan yön tunteina kun uni ei ole tullut apuun.

Psst, Korppis!!
        Se on vihta eikä vasta!!

:D

• minttupuu kirjoitti:

Psst, Korppis!!
        Se on vihta eikä vasta!!

:D

Ei uskoisi että kauneudessa sikiää myös viisautta. :)
        H:

• Putkivalo

Kyllähän palstoillakin kemiat kolahtaa. Niin kuin joku tuossa ylhäällä sanoi, mäkin pidän siitä että voi sanoa suoraan. Olla eri mieltäkin. Usein erimielisyydet mielletään niin, että nyt tuo ei pidä musta. Vaikka on vaan mielipiteestä kyse. Sääli.

Kun lukaisin tätä ketjua, tuli mieleen että yhdestä asiasta suomalainen ei koskaan saa sanoa suoraan. Joten mä sanon sen nyt.

MÄ TYKKÄÄN SUSTA, KORPPIS.

Koetahan olla punastelematta siellä ;D

Kappas, osaan mä vähän provoilla ;))

• Putkivalo kirjoitti:

Kyllähän palstoillakin kemiat kolahtaa. Niin kuin joku tuossa ylhäällä sanoi, mäkin pidän siitä että voi sanoa suoraan. Olla eri mieltäkin. Usein erimielisyydet mielletään niin, että nyt tuo ei pidä musta. Vaikka on vaan mielipiteestä kyse. Sääli.

Kun lukaisin tätä ketjua, tuli mieleen että yhdestä asiasta suomalainen ei koskaan saa sanoa suoraan. Joten mä sanon sen nyt.

MÄ TYKKÄÄN SUSTA, KORPPIS.

Koetahan olla punastelematta siellä ;D

Kappas, osaan mä vähän provoilla ;))

Suopotkupallo meni suoraan maaliin ja punastuttaa pirusti ; )

Suomalaisena kylähulluna nautin korven siunatusta hulluudesta, huomenna menemme katsomaan suopotkupallon finaalia ja samalla kesäteatteria.

Siunatun hulluuden kuvaan kuuluu olla hyväksytty nykyisen kihlatun entisen vaimon suvun kotiseudulla.

Voi pirskatti kun tykkään sinusta, menköön saunakaljan piikkiin; )

• Kokenut kaikk tietää

Suopotkupallo meni suoraan maaliin ja punastuttaa pirusti ; )

Suomalaisena kylähulluna nautin korven siunatusta hulluudesta, huomenna menemme katsomaan suopotkupallon finaalia ja samalla kesäteatteria.

Siunatun hulluuden kuvaan kuuluu olla hyväksytty nykyisen kihlatun entisen vaimon suvun kotiseudulla.

Voi pirskatti kun tykkään sinusta, menköön saunakaljan piikkiin; )

Useat kainuulaiset suuttuvat silmittömästi, jos sanoo hänestä tykkäävänsä.

• Nelly62!

Sattumalta vierailin muualla palstalla ja kas, -tunnistin sinut. Valitettavasti olet eräs inhokistanii! Nelly62 syöpäpotilaspalstalla.
      Kiitän ja opin mitä luen. Jotta voisin välttää inhokkia. Ei minun tarvitse kommentoida enempää kuin kerran.
      Ethän tuomitse minut, jos vierailen kaikkialla Suomi24. fi?

• No, ei liene ollut suuri työ minua jäljittää. Olen ilmoittanut Korpikirjailija ja Korppis nimimerkkini julkisesti syöpäpolitaat palstalle. Syöpäpotilaspalstalla minulla ei ole yhtään inhokkia ei edes joukkoinhoamanne ira riepu. Ei silti en inhoa ketään, joistakin en vain pidä ja onneksi meidän ei tarvitse tavata, niin sitäkään ei tiedä jos syöpä alkaisikin levitä ja istuisimme vierekkäin vaikkapa kemossa, toivon ja rukoilen, että näin ei tapahtuisi. Pääsinhän ilman kemoa ensikoitoksen ja rinnan eheytys on alkanut. Ihan hyvältä näyttää.

Aivan ihania keskusteluja olen syöpäpotilaat palstlla käynyt. Raspikurkku OLI suosikkini. Positiivinen asenne syöpääni oli joillekin kuin punainen vaate ja lienet ilmeisesti yksi niistä joille asenteeni on punainen vaate.

Älä valittele äläkä pelkää, että tuomitsen aijoithan välttää tekstejäni joten hyvää kesää.

Minä en tykkää saksanpaimenkoirista.

• Töttö Röö

No, ei liene ollut suuri työ minua jäljittää. Olen ilmoittanut Korpikirjailija ja Korppis nimimerkkini julkisesti syöpäpolitaat palstalle. Syöpäpotilaspalstalla minulla ei ole yhtään inhokkia ei edes joukkoinhoamanne ira riepu. Ei silti en inhoa ketään, joistakin en vain pidä ja onneksi meidän ei tarvitse tavata, niin sitäkään ei tiedä jos syöpä alkaisikin levitä ja istuisimme vierekkäin vaikkapa kemossa, toivon ja rukoilen, että näin ei tapahtuisi. Pääsinhän ilman kemoa ensikoitoksen ja rinnan eheytys on alkanut. Ihan hyvältä näyttää.

Aivan ihania keskusteluja olen syöpäpotilaat palstlla käynyt. Raspikurkku OLI suosikkini. Positiivinen asenne syöpääni oli joillekin kuin punainen vaate ja lienet ilmeisesti yksi niistä joille asenteeni on punainen vaate.

Älä valittele äläkä pelkää, että tuomitsen aijoithan välttää tekstejäni joten hyvää kesää.

Minä en tykkää saksanpaimenkoirista.

Turhan aikaista jaarittelua ja ketjun venytystä.
        Arvaappa kuka minä olen.

• Töttö Röö kirjoitti:

Turhan aikaista jaarittelua ja ketjun venytystä.
        Arvaappa kuka minä olen.

Yrität jäljitellä hunksia kuten tuolla ylenpänä sinä tai joku muu töttöröö yrittää leimata 1943:n itsensä kehujaksi,kumpikaan ei mene läpi ainkaan minun aivoituksissani.

• lappapaluma.

Yrität jäljitellä hunksia kuten tuolla ylenpänä sinä tai joku muu töttöröö yrittää leimata 1943:n itsensä kehujaksi,kumpikaan ei mene läpi ainkaan minun aivoituksissani.

Eihän tuota hunksiksi voi millään luulla, hänellähän on oikeinkirjoitus hanskassa.

Ystäväni kirjailija vastasi viisaasti, kuten useimmiten.
        Minä lisäsin kakkuun Mansikoita, ne peittävät hyvin hapantuneen Kerman maun. :)
        Mutta kakkua en jatka Mansikoilla iänikuisuuteen asti.
        Pari lusikallista vain ja sitten roskiin.
        H.

• hunksz kirjoitti:

Ystäväni kirjailija vastasi viisaasti, kuten useimmiten.
        Minä lisäsin kakkuun Mansikoita, ne peittävät hyvin hapantuneen Kerman maun. :)
        Mutta kakkua en jatka Mansikoilla iänikuisuuteen asti.
        Pari lusikallista vain ja sitten roskiin.
        H.

Ruosteen raiskaaman vesireen kyytiin istuttamassani mansikkaviljemässä valmistuu parin mansikan päivävauhtia kauniita punaisia palleroita, joita on kiva laittaa summuun ja sitten antaa sieltä suumusta se herkku toiseen summuun ; )

Ruosteen raiskaaman vesireen kyytiin istuttamassani mansikkaviljemässä valmistuu parin mansikan päivävauhtia kauniita punaisia palleroita, joita on kiva laittaa summuun ja sitten antaa sieltä suumusta se herkku toiseen summuun ; )

Valitettavasti, noin läheinen kontakti saa palstan raivoihinsa, pelkään.
        Viepä ne sulosuunsulostuttajat Hollanninpuolelle, saattavat arvostaa siellä luonnottomanlannoittamatontakin. Muistat sitten pitää Suomi-Mansikoista luennon ilman Huulipunaa.
        H.

• lappapaluma. kirjoitti:

Eihän tuota hunksiksi voi millään luulla, hänellähän on oikeinkirjoitus hanskassa.

Nimimerkkisi sai minut putoamaan tuolilta naurusta.
        Joskus muinoin oli Hymy-lehdessä piirrospalsta: "Puuta, Heinää"
        Siinä kuvattiin kaksi nuorta miestä jotka rakensivat Saunaa ja ojensivat vanhalle miehelle ovenkahvan ja sanoivat kuorossa:

Paapaapparipa!

H.

• henrjii

Kylpä on hyvää suussa. Keliäkin on pidellyt. Talvella oli hyvät rekikelit, kun satoi lunta.
        Nyt kesällä on hyvät kärrykelit, kun on sadellut, ja paistanut.

• henrjii
        hunksz kirjoitti:

Valitettavasti, noin läheinen kontakti saa palstan raivoihinsa, pelkään.
        Viepä ne sulosuunsulostuttajat Hollanninpuolelle, saattavat arvostaa siellä luonnottomanlannoittamatontakin. Muistat sitten pitää Suomi-Mansikoista luennon ilman Huulipunaa.
        H.

Ai niin ja onko navakas tuuli huonoa keliä.

• siitäs sait provo

Lueskelin kirjoituksiasi "ammoajoista" alkaen ja tulkitsen, että olet itse erittäin herkästi provosoitavissa. Ilkeästi vastailet ja miinuksia keräilet, mutta silti tunnet itsesi "ylijumalaksi" palstoilla.

Yrität peittää heikon itsetuntosi toisten arvostelemiseen, jopa ironisesti, joka sekoitetaan myös sarkasmiin.

Kaikille kai lienee tullut selväksi, että pidät itseäsi erittäin taitavana kirjoittajana, josta yritit pisteitäkin kerätä? Kirjoita vain ja vie oikolukijalle ensin. Toivottavasti olet uusi Päätalo kirjoinesi, mutta harmi, että kaikki Selkosista on jo kerrottu.

Entäs Hollanti? Siellähän meistä ei ole kukaan käynyt, kuin ei missään muuallakaan maailmalla, kuten itse asian tuot ilmi kertoen i h m e e n ä Hollannin ihanuuksia.

Anteeksi jo heti kättelyssä, mutta mielestäni olet naivi, itseriittoinen, toisia halveksiva yksilö, joka yrittää peittää typeryytensä mukamas leikillisesti provoiluun.

Saanen kai esittää kysymyksen Sinulekin? Miksi haluat olla keskusteluissa se häirikkö, joka kerää miinuksia? Onhan täällä todistettu, että vanhankin "kuoren" sisällä sykkii se nuori, mutta onko pakko jäädä teiniasteelle? Itse voisin kuvitella Sinut lukion ala-asteelle.

• Kuvittele olisit saanut raittiuskilpakirjoituksista 6 mikäli uskomista paikalliseen raatiin.

Jos aikuisten oikeasti luet oman tekstisi oikein hartaudella tajuat kenellä on ongelmia itsetunnon kanssa.

Enhän minä oikolukijoita tarvii täällä se pelaa ilman ponnisteluja.

Eikö kukaan palstalainen ole käynyt ulukomailla ehkä Kaitaasalmella telttaretkellä 60-luvullan. Voihan se niinni olla en tiijä.

RAKASTAN HOLLANTIA, yritä edes ymmärtää..

Miksi pyytelet anteeksi, ei tarvii kysy lisää reippasti vain.

• ei luulosairas,,,,,,

Kuvittele olisit saanut raittiuskilpakirjoituksista 6 mikäli uskomista paikalliseen raatiin.

Jos aikuisten oikeasti luet oman tekstisi oikein hartaudella tajuat kenellä on ongelmia itsetunnon kanssa.

Eikö kukaan palstalainen ole käynyt ulukomailla ehkä Kaitaasalmella telttaretkellä 60-luvullan. Voihan se niinni olla en tiijä.

Sinulta korppikotka ei kukaan pyydä anteeksi, miten niin edes luulottelet? Olet niin täysin kirjoittelijat tyhmiksi ja itseäsi alapuolella olevaksi nimittänyt, ettemme sinua tule jatkossa arvostamaan ja sen tulet huomaamaan palstalla!

Sinähän huseraat monella muullakin Suomi24 sivuilla, joskin eri nikein, vaan helppoa on tunnistaa, tuo töykeys ja itte minä on faktaa!

Olet 60 palstan häirikkökirjoittelija, tulen puuttumaan jatkossa ja ellei sefu välitä, ylläpidon kautta tieto tavoittaa! Erehdyit vitt'''maan väärälle ihmiselle.

• uskoisinko?

Kuvittele olisit saanut raittiuskilpakirjoituksista 6 mikäli uskomista paikalliseen raatiin.

Ihmettelen, oletko tosiaankin ylioppilas, vanhana, tuolla huonolla äidinkielen taidollasi? Jos saan?

Muutama kuukausi vuodessa Hollannissa, moni on kovin kaempana, kovin kaemmin.

• ei luulosairas,,,,,, kirjoitti:

Sinulta korppikotka ei kukaan pyydä anteeksi, miten niin edes luulottelet? Olet niin täysin kirjoittelijat tyhmiksi ja itseäsi alapuolella olevaksi nimittänyt, ettemme sinua tule jatkossa arvostamaan ja sen tulet huomaamaan palstalla!

Sinähän huseraat monella muullakin Suomi24 sivuilla, joskin eri nikein, vaan helppoa on tunnistaa, tuo töykeys ja itte minä on faktaa!

Olet 60 palstan häirikkökirjoittelija, tulen puuttumaan jatkossa ja ellei sefu välitä, ylläpidon kautta tieto tavoittaa! Erehdyit vitt'''maan väärälle ihmiselle.

Huomenta sateisesta Kainuusta taitaa suopotkupallo jäädä väliin jos taivat ei aukene, Nukuitko huonosti?

Sinun pitää perehtyä keskustelun kulkuun jotta et kirjoittaisi sellaista mitä oletat.

Siitäs sait provo nimimerkki kirjoitti näin;

"Anteeksi jo heti kättelyssä, mutta mielestäni olet naivi, itseriittoinen, toisia halveksiva yksilö, joka yrittää peittää typeryytensä mukamas leikillisesti provoiluun."

Niin ja kysymys KETKÄ TE ; ) ette arvosta?

Syöpäpotilaat palstalla kirjuuttelin kun prosessi oli kesken, mutta en juuri enää. Matkailupalstalle olen kirjoittanut pari kertaa Hollannin mielipiteitä.

Ikäryhmäpalstoille 50 ja 60 olen jämähtänyt. Joten etsi vain viestejäni muilta palstoilta siinähän se aika kivasti kuluu jos on puutetta tekemisestä.

Väärä ihminen, onko selkäranka ajan saatossa mennyt mutkalle? Onneksi olen suora ihminen.

• uskoisinko? kirjoitti:

Ihmettelen, oletko tosiaankin ylioppilas, vanhana, tuolla huonolla äidinkielen taidollasi? Jos saan?

Muutama kuukausi vuodessa Hollannissa, moni on kovin kaempana, kovin kaemmin.

Ei ylioppilaaksi kirjoittaminen vaadi suuria hengen lahjoja. Jatkotutkinnot olivat kinkkisempiä kun minua seuraa konsonanttilukihäiriö.

Olen aina lukenut mielenkiinnolla Laiska Lassen matkakertomuksia.
        Onko sinulla kivoja matkakertomuksia, kirjoita ihmeessä. Matkailu on yksi harrastuksistani ja etenkin tutustumineneri maiden ihmisten paikallisten elämään.

Samoksella olimme kreikkalais/hollantilaisperheen mukana ja tutustuimme saareen, paikallisiin ruokiin ja kulttuuriin.

Etsimme matkoiltamme muuta kuin kaukaisia haaveita, etsimme miellyttäviä elämyksiä. Kaukomatkat eivät oikeastaan enää jaksa kiehtoa jo pitkien lentojen rasituksen vuoksi. Mutta ehkä vierailemme vielä jossain kaukanakin. Lennothan voi tilata ns. heinäsirkkalentoina.

Moni on ollut kaokana hyvinnii kaokana ja moni taas ei ole.

• Kajastusta**
        korppis kirjoitti:

Huomenta sateisesta Kainuusta taitaa suopotkupallo jäädä väliin jos taivat ei aukene, Nukuitko huonosti?

Sinun pitää perehtyä keskustelun kulkuun jotta et kirjoittaisi sellaista mitä oletat.

"Anteeksi jo heti kättelyssä, mutta mielestäni olet naivi, itseriittoinen, toisia halveksiva yksilö, joka yrittää peittää typeryytensä mukamas leikillisesti provoiluun."

Syöpäpotilaat palstalla kirjuuttelin kun prosessi oli kesken, mutta en juuri enää. Matkailupalstalle olen kirjoittanut pari kertaa Hollannin mielipiteitä.

Ikäryhmäpalstoille 50 ja 60 olen jämähtänyt. Joten etsi vain viestejäni muilta palstoilta siinähän se aika kivasti kuluu jos on puutetta tekemisestä.

Väärä ihminen, onko selkäranka ajan saatossa mennyt mutkalle? Onneksi olen suora ihminen.

Eikä sada. Kajastelloo, sanoo Kaenuulaenen.

• "siitäs sait provo"
        korppis kirjoitti:

Väärin sammutettu, sanoi entinen palopäälikkö. Nyt siis kirjoitettu.

Anteeksi, oli tarkoitettu demeter-merkille, joka pyysi siistimään kirjoitustani. Sinulta en anteeksi pyytele.

• "siitäs sait provo" kirjoitti:

Väärin sammutettu, sanoi entinen palopäälikkö. Nyt siis kirjoitettu.

Anteeksi, oli tarkoitettu demeter-merkille, joka pyysi siistimään kirjoitustani. Sinulta en anteeksi pyytele.

Noinko kirjoitit dementerille, että hän on "olet naivi, itseriittoinen, toisia halveksiva yksilö, joka yrittää peittää typeryytensä mukamas leikillisesti provoiluun." Et siis minulle no, joo selvisihän sekin ; ))

• bessie*

Lennokkaita sananiekkoja (en nyt muuten muista yhtäkään, eikähän yleiskeskustelupalsta sellaisia välttämättä kaipaakaan, minun mielestäni).
      Yksityiselämänsä pohdiskelijoita taitaa olla enemmän nimimerkittömissä. Nimimerkillä kirjoittavien kutsuminen "helmiksi" on mielestäni vähän kyseenalaista, tarpeetonta.
      Yksityiselämän mutustelijoita. Hännystelijöitä. Räksyttäjiä. Perässähiihtäjiä. "Persoonallisten kirjoittajien keskenäisiin keskusteluihin" sekaantujia !? . Kuhisevia puskia. Henkisiltä voimavaroiltaan puutteellisia kiukuttelijoita ja huutelijoita. Jep jep.
      Tunnistettuja puskia? (itse tunnistan paremmin puita kuin pensaita). Ihanko muuten tosissasi yrität tuputtaa ajatusta, että kirjoittaja ei pystyisi halutessaan olemaan kirjoittamatta murteella tai määrätyllä tyylillä? Miksi?
      Ällöttävän omahyväinen ja typerä tuo "tiedän jo etukäteen, ketkä liimautuvat iholleni", hymiöineen. Ja mitähän tuo väliin sekaantuminen tarkoittaa?

Vastauksia:
      Ellei kukaan koskaan provosoidu vastaamaan, keskustelua ei synny. Oikeastaan jokainen aloitus voitaneen katsoa provoksi.
      En ole erityisen herkkä provosoitumaan, sinäkään suuresta oveluudestasi huolimatta et minua saa sormeani liikauttamaan, vaikka sattuisin ärsyyntymäänkin, ellen satu olemaan myös tarpeeksi joutilas ja viitseliäs ym..

Oveluus ei mielestäni kuulu keskustelupalstalle, eihän tämä mitään peliä ole (vai onko joillekin)? Provoilu on ok., mutta miksi sitä pitää selitellä tai sillä kehuskella? Itseään hyvinkin ovelana pitävän provoilijan syöteissä on lähes aina koukku näkyvissä, useimpia se ei taida haitata. Voihan siinä silti käydä näykkimässä (ja ihmettelemässä kun syötti tempaistaan liian aikaisin ylös :).

En yleensäkään arvosta oveluutta, paitsi jossain kasvokkain tapahtuvassa pelissä, siis oikeassa pelissä jossa ovela taktikointi lisää hauskuutta.

Tämä siis vastauksena aloitukseen.
      Jossain viestissäsi teit myös joitakin arvioita muista kirjoittajista. Nyt on ihan pakko pyytää sinua perustelemaan erästä kirjoittajaa arvioidessasi käyttämäsi sana "tiukkapipoinen"? Minun mielestäni hän kirjoitustensa perusteella on melkeinpä palstan vähiten tiukkapipoinen kirjoittaja. Jonkinlainen henkilöön sen kummemmin menemätön neutraali, mutta uteliaisuuteni tyydyttävä perustelu olisi tosi kiva saada. Ja minäkään muuten en ole erityisen napakka, nytkin tässä saamattomana istun, vaikka pesutuvassa lie koneellinen jo valmis ripustettavaksi.

• Ihana bingo, kirjoitin harkiten sanan tiukkapipo ja se osui ja upposi.

Sinäkin Pruuttukseni olet provottavissa yhdellä sanalla. Uskon, että jocus ei moiseen ansaan haksahtaisi.

• bessie*

Ihana bingo, kirjoitin harkiten sanan tiukkapipo ja se osui ja upposi.

Sinäkin Pruuttukseni olet provottavissa yhdellä sanalla. Uskon, että jocus ei moiseen ansaan haksahtaisi.

Täytyypä sitten ilahduttaa sinua astumalla samaan ansaan kahdesti, kun nyt oikein täsmäansan harkiten viritit.
        Edelleen - vaikka nyt sainkin selityksen - ihmettelen, miten kaikista mahdollisista sanoista niin huonosti sopivan tulit valinneeksi. Alunperinkin olin vain utelias tietämään, että näinkö eri tavalla me ymmärrämme ja vedämme johtopäätöksiä lukemastamme, ja totta kai arvelin ettei kukaan muu sinulta asiaa kysyisi.
        Varmasti minut saa provosoitumaan yhdellä sanalla, ennalta arvattavakin mahdan olla, mutta kyllä se nyt kuitenkin on omasta viitsimisestäni ennen kaikkea kiinni. Useimmiten ei kiinnosta, monet miinakentät ja ansat ? taidan ohittaa niitä vilkaisemattakaan. Myrkkysyöttejä en hyväksy.

• bessie* kirjoitti:

Täytyypä sitten ilahduttaa sinua astumalla samaan ansaan kahdesti, kun nyt oikein täsmäansan harkiten viritit.
        Edelleen - vaikka nyt sainkin selityksen - ihmettelen, miten kaikista mahdollisista sanoista niin huonosti sopivan tulit valinneeksi. Alunperinkin olin vain utelias tietämään, että näinkö eri tavalla me ymmärrämme ja vedämme johtopäätöksiä lukemastamme, ja totta kai arvelin ettei kukaan muu sinulta asiaa kysyisi.
        Varmasti minut saa provosoitumaan yhdellä sanalla, ennalta arvattavakin mahdan olla, mutta kyllä se nyt kuitenkin on omasta viitsimisestäni ennen kaikkea kiinni. Useimmiten ei kiinnosta, monet miinakentät ja ansat ? taidan ohittaa niitä vilkaisemattakaan. Myrkkysyöttejä en hyväksy.

Ehtoota!

Tiukkapipohan merkitsee aivan mitä vain.

Usein pitkienkin viestien jälkeen sellaisten, joissa olen yrittänyt kertoa erilaisia näkökulmia asioista joista keskustellaan, niin eikö joku takerru johonkin yksittäiseen sanaa, joka ilmeisesti tarkoittaa hänelle aivan muuta kuin minulle.

Jocus on jämpti sanomisissaan siis tiukasti kiinni asiassa. Minäkin omalla vaatimattomalla älykkyydelläni joskus löydän jyvän hänen teorioistaan. Niin ja eiköhän kyseinen henkilö olisi itsekin ottanut kantaa jos olisi kokenut kirjallisen ilmaisuni loukanneen häntä..

Olenhan toki itsekin nopea provosoitumaan. Harmaat aivosoluni alkavat huikean prosessin kun sopiva viesti heitetään eteeni, kehitän mielikuvituksessani tarinan ja lähden sanailemaan.

Eihän kukaan pääse mielikuvitukseni kyytiin kun matkaan Alicena Wonderlandiaan, siis nettiin.

• jocus*

Ehtoota!

Tiukkapipohan merkitsee aivan mitä vain.

Usein pitkienkin viestien jälkeen sellaisten, joissa olen yrittänyt kertoa erilaisia näkökulmia asioista joista keskustellaan, niin eikö joku takerru johonkin yksittäiseen sanaa, joka ilmeisesti tarkoittaa hänelle aivan muuta kuin minulle.

Jocus on jämpti sanomisissaan siis tiukasti kiinni asiassa. Minäkin omalla vaatimattomalla älykkyydelläni joskus löydän jyvän hänen teorioistaan. Niin ja eiköhän kyseinen henkilö olisi itsekin ottanut kantaa jos olisi kokenut kirjallisen ilmaisuni loukanneen häntä..

Olenhan toki itsekin nopea provosoitumaan. Harmaat aivosoluni alkavat huikean prosessin kun sopiva viesti heitetään eteeni, kehitän mielikuvituksessani tarinan ja lähden sanailemaan.

Eihän kukaan pääse mielikuvitukseni kyytiin kun matkaan Alicena Wonderlandiaan, siis nettiin.

Sinulla on aivan oma yleiskielestä poikkeava tulkinta sanalle "tiukkapipoinen". Sekö minusta tekee tiukkapipoisen, että olen suvaitsevainen? Minähän suvaitsen muukalaisia, joiksi Raamattu mamuja nimittää. Suvaitsen sukupuolisia poikkeavuuksia. Suvaitsen erilaisia uskontoja. Suvaitsen jopa ruotsinkielisiä!

Sekö on tiukkapipoisuutta?

• jocus* kirjoitti:

Sinulla on aivan oma yleiskielestä poikkeava tulkinta sanalle "tiukkapipoinen". Sekö minusta tekee tiukkapipoisen, että olen suvaitsevainen? Minähän suvaitsen muukalaisia, joiksi Raamattu mamuja nimittää. Suvaitsen sukupuolisia poikkeavuuksia. Suvaitsen erilaisia uskontoja. Suvaitsen jopa ruotsinkielisiä!

Sekö on tiukkapipoisuutta?

Minusta juuri tuo lauseesi kertoo tiukat rajasi "suvaitset muukalaisia joiksi Raamattu mamuja nimittää."

Raamattun sanomaa et hyväksy, siinä piposi resori on mm. tiukalla.

Minulla on yleiskielestä poikkeavia sanoja kuten sain jo huomautuksen, että vasta ei ole vasta vaan vihta. Meillä kävellään käet taskussa ja joskus ottaa ihan syvämmeen asti muijen pähkäilyt. Hattu reuhka korvilla tai pipo tiukasti silimillä.

Ylettyykö suvaitsevaisuutesi muslimeihin, jotka kaappasivat Virolaiset pyöräilijät ja etsivät joukosta tanskalaisia, jotka he olisivat halunneet tappaa lyijykynäpiirustelun vuoksi?

Ylettyykö ymmärryksesi Raamatun rakkauden sanomaan?

• jocus*
        korppis kirjoitti:

Minusta juuri tuo lauseesi kertoo tiukat rajasi "suvaitset muukalaisia joiksi Raamattu mamuja nimittää."

Raamattun sanomaa et hyväksy, siinä piposi resori on mm. tiukalla.

Minulla on yleiskielestä poikkeavia sanoja kuten sain jo huomautuksen, että vasta ei ole vasta vaan vihta. Meillä kävellään käet taskussa ja joskus ottaa ihan syvämmeen asti muijen pähkäilyt. Hattu reuhka korvilla tai pipo tiukasti silimillä.

Ylettyykö suvaitsevaisuutesi muslimeihin, jotka kaappasivat Virolaiset pyöräilijät ja etsivät joukosta tanskalaisia, jotka he olisivat halunneet tappaa lyijykynäpiirustelun vuoksi?

Ylettyykö ymmärryksesi Raamatun rakkauden sanomaan?

Mistä päättelet, etten hyväksy Raamatun sanomaa? En vain usko siihen, kuten en Koraaniinkaan. En hyväksy enempää islamistien kuin kristittyjenkään rikoksia, mutta sitä en pidä suvaitsemattomuutena.

• jocus* kirjoitti:

Mistä päättelet, etten hyväksy Raamatun sanomaa? En vain usko siihen, kuten en Koraaniinkaan. En hyväksy enempää islamistien kuin kristittyjenkään rikoksia, mutta sitä en pidä suvaitsemattomuutena.

Minun on tunnustettava sinulle, että olen vajavainen (handicap) väittelemään kirjallisesti kanssasi, mutta jos joskus nokatusten satuttaisiin olisi kiva pohtia asioita kanssasi.

Mieheni on älykkö ja otamme ajoittain yhteen samoista asioista kuin voisin ottaa yhteen kanssasi, uskonto, ateismi, mamupolitiikka, homot, mutta ruotsinsuomalaisista emme koskaan ottele koska tunnemme molemmat lukkarin rakkautta ruotsalaisuuteen. Hän kun on ihanan suvaitsevainen ja minä no jaa kaiketi vasta opettelen sitä taitoa.

• demeter

Ihan pikainen vastaus (pitsanteko ja vieraat odottavat) kahteen kysymykseen:
      provosoidunko helposti, osaanko itse provosoida.

Koska otan yleensä ihmiset vakavasti, taidan provosoituakin helposti. Se voidaan lukea minulle puutteeksi tai ansioksi, miten vain.

Entiset työkaverit väittävät, että olen hyvä provosoimaan. Itse ymmärrän provosoimisella innoittamista, en ovelaa iloittelua kenenkään toisen kustannuksella.

Nimimerkille "siitäs sait provo" sanoisin, että vedä tekstisi takaisin. Ei kai meidän täällä tarvitse analysoida kenenkään persoonaa. Etenkin kun nuo samat asiat on heitetty aloittajan silmille ties kuinka monta kertaa. Tähän tietysti sanotaan, että itsehän tuota kerjää ja kai se on sitten niin, että joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön. Pahalta vain tuntuu, sivullisestakin.

• "siitäs sait provo"

Kyllä vedänkin, mutta sanoisin kuitenkin, kuin se muinoinen kadulle kusija, kun poliisi käski pistämään kalunsa piiloon. "Kyllä pistänkin, mutta pissaamasta en lakkaa".

Mielestäni edellinen kirjoituksesi oli todella hyvä, jota minä en ilmeisesti pystynyt niin hyvin kuvailemaan ja olinkin nyt "pahalla päällä", kun kirjoitin tuon tekstin, sillä mielestäni olin saanut vuosienmittaan aina näitä provoja kirjoituksiini aloittajan taholta.

Siis anteeksi kirjoitukseni ja lisäksi huomautuksesi, että tästähän on jo aikaisemmin kirjoitettu. Kas kun et kaivanut edellisiä kirjoituksia esiin, mutta niitä oli kai liikaa.

Toivottavasti paha olosi ei kestä kuin kirjoituksesi verran, sillä minäkin siirryn syömään juuri paistamiani sämpylöitä.

• mummummummum
        "siitäs sait provo" kirjoitti:

Kyllä vedänkin, mutta sanoisin kuitenkin, kuin se muinoinen kadulle kusija, kun poliisi käski pistämään kalunsa piiloon. "Kyllä pistänkin, mutta pissaamasta en lakkaa".

Mielestäni edellinen kirjoituksesi oli todella hyvä, jota minä en ilmeisesti pystynyt niin hyvin kuvailemaan ja olinkin nyt "pahalla päällä", kun kirjoitin tuon tekstin, sillä mielestäni olin saanut vuosienmittaan aina näitä provoja kirjoituksiini aloittajan taholta.

Siis anteeksi kirjoitukseni ja lisäksi huomautuksesi, että tästähän on jo aikaisemmin kirjoitettu. Kas kun et kaivanut edellisiä kirjoituksia esiin, mutta niitä oli kai liikaa.

Toivottavasti paha olosi ei kestä kuin kirjoituksesi verran, sillä minäkin siirryn syömään juuri paistamiani sämpylöitä.

Älä vedä mitään pois, on aika puhua totta tälläkin palstalla. Kaveruus ei sitä saa estää! Demeter on ihailtava kirjoittelija, mutta hän ei kuulu tähän ketjuun oleellisesti.
        Kun sama ihminen halveksii kirjoittelijoita, kertoen sen ihan itse ja useaan kertaan, miksi kunnioittaisimme häntä?
        HÄN vedättää mielestään muita, laittelee kertomisiaan syöttejä ja tietää kaikki puskasta kirjoittelijat ei voi muuta kuin hymähtää!

• Dementer, ei kannata pahaa mieltä kantaa näistä minuun kohdistuvista herjoista. Olen asettanut tietoiesti itseni maalitauluksi. Kun ihmiset, joilla on paha olo saavat purkaa turhautumisensa netin välityksellä se on heille terapiaa.

• "siitäs sait provo" kirjoitti:

Joskus kun oikein pissittää ja ei löydy paikkaa mihin pissiä olo on kireän nihkeä. Kun sitten löytyy sopiva puska autuaallinen olotila antaa lirun juosta niin eikös joku selän takaa sano pissiminen kielletty. Ymmärrrän sinua.

Miksi te koko ajan pyydätte anteeksi kirjoittamisianne?

• Putkivalo

Dementer, ei kannata pahaa mieltä kantaa näistä minuun kohdistuvista herjoista. Olen asettanut tietoiesti itseni maalitauluksi. Kun ihmiset, joilla on paha olo saavat purkaa turhautumisensa netin välityksellä se on heille terapiaa.

Piti jo mennä nukkumaan, mutta kun sitten vilkaisin tätäkin palstaa..

Tää sopii minusta kuin nappi silmään tähän (on muuten Hollantilainen bändi).
        http://www.youtube.com/watch?v=zcnHZ7ZKalU

Ja otahan vähän lisää kaljaa ;D

Öitä.

• puskaillen..........

Joskus kun oikein pissittää ja ei löydy paikkaa mihin pissiä olo on kireän nihkeä. Kun sitten löytyy sopiva puska autuaallinen olotila antaa lirun juosta niin eikös joku selän takaa sano pissiminen kielletty. Ymmärrrän sinua.

Miksi te koko ajan pyydätte anteeksi kirjoittamisianne?

Kuka herran tähden pyytää sinulta anteeksi, tai yleensä mitään? Ainut pyyntö, mee pois äläkä tuu takaisin!

• nakrattaa,,,,,

Dementer, ei kannata pahaa mieltä kantaa näistä minuun kohdistuvista herjoista. Olen asettanut tietoiesti itseni maalitauluksi. Kun ihmiset, joilla on paha olo saavat purkaa turhautumisensa netin välityksellä se on heille terapiaa.

Oletat olevasi Hunksin vertainen, et kykene ikinä siihen. Sinä olet häpeä palstalla lässytyksinesi, kuin pieni tyttö ja jo toinen jalka haudassa olevan hollannin miehesi kanssa :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDddd

• demeter
        "siitäs sait provo" kirjoitti:

Toi oli jo hyvä, "siitäs sait provo". Siis tuo poliisijuttu.

Huonoja päiviä meille sattuu kaikille ja keräsithän vastauksellasi kovasti plussia minkä kai voi tulkita silleen, että moni piti vastaustasi hyvänä. Eikä minulla, sen enempää kuin muillakaan, ole oikeutta pyytää toista kirjoittajaa sulkemaan suunsa.
        Minulla kai on luonnostaan lukkarinrakkautta näitä henkilöitä kohtaan, jotka ovat mielipiteineen yksin, koska tilanne on tuttu minullekin. Korppiksen selviytymiskykyä en epäile.

Tulee vain mieleen, että kun jokainen yhteisö tarvitsee jonkun, jonka päälle sylkeä, niin tavallaan tällainen henkilö myös palvelee muita, vaikka sitä ei välttämättä tiedosteta. (Tämän ajatuksen ovat esittäneet minua viisaammat, mutta yhdyn siihen täysin). Ja hyvinhän nämä Korppiksen ketjut vetävät väkeä, jos vastausten/lukijoitten määrä nyt on jokin mittari.

• demeter

No jaa. Mä nyt taidan olla tällainen "Mielensäpahoittaja". Sehän on muodikastakin nykyään, Tuomas Kyrön kirjan takia.
        Kuten tuolla yllä sanoin, en epäillyt selviytysmiskykyäsi, tuolla luonnolla vedät kyllä itsesi kuiville mistä vain. Muiden pahasta olosta en tiedä, omassakin on välillä työstämistä ihan tarpeeksi, mutta varmasti netti voi palvella monella
        tavalla. Ainakin se nostaa monenlaisia tunteita pintaan ja voihan se sillä
        tavalla viedä asioita eteenpäin.

• demeter
        demeter kirjoitti:

No jaa. Mä nyt taidan olla tällainen "Mielensäpahoittaja". Sehän on muodikastakin nykyään, Tuomas Kyrön kirjan takia.
        Kuten tuolla yllä sanoin, en epäillyt selviytysmiskykyäsi, tuolla luonnolla vedät kyllä itsesi kuiville mistä vain. Muiden pahasta olosta en tiedä, omassakin on välillä työstämistä ihan tarpeeksi, mutta varmasti netti voi palvella monella
        tavalla. Ainakin se nostaa monenlaisia tunteita pintaan ja voihan se sillä
        tavalla viedä asioita eteenpäin.

Tuo mun vastaus oli siis Korppikselle - kovin kauas eksyi taas...

• demeter
        mummummummum kirjoitti:

Älä vedä mitään pois, on aika puhua totta tälläkin palstalla. Kaveruus ei sitä saa estää! Demeter on ihailtava kirjoittelija, mutta hän ei kuulu tähän ketjuun oleellisesti.
        Kun sama ihminen halveksii kirjoittelijoita, kertoen sen ihan itse ja useaan kertaan, miksi kunnioittaisimme häntä?
        HÄN vedättää mielestään muita, laittelee kertomisiaan syöttejä ja tietää kaikki puskasta kirjoittelijat ei voi muuta kuin hymähtää!

Olet oikeassa mummummum (tuliko oikein ?). En kuulu tähän ketjuun, enkä mihinkään muuhunkaan ketjuun. Yritän olla ketjuuttumatta,..

• gotcha
        nakrattaa,,,,, kirjoitti:

Oletat olevasi Hunksin vertainen, et kykene ikinä siihen. Sinä olet häpeä palstalla lässytyksinesi, kuin pieni tyttö ja jo toinen jalka haudassa olevan hollannin miehesi kanssa :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDddd

Nakrattaa sanaa käyttävät vain Pirre, Heikunkeikku, DW ja Nittamunax

• demeter kirjoitti:

Olet oikeassa mummummum (tuliko oikein ?). En kuulu tähän ketjuun, enkä mihinkään muuhunkaan ketjuun. Yritän olla ketjuuttumatta,..

Miksiköhän ihmiset puskasta loukkaantuvat kirjoittamisistani. Olisiko siksi, että olen konkreettisesti olemassa, nikilläni ja galleriassani.

Onko niin, että puskat ottavat kirjoitukseni henkilökohtaisina juuri heihin itseensä kohdistettuna vaikka en tunne heitä eivätkä he ole mitenkään konkreettisesti olemassa olevia ainakaan minulle..

Onko kyseessä huono itsetunto?
        Onko kysessä huomiohakuisuus, halu tulla nähdyksi ja kuulluksi?
        Olenko itse mielipiteineni väärässä vaiko väärässä seurassa?

Lueskelen muittenkin ketjuja en ota osaa jos ketjussa on ilmi riita menossa.
        Riita tuntuu olevan se joka nappaa ja kun aloitan uuden ketjun se on kuin kutsu nyt lähdetään pistämään akka kuriin, mokomakin kouhake. Menisi pois koko palstalta.

No, sehän ei olisi rauhan tae, sillä riidat vain jatkuvat ja jatkuvat vaikka poistuisin.

Olenhan suorasanainen ja juuri sanailin Petterin kanssa. Hän veti herneet nenuun erään asia tiimoilta. Hän antoi neuvon josko alkaisin kehittämään ja muotoilemaan suorat sanani, jotka olivat sinänsä totta, pehmeämmiksi kuulijan vastaan ottaa.

Korpi on sateinen, järvi sumuinen ja aallot puskevat lännestä itään.

• gotcha kirjoitti:

Nakrattaa sanaa käyttävät vain Pirre, Heikunkeikku, DW ja Nittamunax

Nakrattaa uskoo elävansä ikuisesti, kuolema ei häntä kohtaa ja hautakin on hänelle kuvottava hyvin etäinen.

Hunksi tajuaa kuolevaisuutensa.

Friidu lopettaisitko, jookosti : DDD

• korppis kirjoitti:

Nakrattaa uskoo elävansä ikuisesti, kuolema ei häntä kohtaa ja hautakin on hänelle kuvottava hyvin etäinen.

Hunksi tajuaa kuolevaisuutensa.

Friidu lopettaisitko, jookosti : DDD

Joku oli nostanut tuon tarinatupani keulille en tosin löytänyt uutta kommenttia, mutta selaillessani muistin, että taisi olla Kotikiusattu joka kertoi tarinan polkupyörästä myös nakrattaa nimimerkin turvin ; )

• demeter
        korppis kirjoitti:

Miksiköhän ihmiset puskasta loukkaantuvat kirjoittamisistani. Olisiko siksi, että olen konkreettisesti olemassa, nikilläni ja galleriassani.

Onko niin, että puskat ottavat kirjoitukseni henkilökohtaisina juuri heihin itseensä kohdistettuna vaikka en tunne heitä eivätkä he ole mitenkään konkreettisesti olemassa olevia ainakaan minulle..

Onko kyseessä huono itsetunto?
        Onko kysessä huomiohakuisuus, halu tulla nähdyksi ja kuulluksi?
        Olenko itse mielipiteineni väärässä vaiko väärässä seurassa?

Lueskelen muittenkin ketjuja en ota osaa jos ketjussa on ilmi riita menossa.
        Riita tuntuu olevan se joka nappaa ja kun aloitan uuden ketjun se on kuin kutsu nyt lähdetään pistämään akka kuriin, mokomakin kouhake. Menisi pois koko palstalta.

No, sehän ei olisi rauhan tae, sillä riidat vain jatkuvat ja jatkuvat vaikka poistuisin.

Olenhan suorasanainen ja juuri sanailin Petterin kanssa. Hän veti herneet nenuun erään asia tiimoilta. Hän antoi neuvon josko alkaisin kehittämään ja muotoilemaan suorat sanani, jotka olivat sinänsä totta, pehmeämmiksi kuulijan vastaan ottaa.

Korpi on sateinen, järvi sumuinen ja aallot puskevat lännestä itään.

Minusta näkyvä, paljon tilaa ottava henkilö joutuu tulilinjalle missä tahansa.
        Samalle oksalle ei mahdu kovin montaa satakieltä, sehän on fakta.
        Ja näkyvä henkilö on aina myös oiva projektioiden kohde - Putkivalo kirjoitti siitä hyvin tuolla toisessa ketjussa.

Uskon, että jokainen meistä tahtoo tulla nähdyksi ja kuulluksi ja jos joku näyttää tuon tarpeen avoimesti, se on meille liikaa. Nousee pintaan se klassinen kysymys: kuvitteleeks tuo olevansa jotakin ?

Kyllähän meille opetetaan, että "kannattaa" sovitella sanansa, ottaa vastapuoli huomioon. Vaan jospa ei osaa laskelmoida ? Lataa vain
        täydeltä laidalta ja sietää seuraukset. Onhan sekin valinta - eikä siinä ainakaan kauppaa käydä.

Sovinnaisesti ajattelevien ihmisten on usein vaikea sietää erilaisuutta. Kertooko se sitten siitä, että on joutunut tukahduttamaan omaa persoonaansa vai haluaako vain samaistua niihin, jotka ovat "oikeassa",
        voittajien puolella ?

• demeter kirjoitti:

Minusta näkyvä, paljon tilaa ottava henkilö joutuu tulilinjalle missä tahansa.
        Samalle oksalle ei mahdu kovin montaa satakieltä, sehän on fakta.
        Ja näkyvä henkilö on aina myös oiva projektioiden kohde - Putkivalo kirjoitti siitä hyvin tuolla toisessa ketjussa.

Uskon, että jokainen meistä tahtoo tulla nähdyksi ja kuulluksi ja jos joku näyttää tuon tarpeen avoimesti, se on meille liikaa. Nousee pintaan se klassinen kysymys: kuvitteleeks tuo olevansa jotakin ?

Kyllähän meille opetetaan, että "kannattaa" sovitella sanansa, ottaa vastapuoli huomioon. Vaan jospa ei osaa laskelmoida ? Lataa vain
        täydeltä laidalta ja sietää seuraukset. Onhan sekin valinta - eikä siinä ainakaan kauppaa käydä.

Sovinnaisesti ajattelevien ihmisten on usein vaikea sietää erilaisuutta. Kertooko se sitten siitä, että on joutunut tukahduttamaan omaa persoonaansa vai haluaako vain samaistua niihin, jotka ovat "oikeassa",
        voittajien puolella ?

Olen onnkas koska löysin Petterin, hän on positiivinen varaus ja minä negatiivinen napa yhteisen elämämme akussa. Tämä vertaus ei sitten sovi muihin tekemisiini.

Uskon, että kasvatus, joka on ollut kohdallani salliva ja kannustava on tehnyt tehtävänsä. Olen koko ikäni ollut oman tieni kulkija, en myötäilijä vaan etenijä ja olen omaa tyhmyyttäni iskenyt useasti pääni seinään oppiakseni virheistäni.

Kuitenkaan en ole ikinä kirjoittanut kenellekään henkilökohtaisesti, että olet inhokkini, olet sairas, et osaa kirjoittaa, olet palstahäirikkö, pidät itsesi ylijumalana, olet huonolla itsetunnolla varustettu ja kuolet aikaisemmin kuin minä koska olet vanhempi, olet vanha akka, miehesi toinen jalka on haudassa jne.

Kaikki jotka löysivät omia tekstejään täsät listasta ovat omaan elämäänsa läpeen tyytymättömiä.

Sinä tiedät yhtä hyvin kuin minäkin, että elämä on ylä- ja alamäkeä joskus tasaista jollotusta joskus maton alta kuikuilua tai henkselin paukuttelua, olen hyvä.

Ei puskaa voi loukata se on minulle ikään kuin tuo rannalla oleva ruusupensas, se kukkii kauniisti tai voi pistää ja tehdä kipeää.

Hollanti on myös "muka" kehuskelua natkailulla, vaikka kun se on yksinkertaisesti on yksi viidestä pesästäni, maa jossa mieheni suku elää.

Ensikuussa Petterin Hollannin lapset tulevat Suomeen. Heillä on metsätila ja kesäpaikka Pohjois-Suomessa. Niemellekin tulee hulinaa, olen luvannut tehdä poronkäristystä ja lakkajutskaa jälkkäriksi.

• täältä mie puskasta

Olen onnkas koska löysin Petterin, hän on positiivinen varaus ja minä negatiivinen napa yhteisen elämämme akussa. Tämä vertaus ei sitten sovi muihin tekemisiini.

Uskon, että kasvatus, joka on ollut kohdallani salliva ja kannustava on tehnyt tehtävänsä. Olen koko ikäni ollut oman tieni kulkija, en myötäilijä vaan etenijä ja olen omaa tyhmyyttäni iskenyt useasti pääni seinään oppiakseni virheistäni.

Kuitenkaan en ole ikinä kirjoittanut kenellekään henkilökohtaisesti, että olet inhokkini, olet sairas, et osaa kirjoittaa, olet palstahäirikkö, pidät itsesi ylijumalana, olet huonolla itsetunnolla varustettu ja kuolet aikaisemmin kuin minä koska olet vanhempi, olet vanha akka, miehesi toinen jalka on haudassa jne.

Kaikki jotka löysivät omia tekstejään täsät listasta ovat omaan elämäänsa läpeen tyytymättömiä.

Sinä tiedät yhtä hyvin kuin minäkin, että elämä on ylä- ja alamäkeä joskus tasaista jollotusta joskus maton alta kuikuilua tai henkselin paukuttelua, olen hyvä.

Ei puskaa voi loukata se on minulle ikään kuin tuo rannalla oleva ruusupensas, se kukkii kauniisti tai voi pistää ja tehdä kipeää.

Hollanti on myös "muka" kehuskelua natkailulla, vaikka kun se on yksinkertaisesti on yksi viidestä pesästäni, maa jossa mieheni suku elää.

Ensikuussa Petterin Hollannin lapset tulevat Suomeen. Heillä on metsätila ja kesäpaikka Pohjois-Suomessa. Niemellekin tulee hulinaa, olen luvannut tehdä poronkäristystä ja lakkajutskaa jälkkäriksi.

Ai et ole kirjoittanut kellekään henkilökohtaisesti, että olet inhokkini tai sairas tai muuta negatiivista. Hoh hoh ,uistelepa vaan, miten ilkeästi olet kuittaillut joillekin täällä monessakin viestissäsi. Jopa olet haistatellut, että se siitä.
        Etpä tietenkään "muista" omia negatiivisia ilkeilyjäsi!

Niin tämä korpikirjailijalle.

• täältä mie puskasta kirjoitti:

Ai et ole kirjoittanut kellekään henkilökohtaisesti, että olet inhokkini tai sairas tai muuta negatiivista. Hoh hoh ,uistelepa vaan, miten ilkeästi olet kuittaillut joillekin täällä monessakin viestissäsi. Jopa olet haistatellut, että se siitä.
        Etpä tietenkään "muista" omia negatiivisia ilkeilyjäsi!

Niin tämä korpikirjailijalle.

Faktaa kehiin ; ) arkistoon kaivamaan pölyyntyneitä vanhoja viestejä.

• ?
        korppis kirjoitti:

Eikö se ole sinun oma harrastuksesi??

• Korppis*
        ? kirjoitti:

Eikö se ole sinun oma harrastuksesi??

Älä vaihda asiaa vaan etsi faktaa väitteillesi, jos tarvis tässä ketjussa on tuhmia kirjoituksia minusta ei tarvitse tukeutua arkistoon.

Helpotan tehtävää, etsi tästä ketjusta minun kirjoittamani ilkeydet.

• bessie*
        korppis kirjoitti:

Moksis, Korppis!

Minullapa on tuoreessa muistissa (naurattaa vieläkin) sinun luova mielikuvituksesi ja naisellinen oveluutesi.
        Usutit minua pukeutumaan liian pieneen lohikäärmepuvun puolikkaaseen, sukkahousuihin ja UIMARÄPYLÖIHIN, iloiseen heteroiden parisuhteen muodostamisasioiden ympärille järjestettävään kesätapahtumaan! Jos niiltä sijoilta olisi pitänyt lähteä, olisit saattanut onnistuakin, juonittelija. Itse olisit Mesitassukarhuna keekoillut ja minä asussani olisin ollut kaikkea muuta kuin kohtalokas nainen, eli se mikä oikeasti haluaisin olla. Ellen peräti ole.
        Jos juhlat toteutuu, niin siinä ei paljon karhuturreilla ole enää mahiksia, olen suunnitellut tyrmäävän asun, sellainen epyktiläistyylisen kissahahmon.

• ?
        Korppis* kirjoitti:

Älä vaihda asiaa vaan etsi faktaa väitteillesi, jos tarvis tässä ketjussa on tuhmia kirjoituksia minusta ei tarvitse tukeutua arkistoon.

Helpotan tehtävää, etsi tästä ketjusta minun kirjoittamani ilkeydet.

Osoita viestisi hänelle, joka väitteen sinulle laittoi.
        En ole niin kiinnostunut raapusteluistaisi, että niitä ulkoa opiskelisin.
        Enkä arkistoi, kuin eräät.

• demeter

Korppis,
        Oliskohan ollut Elmer Diktonius (nimi voi olla väärin kirjoitettu - on näitä kielipoliiseja liikkeellä !) joka runoili:
        " kesyt linnut kaipaavat, villit lentävät". Luulen, että runoilija arvotti villit linnut korkeammalle, mutta minusta ne vois olla ihan samanarvoiset, elleivät nokkisi toisiaan...

• bessie* kirjoitti:

Moksis, Korppis!

Minullapa on tuoreessa muistissa (naurattaa vieläkin) sinun luova mielikuvituksesi ja naisellinen oveluutesi.
        Usutit minua pukeutumaan liian pieneen lohikäärmepuvun puolikkaaseen, sukkahousuihin ja UIMARÄPYLÖIHIN, iloiseen heteroiden parisuhteen muodostamisasioiden ympärille järjestettävään kesätapahtumaan! Jos niiltä sijoilta olisi pitänyt lähteä, olisit saattanut onnistuakin, juonittelija. Itse olisit Mesitassukarhuna keekoillut ja minä asussani olisin ollut kaikkea muuta kuin kohtalokas nainen, eli se mikä oikeasti haluaisin olla. Ellen peräti ole.
        Jos juhlat toteutuu, niin siinä ei paljon karhuturreilla ole enää mahiksia, olen suunnitellut tyrmäävän asun, sellainen epyktiläistyylisen kissahahmon.

Ehtoota beessi ; DDD

Harmi, että emme voi liittää omia videoleikkeitä keskusteluun. Kukkakarnevaalien aikaan Haarlemissa kuvasin ryhmää, joka esitti menneenajan lintuja isoja pitkäkaulaisia, äänekkäitä olioita uimaräpylät jaloissa. Räpylöillä he saivat aikaan kivan läpytyksen kulkiessaan, ryhmä eteni jonossa ja kansalla oli hauskaa.

Olen laittanut facebookin sivustolle videoleikkeitäni ja olisi kiva jos tännekin voisi niitä liittää. Näkisit uuden karnevaaliasuni, joka voisi saada sinut kateelliseksi, iso pystökäs ilolintu ; )).

• demeter kirjoitti:

Korppis,
        Oliskohan ollut Elmer Diktonius (nimi voi olla väärin kirjoitettu - on näitä kielipoliiseja liikkeellä !) joka runoili:
        " kesyt linnut kaipaavat, villit lentävät". Luulen, että runoilija arvotti villit linnut korkeammalle, mutta minusta ne vois olla ihan samanarvoiset, elleivät nokkisi toisiaan...

Istuin tovin laiturilla ja ihailin komeaa auringonlaskua. Pääskyt lentivät alhaalla, kalalokki nappaili huteja kaislikon reunalla ja västäräkki istui milloin rantakivellä milloin laiturin kaiteella ja katseli minua.

Sorsapoikua tepasteli perässäni pirtin nurkalle, syötin ne ja ne alkoivat sukimaan itseään pikkulaiturin kupeella.

Silkkiuikka on kaunis ja ylväs lintu,se ei antaudu ihmisten vietäväksi, se ei kerjää leivän muruja joskus silkkiuikka emo kantaa poikasiaan selässään.

Ei silkkiuikka emot elää villiä elämää kuten ihmiset niiden on hoidettava poikaset lentoikään.

• demeter

Istuin tovin laiturilla ja ihailin komeaa auringonlaskua. Pääskyt lentivät alhaalla, kalalokki nappaili huteja kaislikon reunalla ja västäräkki istui milloin rantakivellä milloin laiturin kaiteella ja katseli minua.

Sorsapoikua tepasteli perässäni pirtin nurkalle, syötin ne ja ne alkoivat sukimaan itseään pikkulaiturin kupeella.

Silkkiuikka on kaunis ja ylväs lintu,se ei antaudu ihmisten vietäväksi, se ei kerjää leivän muruja joskus silkkiuikka emo kantaa poikasiaan selässään.

Ei silkkiuikka emot elää villiä elämää kuten ihmiset niiden on hoidettava poikaset lentoikään.

Korppis,
        Vesi on minunkin elementti, uiminen lempilajini. Tämä kesä vain on ollut niin risainen, etten ole päässyt veden ääreen kuin pariin kertaan. Nyt olemme kuitenkin lähdössä lapsuudenmaisemiini ja siellä vettä riittää, ei tosin ihan vieressä, mutta pyörällä polkaisen matka sujuu kymmenessä minuutissa lähimmän järven rantaan.

• henrjii
    • lejanna

Provoilun ovelan taidon?
      Onkohan se jokin Sirkus-temppu?
      Hurlumheit tuskin ketään ylentävät.

Ihmettelen, miksi koko asiaa kannattaa jauhaa. Vaikka, niinhän itsekin nyt teen.
      Sunnuntaina näkyy taas Hercule Poirot. Onnea valitsemallasi alalla! :))
      .

• Tykkäätkö sinäkin Hercule Poirotista, en halua missata yhtään jaksoa ;)

• lejanna

Tykkäätkö sinäkin Hercule Poirotista, en halua missata yhtään jaksoa ;)

Toki vain, onhan Hercule Poirot Neiti Marplen keralla parhaita Agatha Christien tekemiä roolihahmoja.

Ihmettelen Herculen tuuheita viiksikarvoja, jotka vaikuttavat oivasti mehiläisvahatuilta.
        .

• lejanna kirjoitti:

Toki vain, onhan Hercule Poirot Neiti Marplen keralla parhaita Agatha Christien tekemiä roolihahmoja.

Ihmettelen Herculen tuuheita viiksikarvoja, jotka vaikuttavat oivasti mehiläisvahatuilta.
        .

Ehkäpä ymmärtäisit Agathaa paremmin jos saisit koea mehiläisvahan kutittavat viiksikarvat alavatsallasi.

• Loirot

Ehkäpä ymmärtäisit Agathaa paremmin jos saisit koea mehiläisvahan kutittavat viiksikarvat alavatsallasi.

Onko tämäkin provo?

• lejanna

Kirjoittavatkohan lennokkaat sananiekat ja yksityiselämänsä pohdiskelijat tuulta ja jaskaa?
      Sitähän ei todellisuudessa kukaan meistä tiedä.
      Myös provoilijat, kukaan ei todellisuudessa tiedä, mikä on totta, mikä provoa.

Senpä takia, ja siksi juuri, minkä ihmeen takia, kuvitella, luulla ja arvella kenestäkään yhtään mitään?
      Varsinkaan, kun se aina ja ikuisesti jää oman luulon tasolle.

Minusta provoajan pilkku on ihan saman näköinen, kuin minunkin käyttämäni.
      Ja, provoajahan on jokainen, joka haluaa viestiinsä vastauksen.

Surku heitä, joiden elämän täyttää halu löytää provoajoita. Enpä voi muuta, kuin hymyillä sisälle päin kääntyen.
      .

• Nooo, provoilu ei ole kovin kaksinen taito. Pitää olla vain ärsyttäviä mielipiteitä ja kyky olla perustelematta niitä millään asiaan liittyvällä.

• bibimbap

Joku joka onkin samaa mieltä kanssani!
        Provosointi ei älyä vaaadi.
        Asian voisi nähdä niinkin,että provosoinnilla/ärsyttämisellä pyritäänkin saattamaan toinen ihminen tilaan, jossa järki ei enää sanele käyttäytymistä ja silloin puhuvat nyrkit!
        Näistä aineksista tehdään moni perheväkivalta tapaus

• bibimbap kirjoitti:

Joku joka onkin samaa mieltä kanssani!
        Provosointi ei älyä vaaadi.
        Asian voisi nähdä niinkin,että provosoinnilla/ärsyttämisellä pyritäänkin saattamaan toinen ihminen tilaan, jossa järki ei enää sanele käyttäytymistä ja silloin puhuvat nyrkit!
        Näistä aineksista tehdään moni perheväkivalta tapaus

Kyllä se niin on että keskustelun ja väittelyn taito on paljon harvinaisempi. Säännöt ovat tiukemmat koska asiassa pitää pysyä, toisia kuunnella ja perustella faktoilla jotka liittyvät aiheeseen. Jossakin päin maailmaa nuoriso opetetaan jo koulussa keskustelemaan ja väittelemään, meillä ainakin aiemmin kuunneltiin hiljaa ja vastattiin kun kysyttiin eikä vastaus saanut kyseenalaistaa sitä virallista totuutta. Niillä eväin ei taida muuta oppia kuin provoilua.

• bibimbap
        yohuuhkaja kirjoitti:

Kyllä se niin on että keskustelun ja väittelyn taito on paljon harvinaisempi. Säännöt ovat tiukemmat koska asiassa pitää pysyä, toisia kuunnella ja perustella faktoilla jotka liittyvät aiheeseen. Jossakin päin maailmaa nuoriso opetetaan jo koulussa keskustelemaan ja väittelemään, meillä ainakin aiemmin kuunneltiin hiljaa ja vastattiin kun kysyttiin eikä vastaus saanut kyseenalaistaa sitä virallista totuutta. Niillä eväin ei taida muuta oppia kuin provoilua.

Osaat niin paljon paremmin sanoa sen, mitä minä yritän sanoa.

Keskustelu ja väittely, ei kaipaa provosointia, jos kumpikin puoli pysyy asiassa, välttäen henkilöön meneviä loukkauksia.
        Väittelystä voi tulla hyvinkin tulinen, mutta aina pysytään asialinjalla! Perustellen omia näkemyksiään, hyvin ja perusteellisesti
        .
        Se vaatii mielestäni sitä älykkyyttä ja toisen huomioonottamista, kuuntelemista, sillä vastapuolella voi olla hyviäkin pointteja asiansa tueksi.

Toisen aliarvioiminen ja ärsyttäminen ei takaa hyvää väittelyä, vaan voi todellakin johtaa väkivaltaisuuteen.
        Ilmiö jota kukaan oikeasti haluaa saada esiin?

Jos olen oikein ymmärtänyt, aloittaja kertoo useista hienoista keskusteluista viikonloppujen aikana.
        Provosoiko hänkin silloin? Vieraitaan?
        Ja jos ei, niin miksi hän provosoi palstalla?
        Antakaa anteeksi, en haua ketään suututtaa, mutta minusta aiheena:provosoinnin ihailu on todella kummallista?
        Tämä aihe lyö minut ällikällä ja koitan omassa pienessä päässäni nahdä mikä on perustelu tällaiselle?

• Ulkosuomalaisena sana "provo" (substantiivi) ja "provoilu" (verbi) ovat minulle hieman vieraita, mutta oletan niiden tarkoitavan suurinpiirtein samaa kuin "trolling"; siis toisten kirjoittajien tahallista ärsyttämistä.

Provoilussa ei tarvita älykkyyttä, huumorintajua tai edes neuvokkuutta: ainoastaan suurta tarvetta saada huomiota osakseen ja tulla esille. Kaikkihan me haluamme että joku huomio kirjoituksiamme (meissä jokaisessa asuu pieni trolli, mutta joissakin se kotipeikko on ahnaampi ja äänekkäämpi).

• Trolli, nettislangissa tarkoittaa henkilöä tai keskusteluviestiä, jonka tarkoituksena on provosoida ja häiritä muita keskustelijoita.

Verbi provosoida
        Yllyttää tekemään jotakin, houkutella tekemään jotakin,
        houkutella johonkin. Jokapäiväinen esim. lehtimainonta.

englanti: provoke
        espanja: provocar

Lähde.

Referoitu Wikistä

• korppis kirjoitti:

Trolli, nettislangissa tarkoittaa henkilöä tai keskusteluviestiä, jonka tarkoituksena on provosoida ja häiritä muita keskustelijoita.

Verbi provosoida
        Yllyttää tekemään jotakin, houkutella tekemään jotakin,
        houkutella johonkin. Jokapäiväinen esim. lehtimainonta.

englanti: provoke
        espanja: provocar

Lähde.

Referoitu Wikistä

Joo kiitos, tiedän sanojen alkuperäisen merkityksen, mutta suomalainen nettislangi on vieraampaa (opin kyllä jos kiinnostusta riittää) joten siis: provoilla=trolling. Se on tarkoituksellista riidanhakua.

Eriävien ja jopa ristiriitaisten mielipiteitten esittäminen on mielestäni erittäin tervetulluttua näillä foorumeilla mutta niin kauan kun puhumme vaikka naapurin kellarinovesta sekoontumatta toisten kirjoittajien luonteisiin, ilmaisukykyyn, älykkyysosamäärään jne. henkilökohtaisuuksiin kaikki on ok.

• Paloma.se.co kirjoitti:

Joo kiitos, tiedän sanojen alkuperäisen merkityksen, mutta suomalainen nettislangi on vieraampaa (opin kyllä jos kiinnostusta riittää) joten siis: provoilla=trolling. Se on tarkoituksellista riidanhakua.

Eriävien ja jopa ristiriitaisten mielipiteitten esittäminen on mielestäni erittäin tervetulluttua näillä foorumeilla mutta niin kauan kun puhumme vaikka naapurin kellarinovesta sekoontumatta toisten kirjoittajien luonteisiin, ilmaisukykyyn, älykkyysosamäärään jne. henkilökohtaisuuksiin kaikki on ok.

Korppikaverille pitää kyllä antaa enemmän ylitsevuotavaa.
        Varsinkin Wikipediatietoisuudesta.
        Ei saa sanoa että: Joo, tiedän. :) , vaan että: ihanaa. kiitti! Mistä sinä tuon Wikin tiesit?
        H.

• hunksz kirjoitti:

Korppikaverille pitää kyllä antaa enemmän ylitsevuotavaa.
        Varsinkin Wikipediatietoisuudesta.
        Ei saa sanoa että: Joo, tiedän. :) , vaan että: ihanaa. kiitti! Mistä sinä tuon Wikin tiesit?
        H.

Tässä oiva esimerkki siitä mistä juuri puhuimme. Mä puhun edelleenkin nettislangista ja miten se korreloituu esim englanninkieliseen vastaavaan. En siis "korpeista" jotka harvoin lentää "kyyhkyjen" kanssa parvessa. Korppi on sodan lintu kelttiläisessä tarustossa ja kyyhkyllä on oliivinlehti nokassa.

Tässä oiva esimerkki siitä mistä juuri puhuimme. Mä puhun edelleenkin nettislangista ja miten se korreloituu esim englanninkieliseen vastaavaan. En siis "korpeista" jotka harvoin lentää "kyyhkyjen" kanssa parvessa. Korppi on sodan lintu kelttiläisessä tarustossa ja kyyhkyllä on oliivinlehti nokassa.

Tosi hyvä vastaus, iskit suoraan naulan kantaan. Tästä voi kaikki oppia, minä mukaan lukien.

Asiaa käsiteltäessä väliviesteillä ilkutaan ja etsitään negatiivisia halveksuvia ilmaisuja henkilöstä, unohtaen mistä viesteissä on kysymys.

Hienoa, kiva kun olet taas mukana ; )

The Raven, olen minä, mitä Korppikseen tulee, minulla on E.A. Poen lehdykkä aina nokassani.
        Oikeastaan se on aina.
        H.

• hunksz kirjoitti:

The Raven, olen minä, mitä Korppikseen tulee, minulla on E.A. Poen lehdykkä aina nokassani.
        Oikeastaan se on aina.
        H.

Ja nokkani lehdykkä yrittää aina opettaa Korppista että hän ei venyttäsi aloituksiaan jatkuvilla omilla kommenteillaan vaan antaisi ketjunsa elää elämäänsä muiden kommenteilla.
        Ja kestäisi urheasti, jos niitä ei tulekaan.
        H.

• demeter
        Paloma.se.co kirjoitti:

Valaiseva vastaus minullekin, Paloma... Kiva minustakin, että olet taas
        "kehissä" (nuorisoslangia ?)

• hunksz kirjoitti:

Ja nokkani lehdykkä yrittää aina opettaa Korppista että hän ei venyttäsi aloituksiaan jatkuvilla omilla kommenteillaan vaan antaisi ketjunsa elää elämäänsä muiden kommenteilla.
        Ja kestäisi urheasti, jos niitä ei tulekaan.
        H.

Muttakun....ei me olla täällä opetamassa ketään. Korppiksella on oma tyylinsä vinguttaa viuluaan sinulla omasi. Kaikki osana Suurta Suomalaista Wanhojen Nettikonserttia.

Muttakun....ei me olla täällä opetamassa ketään. Korppiksella on oma tyylinsä vinguttaa viuluaan sinulla omasi. Kaikki osana Suurta Suomalaista Wanhojen Nettikonserttia.

Niin on elämä, toinenkin aloitus on venyttelyn kohteena.
        Sinitukkainen seuraa nyt innokkaana.
        H.

• Putkivalo

Ainakin tämä ketju osoittaa että osa ihmisistä pysyy pikkusieluisina läpi elämän. Kunnon lynkkausmeininkiä paikka paikoin! Tästähän se DWkin aika ajoin puhuu. Kun yksi on ottanut nokkiinsa ja heittää ekan kiven, toiset seuraa hurmiossa perässä.

Täytyy myöntää etten ole kaikkia Korppiksen juttuja lukenut (ehkä pitäisi), mutta en löydä yhtään sitä henkilöä niistä kirjoituksista, josta häntä täällä syytetään. Sanoohan hän suoraan, mutta onko siinä mitään eroa siihen että töksäyttää, jos sen vaan ajattelee? Tai peräti puhuu selän takana?

Jotta ette ala rientämään tänne todistusaineiston kera (se ei ollut mun tarkoitus) niin miettikääs myös oletteko itse virheettömät? Ja kuinka hyvin teillä pokka pitää, jos joku heristelee sormea teidän nenän edessä oikein sieraimeen asti. Tekisikö mieli potkaista?

Kukaan ei ole läpeensä paha. Ette te, kivenheittäjät, eikä Korpikirjailija. En edes minä. Jos haluaa nostaa toisen kauniin puolen esille, niin onnistuuko se toisen sormi sieraimessa? Ei mulla ainakaan, mulla iskee uhma, ja ryhdyn entistä kauheammaksi. Sitä vaan, että joskus kantsii miettiä miten pitäisi toimia jotta pääsee tiettyyn maaliin. Noniin, mä oonkin paras sanoja... se on toinen story se.

Ja Korppis on nyt hiljaa, en sua puolustanut, vaan pelkästään omia näkemyksiäni.

• meeriamanda

Kovin on riitaisa ketju, puolesta ja vastaan ... lukiessani alkoi tämä kipale soimaan päässäni... ja en halua ottaa mitenkään kantaa, jokaisella pitää olla oikeutensa käsityksiensä luomiseen!

http://www.youtube.com/watch?v=Npjw567Fqek

Niinpä, palstahan on peili, sitä saa, mitä antaa.

*vuosien kokemuksella*

• ******* kirjoitti:

Niinpä, palstahan on peili, sitä saa, mitä antaa.

*vuosien kokemuksella*

Meeri vastasi jo, älä tuplaa.
        H.

hunksz kirjoitti:

H.

Suutari, pysy lestissäsi!

• hunksz kirjoitti:

H.

Olisiko kuitenkin niin,jotta sinä jatkat huomaamattasi jonninjoutavilla välihuomautuksilla muitten ketjuja aina samoilla huokauksilla... tämä on käsitelty... tämän jo sanoin ja ei kannata jatkaa. Annetaan läpän lentää eikä suljeta toistemme suita ; ) Jookosti.

En ole vielä avannut uutta keisiäsi, pitää kuikata josko prosoituisin jopa vastaamaan.

Olisiko kuitenkin niin,jotta sinä jatkat huomaamattasi jonninjoutavilla välihuomautuksilla muitten ketjuja aina samoilla huokauksilla... tämä on käsitelty... tämän jo sanoin ja ei kannata jatkaa. Annetaan läpän lentää eikä suljeta toistemme suita ; ) Jookosti.

En ole vielä avannut uutta keisiäsi, pitää kuikata josko prosoituisin jopa vastaamaan.

Tähän on vuosien varrella tultu.
        Aikasti paljon kiukuttelevatkin ja moittivat minua.
        Se on hyvästä, keskustelupalsta kun tämä on.
        Aina on lavea tie ja sit se kapeampi.
        Minä pysyttelen kaidalla tiellä.
        Pakkokin on, kun on vain yksi nikki.
        Kirjoitusvirheestäsi huolimatta, ymmärrän että mielesi kiehuu ja hyvä niin.
        Myöntelylässytys ei koskaan saa tunteita pintaan.
        Muistutan sinua kuitenkin, vastenmielisyys ja vastahakoisuus ei oikeuta koskaan ilkeyksiin.
        Ilkeys on varattu minulle, minä teen sen hellästi.
        Hellyydellä luen myös pyrkimyksiäsi HUNKSZ- sanankäyttöön.
        Sekään ei ole pahasta.
        H.

• hunksz kirjoitti:

Muistutan sinua kuitenkin, vastenmielisyys ja vastahakoisuus ei oikeuta koskaan ilkeyksiin.
        Sekään ei ole pahasta.
        H.

Huomenta!

Illalla saunan lauteilla tulenlieskojen tanssia koivuhalkojen kanssa tuijottaessani mieleni oli tyyni. En tuntenut murheita en kiukkua, Miksi olisin tuntenut, siksikö, että kiusaannut kirjoitusvirheitäni. En sure niitä koska niille en voi mitään. Kaunis tyyneysrukous pyytää luojalta jotenkin näin "Anna minulle voimia muttaa mitä voin ja hyväksyä, mitä en voi muttaa!

Kiukku ja mieleni kiehuminen lienee oman aivoituksesi tuote sillä kuten jo TarinPirtti-Lepakko-ketjuusi kirjoitin me ihmispolot ymmärrämme toistemme tekstit jokainen omalla laillamme, emme siten kuin kirjoittaja on ne syvimmiltään tarkoittanut.

Tässäkin ketjussa eräs psyykkeni vajavaissuutta analisoinut henkilö tunnusti toiselle kirjoittajalle olleensa huonolla tuulella kirjoittaessaan tuon viestinsä.

Mielialamme vaikuttavat kirjalliseen tuotoksiimme. Jos suomen kielen hallitsisin täysin kehuskella sillä, että olet parenpi oikeinkirjoituksessa kuin minä.

Heräsin äskeen söin aamupalan. Ylisillä oli ihanan vilpoista ja hiljaista nukkua. Korpi pilvinen ja ilmanala kostea, odottelen aurinkoa.

• !"#¤""!¤!!

Huomenta!

Illalla saunan lauteilla tulenlieskojen tanssia koivuhalkojen kanssa tuijottaessani mieleni oli tyyni. En tuntenut murheita en kiukkua, Miksi olisin tuntenut, siksikö, että kiusaannut kirjoitusvirheitäni. En sure niitä koska niille en voi mitään. Kaunis tyyneysrukous pyytää luojalta jotenkin näin "Anna minulle voimia muttaa mitä voin ja hyväksyä, mitä en voi muttaa!

Kiukku ja mieleni kiehuminen lienee oman aivoituksesi tuote sillä kuten jo TarinPirtti-Lepakko-ketjuusi kirjoitin me ihmispolot ymmärrämme toistemme tekstit jokainen omalla laillamme, emme siten kuin kirjoittaja on ne syvimmiltään tarkoittanut.

Tässäkin ketjussa eräs psyykkeni vajavaissuutta analisoinut henkilö tunnusti toiselle kirjoittajalle olleensa huonolla tuulella kirjoittaessaan tuon viestinsä.

Mielialamme vaikuttavat kirjalliseen tuotoksiimme. Jos suomen kielen hallitsisin täysin kehuskella sillä, että olet parenpi oikeinkirjoituksessa kuin minä.

Heräsin äskeen söin aamupalan. Ylisillä oli ihanan vilpoista ja hiljaista nukkua. Korpi pilvinen ja ilmanala kostea, odottelen aurinkoa.

Et kai ajattele palstakirjoittelua tulehen tuijottaessasi?
        Ja vielä tyyneysrukous päälle.
        Onneksi en ole niin riippuvainen:)
        Minäkin olen huonolla tuulella ja kaikki ärsyttää½#¤%&"!

• keletanalauta
        hunksz kirjoitti:

Sekään ei ole pahasta.
        H.

½!"#¤%&/ kirjoitin jo että olen pahalla päällä!
        Ymmärrän huumoria yleensä, joskus, tänään kissakin pelkää minua:(

• fasaksi
        keletanalauta kirjoitti:

½!"#¤%&/ kirjoitin jo että olen pahalla päällä!
        Ymmärrän huumoria yleensä, joskus, tänään kissakin pelkää minua:(

tämä alin oli hunksille

• !"#¤""!¤!! kirjoitti:

Et kai ajattele palstakirjoittelua tulehen tuijottaessasi?
        Ja vielä tyyneysrukous päälle.
        Onneksi en ole niin riippuvainen:)
        Minäkin olen huonolla tuulella ja kaikki ärsyttää½#¤%&"!

Kirjoitin juuri tuonne ylemmäksi ja kopioin sen sinullekin.

"Sinä tiedät yhtä hyvin kuin minäkin, että elämä on ylä- ja alamäkeä joskus tasaista jollotusta joskus maton alta kuikuilua tai henkselin paukuttelua, olen hyvä".

Olen nyt tyyni, mikään ei ärsytä minua, kuikuilen taivaan rantaa josko aurinko ilmestyisi ja saisi minut nauramaan.

• Tase pappa

Eiköhän omat lapsemme ansaitse niin paljon että pystyvät perheensä elättämään.
        Harva mummi tai pappa sitä rahaa antaakaan lapsenlapsille akuuttiin tarpeeseen.
        Yleensä annetaan lahjaksi. Omaksi ja saajan iloksi.
        Oma antamisen ilo on kumminkin se suurempi ilo. Ei sillä osteta mitään kiitollisuutta.
        Mikään ei ole niin kamala velka, kun kiitollisuuden velka. Se ei tule maksuun ikinä.

Meillä ainakin annetaan rahaa, jos on, mistä antaa, silloin kun tulee eteen suurempia hankintoja. Mopo, Auto, Ajokortti, Tietokone, tai muuta sellaista.

Opiskelemaan lähtevien vaate - ja kirjakaupan laskua olemme pyrkineet hieman keventämään osaltamme. Kykyjemme mukaan.

Nekään isovanhemmat eivät ole yhtään huonompia lastenlasten silmissä, jotka eivät voi avustaa nuorta, jos nuoret tietävät asian.
        Silloin pelkkä muistaminenkin on arvokas lahja.
        Lasten ja lastenlasten rakkautta ei osteta rahalla, se ansaitaan omalla rakkaudellamme.

Kukaan tervejärkinen nuori ei halua, mistään hinnasta olla rahanimijä isovanhemmilleen.

• Lahtiska oletko päässyt elämäsi ilman rakkautta, surua, ilkeyttä?

Uskon tähän ikään itse kunkin kohdanneet nuo asiat.

Rahasta sen verran, että maksoin palkkaa esikoiselleni.

Hän oli palkkalistoillani kun täytti 14-vuotta. Hän hoiti tietokonehommia, hoiti markkinointia sekä auttoi työpaikallani käytännön töissä.

Uskon lapsenlapsien olevan mummien kullannuppuja, kun sen aika tulee katsotaan saanko olla lapsenlapsilleni mummo.

• Tase pappa kirjoitti:

Eiköhän omat lapsemme ansaitse niin paljon että pystyvät perheensä elättämään.
        Harva mummi tai pappa sitä rahaa antaakaan lapsenlapsille akuuttiin tarpeeseen.
        Yleensä annetaan lahjaksi. Omaksi ja saajan iloksi.
        Oma antamisen ilo on kumminkin se suurempi ilo. Ei sillä osteta mitään kiitollisuutta.
        Mikään ei ole niin kamala velka, kun kiitollisuuden velka. Se ei tule maksuun ikinä.

Meillä ainakin annetaan rahaa, jos on, mistä antaa, silloin kun tulee eteen suurempia hankintoja. Mopo, Auto, Ajokortti, Tietokone, tai muuta sellaista.

Opiskelemaan lähtevien vaate - ja kirjakaupan laskua olemme pyrkineet hieman keventämään osaltamme. Kykyjemme mukaan.

Nekään isovanhemmat eivät ole yhtään huonompia lastenlasten silmissä, jotka eivät voi avustaa nuorta, jos nuoret tietävät asian.
        Silloin pelkkä muistaminenkin on arvokas lahja.
        Lasten ja lastenlasten rakkautta ei osteta rahalla, se ansaitaan omalla rakkaudellamme.

Kukaan tervejärkinen nuori ei halua, mistään hinnasta olla rahanimijä isovanhemmilleen.

Tase taas tykkään susta ; )

Esikoiseni laittoi pyynnöstäni perjantaina tililleni tuohta. Esikoiseni ei tarvitse avustuksia sillä kuten jo kirjoitin he ansaitsevat hyvin tyttöystävänsä kanssa.

Kesällä asun kahta paikkaa ja tämä toinen paikka jäänee pojilleni kun aikani täyttyy, joten raharopoja ilmestyy tilille milloin pyytäesssäni millon vapaaehtoisesti.

Rovot menevät mökin tiemaksuihin ja remppoihin joihin minulla ei ole varaa eläkkeeni pienuuden vuoksi.

Minä puolestani kyllä autan kuopusta koska hän on vielä rimpuilemassa työn kyljessä opiskelujen jälkeen. Mutta hänen isänsä on ottanut päävastuun rahan jakajana. Itse ostan joskus uusia alkkareita, sukkia jne.

• Anna Anka

Huomenta!

* psyykkeni vajavaissuutta analisoinut henkilö tunnusti toiselle kirjoittajalle olleensa huonolla tuulella kirjoittaessaan tuon viestinsä.*

Oi ihana typo. *kaatuu selälleen nauraen* Analisoinut :))))

• Anna Kaksi Ankkaa
        Anna Anka kirjoitti:

* psyykkeni vajavaissuutta analisoinut henkilö tunnusti toiselle kirjoittajalle olleensa huonolla tuulella kirjoittaessaan tuon viestinsä.*

Oi ihana typo. *kaatuu selälleen nauraen* Analisoinut :))))

Apuuuwa, nyt kyllä nakrattaa.
        Analisoin itseni taivaankaareen, muuten halkean. :)
        Koiran anaalirauhaset pitää tyhjentää, kiitos muistutuksesta.

• Tase pappa

Kuinka niin pienen pikkulapsen, vaivaisen pienen pikkusormen ympäri, kiertyykin, niin tiukasti, tällainen satakilionen miehenronttikin.
        Se on ihme.

• Anna Kaksi Ankkaa kirjoitti:

Apuuuwa, nyt kyllä nakrattaa.
        Analisoin itseni taivaankaareen, muuten halkean. :)
        Koiran anaalirauhaset pitää tyhjentää, kiitos muistutuksesta.

Sireenit kukkii ja syreenit huutaa!

Analisoida
        Analisoinut

• lejanna

Sireenit kukkii ja syreenit huutaa!

Analisoida
        Analisoinut

Siinä se ihmisen sivistyneisyys taas kerran koetellaan.
        Analisoi sinä elämäsi perin pohjin.
        Katsopa Wikipediasta, mitä analisoiminen on!
        Minua naurattaa.
        .

• Korppis*
        lejanna kirjoitti:

Siinä se ihmisen sivistyneisyys taas kerran koetellaan.
        Analisoi sinä elämäsi perin pohjin.
        Katsopa Wikipediasta, mitä analisoiminen on!
        Minua naurattaa.
        .

No kerro mitä se tarkoittaa?

Olen onnellinen, että en ole sivistynyt vaan kansanhenkinen taevastelija ja elämän tupeksija ; DDD

Olenko sivistyneempi jos pistän y:n i:n sijaan.

Mennään jo maate jaksetaan nousuviikolla analysoida älykkyysosamääriämme; )

• fasaksi kirjoitti:

tämä alin oli hunksille

@fasaksi

Tarpeettomien kotieläinten tappaminen olisi minulle yhtä juhlaa.
        Mutta tarvittaessa pystyn seuraamaan Kissaa piiloihinsa.
        Piiloihin missä se odottaa iloiseksi lauhtuneita tipuja.
        Odotamme ehkä ihan eri syistä.
        H.

• Lahtiska, oli vastaavinani sinulle illalla, mutta en löydä vastausta. Olikohan siinä jotain sopimatonta?

Olen kokenut elämässäni kymmeniä rakastumisia, kymmeniä pettymyksiä, iloa ja surua, onnea ja epäonnea. Olen vienyt lahjaksi saunavastan ja saanut vastalahjaksi ruusun juurakon; ).

Tein esikoisen 35-vuotiaana ja esikoinen on nyt 27-vuotias, Aikaa on.

Sulaa vahaa ole pikkuisten kanssa jo nyt. Ja varmaan sitten joskus jos poikani aikovat lapsia tehdä, sehän ei ole suinkaan tarpeellista tai edes välttämätöntä. Voi olla, että niitä ei edes synny yrityksistä huolimatta, tiedä häntä.

Toivottavasti he harkitsevat tarkkaan, ettei myöhemmin tapahdu sukujen jakaantumista, jonka he ovat itse kokeneet hyvin voimakkaana kokeneet.

Ei ole tarpeellista ylikansoittaa maapalloa, joka on epävakaa ja vaarallinen pienille varpaille taapertaa. Oma sukuni jatkuu veljieni pojilla joita on ihan riittävästi. X-sukuni kuolee jos poikani eivät sitä jatka, joten minulla ei ole paineita, paineita voi olla muualla.

• lejanna

Pidätkö jotain typerää provoilua jotenkin tärkeänä?
      Minun aikajanassani on paljon tärkeämpiäkin asioita, kuin jotain typerää luurailua, kuka on kuka.

Pidä provoilut haaroissasi, niistä en ole kiinnostunut.
      .

• Mitä pidit Hercule Poirotista? Raha ratkaisee, haaroväleillä ei enää jaksa ajatella saati kuvitella pärjäävänsä noin taloudellisesti.

• lejanna

Unohdin kokonaan katsoa pikku-ukon, viiksivallun.
      Toivon parempaa muistamista, jos se tässä dementoimisessa on mahdollista. :))
      .

• Korppis*

Oi ja woi wiinerit nyt kaadun selälleen kuten Aku Ankka tuolla ylenpänä, provosoiduin tosi pahasti.

Ihmisen sivistyneisyys pantiin taas kerran koetukselle.

dementoimisessa....häh ; )

Yötä!

• lejanna
        Korppis* kirjoitti:

Oi ja woi wiinerit nyt kaadun selälleen kuten Aku Ankka tuolla ylenpänä, provosoiduin tosi pahasti.

Ihmisen sivistyneisyys pantiin taas kerran koetukselle.

dementoimisessa....häh ; )

Yötä!

Komparatiivihan on yleMpänä.

Omaa dementoimistunistani siunailin, kunhan kuolisin, ennen kuin se äkkää tulla kovilla.
        Kivaa näykkäillä kullan tekemää kasvispihviruisleipää. :))
        .

• lejanna
        lejanna kirjoitti:

Komparatiivihan on yleMpänä.

Omaa dementoimistunistani siunailin, kunhan kuolisin, ennen kuin se äkkää tulla kovilla.
        Kivaa näykkäillä kullan tekemää kasvispihviruisleipää. :))
        .

Mansikoita maiskutellen liu'un unen mansikkamaille.
        Kermavaahtoa nuoleskellen huuliltani.
        Kamppaillaan taas huomenna!
        Öitä Hyviä ja Pyhiä!
        .

• Pottia odotellessa
        lejanna kirjoitti:

Mansikoita maiskutellen liu'un unen mansikkamaille.
        Kermavaahtoa nuoleskellen huuliltani.
        Kamppaillaan taas huomenna!
        Öitä Hyviä ja Pyhiä!
        .

Mulla on kynä ja paperi yöpöydällä josko vaikka näkisin 7 oikein Lottorivin unessa:) Vielä ei ole sitä unta näkynyt mutta onhan taas tulossa iso potti, joten toivottavasti tästä viestistä on apua....
        Yleensähän sanotaan että pitää varoa mitä toivoo kun se voi toteutua. Tää toive sais jo pikku hiljaa toteutua, tai lakkaan uskomasta noihin sanontoihin.://

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      17
      2474
    2. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      206
      1859
    3. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      102
      1491
    4. Naiseni on todellinen seksipeto

Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu
      Ikävä
      57
      1467
    5. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      49
      1416
    6. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      195
      1266
    7. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      94
      1160
    8. Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.

Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1075
    9. Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."

Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks
      Suomalaiset julkkikset
      15
      979
    10. Kaupunginjohtaja ja kehitysjohtaja erotettava !

Mokia tulee mokien perään. Nyt viimeksi tämä valtavaa mainehaittaa aiheuttanut päätös häätää Mikkeliläiset asukkaat pako
      Mikkeli
      135
      861
    Aihe