Huomasin tuossa koirani kynisä leikatessa, että kannuskynnen ydin on esillä ja itse kynsi lohkeilee., mutta sitä siinä vielä jonkin verran on.
Paljonko mahtanee maksaa tämä operaatio? noin?
koiran kannuskynnen poisto
5
9142
Vastaukset
- 2 koiran omistaja
Suomen eläinsuojelulain mukaan kannusten poistaminen Suomessa on KIELLETTY vaikka rotumääritelmä poistamista vaatisikin.Tämä kyseinen lause löytyy myös Koiramme-lehdestä (maaliskuu 2011) sivulta 20: Kannuksien poisto lainvastaista.Jos itselläsi ei ole kyseistä Koiramme-lehteä,lainaa kaverilta,tutulta tai kirjastosta.
- Vanhan koiran emäntä
Ymmärsin alkuperäisestä viestistä että kynsi on revennyt ja silloin lienee järkevintä poistaa koko kynsi.Kynttä kannattaa käydä näyttämässä eläinlääkärillä..
Minulla oli parikymmentä vuotta sitten pinseri,
jolla oli ns.verikorvat ja siltä jouduttiin lopulta typistämään korvat, vaikka typistäminen oli jo tuolloin Suomessa ehdottomasti kielletty.Koiran elämänlaatu parani huomattavasti. - No johan taas on.
Mieti ennen kuin lauot tyhmyyksiä.
Kannuskynnen poistattaminen, korvien ja hännän typistäminen saattaa olla lainvastaista, mutta niin on myös ihmisen jalan tai käden poisleikkaaminen. Kuitenkin jos terveydellinen tilanne tätä vaatii, miksi sitä ei saisi tehdä? Amputoidaan ihmisiltäkin vaikka mitä ruumiin osia kuoleman tai vakavan sairauden paossa!
Mieti tosiaan.... - Anonyymi
Kysy eläinlääkäriltä eikä Koieamme- lehdestä.
- poistettu..uusi tuli
Aikanaan oli koiraltamme kannuskynsi halki ja sen tyveen tullut märkivä patti. Kynsi poistettiin (olisiko maksanut reilun satasen tuo operaatio). Tilalle kasvoi uusi kynsi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.663112Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91841- 1111724
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2241239- 1251019
- 95958
- 60944
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil67926Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6855- 84849