koiran kannuskynnen poisto

kannus1q12

Huomasin tuossa koirani kynisä leikatessa, että kannuskynnen ydin on esillä ja itse kynsi lohkeilee., mutta sitä siinä vielä jonkin verran on.

Paljonko mahtanee maksaa tämä operaatio? noin?

5

9860

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2 koiran omistaja

Suomen eläinsuojelulain mukaan kannusten poistaminen Suomessa on KIELLETTY vaikka rotumääritelmä poistamista vaatisikin.Tämä kyseinen lause löytyy myös Koiramme-lehdestä (maaliskuu 2011) sivulta 20: Kannuksien poisto lainvastaista.Jos itselläsi ei ole kyseistä Koiramme-lehteä,lainaa kaverilta,tutulta tai kirjastosta.

• Vanhan koiran emäntä

Ymmärsin alkuperäisestä viestistä että kynsi on revennyt ja silloin lienee järkevintä poistaa koko kynsi.Kynttä kannattaa käydä näyttämässä eläinlääkärillä..
        Minulla oli parikymmentä vuotta sitten pinseri,
        jolla oli ns.verikorvat ja siltä jouduttiin lopulta typistämään korvat, vaikka typistäminen oli jo tuolloin Suomessa ehdottomasti kielletty.Koiran elämänlaatu parani huomattavasti.

• No johan taas on.

Mieti ennen kuin lauot tyhmyyksiä.
        Kannuskynnen poistattaminen, korvien ja hännän typistäminen saattaa olla lainvastaista, mutta niin on myös ihmisen jalan tai käden poisleikkaaminen. Kuitenkin jos terveydellinen tilanne tätä vaatii, miksi sitä ei saisi tehdä? Amputoidaan ihmisiltäkin vaikka mitä ruumiin osia kuoleman tai vakavan sairauden paossa!
        Mieti tosiaan....

• Anonyymi

Kysy eläinlääkäriltä eikä Koieamme- lehdestä.

• poistettu..uusi tuli

Aikanaan oli koiraltamme kannuskynsi halki ja sen tyveen tullut märkivä patti. Kynsi poistettiin (olisiko maksanut reilun satasen tuo operaatio). Tilalle kasvoi uusi kynsi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Lataus pakkaskelissä

En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu
      Hybridi- ja sähköautot
      121
      4580
    2. Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?

Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv
      Maailman menoa
      69
      2642
    3. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      80
      1675
    4. Kyllä mä suren

Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko
      Ikävä
      9
      1156
    5. Jos vielä joku päivä nähtäis...

Miten suhtautuisit minuun, mies?
      Ikävä
      66
      872
    6. Laitetaan nyt kirjaimet kohdilleen

kuka rakastaa ja ketä ?
      Ikävä
      45
      865
    7. Nyt se on varmaa kuntajakoselvitys

Ensi viikolla tuöee kuntaministeri ulos ja kertoo asiasta.
      Ähtäri
      21
      863
    8. Olet mies aika ailahteleva luonteeltasi

Olen nähnyt kuinka olet iloinen, sosiaalinen ja osallistuva. Autat ja kannustat muita. Ja sitten olen nähnyt kuinka istu
      Ikävä
      120
      833
    9. Yhteen hiileen velanottoveljet V P K

Tytäryhtiöissä palaa julkista rahaa ja vastuuttomuuden takia -ei pakollisten -kuntalain edellyttämien asioiden takia! N
      Pyhäjärvi
      67
      817
    10. Olisin valmis tutustumaan uudelleen

En menneisyyden kautta vaan haluaisin tutustua ihmiseen, jollaiseksi olet kasvanut.
      Ikävä
      50
      789
    Aihe