LeijonanharjasKani

TuutikkiKANIFANI

Moi!
Ajattelin hankkia leijonanharjaskanin. Ystäväni sanoi, että ne eivät tykkää paljoa olla sylissä ja että mieluummin hermeliini sillä ne rakastavat sylissä olemista ja ovat kaneista seurallisimpia , onko kaverini oikeassa?
tässä ominaisuudet joita haluaisin kanilta ( siis jos joku muu rotu olisi parempi)
1. Tykkää rapsutuksista
2.Voisi viedä joskus ulos valjaissa
3.Ei maksaisi yli 150 =)
4.Tykkäisin harjata, ja hoivata sitä paljon
5.Seurallinen
ja pari kysymystä:
a). Olenko 'eläin rääkkääjä' jos en hanki 2 kania kerrallaan?
voisin pitää sille monta tuntia päivässä seuraa
b). Mikä on häkin minimi koko? (ajattelin tehdä kanille/kaneille aitauksen, jossa häkki olisi turva/lepopaikka)
c). Paljonko leijonanharjaskani maksaa?
d). Kannattaako kani hankkia kasvattajalta?

Kertokaa kaneista plussat ja miinukset!!

KIITOS ETUKÄTEEN!! =)

45

8689

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kan'i

      Kaverillani on leijonaharjaskani :D se tykkää rapsutuksista ja ei maksa kun 40-70e. Et ole eläinrääkkääjä jos et ota kahta kania. 2 kääpiökanin häkin minimikoko on ainakin 120cm. Kannattaa kani hankkia kasvattajalta jos haluaa rotukanin ;DD

      • Anonyymi

        Ostin pupuni eläinkaupasta ja siis on leijonanharjas kani ja on tosi seurallinen ja tykkää olla sylissä Coco eli pupuni maksoi 85€ ja oli tullut kasvattajalta ja on rotukani


    • TuutikkiKANIFANI

      hyvä etten ole 'eläinrääkkääjä' jos en pysty hankkimaan 2 kania samalla kerralla (kysyin yhdeltä toiselta foorumilta, jossa kaikki vastas " ELÄIN RÄÄKKÄÄJÄ!!!!! TOIVOTTAVASTI KANI EI KOSKAAN TULE PERHEESEESI!!!!! KANEJA ON PAKKO OLLA 2 TAI MUUTEN VOIT UNOHTAA KOKO HOMMAN!!")
      tarvitseeko leijonanharjan turkin hoitoon muuta, kuin että harjaus joka päivä ? =)
      viihtykö ne sylissä?

      • kaninomistaja

        et todellakaan ole eläinrääkkääjä! kanit ei yleensä pidä toisesta kaverista. Itse hankin tässä kanin ja sain selvät ohjeet.


      • Kani
        kaninomistaja kirjoitti:

        et todellakaan ole eläinrääkkääjä! kanit ei yleensä pidä toisesta kaverista. Itse hankin tässä kanin ja sain selvät ohjeet.

        Oikeesti... Vai eivät tykkää.... Kannattais hankkia jotain oikeeta tietoo ennen kun alkaa tänne näitä juttuja sepittään. Villikanit eivät asu yksin! Sillä selvä. Kaikki kanit eivät koskaan totu toiseen kaniin, mutta kyseessä on ylensä henkilökemiat. Sitä paitsi hyvä ratkaisu esim. Tappeluiden estämiseksi on että kanit asuvat niin että niillä on verkko välissä. Mä en ikinä pitäis mun omia kaneja yksin. No tehkää mitä lystäätte riistäkää vaan kaneilta se perusominaisuus, että niitä on kaksi. Eihän se mulle kuulu.


      • Seiska

        Minullakin on vain yksi kani joka on vapaana yöllä joten pääsee nukkumaan viereeni ja pidän monta tuntia päivässä sille seuraa! Olen tehnyt itse leluja sille ja hakenut ulkoa oksia jotka tietenkin olen ensin pessyt ennen kun laitan sille!! Ajattelin hankkia toistakin kania mutta eri häkkiin, nimittäin ostin kanin siskoni kaverin pikkusiskolta ja kani ei ole leikattu. En sitten tiedä mutta vielä mietin!


      • Seiska

        Ja kanini ei pidä hirveästi sylistä ja vihaa valjaita😂 hän on kääpiöluppa


    • kan'i

      No sylissä oleminen vaihtelee ainakin ... välillä se on mielellään sylissä ja sitten taas pakoooon! Minun kaikilla ystävilläni jolla on kani on vain yksi kani. Jos otat yhden kanin, sen kanssa pitäisi olla päivässä vähintään tunnin. Jos otat kaksi kania, sinun pitää olla kummankin kanssa pari min. Minä saan kanssa kanin tässä parin päivän päästä ja otan vain yhden. Se on kasvattajalta mutta ei ole iiihan puhdasrotuinen. Minullekkin jotkut sanoivat että "kannattaa ottaa ensin selvää kunnolla kaneista ennen kuin hommaa semmmoisen" halusin vain tietoa ruokinnasta :s sitten ne rupesivat myös että "ei kääpiöteddy ole mikään rotu" :s sen emo on teddyluppa ja isä kääpiöteddy koska sen joku äiti tai isä on kääpiökani ja sitten suvussa chinchillaa.

      • kan'i

        niin ja leijonaharjan kanin turkki (karva) pitää harjata pari kertaa viikossa. Kani pitää pestä vain jos se on likainen ja se on sotkenut itsensä. Kanin turkki kuivataan yleensä hiusten kuivaajalla ettei kani vilustu. Kanin naamalle ei kuitenkaan saa puhaltaa ilmaa. (Kerron vähän kuumasta ilmasta kun on kesä.) Kani hikoilee korvista. Sitä pitää kostuttaa ruiskulla tai pyyhkeellä (ei naamaa ruiskulla). Kanille tulee laittaa auringon suoja tai laittaa viileä mökki.


    • jellonapupu

      Minulla on useampi leijonanharjas. Täytyy kyllä sanoa, että rotu vei mukanaan. Suurin osa näistä tykkää olla sylissä, yksi on oikeastaan sellainen joka ei tykkää kosketuksista oikein muutenkaan. Eli näistä, kuten muistakin kaneista löytyy erinlaisia.

      Ei ole eläinrääkkäystä ottaa vain yksi kani. Kanille kyllä kelpaa aivan yhtä hyvin ihmisenkin seura. Ainakin meidän leijonat "kilpailevat" huomiosta, eikä lajitoveri kiinnosta lainkaan, kun joku on rapsuttamassa. Häkin olisi hyvä tosiaan olla ainakin tuon 120cm, mitä isompi niin sen parempi.

      Leijonanharjasten hinnat näyttäisivät olevan 50-60euroa. Aikuisia saa yleensä halvemmalla (20-40euroa). Joskus myös poikasia näkyy myytävän 40eurolla. Jos haluat varmasti puhdasrotuisen leijonanharjaksen suosittelen hankkimaan paperillisen poikasen kasvattajalta. Esimerkiksi eläinkaupoissa monet risteytyskanit myydään rotukaneina, samoin tekevät myös monen jotka näitä risteytyksiään myy pois.

      Leijonanharjakset ovat mukava rotu. Monesti olen itse törmännyt näihin väitteisiin, ettei leijonaa kannattaisi ensimmäiseksi kaniksi ottaa. Mutta omien kokemusten jälkeen voin ehdottomasti rotua suositella. Ja tuosta valjaissa ulos viemisestä, minkä tahansa kanin voi viedä ulkoilemaan, kun sen valjaisiin opettaa. Toisilla sekin kestää pidempään ja toiset hyväksyvät valjaat heti.

    • Sedä

      Kaikki kanit kannattaa ehdottomasti ostaa kasvattajilta (ja mielellään kaniyhdistyksen virallisilta), jotta tietää mitä saa ja kani saa elämälleen hyvän alun :) Kanille kannattaa varata tosiaan mahdollisimman suuri tila. Häkin olisi oltava palkiltään vähintään 120 cm, ja siihen liitetty aitaus jossa kani pääsee loikkimaan kunnolla on hienoa (jolloin häkin ei tarvitse olla välttämättä niin suuri, jos kania ei kerran lainkaan suljeta pelkkään häkkiin). Kaikista häkeistä kuuluu päästä myös vapaaksi hyppimään ihmislauman joukkoon, ja mieluusti myös ulos häkkiin tai valjaisiin :)

      Kanille on luonnotonta tulla nostetuksi syliin, joten sylikania ei kannata odottaa. Leijonanharjas on kuitenkin ihan sopiva ensikani jos jaksaa hoitaa turkkia. Muita hyviä ovat vaikkapa kääpiöluppa ja hollantilainen. Sen sijaan hermeliiniä ei suositella, sillä ne ovat monesti äkäisiä ja omapäisiä. Kaneja ei kannatakaan ottaa kahta kerrallaan, vaan on parempi ottaa ensin uros, ja sen ollessa sopivan ikäinen kastroida se ja varoajan jälkeen hankkia sille kaveriksi naaras. Kani pärjää myös runsaan ihmishuomion kanssa, mutta on kanikaverin kanssa tyytyväisempi ja sillä on seuraa myös kun olet poissa.

      "Minullekkin jotkut sanoivat että "kannattaa ottaa ensin selvää kunnolla kaneista ennen kuin hommaa semmmoisen" halusin vain tietoa ruokinnasta :s sitten ne rupesivat myös että "ei kääpiöteddy ole mikään rotu"
      -minä välitän eläimistä, ja minulle on itsestään selvää että tiedän mitä mikäkin eläin syö ennen kuin edes harkitsen sen hankkimista. Se on kuitenkin aika olenaista ;) Lainaamasi lause on ihan hyvä ohjenuora. En pidä siitä että eläimiä hankitaan eikä sitten ostatakaan hoitaa ja eläin kärsii. Minulla ei ole mitään sinua vastaan, haluan vain että eläimillä on kaikki hyvin... Toisessa tapauksessahan kyse oli kanin koon ennustamisesta mikä ei risteytyksen kohdalla onnistu hyvällä tahdollakaan :D Et kai tosissaan väitä, että kääpiöteddy olisi oikea rotu?

      • liisa ihmemaassa

        niinpä mie tässä ihmetelen kun näit kani kirjoja ja sivustoja lueskelen jokaisella on oma käsitys kaneis ja hoidoista.
        minullekin on kerrotu ja näyttelyis sanottu et leijonaharja on äkänen eikä viihdy sylis, ja toinen onkin sit sit miel et sylisssä viihtyy ja on lupsakoit.
        sama nois kirjoissa jokaises erillais tietoa et alotelian on mahoton tietää mihin uskoa.
        eipä nois kaneis tiedä ennenkuin tuo sen kotiin ja tutkailee luonnetta, sill meill on leijonaharjas kani ja aivan ihana sylissäviihtyy tulee luokse kun kutsuu ja seuraa perässä minne meneekin, et se siitä ärhäkästä kanista ja toinen kani on meill kääpiöluppis ja sekin todella seurallinen mut se ei taasen viihdy sylis,
        rapsutukses tykkää mut lattialla vieressä haluaapi olla.

        ja kun kyseleepi monta kania kannataa ottaa niin eläinkaupoista saa jos jonkin näköstä vastausta , toiset sanoo yksi koska jos kani ei tulekaan toisenkanssa toimeen on kova tappelu ja ne pitää erotaa ja toiset et vähintään kaksi ja yksi kasvattaja sano et jos rehelisii ollan niin se kaksi kerralla pitää olla, on vain myynti kikka ja läpi tuntuu menevän, et semmosta.


      • Anonyymi
        liisa ihmemaassa kirjoitti:

        niinpä mie tässä ihmetelen kun näit kani kirjoja ja sivustoja lueskelen jokaisella on oma käsitys kaneis ja hoidoista.
        minullekin on kerrotu ja näyttelyis sanottu et leijonaharja on äkänen eikä viihdy sylis, ja toinen onkin sit sit miel et sylisssä viihtyy ja on lupsakoit.
        sama nois kirjoissa jokaises erillais tietoa et alotelian on mahoton tietää mihin uskoa.
        eipä nois kaneis tiedä ennenkuin tuo sen kotiin ja tutkailee luonnetta, sill meill on leijonaharjas kani ja aivan ihana sylissäviihtyy tulee luokse kun kutsuu ja seuraa perässä minne meneekin, et se siitä ärhäkästä kanista ja toinen kani on meill kääpiöluppis ja sekin todella seurallinen mut se ei taasen viihdy sylis,
        rapsutukses tykkää mut lattialla vieressä haluaapi olla.

        ja kun kyseleepi monta kania kannataa ottaa niin eläinkaupoista saa jos jonkin näköstä vastausta , toiset sanoo yksi koska jos kani ei tulekaan toisenkanssa toimeen on kova tappelu ja ne pitää erotaa ja toiset et vähintään kaksi ja yksi kasvattaja sano et jos rehelisii ollan niin se kaksi kerralla pitää olla, on vain myynti kikka ja läpi tuntuu menevän, et semmosta.

        Moni senttiseksi leijonanharjas kani kasvaa ja kauvan on sen yleinen elin aika


    • Leijona 59

      Leijonanharjaskani

      • Leijona 59

        Ostin lokakuun lopulla itselleni luovutusikäisen leijonanharjaskanin ja RAKASTAN sitä !!! Se taas RAKASTAA olla sylissä !!!


    • SANNI.HAH

      Hei! minulla on kaksi KIIREESTI kotia tarvitsevat leijonaharjaskanit. Ilmoituksesi mukaan Tallu sopisi sinulle hyvin. Tallu maksaa 20 euroa, sukupuoli uros. Tykkää olla sylissä ja pitää rapsutuksesta. Tallu on saatavilla Kanta-hämeestä. Voit soittaa minulle niin kerron lisää 0451299888!

    • nokafokdsfkho ej

      minä asun valkeakoskella ja olenetsimässä itselleni leijonanharjaskaninpoikasta. onko kenelläkään myynnissä halvalla poikasta? :)

    • +2+

      Mulla on kaksi leijonanharjas-kääpiökani-risteytystä , tyttö ja poika.
      Kaksi tyttöä ostin, mutta paljastui myöhemmin karu totuus. Molemmilla on leijonanharjasturkkia ja toinen on ihan teddy-versio (pitkäkarvainen).
      Olen viettänyt paljon aikaa kanieni kanssa ihan vauvaiästä asti ja vapaana ovat saaneet olla tunteja päivässä. Ovat aivan omanlaisia luonteitaan.


      Tyttöpupu on äkäinen ja temperamenttinen, mutta myös arka. Puolustaa häkkiään välillä hyvinkin innokkaasta, joten pitää varovasti ottaa pupu pois, ettei nappaise kädestä. Välillä myös raapii. Sylissä ei muuten viihdy paitsi jos laittaa selälleen kainaloon ja silittää otsaa. Itse ei kuitenkaan syliin tule. Kova on herkkujen perään ja niiden avulla saa edes turkin harjattua.
      On todella siisti ja käy asioilla vain omassa vessalaatikossaan.

      Poika on sen sijaan hyvinkin utelias, leikkisä, seurallinen, vilkas ja tulee syliin (myös vieraidenkin). Ei pure koskaan. Huonoina puolina on pissiminen/kakkiminen minne sattuu ja tyttökanin häkin kyttääminen. Oonkin ajatellut leikkauttaa pojan, mutta saas nähdä hyväksyykö tyttö enää samaan häkkiin.

      Molemmista kaneista lähtee säännöllisestä harjauksesta huolimatta karvaa, molemmat ovat syöneet lattialistat/tuolinjalat/maton/kirjoja jne. En suosittele kania hyvin siistille ja järjestelmälliselle ihmiselle. Myös yöllä saattaa kuulua möykkää (kanit ovat yöeläimiä eli samassa huoneessa nukkuminen voi olla haasteellista).

      Sen neuvon annan, että kannattaa ottaa huomioon se, että kanitkin ovat yksilöitä ja luonteet vaihtelevat. Jotkut ovat seurallisempia kuin toiset. Ei kannata ottaa kania hetken mielijohteesta, koska Suomessa on todella paljon hylättyjä ja kiertoon laitettuja kaneja.

    • pupu09

      kannattaako tyttö leijona harjaa leikata jos ottaa poika pupun sen kaveriksi.. voiko se vaikuttaa sen käytökseen että se olisi kiukkunen sille toiselle.poikaa ei voi leikata kun vasta 3kk vanha

      • Retrogression

        Ei kannata! vaan tälläisessä tapauksessa jossa haluat hankkia naaraallesi kaverin on sen kaverin oltava leikattu uros tai vaihtoehtoisesti luovutusikäinen tyttöpupu. Muistakaa aina kaneja toisiinsa totuttaessa, että erityisesti tutustuminen neutraalilla alueella ja oikeilla apukonsteilla on tärkeätä! muutoin edessä saattaa olla kanien välinen tappelu.


      • jerppu taavi

        Jos meinaa tehdä naaras-uros parin, pitää uros leikata. Leikkaamaton uros yrittää astua leikattua naarasta ja on naaraalle naseva stressin aiheuttaja. Olen monesta osoitteesta kuullut, ettei uroksia leikata ennen 6kk ikää. Tämä tarkoittaa siis käytännössä sitä että joutuisit pitämään kanisi erillään kastrointiin saakka (uros tulee sukukypsäksi jo 3-4kk iässä). Uroksen kastrointi on myös helpompi toimenpide sekä kanille että kastroinnin tekijälle. Naaraan toipuminen sterilisaatiosta kestää pidempään ja on hankalampi ja kalliimpi operaatioi.

        Minkä ikäinen naaras on? Vanhemmalla naaraalla voi olla toisen kanin hyväksymisvaikeuksia toisin kuin nuoremmalla. Onko kanisi tempperamenttinen? Ärhäkälle yksilölle kannattaa hankkia kaveriksi alistuva kumppani, mikäli se kumppania huolii. Toinen naaras voi olla myös vaihtoehto, mutta riippuu paljon kanista hyväksyykö toista kania olipa sitten toinen kani uros tai naaras.

        Reviiritön alue tarkoittaa esimerkiksi paikkaa, jossa kanit eivät ole aiemmin olleet. Kun vieraan kanin laittaa toisen häkkiin syntyy siitä riita. Tutustuta kanit siis paikassa, jossa ne eivät ole aiemmin olleet.


      • KANI FANI

        MOI . eikannata vastaku vuoden ikäsena!


    • :) good luck!!

      Mulla on 6-vuotta vanha naaras leijonanharjas, ja se on rotukani. Paperit on ja kasvattajalta ostettiin. Varmaan vaikutti se, että emme ottaneet sille kaveria ja nyt se on aika tulinen temperamentti....mutta aina kun vien sen tallilleni mukaan, jossa asuu poikakani, niin sillon se rakastaa rapsuttelua, eikä pure. Itse pystyn pitämään kania kesäisin irti monta tuntia enkä ole aina ollu vahtimassa.. kyllä se pysyy irti pihassa, niin en ole mitään tarhausta ulos rakentanut. Ja sisällä sillä on belgianjättini entinen, todella suuri häkki. Nyt se saa käppäillä sisällä irti, kun tuonne tuiskuun en raahaa sitä, mutta olihan se leikkimässä pari päivää sitten ulkona nolla kelillä koiranpentuni kanssa, tosin koira pelkää pikkusta:D Ihan hyvin voit ottaa sellaisen, mutta muista pitää sille seuraa, ja totuttaa se ihmisiin, sillä koulu, ratsastus ja koirien kanssa harrastaminen on vienyt aikani, ja kerkeän nykyään antaa vain ruuat vanhukselle:D, sanoa jotain ja lähteä:(

    • jaska jokunen

      hermeliini on kyllä vilkkaampi kuin leijonaharjas

      • minävaan...

        Se on totta hermeliini on vilkkaampi, ja yleensä viihtyy paremmin sylissä. Itse saan leijonaharjaskanin ensi viikon lopussa.
        Se on uros ja annan sen nimeksi luultavasti Zeus.(nimi on kreikkalainen pää-jumala)
        Ostan kanin lemmikkieläinliikkeestä, itse en kannata lemmikkieläin kauppoja, mutta sillä on sitten mukana paperit ja se on rotukani.


    • Kääpiö876

      Jos haluat hoivailtavan pupun niin kannattaa hankkiä kääpiöluppa ovat muutekin seurallisempia :)

    • Pupuli

      Mä haluaisin kanin kääpiölupan tai leijonanharjaskanin mutta riittääkö sille 70x50 kokonen haäkki ja saman verran jaloittelutilaa häkin edessä minne se voi ihan vapaasti mennä mutta vain silloin kun olen kotona ja käyn koulussa 8-15 ja tulen 15.15 suurinpiirtein kotiin vai pitääkö mun ostaa uus häkki ja jos pitää niin minkä kokoinen minimissään?

      • Siri mut toi on liian pieni hamsterille ni arvaa sopiiko se kanille kanin häkin minimi koko on 120x60x60
        Ni joo ei oo sopiva


    • Kaniiit

      Pupuli ei käy noin pieni häkki kääpiöpupullekkin on minimi 100x50cm joten täytyy ostaa uusi

    • Pupuli

      Kiitos tiedosta!:) ostan siis uuden häkin:)

    • Kaniit

      Mutta noitahan löytyy melkein uuden veroisia siis isompia häkkejä joistain netti paikoista jossa myydään kaikkea niin kannattaa jostain sieltä katsoa kuten keltaisestapörssistä tai jostain

    • Parempi ratkaisu on ostaa vaikka rautakaupasta paketti tai pari muovisia kompostikehikoita, ja tehdä niistä aitaus (esim. 2x3m). Vanha häkkisi käy kyllä oikein hyvin tukikohdaksi aitaukseen, ja luukku aina auki. Jaloittelutilaksi 70x50cm on aivan naurettava. Kani vaati aivan minimissään huoneen, mieluiten koko asunnon juoksenteluun. Kani ei ylipäätään ole mikään häkkieläin. Kukapa laittaisi kissan tai kääpiökoiran samanlaisiin tiloihi...

    • Mustapörröinenkani

      Mä oon saamassa leijonanharjas-hermeliiniristeytystä. On erittäin sosiaalinen ja viihtyy hyvin sylissä :) On siis eka kanini. Kyllä mullekkin kääpiöluppaa suositeltiin, mutta jotenkin rotu ei miellytä... Ei pahalla, onhan ne söpöjä ja silleen, mutta ei mun rotu ole se.

      • Sedä

        Ei oo mitään syytä miksi pitäisi ottaa just kluppa. Parempikin on tehdä niin että valitsee kanin yksilön luonteen perusteella niin saa kivan :P


    • ❤️

      Mulle tulee maanantaina ( 15.9 ) leijonanharjasristeytys ja se on erittäin kiltti ja rakastaa silityksiä ❤️

      • KANI FANI

        EKA ARKAJA MISTÄ TIIÄT ETTÄ SE ON AINAKAIKKII LEIJONA HARJASKA KILTTEJÄ?


    • kani fani

      joo meillä on leijonan harjaska kani viihtyy sylissä ja tosi kiltti eikä haittaa onko 1 tai2 kiltti aina kannattaa ostaa

    • jennijosku

      Itelläni on leijonanharjaskani ne ovat ihania ja viihtyvät sylissä

    • LeIjOnAnHaRjAs

      Minun tietoni mukaan ovat Hermeliinit aika arkoja toisin kuin leijonanharjaskanit. Kaverillani on kaksi leijonanharjasta ja sai ne vasta vähän aikaa sitten. Toinen on arka ja toinen on tottunut jo minuunkin heti ensimmäisellä kerralla ( tai siis toisella) kun tulin ystävälleni kylään. Eli leijonharjaskanin voi ottaa kuulemma heti ensimmäseksi kaniksi, kun ovat aika seurallisia, ja kyllä niitä voi ottaa vain yhden kerralla, kunhan niille pitää seuraa ainakin tunnin päivässä.

    • Itekkin aijon hankkia leijonaharjaskanin ja mäkin ota vaan yhen kanin keraan

    • Anonyymi

      Kannattaa hankkia leijonanharjaskani ne viihtyy sylissä ja hakevat jatkuvasti huomiota. 🐇

    • Anonyymi

      Et ole minulla on yksi kani mutta ostan toisen :) häkin kokoa en tiedä mutta semi iso ois hyvä ainakin kun minulla on leijonaharjas kirjoitan täällä 10v mutta oma on ja olen vastuullinen kaverisi on oikeassa siinä että eivät ole se paras rotu jos haluat syli pupun kandee ostaa kasvattajalta on yleensä seurallisempia eläinkaupassa (aijon ehkä ostaa sieltä vaikka tiedän et kasvattajalta parempi) maksaa noin 80 mut riippu rodusta kasvattajien summa vaihtelee serkkuni sai oma 150 mä 20 (tosin serkun kani on vähän seurallisempi) ja serkku on 2 kuukautta vanhempi sanon nyt sen vaan jos joku miettii ihania lemmikkejä kyllä plussia on niin paljon et en ees pysty sanoo ehkä ainut miinus on kun puree aika paljon:(

    • Anonyymi

      Ja mun mielestä sulle sopii Englanninluppa en oo varma kuinka kirjoitetaan ps. Ei negaa kommentteihin kiitos")

    • Anonyymi

      Kaverisi valehteli sinulle

    • A) Et mutta olisi todella suositeltavaa ottaa vähintään 2 kani kerrallaan sillä pari tuntia päivässä seuraa ihmiseltä ei riitä niin sosiaaliselle olennolle kuin kani.

      B)80x40x30 käy hyvin kanille mikäli kanit eivät joudu olemaan siellä väkisin ja se on vain turva/ Lepo paikka.

      C)N.100€


      D) Ehdottomasti kasvattajalta


      Ja noihin niin 1,2,3,4,5 kysymyksiin leijona harjaa kani luppakorva ja Belgian jätti ja hermeliini sopivat sinulle hyvin ! Toivottavasti vastauksestani oli edes jotain apua☺️

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      374
      3361
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      164
      1386
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1208
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1092
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      159
      774
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      772
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      747
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      719
    Aihe