Mitä kustannatte bestmanille?

Manta

Mitä bestmanin kustannuksia olette maksaneet? Joku mainitsi ainakin parturin. Mitenkä vaatteet? Vuokraus? Omaksi osto? Tarviiko bestmanille vielä lahja jos maksetaan kuluja?

10

4162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sulho 2002

      Minun bestmanini ajatteli ensin käyttävänsä jo omistamaansa mustaa pukua. Juhlien lähestyessä mieli muuttui ja äijä marssi ostamaan uutta. Jo alunperin sovittiin, että bestmanille voidaan vuokrata puku (n.150 e) mutta hän sanoi, että säästäkää se siinä. En ole ainakaan kenenkään kuullut sanovan, että morsiuspari ostaisi sulhaselle omaksi puvun.

      Me loppuen lopuksi kustannettiin kukka ja kiitoslahjaksi ostettiin risteily Tallinnaan.

      • Amor

        Mielestäni (muitakin mielipiteitä voi olla!) sitten hääparin olisi hyvä maksaa puku, jos he itse haluavat bestmanille tietynlaisen puvun. Eli ei käy, että hän käyttää vanhaa pukuaan vaan pitää ostaa uusi. Ja vielä tietynlainen. Tai ainakin osallistua kustannuksiin!

        Ei voi vaatia muita osteleen kalliita tai heidän makunsa mukaisia vaatteita ja olettaa, että bestman maksaa ne itse.


    • Morsian

      ...hankimme vain vieheen ja kaasolle kimpun.Molemmat huolehtivat itse partureistaan ja vaatteistaan.Tosin ostamme heille pienet lahjat kiitokseksi.

    • Parasmies

      Olen ollut 2 kertaa bestmanina. Nähnyt vaivaa polttareihin, johon palanut myös omaa rahaa sekä häihin (omaa aikaa mennyt suunnittelut jne)

      Mutta ei kummallakaan kerralla tullut todellakaan mieleenikään että saisin jonkin lahjan / kuluja alettaisi korvata. Minulle molemmat kerrat oli suuri kunnia.

      Ja näin se pitäisi muillakin olla. Molemmmat kerrat hyviä kavereitani joiden eteen voi vähän vaivaa nähdäkkin. Melkein olisin loukkaantunut jos jotain parturirahaa oltaisiin tuputettu. Ja maksoi ne polttarit osallistujillekin.

      Eri asia on jos ei ko hlöllä ole mitään päällepantavaa, niin voidaan ajatella että pukuVUOKRA maksetaan (ei mitään pukua omaksi)ja toki jos hääautovuokrataan niin se maksetaan bestmanille jne normaalikulujen ylittävät kulut.

      turha ottaa stressiä -kyllä kaaso/bestman osaa pyytää jos jotain tarvitsee, korkeintaan voitte kysyä että onko ollut kuluja joihin haluaisi hääparin osallistuvan

      PS: Olen kuullut että joskus kaasolle / bestmanille ostettu häiden jälkeen joku "kiitoslahja" voi olla hyvä viini tms

    • Morsian2003

      ...ainaki meillä sai vieheen ja lahjan.Hän ku ei pahemmin osallistunu häähommiin ku järjestämällä polttarit, joista tuli sellaset et bestman sammu ekana...:(

    • kaaso

      ..olin kaasona ja me saimme bestmanin kanssa kiitoslahjaksi hääparilta kristalliset maljakot joihin oli kaiverrettu hääpäivämäärä sekä myöhemmin suurennoksen hääparin kuvasta. Vaikka olinkin laittanut melkoisesti aikaa häihin, en odottanut lahjaa (enkä odota sitä tänäkään kesänä ollessani toista kertaa kaasona). Häiden järjestelyihin osallistuminen ja kaasona toimiminen on kunnia ja kyllä sitä ystävien puolesta on valmis hieman töitäkin tekemään :)

      • anoppikokelas

        Bestmanille on varattu taskukello muistolahjaksi, sekä maksamme hänen frakin vuokran.


      • Maiju

        Tykkäsitkö kristallimaljakosta, ihan oikeesti? Hyvä niin, jos tykkäsit. Ajattelin vain, että itse en moisella pytyllä tekisi yhtään mitään, saati suuuuurennetulla valokuvalla. En pidä kenenkään hääkuvia näytillä. Horrible. :)


    • Bestman

      Olen itse ollut bestmanina,sovittiin hääparin kanssa ettei tarvi maksaa mitään,muistoksi sain pokaalin jossa luki bestman.

    • maksettiin

      tietysti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2022
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1559
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      146
      1475
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1328
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1260
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      274
      1090
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1002
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      126
      997
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      111
      976
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      51
      812
    Aihe