L`viv

Ukraina kiinnostaa

Onko kellään matkamokemuksia Lvivistä ? On vaan alkanut kaupunki kiinnostaa monestakin syystä. Sen historian vuoksi esim. ja ehkä senkin ,että siellä puhutaan kuulemma lähes yksinomaan ukrainan kieltä eikä venäjää ,kuten esim. Harkovassa ,jossa suurin osa on jo äidinkieleltäänkin venäjää puhuvia. Siellä on myös säilynyt hyvin suuri osa rakennuskantaa sotien pommituksilta. Olisi kiva kuulla kommentteja kokemuksista sieltä ja paikan ihmisistä?

3

233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koshmarski

      Lvovissa tosiaan puhutaan pääasiassa ukrainaa vaikka toki suurin osa venäjää ymmärtää. Asenne venäjänkieltä kohtaan on vain melko negatiivinen vähän samoin kuin Suomessa ruotsin kieltä kohtaan.

      Lvov (tai Lviv ukrainaksi) on ihan mukava ja mielenkiintoinen kaupunki jossa riittää nähtävää helposti ainakin pidennetyksi viikonlopuksi.

      Lue lisää vaikkapa osoitteesta www.inyourpocket.com. (avaa Lvivin kohdalla PDF-versio jossa paljon enemmän tietoa kuin itse webbisivuilla).

      Olen käynyt Lvovissa muistaakseni neljä tai viisi kertaa ja ainakin voin suositella visiittiä Litshakivsken hautausmaalle. Erikoinen mesta.

      • Ukraina kiinnostaa

        Kiiitos vastauksesta! Lähes kolmessa vuodessa ei muita kommentteja ole tullutkaan, mutta nyt (kiitos vallankumouksen ja Venäjän puuttumisen tilanteeseen)
        kiinnostus Ukrainaa kohtaan on räjähdysmäisesti kasvanut ja se on hieno asia.
        Ehkä pian moni löytää Itä-Euroopan helmen Lvivin.
        Aikaisemmin kertoessani matkustamisestani Ukrainaan minulle todettiin, että se on yhtä kuin Venäjä. Nyt on yhtäkkiä ihmiset sivistyneet sen verran, että tajuavat Ukrainan olevankin ihan oma vieläpä isokokoinen ja varsin mielenkiintoinen valtio, jossa asuukin ukrainalaisia ja vain pieni osa venäläisiä.Hienoa!
        Nyt on saatu Ukraina Euroopan kartalle.


    • Lvivske

      Kävin juuri pidennetyllä viikonloppureissulla L'vivissä. Erittäin positiivinen kokemus. Kaupunki on todella siisti ja ihmiset ovat ystävällisiä. Kulttuurimatkailijalle hyvä kohde, historian havina on käsinkosketeltavaa. Lisäksi Ukrainan Grivna, tai Hryvnia, niinkuin se kirjoitetaan, on kriisin takia heikentynyt voimakkaasti, joten hintataso on todella edullinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5564
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2486
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1967
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      56
      1704
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1269
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe