Mikä lintu....?

Sikra

26

168

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hirviätä

Oliks se törmäys kuinkakin raju, satutitteko itsenne?

• Ei ollut raju, vaan yllättävä, kumpikin selvisi vammoitta...;)))

Et sitte varmaankaan tiennyt vastausta tuohon kysymykseen...

• Myy-Pikkuinen

Moikka!

Ensin kun katsoin tuota kuvaa niin tuli mieleen että lokinpoikanen. No vähän aikaa kun tuijottelin niin aattelin että ei hitto varppina ole...
      Tuo vaikuttaa aika nuorelta linnulta, mikä sitten onkaan.

Kerkesitkö sen jalkoja näkemään, oliko kahlaajan, räpsillä vai ilman. Siis oliko lintu vedessä, uiko se? Minkä kokoinen suurinpiirtein tuo oli?

• Tuo oli tosi isokokoinen, ja valtavat siivet...en kerinny näkemään oliko räpylät, mutta pidän sitä jonain vesilintuna kun sellasen pienen joen tai ison ojan vesirajasta lehahti ilmaan edestäni...siellä oli muitakin vesilintuja...
        (laitoin muuten sulle illalla sähkäriinkin yhden kuvan tunnistettavaksi...)

• Myy-Pikkuinen
        Sikra kirjoitti:

Tuo oli tosi isokokoinen, ja valtavat siivet...en kerinny näkemään oliko räpylät, mutta pidän sitä jonain vesilintuna kun sellasen pienen joen tai ison ojan vesirajasta lehahti ilmaan edestäni...siellä oli muitakin vesilintuja...

Hankala on tunnistaa, mut sen päästä näkee että kyseessä on todella nuori lintu.

• Myy-Pikkuinen
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

Hankala on tunnistaa, mut sen päästä näkee että kyseessä on todella nuori lintu.

Joo siis vastasin jo siihen @-postiin.

• Myy-Pikkuinen
        Sikra kirjoitti:

Tuo oli tosi isokokoinen, ja valtavat siivet...en kerinny näkemään oliko räpylät, mutta pidän sitä jonain vesilintuna kun sellasen pienen joen tai ison ojan vesirajasta lehahti ilmaan edestäni...siellä oli muitakin vesilintuja...

Pystytkö arvioimaan mikä oli suurinpiirtein siipiväli??

• Myy-Pikkuinen kirjoitti:

Pystytkö arvioimaan mikä oli suurinpiirtein siipiväli??

Mitähän tuohon sanoisi...kyllä yksi siipi oli ainakin puolimetriä...se tilanne tuli niin yllättäen ettei siinä paljoa kerinnyt arvioimaan...

• pippijuu

Kait näät kuvasta millaset räpyskät sillä on ?

• Myy-Pikkuinen
        pippijuu kirjoitti:

Kait näät kuvasta millaset räpyskät sillä on ?

En näe, näetkö sinä. Jos näet niin kerro minullekkin.

• Pippijuu
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

Osaat varmaan suurentaa kuvan ja tutkia niitä räpsyköitä. Olen kyllä samaa mieltä että aika nuori lintu on kysymyksessä.
        Ja nokan värikin sulkee pois monta lajia.Vielä kun siipien väli on huima niin ei ole aavistusta mikä lintu.

• voi mun
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

pikku, pikku rusina-aivo sanos muuta :))))))))))))))

• Myy-Pikkuinen
        Pippijuu kirjoitti:

Osaat varmaan suurentaa kuvan ja tutkia niitä räpsyköitä. Olen kyllä samaa mieltä että aika nuori lintu on kysymyksessä.
        Ja nokan värikin sulkee pois monta lajia.Vielä kun siipien väli on huima niin ei ole aavistusta mikä lintu.

Juu, kyllä nuori on ja itse asiassa sen takia vaikea tunnistaa kun tuo lintu on niin monen värinen ennenkuin on aikuinen...

• jovain-------

Ei kannata välittää tuollaisista vastauksista. Ainahan täytyy jonkun saada loistaa, vaikka noin "näsäviisaasti" Itse en kyllä tunnista tuota, oisko joku muualta joutunut outo lintu leveysasteellemme? Minullakin on aina digikamera mukana jos vaikka "törmää" johonkin.. Kaikenlaisia muitakin pieniä purevia erittäin myrkyllisiä ja kutiavia kirvoja on ilmestynyt suomeen, ainaskin tänne kaakkoon. Liekkö tuolta itärajalta tulleita?

• Juu en välitä...täytyyhän sille anaa mahdollisuus...

Kamera on mullakin melkein aina mukana näin kesäaikaan...

• Vesilintu tuo

Vesilintu - olisit ampunut haulikolla sitä! Molemmat piiput Bäng.Bäng!

• Millä hemmetin haulikolla minä sitä olisin ampunut..... ja MIKSI ?

• Myy-Pikkuinen

Kurkkaas Sikra postit!! =))

• issu56

Voisikohan kyseessä olla nuori suula...?
      Mikään muu mulle ei tule mieleen.

• Jo vain,,

" suula" ! Heheheh. Voi sun kanssas höppänä ;; )))))))))))

• vuoden naurut just!!

• Myy-Pikkuinen
        Jo vain,, kirjoitti:

" suula" ! Heheheh. Voi sun kanssas höppänä ;; )))))))))))

- Myös Oulussa sähkölankoihin törmännyt suula (Sulbas) oli uusi PPLY-pinna, mutta tästä lajista pinnan sai vain yksi kärkibongari.

http://www.pply.fi/pinnalistat/pply-pinnat

• Myy-Pikkuinen

• issu56
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

- Suomessa suula on erittäin vähälukuinen, mutta vuosittainen suurharvinaisuus keväisin ja syksyisin.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Suula#Levinneisyys

Arvasin kyllä, että noilta joiltain näsäviisailta tulis taas vähennän fiksuja irvistelyitä, mutta kukapa noihin noiden totuttuihin tapoihin enää viitsisi juurikaan huomiota kiinnittää.

Muuten hei...siinä yhdessä ketjussa se mun vastaukseni ei ollut kohdistettu sulle, vaikka se tiettyjen poistojen jälkeen siltä näyttikin!!!

• Myy-Pikkuinen
        issu56 kirjoitti:

Arvasin kyllä, että noilta joiltain näsäviisailta tulis taas vähennän fiksuja irvistelyitä, mutta kukapa noihin noiden totuttuihin tapoihin enää viitsisi juurikaan huomiota kiinnittää.

Muuten hei...siinä yhdessä ketjussa se mun vastaukseni ei ollut kohdistettu sulle, vaikka se tiettyjen poistojen jälkeen siltä näyttikin!!!

Juu, en mä ole ajatellutkaan että sinä minulle niin vastaisit. Jokseenkin sen aina tietää että siitä välistä on jotain poistettu. =))

• Olipas hankala, kaakkuri tai kuikka tuli mulla mieleen mutta niillä on mun mielestä lyhyempi pyrstö. Nuorenn linnun väritys on hankala monella lajilla, on toisinaan niin paljon erilainen ettei oo helppo yhdistää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      155
      11938
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      149
      5430
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      43
      4477
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      132
      3632
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      39
      2738
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1926
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      107
      1646
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      361
      1601
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      102
      1506
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      136
      1451
    Aihe