Hei,
2 - viikkoisen poikamme toinen silmä on alkanut rähmimään keltaista rähmää tänään.
Olen kokeillut äidinmaitoa,keitettyä vettä.
Vauva pystyy avaamaan silmän. Silmäluomet on hieman punaiset.
Pitäisikö mennä jo tänään lääkäriin vai ootanko huomiseen jos paranemisen merkkejä ilmaantuu? mielipiteitä?
silmätulehdusko?
7
219
Vastaukset
- ...................
Lääkäriin, tänään!
- fdhb
silmien puhdistus keitettyyn (jäähdytettyyn) veteen kostutetuilla vanutupoilla ja molemmille silmille omat tupponsa. Alkuun useita kertoja päivässä. Ja jos huolettaa niin soita tk/ päivystykseen ja kysele ohjeita kannattaako lähteä lasta roijaamaan sinne viikonloppuna.
- äitiliini ja sen poi
Meänki poitsulla oli kaksiviikkoisena. Se oli kyynelkanavantulehdus. Saatiin lääkäristä silätippoja. Tärkeintä on pyyhkiä keitetyllä vedellä (jäähdytetyllä) useamman kerran päivässä. Sitten pumppaat märän silmästä pois. Eli kostutat pumpulipuikon keitettyyn veteen ja vedät sillä silmien välistä nenäluun päältä alas silmäkuoppaan kyynelkanavaa kohti. Sieltä saattaa purskahtaa mätää, älä säikähdä. Toiseksi on tärkeää että et pyyhi molempia silmiä samoilla vanulapuilla. Muuten leviää toiseenkin silmään, on nimittäinen bakteeri.
Suosittelen käyttämään päivystyksessä niin saat ne silmätipat. Niiden kanssa onkin hauska tapella :) - vauvanimun
Voi olla myös ahdas kyynelkanava, kuten minun vauvallani. Hoitona ainoastaan tuo jo edellä mainittu keitetyllä vedellä puhdistaminen useasti päivässä. Kannattaa varmistaa lääkäriltä kuitenkin.
- äitiliini ja sen poi
Niin no se kyynelkanavan tulehdus johtuu ahtaasta kyynelkanavasta...
- pöhlonä
Itse vein päivystykseen samana iltana. Tämä siksi että oltiin toisella puolella Suomea reissaamassa. Muuten olisin vienyt seuraavana päivänä omalääkärille.
En riskeeraisi vauvan näköä, sillä jos sattuisi olemaan ärhäkkä bakteeri niin voisi näkökyky kärsiä. Lisäksi en jaksa omaa empimistäni jos jään empimään että vienkö vai en.
Jos olisin ollut paremmalla tuulella niin varmaankin oltaisiin eka menty ostamaan apteekista steriiliä vettä silmätippoina, jolla olisi voinut eka kokeilla olisiko mennyt itsekseen sillä ohi, mutta siltikin olisin viimeistään seuraavana päivänä mennyt omalääkärille. - -p-
Tuo on tosi yleistä vauvoille, koska vauvoilla on ahtaat kyynelkanavat. Tuo keitetyllä vedellä useita kertoja päivässä pyyhkiminen (sisäkulmasta ulospäin) on neuvo, joka mekin saatiin aikoinaan lääkäriltä. Jos alkaa rähmiä niin, että silmä muurautuu umpeen, niin sitten antibioottisilmätipat. Päivystysasia tuo ei mielestäni ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 824525
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺854391Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433749Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163453Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402967Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102744En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä152673IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392053Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581738Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli981280