Yritin etsiä tietoa millaisten ruokien kanssa hunajaa kannattaa syödä, mikäli haluaa seurailla hapan-emäs ohjeistuksia. En kuitenkaan onnistunut löytämään Googlella vastauksia.
Hunaja siis sisältää paljon hiilihydraatteja, ja lukemani perusteella hiilihydraatit eivät sovi proteiinien kanssa, eivätkä hiilihydraatit ole terveellisiä syödä edes keskenään. Kuitenkin monella sivustolla sanotaan, että hunaja on terveellinen luonnontuote, jos se ei ole pastöroitu.
Oman kokemukseni perusteella hunaja ei todellakaan sovi ainakaan hiilihydraattien kanssa, kuten riisi, peruna, banaani. Toisaalta taas proteiinien kanssa se vaikuttaisi toimivan huomattavasti paremmin.
Onko hapan-emäs ohjeistuksissa jotain ohjetta, miten hunajaa kannattaa käyttää?
Hapan, emäs, ja hunaja?
3
725
Vastaukset
- Hunajainen nainen
Hunajan ph on 4-4,5, eli happamasta puihutaan ja sen "tuotos" elimistössä on siis emäksinen. Hunaja itsessään sisältää paljon sokereita, joten hiilihydraatteihin yhdistäminen antaa heti jo ylimakean tuntuman, joten pelkästään sen takia yhdistäminen hiilareihin ei tunnu kovin mieluisalta. Hunaja edistää ravintoaineiden imeytymistä pilkkoutumista.
Hunajajuoma (vesi 1l 1sitruunan mehu 1rkl hunaja pari murua merisuolaa) on hyvä neutralointijuoma.- Hunaja tulehduttaa
"Hunajan ph on 4-4,5, eli happamasta puihutaan ja sen "tuotos" elimistössä on siis emäksinen."
No ei nyt taida asia ihan noinkaan olla. Hunaja tuotta elimistöön happoylijäämää.
Minäkin aikoinani uskoin, kun aina kehuttiin hyvää luonnon tuotetta hunjaa, miten terveelistä se on.
Mutta se ei todellakaan ole täyttä totta. Minulla on sairaus, jossa tulee kauheat tulehdukset ja kivut happoylijäämäisistä ruoka-aineista. Ja hunaja, vaikka uskoin tuohon vakaaseen näkemykseen sen terveellisyydestä, kyllä se sairastutti ja vakavasti, ja joka kerran, kun sitä olen yrittänyt syödä.
Minulla hunajan syönti nostaa tulehdusarvojakin, ja kivut.... Sittemmin kun aloin ottaa hunajasta todella selvää, mitä se on, paljastui, että hunaja tuotta happoylijäämää elimistöön, ja siinä se kikka oli.
- taustaa?
>mikäli haluaa seurailla hapan-emäs ohjeistuksia...
Onko sinulle merkitystä, mitä hapan-emäs -ohjeistelua haluat seurata ja miksi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881577
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla121460- 981390
- 691260
- 1041199
- 1161150
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n257972- 69971
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18925- 37907