Minulla on jokunen taiteen ja piirtämisen oppikirja (ei ehkä niinkään "ammattikirjoja", mutta opettavia kuitenkin) ja niitä olen tutkinut ja harjoitellut, joskus nuoruudessa olen lyhyitä taidekursseja käynyt, mutta nyt, kun maalaminen alkaa käydä "työstä", niin on tullut tarve syventää osaamistani.
Minä en ole niinkään kiinnostunut muotokuvien, maisemien ja asetelmien tekemisestä (vaikka välistä niitäkin ihan omaksi ilokseni raapustelen, hiilellä ja lyijykynällä lähinnä, joskus tussilla) vaan omimmalta tuntuva ilmaisun muoto tuntuu nyt olevan aika abstrakti.
Johonkin taidekouluun menisin mielelläni, mutta tällä hetkellä ei ole oikein tilaisuutta vaihtaa paikkakuntaa, eikä taida Tampereella vaihtoehtoja olla kauheammin...?
Miten te kokeneemmat, onko teillä ollut alussa joku "vanhempi" taiteilija neuvomassa ja opettamassa? ja miten sellainen suhde voi syntyä? Rikonko jotain kirjoittamatonta sääntöä, jos vain suoraan kysyn jotakuta ammattitaiteilijaa neuvomaan?
Ja oma asiansa on tietenkin se, että kuka suostuu opettamaan abstraktia ilmaisua... Ja voiko sitä edes opettaa...? Jokainen katsojahan katsoo tietenkin omista lähtökohdistaan käsin, ja muodostaa oman mielipiteensä, kyllä kai loppujen lopuksi minä ilmaisen sitä, mitä ja miten minusta tuntuu luontevalta ja katsoja sitten näkee, mitä näkee; minulle punainen voi olla ilon väri ja katsojalle ahdistus (tai mitä tahansa...)...
Oman tieni kulkija taidan olla, mutta joskus tekisi mieli näkökulmia saada.... Kaikki vinkit ja neuvot otan vastaan mielelläni. :)
Apua opetteluun...
asta_aloittelija
0
54
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama405212Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä694215Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve783736Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.742750Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1622586Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta652422Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?282325Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl792209- 1431771
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko411578