Läski -.-

tyttö1999tuollainen

Joo, eli enkö ookki läski?
Tiedot:

Täytän marraskuussa 12
50 kg
151 cm

..niin, eli siis olis mukava tietää toisten mielestä oonko läski? Muuten, katoin lasten painoindeksilaskurista, oonko läski, ja siinä luki, että "THIS CHILD IS OWERWEIGHT". Tosi mukavaa mun itsetunnolle... ;_;
Niin, ja olisko jotain vinkkejä tuohon. Käyn vähintään kerran-pari jossain liikunnassa, esim. jumpassa, uinnissa, ym. Ja sitten siihen vielä päälle hyötyliikunta, esim. matkat kauppaan, keskustaaan, ym. Pyrin syömään hedelmiä ja kasviksia vähintään 5 kourallista päivässä, ja mulla on karkkimäärä viikossa max. 200g. Ainut, että repsahtelen välillä ostamaan viikolla esim. jäätelön, tai suklaapatukan, joskus 80 g sipsipussin. Oisiko jotain neuvoja, jolla pysyisin terveenä, ja repsahtelisin mieluummin, vaikka hedelmiin. Minusta hedelmät, ja kasvikset on vaan pakkopullaa, jota on PAKKO syödä pysyäkseen terveenä. Kukkarokin tykkäisi enemmän, jos ei menisi rahaa kokoajan uusiin vaatteisiin, ja karkkiin. En tiedä sitten, liittykö tämä kaikki esim. murrosiän kasvamiseen?? Kaikki mun kaverit on ihan laihoja..Se riipii itsetuntoa myös. Muuten vatsa on litteä, mutta makkaroita tulee istuessa, ja alavatsan kohdalla pieni suurenema.
Juu, eli siis:

lantion suuruus: 87 cm
pakaroiden suuruus: 86 cm
ylävatsan suuruus: 74 cm

Eli lantion suuruus mitattu hieman navan alta, pakaroiden suuruus pakaroiden kohdalta, ja ylävatsan suuruus noin viisi senttimetriä rintojen alapuolelta.

Vastauksia, kiitos!

12

95

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • smile, it beautyfies

mun mielest et oo ainakaan mikään tosi läski, ehkä iha vähä mut et oikeesti paljoo, ja ihan oikeesti tarkotan sitä !
      ite oon kans -99 ja 160cm & 45kg ja en nyt tiä oonko läski :p

• 87687

Turha vielä huolehtia mistään mitoista.

• Olet ihan normaalipainoinen. Jos haluat pudottaa painoa hieman, muuta joitain elintapoja, älä laihduta.

• 10+20

Paino on ok. Lasten ja nuorten painoindeksilaskuri antaa tulokseksi ylipainon sen takia, että se suhteuttaa tuloksen muihin samanikäisiin. Noilla tiedoilla olet 87:ssä persintiilissä, eli 87% samanikäisistä tytöistä on kevyempiä kuin sinä. Toisaalta, jos pysyt tismalleen samoissa mitoissa 13-vuotiaaksi niin yllättäen oletkin 80:ssä persintiilissä ja normaalipainoinen. Mitä tästä opimme? Sen, että lapset ja murrosikäiset kasvavat ja kehittyvät, minkä ei pitäisi tulla yllätyksenä kenellekään. Opimme myös sen, ettei painoindeksi ole kovin hyvä mittari käytettäväksi niin nuorten lasten kohdalla, joilla ei pituuskasvu ole vielä edes suunnilleen loppunut.

Laihduttamaan sun ei kannata alkaa eli tuo paino on ihan hyvä. Kun tuskin jäät 151 senttiseksi niin kehosi muokkautuu laihemman näköiseksi pituuskasvun myötä kunhan paino ei nouse. Nythän painoindeksisi on 21,9 (oikein hyvä normaalipaino). 160 cm pitkällä ja 50 kiloisella painoindeksi on 19,5, joka on edelleen normaalipaino. Peili kertoo sen oletko lihava vai et, mutta sitä ei kannata stressata niin kauan kun olet vielä kasvuiässä. Tietenkään ei pidä päästää itseään läskistymäänkään ja ylimääräisten herkkujen vältteleminen on ihan hyvä asia aina ja kaikissa tilanteissa, mutta turha stressaaminen on... turhaa.

• grjkjlcfmndxkh

Et oo

• ott fitun läski

oot sä khyl aik läski ei millää pahal oon sua 15cm pidempi ja 2 vuot vanhempi ja painan 44kg harrasta korist ja käy lenkillä läski ei millää pahalll

• tyttö1999tuollainen

"ott fitun läski", kiitos vaan, ja sulle sinne alipainoisia-luuta-ja-nahkaa-terkkuja, ja SUURI KIITOS MUILLE KANNUSTAJILLE!!!

• tyttö1999tuollainen

Niin, ja muuten: laskin pituusennusteesta (aika luotettavan näkönen sivusto), että pituudestani tulee 163,8 cm, eli viitisentoista senttimetriä pidempi. Ihan kiva pituus, äidistä olen vain vajaat kymmenisen senttiä lyhyempi, tarkalleen ottaen 7 cm. Kiva muuten kannustuksesta, 10 20! ;-)

• kfkhfjff

joo no tuskin mä oon mitää pelkkää luuta ja nahkaa khyl siin o suurin osa lihasta kosk pelaan korist 7kertaa viikos

• tyttö1999tuollainen

jaa

• tyttö tälläinen

etsä läski oo, ku murrosiässä rasvaa kerääntyy enemmän, ku naisella on rasvaa enemmän joten painosta ei pitäisi huolestua HETI mut laiharille ei myskään murkkuiässä kannata oon kuullu semmosta, mut kunhän syö terveellisesti ja liikkuu :) ite oon 150cm ja painan 43kg... ...meiänluokan tytöt ei ymmärrä mikä on läski ja mikä ei, ku ite tajuisivat olevansa alipainosia :)

• zslslsl

rasvaa sille kerääntyy ja jääki myös koska se ei jaksa nostaa sen läskei sohvalta ja lähtee lenkille

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      30
      2861
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2651
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      28
      2365
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1904
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1493
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1183
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1183
    9. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1015
    10. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      29
      989
    Aihe