Aihe

Onko KTM 85 SX liian iso 11 vuotiaalle ?

kooteeäm

Onko KTM 85 SX liian iso 11 vuotiaalle ensimmäiseksi mopoksi? Vai pitääkö tyytyä 65 kuutioiseen ??

90

4097

Vastaukset

• Aikalailla sopiva.

• 65cc ehdottomasti

• ktm 85 pikkupyörillä on varmaan sopiva itse ajoin kymmen vuotiaasta neljääntoistavuotiaaksi ktm 85 isopyöräsellä

• Itse olen 150 ja risat ja 13v. Juuri ja juuri ylttää.

• Onko isolla pyörillä

• Mopo on alle 50cc ja siitä ylöspäin kevytmoottoripyörä/moottoripyörä.

• nyt puhuttiin crosseista eikä mopoista tai kevareista

• ktm sx 85 pikkurenkailla on hyvä mutta riippuu pituudesta ei iästä

• Kaikki alle 600cc:t on mopoja :D

• sonni ookke:D

• finenduro kirjoitti:

ktm sx 85 pikkurenkailla on hyvä mutta riippuu pituudesta ei iästä

Jos on 160cm niin onko ktm sx 85 hyvä isolla renkaila

• Anonyymi kirjoitti:

Jos on 160cm niin onko ktm sx 85 hyvä isolla renkaila

On. 160cm pystyy jo varmaan ajamaan isommallakin.

• On ,koska itsellä on KTM 85 sx niin liian tehokas ensipyöräksi

• Jep, olet oikeassa

• joo 85 sx ehottomasti mahollisimman isoil pyöril 11 vuotiaille

• KYL SE MENEE ONKAI NIIL SÄÄDETTÄVÄT JOUSETKI.

• minkä ikäiselle ktm 85 on sopiva?

• 11v-? riippuu pituudesta

• meniskö 149cm mittaselle

• noin 15-16vuotiaille.11-vuotiaalle ehdottomast 65cc!!!!!!!!!!!

• Ei varmasti ole 65cc sopiva 11vuotiaallae sain itse 11v kokeilla 65cc aivan liian pieni hullu on jos sen ostaa jos poika on 140cm pitkä

• Et näköjää tie mitää mopoist

• Voi Juma oon 143cm ja aijon ostaa KTM 85

• Minicroooooos kirjoitti:

Voi Juma oon 143cm ja aijon ostaa KTM 85

Jos vaa massit riittäis😂😂😂

• pojallani on ktm 85sx isoilla pyörillä ja se on mahtava vehe

• pienempi 85 ois sopiva . itsellä on iso 85 niin jouset matalimmalla niin yltää maahan.olen 11v

• aloittelijalle 50cc mutta jos on ajajnu ennenki ja osaa nii 85 on hyvä

• Itse olen ajanut 10 vuotiaasta asti isopyöräsellä kassarilla ja ihan sopiva on ollut.

• Osta sile kersalle 500 kuutione nii oppiipaha ajamaa, mittää 85 paskoja. Itellöähä oli 8v samurai 450 eikä tuntunu missää.

• Joo mulla on itellä 85 kotka jonka sain kun olin 10v . suosittelen kuitenkin että kannattaa ostaa ensin joku pienempi pyörä koska 85 kotarissa on herkkä kytkin. Iteselläni oli ensimmäsenä mopona suzuki pv ja silti oli paljon opettelemista ajamaan ktm:llä.

• ite oon ajanu 4v asti. just sain 85 ktm sx ennen oli 65 ktm. Pikkupyöräinen on mun kotari koska oon pikkune 12v. ktm on paras!!

• ite saan koht 65cc sx ja siin o vakiona 15 heppaa enemmä ku BSE 125cc bsees o 8-8.5 heppaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Pojjaat on niin eri kokosia tossa 10v jälkeen että pyörän koko on kokeiltava. Omalle pojalle ostettiin 80cc Kawa kymmenvuotiaana. Hyvin se sillä oppi ajamaan vaikka vähän oli reilun kokonen vielä sillon. Nyt se on 14v ja 85cc KTM alkaa olla sille jo liian pieni. Pituutta on joku reilu 170.
      Tehojen kanssa oppii elämään mutta jos ei jalat yltä kunnolla maahan niin sitten on vähän vaikeaa. Nurin menee aivan varmasti jossain vaiheessa ja olis hyvä että saa ite pyörän pystyyn ja käyntiin. Käynnistäminen on aika vaikeaa tai mahotonta jos ei yllä kunnolla jalat maahan. Istualtaan noita on vaikea polkea käyntiin varsinkin jos on oltu kylellään.
      Ja muista kunnon varusteet. Noilla pääsee jo sellasia nopeuksia että voi tulla isoakin vahinkoa ilman kunnon varusteita. Myös ne kengät on ehottomat. Kun kaatuu niin helposti jää jalka alle ja jos on tennarit jalassa niin voipi itse kuvitella miltä se nilkka näyttää sen jälkeen. Hyvillä varusteilla on pärjätty tähän asti mustelmilla. Ilman olis käyty polilla jo monesti.

• Just täytin kymmene ja mul o kotari 65cc sx 2003 ja tunnen yhe 150cm pitkä 11v pojan ja 65 o sille liian pieni...85 jos o ajanu ennenki...mutta jos ekaa kertaa ajaa kytkimen kaa nii helposti mennee rikki :P

• KTMpoju kirjoitti:

Just täytin kymmene ja mul o kotari 65cc sx 2003 ja tunnen yhe 150cm pitkä 11v pojan ja 65 o sille liian pieni...85 jos o ajanu ennenki...mutta jos ekaa kertaa ajaa kytkimen kaa nii helposti mennee rikki :P

KTM sx 85cc oli mun eka kytkimellä toimiva moottoripyörä mutta sen käytön oppi kyllä nopeasti 1päivänä pääsin jo ajelemaan.

• Itse olen 14v ja minulla on KTM SX 85 19/16 eli iso pyöräinen. Itselle juuri sopiva, olen noin 165cm pitkä.

• olen 155cm pitkä ja 13v moottoripyörää madallettiin ja se on aivan sopiva.myös iso pyöräinen

• mistä löytyy ktm 85 sx runkonumero

• missä paras paikka myydä käytetty crossi ktm 85 sx tuli hankittua pojalle vähän liian tehokas peli ja pitäs päästä eroon

• Nettimotossa

• gjllå kirjoitti:

Nettimotossa

Nettimotosta ostin itsekkin(KTM SX 85cc) myynnin syy oli aivan sama mutta HONDA CRF on hyvä vaihtoehto jos kotari on liian tehokas.

• Ei ole sain itsekin 11vuotiaana KTM SX 85cc moottoripyörää voi tarvittaessa madaltaa.65cc on aivan liian pieni!!!

• Eli oon 13 ja oon ajanu ennenki oisko ktm 85 ny hyvän kokone ja oon noin 160 pitkä?

• onko kawa kx85 pikkupyöränen 155cm pituiselle liian iso vai pieni ja hän on 11v

• Oon 155cm ja 155kg, hyvin yltää jalat maahan kx85:ssa

• kumpi kannattaa hankkia kawasaki kx85 vai ktm 85sx

• Osta KTM!! Oon 155cm ja 155kg eikä toi kx:n runko kestäny kun hyppäsin niin paskakshan se pamahti!! ttu mitä leluja!!!

• Ei, tappovehe

• jopo, johon on asennettu 30cc moottorisahan moottori vois olla paras, noin pikkukakaroille kaikki yli 50cc on liian tehokasta.

• se ecrof heitä sinä se helvetin samu vitun rai se on ihan paska osta kunnon kotari

• Tympäsee nämä jutut ku kysellää näitä juttuja iän perusteella siinä saa olla melkone houdini et tietää iän perusteella sanua.Kannattais esim kuskin ajokokemustaja kokoa selventää et vois vähä yrittää auttaa.jos naapurin ville halvaantuu ky koittaa ekkaa kertaa 85cc crossia ja ei ees tiiä mikä on kytkin,nii ei se tarkota et teijän mikko joka on ajanu viiskymppisel rossil jo semmosesta kuuskyt senttisestä tortillasta asti halvaantus.kiitos

• Onko kawaski kx 85 laadukas ?

• On mutta ktm sx85 on laadukkaampi ja äkäsempi

• KTM ei ole "kasa turhia muttereita" vaan se on "kateelliset tulee marisee" ! Turha aukoa kotari kuskeille päätä ku päätä aukojalla ei oo varaa ktm! Sori jos loukkas mut asia on nyt näin

• aika hyvin ktm on ktm 4ever kaveri aina haukkuu mun 85 kotaria ni vois sanoo ton sille

• Itse olen ostamassa ktm 85

• ollaaan ostamassa 85 oo n 11 v noin 145 pitka kannataako

• Mulla oli tuossa iässä 250 husse motocross.aloitin 9 v 150cc jawa cz.

• Ite oon jo pari kuukautta harkinnu ostavani uuden pyörän ku ajoin 4vuotta 125 kiinan ihmeellä ja jäinpieneks ni oisko isopyöräne ktm85 tarpeeks iso 160cm tyypille

• Ite oon 13 ja ajan 125cc hussella oon joku 150-160cm pitkä

• Osta kotari

• Pillu kottarainen

• Mä sain 11v Kawasaki KX 85 ja vähä ehkä oli syksyllä liia iso mutta nyt kesällä 11v ni yllän hyvin ajaa ja mulla tehoja on vähä lisää eli suurin piirtein 33 hp

• Siinä on muutama viesti poistettu :-)

• pienipyöräinen ktm 85

• ei vitus ekaksi vehkeeksi 85 kotkaa :DDD ite alotin 125cc kinukista joku fude tai samu. 85 kotkassa noin 30hp itellä siis 2013 vm sx 85 keulii joka vaihteella kaasusta tarvittaessa vaikka ympäri.

• On ja lopettakaa noi tunaroinnit...osta pappamopo

• Sopiva on juu, ei pienenpää kannata ostaa. Ei se Häkkinenkään olisi Mestaruutta voittanut jos alla olisi ollut pappamopo.

• On aivan liikaa tehoja ja itse olen 168cm pitkä ja sopiva on

• Noei ooo itte alotin 80 cr:ällä 3lk ei meinannu jalat yltää maahan mutta ei sillä jalat maas ajettukaa

• That's the spirit - Noin sitä pitää.

Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/

Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:

http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html

http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.html

• Mä haluaisin kyllä ostaa ktm 85 olen kokeillut istua mutta en ajaa olen 12v 167cm pitkä olisiko se liian tehokas kun en ole ajanut sitä ikinä tiedän miten vaihteet menee mutta olen ajanut 4t minicrossia ja minulla kyllä menee kytkinpommille välillä

• Ei mun mielestä

• Itellä 85 ktm iso pyöräne. Ikää 12v ja pituutta 150cm. Se ktm on paras vaihtoehto jos alusta säädetään oikein.

• 85 kotariha on iha tappovehje keulii niin paljo ku haluaa ja tehoa riittää aikuisellekkin kun voittaa kisassa kurittoman 125exc ja ottaisin paljon mielummin ktm kuin vaikka jotkun kawasakit tai suzukit

• Onhan tää jo vanha artikkeli mut kaikille tiedoks et se sx 85 repii ihan homona
      ei saa edes mistää 250cc nelari sx-f tehoa sitä vastaa.

• Nyt on pakko olla trolli

• Nelari ei kuulu crossiin/enduroon. Mutta 250cc nelari Kotka on hieman voimakkaampi kuin 85cc 2t.

• Koko todennäköisesti sopiva. Mutta aloittelijalle tehoa on melkoisen paljon, ei kannata ensimmäiseksi neuvoa muiden kun ykkösvaihteen käyttö.

• osta suoraa 125 ktm ja laita siihe kyytipojaks viel scalvini tehari ja whm mäntä, ei oo liian tehokas sopii 11 vuotiaille

• Kuinka pitkä pitää olla 85 jossa on pienet pyörät

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maisa tahtoo Mikon kanssa yhteisen lapsen

On kuitenkin kiire sillä sairaus voi paheta ja se kaataisi vauvahaaveet: "Lentoemäntänä työskentelevä mediapersoona Maisa Torppa, 29, kertoo tuoreess
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      13560
    2. Maisuliini vongannut vieraalta mieheltä

Käsi pystyyn kenelle tuli yllärinä: https://www.seiska.fi/Uutiset/Maisa-Torppa-taas-suhdeskandaalissa-Yritti-iskea-kaasonsa-miehen-ystavat-hylkasivat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      300
      6297
    3. Jättiselvitys: He saivat 100 000 euroa Business Finland tukea

Jättiselvitys Business Finlandin koronatuista: he saivat 100 000 euroa, yli tuhat peruutti hakemuksensa https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000007660
      Maailman menoa
      100
      5158
    4. Turun seudulla löydetty ensimmäiset uudelleen koronaan sairastuneet

Taitaa rokotukset mennä hukkaan, kun ei tulekaan immuniteettiä. https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/5039e73d-b54b-4edd-a962-a3c841d846d7
      Maailman menoa
      98
      3414
    5. Onkobmaisasta rikostutkinta päällä?

Vauva palstalla oli lähipiirin viestit julkaistu mitä siellä täydellisessä pikku perheessä todellisuudessa tapahtuu... Aivan järkyttävää tekstiä jos p
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      2670