Minkä merkkinen uv suodin kannattaa ostaa?

UV-suodin...

Ostin juuri uuden Canon EFS 18-200 mm f/3,5-5,6 IS putken, mutta nyt tarviis ostaa uv suodin. Haluaisin tietää,mikä on paras merkki. Viime objektiivin ostin Kenkon. Mutta nyt mietin jotain vähän laadukkaampaa. Toivottavasti osaatte/haluatte auttaa.

Kiitos jo etukäteen!

8

336

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 02o
      • Canonisti minäkin

UV:lla tai ihan puhtaalla lasisuotimella on tapana suojata arvo-optiokan etulinssiä. Tuota 18-200 ei voi hyvällä tahdollakaan sanoa sellaiseksi. Unohda koko juttu.

• 22

Ei tarvitse eikä kannat ostaa UV-suodatinta. Pidä linssinsuojusta aina päällä paitsi tietysti kuvatessa.

• OnFiltterilläHyvätki

Laadukas suodin maksanee suhteessa paljon verrattuna halpaan objektiiviin
      mitä tästä voimme päätellä?
      Tosin kyllä kannattaa ostaa viitisensataakin maksavaan parinkympin
      neutraali linssin eteen jo pelkästään "hygienia" syistä.
      Helpottaa se siivoomista vaikka voi pilata hyvänkin kuvan vaikkakin pelastaa
      jopa koko objektiivin tuholta.
      Jokatapauksessa se filtteri on halvempi ku hankkia uusi halpa objektiivi
      entisen tilalle.

• Laadukasta ?

Ostin joku vuosi sitten Hoyan kirkassuodattimen 72 mm. maksoi n. 70€
      UV-suodinta digijärkkäreissä ei tarvita. Parhaimpana pidetään Saksalaista
      B&W:tä, joka lienee n. 15-20€ kalliimpi. Olen kuullut, että Kenko tulee samasta
      tehtaasta, kuin Hoya, mutta on karvalakkimalli. Objektiivini maksoi 1000€, joten
      suojaan sen mielelläni vahingoilta.

• ...

Ja taasko tää sama juttu. Nyt oon saanu ihan tarpeeks haukkuja siitä, miten halpa objektiivi mulla on. Te ette varmaan ite ookkaan huomannu, miten just täl järkkäri keskustelu puolella joka ainut keskustelu aina kääntyy ihan päälaelleen. Mäkin pyysin vaan neuvoa mikä UV-filtteri on paras, ja sain tasan yhen siihen vastaavan asiallisen vastauksen. Ja mistä se kertoo? Että tänne ei uskalla köyhempi ihminen laittaa mitään siitä, minkälaisia objektiivi yms. tavaraa on ostanut. Itse voin sanoa, ettei todellakaan ole ylimääräistä rahaa laittaa monen tonnin objektiiveihin, kun kamerakin on vaan 550d. Jos te rikkaat ihmiset sitten haluutte tääl kommentoida toisien ostoksia, niin siitä vaan. Mä oon ainakin vaan harraste kuvaaja, kuvaan oikeestaan vaan eläimii omaan käyttöön. Ja kysyin vaan sitä filtteriä en muuta.

• heh älä välitä, mulla on 2x halpa objektiivi mutta ei se mua häiritse :)
        verkkokaupasta ostin kumpaankin kirkaslasi suojan a´ n 20 euroo kappale, uv suoja olisi ollut pari euroo kalliimpi mutta päädyin silti kirkasfiltteriin, eli ylempi vastaaja kertoi asiasta hyvät puolet.
        ei kotitarpeiksi laitteet mitään ihmeellisiä tarvi olla. omaksi ilokseenhan sitä kuvailee :)

• Muista hymyillä

”Ja taasko tää sama juttu.”
        Älä pahoita mieltäsi typerysten takia. Ei tyhmyys ole heidän omaa syytään, se on synnynnäistä. Eikä nuo mitään rikkaita ole (paitsi mielikuvituksessaan) vaan henkisesti köyhiä.
        Tämä taitaa olla heille ainoa paikka jossa uskaltavat ulostaa ahdistustaan ja pahaa oloaan. Joten annetaan kaikkien ”kukkien” kukkia ;—}

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      90
      5197
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      53
      4066
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2189
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      27
      1927
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1795
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1444
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      28
      1250
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1046
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      981
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      980
    Aihe