Paine

Pentti Nelonen

Painetta pukkaa.

Koska kaikki tietää että Windows on universaali, globaali käyttis, maailman paras. piste.

Tietääkö linux käyttäjät tosielämästä mitään.

Esim.

Lähden ajamaan hienolla Ford Mustangilla vuoristoon kotoisesta Suomesta,
ajan 3 kilometrin korkeuteen vuvoristoon.

Mitä luulette rengaspaineitten olevan 3km korkeudessa kun ne lähtiessä
näyttää 250 kPa?

Ettekö tiedä, no sen minä osasin jo arvata,HAHHHAAH!!

Nämä on näitä faktoja mitä jokainen Windows käyttäjä tietää..

Kippis

13

103

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 22

He hee ei suomessa ole "vuvoristoo" tumpelo.

• paska windows

kaikkihan sen tietää, että windows ei kelpaa kenellekään ja android jyrää pian myös läppäreissä. Windows on paskaa.

• V8=keksittyRanskassa

Taidat "Pena" tykätä ranskalaisesta matematiikasta kun kilopaskaaleina ilmoitit nuo rengaspaineet :)) Kaiken lisäksi ilmoitit matkan kilometreinä, eli lisää Ranska-rakkautta. Mihinkäs Pentin jenkkipatriotismi nyt on haihtunut? Lé Vuvóristoon?

• Pentti Nelonen

Älä loukkaa minua!

Kippis

• le caravelle

Jenkit eivät muuten tehneet ensimmäistä kaupallisesti kannattavaa matkustajakonetta vaan sen tekivät ranskalaiset. Sud Aviation Caravelle oli ensimmäinen kunnolla kannattanut suihkukone ja kauan ennen Boeing 707:n aikaa. Finnair hankki Caravellea ja lensi sillä aina 80-luvulle saakka.

http://farm4.static.flickr.com/3154/2423029807_217d66357c.jpg

Hieman ilmailun historiaa myös penalle.

On mahdollista, että Suomeen saadaan ilmailumuseoon joku Caravelle jostakin ja maalattua Finnairin väreihin.

• le caravelle kirjoitti:

Jenkit eivät muuten tehneet ensimmäistä kaupallisesti kannattavaa matkustajakonetta vaan sen tekivät ranskalaiset. Sud Aviation Caravelle oli ensimmäinen kunnolla kannattanut suihkukone ja kauan ennen Boeing 707:n aikaa. Finnair hankki Caravellea ja lensi sillä aina 80-luvulle saakka.

On mahdollista, että Suomeen saadaan ilmailumuseoon joku Caravelle jostakin ja maalattua Finnairin väreihin.

Minä olen ollut tuollaisen kyydissä joskus 70 luvun alkupuolella.

• hyvä kone
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

Minä olen ollut tuollaisen kyydissä joskus 70 luvun alkupuolella.

Hieno kone vai mitä? Caravelle oli paljon aikaansa edellä monin tavoin. Matkustamo oli hiljainen verrattuna esimerkiksi dc-4 ja dc-6 potkurikoneisiin, joita jenkeissä käytettiin Caravellen aikana pitkään ennen kuin 707 korvasi ne.

Caravelle oli myös aerodynaamisesti puhdas koska moottorit oli sijoitettu taakse runkoon. Siiven virtaus oli täysin virheetön.

Tänä päivänä Airbus A380 on aikaansa edellä samalla lailla kuin Caravelle oli aikanaan. Boeing ei kykene vastaamaan jättikone A380 asettamaan haasteeseen mitenkään. Airbus on ottamassa lisää kaulaa tuomalla a 380-800 version rinnalle jopa 1000 matkustajan A380-900 version jatkossa.

Samaan aikaan a320-sarja vie teknologista kärkeä Boeing 737-sarjalta. Itse asiassa a320 myy jo puolta enemmän kuin Boeing 737.

Finnair teki oikean ratkaisun aikanaan. Valitettavasti sen jälkeen hairahduttiin dc9-kaupoille. Nykyisin virhe on korjattu ja Finnair ostaa airbusia.

• hyvä kone kirjoitti:

Hieno kone vai mitä? Caravelle oli paljon aikaansa edellä monin tavoin. Matkustamo oli hiljainen verrattuna esimerkiksi dc-4 ja dc-6 potkurikoneisiin, joita jenkeissä käytettiin Caravellen aikana pitkään ennen kuin 707 korvasi ne.

Caravelle oli myös aerodynaamisesti puhdas koska moottorit oli sijoitettu taakse runkoon. Siiven virtaus oli täysin virheetön.

Tänä päivänä Airbus A380 on aikaansa edellä samalla lailla kuin Caravelle oli aikanaan. Boeing ei kykene vastaamaan jättikone A380 asettamaan haasteeseen mitenkään. Airbus on ottamassa lisää kaulaa tuomalla a 380-800 version rinnalle jopa 1000 matkustajan A380-900 version jatkossa.

Samaan aikaan a320-sarja vie teknologista kärkeä Boeing 737-sarjalta. Itse asiassa a320 myy jo puolta enemmän kuin Boeing 737.

Finnair teki oikean ratkaisun aikanaan. Valitettavasti sen jälkeen hairahduttiin dc9-kaupoille. Nykyisin virhe on korjattu ja Finnair ostaa airbusia.

Missä on Rolls Royce? Viime polven tykkiveneissä oli RR Marine kaasugenut 27500hp jotka repi ilman vaikka seinistä. Itsekin sellaisen monesti käynnistäneenä ihmettelen asiaa eikä niissä juuri vikoja ollut, jos oli vikaa niin yleensä ulkopuolisissa järjestelmissä liittyen polttoaineen syöttöön. Kaasugenut itsessään toimi saakelin hienosti että osaa ne britit sentään jotain tehdä oikein vaikka yleensä niitä tulee haukuttua, noita perverssejä, outoja sisäsiittoisia saarelaisia ;D

• exergy kirjoitti:

Missä on Rolls Royce? Viime polven tykkiveneissä oli RR Marine kaasugenut 27500hp jotka repi ilman vaikka seinistä. Itsekin sellaisen monesti käynnistäneenä ihmettelen asiaa eikä niissä juuri vikoja ollut, jos oli vikaa niin yleensä ulkopuolisissa järjestelmissä liittyen polttoaineen syöttöön. Kaasugenut itsessään toimi saakelin hienosti että osaa ne britit sentään jotain tehdä oikein vaikka yleensä niitä tulee haukuttua, noita perverssejä, outoja sisäsiittoisia saarelaisia ;D

Ni että Concordehan oli samalla kaasugenulla kun suomalaiset tykkiveneet Turunmaa ja Karjala. Kaikkihan niistä on jo melkein romutettu, Karjala kelluu Aurajoessa museopaattina. Joskus minäkin olen sillä pökötellyt itä-merellä senkin kunniattomat liivatteet! Silloin joskus kun oli Rannikkolaivasto olemassa ja Tykkilaivue. 99% porukasta putosi nyt jo kyydistä ;)

• exergy kirjoitti:

Ni että Concordehan oli samalla kaasugenulla kun suomalaiset tykkiveneet Turunmaa ja Karjala. Kaikkihan niistä on jo melkein romutettu, Karjala kelluu Aurajoessa museopaattina. Joskus minäkin olen sillä pökötellyt itä-merellä senkin kunniattomat liivatteet! Silloin joskus kun oli Rannikkolaivasto olemassa ja Tykkilaivue. 99% porukasta putosi nyt jo kyydistä ;)

Tosin Tyv Karjala oli Ohjuslaivueen johtoalus, korjasin tän itse koska täällä ei ole ketään muuta joka olisi asiavirheen osannut korjata. Mutta samoihin aikoihin kuitenki, vuonna -90 about, sitä meinasin.

• exergy kirjoitti:

Tosin Tyv Karjala oli Ohjuslaivueen johtoalus, korjasin tän itse koska täällä ei ole ketään muuta joka olisi asiavirheen osannut korjata. Mutta samoihin aikoihin kuitenki, vuonna -90 about, sitä meinasin.

Kattokaa ny tätäki

http://fi.wikipedia.org/wiki/Tykkivene_Karjala

Tuolla vietin monta vuotta elämästä, tai oikeastaan enemmän kyllä Turunmaalla.

Nyt on moni niistäkin hemmoista heittäny veivin. Osa reivaa siellä edelleen, monet eläkkeellä. Sinne meni nuoruus, pärkkele mutta mitään en kadu.

Jos ihan rehellisesti sanon niin on ollu ikävä noita jätkiä ja noita päiviä, monta kertaa. Hommat vaan menee kuten menee, aika kuluu aika nopeasti.

Pitäkää ittenne ihmisinä, miäki lopetan nyt tän kaljan juomisen. Mutta en ikänään unohda noita hemmoja koska en voi, elämänkokoinen risti kai. Armeija opettaa vai? Ainakin muistamaan sitä mitä ei ole ;)

No, työ ette tajua paskaakaan mutta ei sen väliä, miulla on vaan vaihteeksi ikävä aseveljiä, lol tms. Jatketaan vittuilua ;D

• Pentti Nelonen
        le caravelle kirjoitti:

Älä ärsytä minua! Minä olen aina oikeassa.... Ford Mustangini haisee oudolle valkoiselle aineelle, harmittaako kun sinulla ei ole savuavaa Fordia joka haisee?

Hahahahahahahhaa, Kippis

• Pentti Nelonen
        exergy kirjoitti:

Kattokaa ny tätäki

http://fi.wikipedia.org/wiki/Tykkivene_Karjala

Tuolla vietin monta vuotta elämästä, tai oikeastaan enemmän kyllä Turunmaalla.

Nyt on moni niistäkin hemmoista heittäny veivin. Osa reivaa siellä edelleen, monet eläkkeellä. Sinne meni nuoruus, pärkkele mutta mitään en kadu.

Jos ihan rehellisesti sanon niin on ollu ikävä noita jätkiä ja noita päiviä, monta kertaa. Hommat vaan menee kuten menee, aika kuluu aika nopeasti.

Pitäkää ittenne ihmisinä, miäki lopetan nyt tän kaljan juomisen. Mutta en ikänään unohda noita hemmoja koska en voi, elämänkokoinen risti kai. Armeija opettaa vai? Ainakin muistamaan sitä mitä ei ole ;)

No, työ ette tajua paskaakaan mutta ei sen väliä, miulla on vaan vaihteeksi ikävä aseveljiä, lol tms. Jatketaan vittuilua ;D

Ammukset tulee jenkeistä,HAHAHA

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      60
      3639
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      43
      3546
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2811
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      46
      2546
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1973
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1629
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1493
    8. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      1469
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1317
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1251
    Aihe