Huoltoako ?

Usko jo

Ostin juuri n.3vuotta vanhan auton (takuu menossa kohta umpeen) ja tulipa luottavaisin mielin vietyä merkkihuoltoon uskossa että tuleepa huollettua kunnolla. (auto oli tätä ennenkin huollettu merkkihuollossa).

(huom. en kerro automerkkiä koska en halua tästä keskustelusta "se on paska merkki" yms...)

No huolto itsessään varmasti hoitui niin kuin kuuluukin.

Mutta.. suurin osa konehuoneen suojamuovien muovisista kiinnitysnastoista oli rikkoutunut ja kaikkein parasta akun suojakotelon kannen kiinnitysruuvi oli hävinnyt mystisesti !!!!! > korjaus "purukumimassalla" kotelon kansi kiinni!!!
Olisi jo autonasentajan>(nykyään kai huoltoasentaja< osaa vain huoltaa ei korjata), luullut huomaavan kyseiset "kömyt" käyttäessään konetta huollon jälkeen (aika moisen räminän löysät muovit aiheutti). mutta kun ei!!!

Tästä kokemuksesta uskoni itse tehtyyn huoltoon (niin kuin olen tehnyt aikaisemminkin autoilleni joista on takuu ummessa) vain vahvistui > en meinaa seuraavan kerran uhrata 400 € moiseen touhuun. (vain sen takia että saan merkkihuollon leiman kirjaan).

Mutta se yhteenveto on tästä kokemuksesta se että minne on menossa merkkihuollon ahneus ja ammattiylpeys asiakaspalvelussa jolla niiden pitäisi kilpailla näillä markkinoilla. Hinta/laatu ei kohtaa!!!

No kokemus tämäkin ja viimeinen tämän merkin kohdalla!!

5

259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matti12345

      Sama havainto, aina korjaamokäynnin jälkeen pitää tarkastaa työn jälki. Löysälle jääneitä ruuveja ym. virheitä löytyy hyvin usein. Kaikki mahdollinen yritetään kyllä tehdä itse alusta loppuun.

    • hinnat kohilleen

      Mitä se takuu vaikuttaa itse tehtyihin huoltoihin. Ei niitä tartte merkkiliikkeesä tehä riittää kun ne tehdään huoltoahjelman mukaisesti

    • Asko xx

      Kyllä ne vaatii leimat papereihin jos takuulla korjataan.Muuten saa olla tarkkana yleensä huolloissa,että työ tehdään kuten kuuluu. On kohdalleni sattunut tapauksia
      jossa ei ole vaihdettu edes suodattimiakaan,saati varaosia.Tämä tauti vaivaa ainakin
      Etelä-Suomea,mutta ei ole tuntematon muuallakaan.Eräin paikoin ovat joutuneet
      lopettamaan korjaamo toiminnan,kun takuukorjaukset ovat rajuna iskeneet.
      Vaikutukset ehkä meneidein vuosikymmenien unelmista,"me vaadimme"teemasta.
      Nykyhallitus ehkä jatkaa perinteitä. Joten varovaisuutta entisestään.

    • Usko jo

      No nii, tänään tuli käytyä antamassa palautetta huollolle,
      Vastaus oli henkilökunnan lomat eli asentaja vajaus > no mitä he....tiä se siihen työn laatuun vaikuttaa kysyn minä? ottaisivat sen määrän hommia mitä pystyyvät tekemään.
      lopputulos oli se että sain kourallisen muovisia kiinnitysnastoja mukaan kun en viittinyt enää jättää autoa huollon jonoon täksi päiväksi...

      mutta ei siinä vielä kaikki... Kysyin mitä öljyä laittoivat huollossa koneeseen niin tiedän jatkossa käyttää vastaavaa..
      no kävipä selville että laittoivat koneeseen öljyä mikä ei öljyvalmistajan mukaan täytä tämän auton minimivaatimusta (eli hiukkassuodattimelle yms.vaadittua öljyä)
      Selitys tähän että auto valmistaja on antanut suosituksen tälle koneelle laitetulle öljylle > no mitä hemmettiä näitä suosituksia sitten ohjekirjassa on jos sinne huolto voi laittaa jotain muutakin "halvempaa" ööliä! Ja tietysti asiakkaalla maksatetaan huippu kalliit öljyt vaikka hanasta tulee huollossa kohtuuhintaista ööliä.
      no tietysti sehän on bisnestä kun saadaan näitä vihreän liiton hiukkasloukkuja vaihtoon aikaisemmin (on muuten aika arvokas osa nyky autossa)
      No kyllä tämä sapetus ennen joulua laantuu... ;)

    • kuka arvaa

      "suurin osa konehuoneen suojamuovien muovisista kiinnitysnastoista oli rikkoutunut ja kaikkein parasta akun suojakotelon kannen kiinnitysruuvi oli hävinnyt"

      Ei ole scania :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      194
      1957
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      62
      1340
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      59
      1105
    4. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      61
      1012
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      152
      996
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      82
      952
    7. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      818
    8. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      82
      810
    9. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      739
    10. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      62
      734
    Aihe