Naapurit......

swing.

Voi siis sanonko mikä.
Ihan kivaa tämmönen rivariasuminen varsinkin näin kesäaikaan kun on iso piha. Mutta: naapuriin änkeää koko puoli lääniä paikalle sukukaisia ja varsinkin niiden lapsia. Siinä viuhuu jalkapallot, pelit, penskat juoksee hullun lailla ympäri ämpäri ja tätä jatkuu yötä myöten ja alkaa aamulla varhain. Vanhemmat istuu lepotuolissa kun nämä herrantertut saa riehua ihan niin paljon kun huvittaa.
Tykkään kyllä sinällään lapsista mut nyt tuli stoppi, olin grillaamassa itsekkin ystävän kanssa kun yksi näistä tuli ja nappasi jäähtymässä olevan makkaran lautaselta, noin niinkun ohimennen. Eihän sitä ilkeä pyytää poiskaan.
Mun koiraa saa sitten "taputtaa" millon huvittaa, se alkaa olla jo aika hermona vaikka olen sanonut että älkää koskeko ellen ole paikalla. En siis vastaa seuraamuksista jos jotain sattuu.
Pienemmät pojat ei näköjään osaa käyttää vessaa vaan pissivät kukka- ja marjapensaisiin riippumatta siitä kenen ne ovat.
Ilmoitus isännöitsijälle kai oisi paikallaan... ?

16

459

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • WilleWaltteri

      Olisko parempi ilmoittaa naapurille, tai niiden äpärien vanhemmille.

      • swing.

        Kyllä on kaikki käynyt mielessä piikkimatosta lähtien mutta miten estät näitä juoksemasta kun on yhteispiha. Juoksisivat edes hiljaa mutta kun ne rääkyy ja kiljuu niin että varmasti herää jos on ylipäätään nukkunutkaan.
        En puutu toisten lasten kasvattamiseen, mun mielestä vanhempien kuuluu tehdä se itse.
        Eilen kattelin kun yksi kpl oli jätetty rattaisiin ulos ja huusi kun syötävä.
        Ei kukaan reagoinut mitenkään kun olivat justiin grillanneet ja menivät sisälle syömään. Jos oisin mennyt siihen paapomaan niin varmaan oisivat lykänneet koko kakran mulle....


      • 54
        swing. kirjoitti:

        Kyllä on kaikki käynyt mielessä piikkimatosta lähtien mutta miten estät näitä juoksemasta kun on yhteispiha. Juoksisivat edes hiljaa mutta kun ne rääkyy ja kiljuu niin että varmasti herää jos on ylipäätään nukkunutkaan.
        En puutu toisten lasten kasvattamiseen, mun mielestä vanhempien kuuluu tehdä se itse.
        Eilen kattelin kun yksi kpl oli jätetty rattaisiin ulos ja huusi kun syötävä.
        Ei kukaan reagoinut mitenkään kun olivat justiin grillanneet ja menivät sisälle syömään. Jos oisin mennyt siihen paapomaan niin varmaan oisivat lykänneet koko kakran mulle....

        Asumismuotonsa valitsemalla pääsee jo pitkälle. Noista asioista on varmaan syytä puhua avoimesti naapureiden kanssa tai taloyhtiön kokouksessa pohtia sitä, voisiko kunkin oman piha-alueen erottaa aidoin. Onhan se koirasi varmasti kytkettynä, koska jos jotain sattuu sen mahdollisesti ollessa vapaana, sinä olet maksumiehenä noissa olosuhteissa. Ja onhan se koirasi sitten pihalla ollessaan vaiti, ettei häiritse naapureitasi? Vähän pipoa löysemmälle, jos siinä aiot asua, tai sitten muutat "keskelle ei mitään".


    • swing.

      Joo, on tästä ollut puhetta ja se vimmaaminen häisitsee myös muita naapureita. Näin kesäsin kun monella on tuuletusikkunat auki niin ihan varmasti herää koko talo siihen metakkaan. Aitoja tähän ei pysty rakentamaan, korkeintaan jos niille naperoille rakentas aitauksen missä saavat hillua mielin määrin. Koira on aina kytkettynä. Olen sanonut siitä ihan suoraan että älkää menkö sen luo kun se on yksin.
      Ei se missään tapauksessa ole vihainen, mutta kerrankin kerkisin justiin hätiin kun sille syötettiin pullaa ja koiralla on paha vilja-allergia.
      Nämä kesävieraat elää kun siat pellossa kun pääsevät betonibunkkerista rauhalliseen pihaan, ja vanhemmat vaan katsoo sivusta.
      Eilen yksi naapureista koitti saada "pahinta tapausta" pelaamaan vaikka jalkapalloa, vastaus pojalta oli haista V''''''' luulkesää että mää
      sun kanssa pelaisin. Niin että yritetty on !
      Ajatus muutosta keskelle ei mitään houkuttaa aina kun se populaatio rantautuu tänne.

      • 54

        Kaikki sympatiat. Kotiolot ovat samantyyppisessä ympäristössä, paitsi että pihat ovat aidattuja ja se tuo tiettyä yksityisyyttä. Kesät nyt vapaalla ollessani vietän pois kaupungista, joten säästyn siltä lomalaisten mesoamiselta.
        Terveisiä haukulle!


      • swing.
        54 kirjoitti:

        Kaikki sympatiat. Kotiolot ovat samantyyppisessä ympäristössä, paitsi että pihat ovat aidattuja ja se tuo tiettyä yksityisyyttä. Kesät nyt vapaalla ollessani vietän pois kaupungista, joten säästyn siltä lomalaisten mesoamiselta.
        Terveisiä haukulle!

        Kiitos, onneks ne lähtee päivän parin päästä.
        Minä en vaan tajua miksi tuota pirttiviljemää pitää harrastaa jos ei sitten homma pysy hanskassa ja ipanat kärsii ennen kaikkea kurin puutteesta. Ihan säälin niitä ruuhka-Suomen päiväkotitätejä ja opettajia joilla on päivittäin noita kymmeniä vastuullaan.
        Eihän se lapsen vika ole jos kasvatus on leväperäistä.
        Aikuisia peräänkuulutan; vaikka teillä on loma, se ei tarkoita sitä että lapsukaisenne saa sitten heilua ihan miten tykkää ja terrorisoida muiden rauhaa. Jos oma oisi (mulla on 2 aikuista "lasta") niin taatusti pistäsin kuriin. Voihan sitä leikkiä / pelata jotain kehittävää sen järjettömän riehumisen sijaan. Pihalla voi tehdä ihan mitä vaan hauskaa. Paitsi: katkoa naapurin kukkia, tämä tapahtui tänään, olipa siisti näky kun kukkapenkistä oli käyty katkomassa ritarinkannuksia ja jätetty ne kuitenkin retkottamaan siihen. Ja vanhemmat ne vaan grillaa itseänsä.....sanavarastosta ilmeisesti puuttuu sana anteeksi.


      • 54
        swing. kirjoitti:

        Kiitos, onneks ne lähtee päivän parin päästä.
        Minä en vaan tajua miksi tuota pirttiviljemää pitää harrastaa jos ei sitten homma pysy hanskassa ja ipanat kärsii ennen kaikkea kurin puutteesta. Ihan säälin niitä ruuhka-Suomen päiväkotitätejä ja opettajia joilla on päivittäin noita kymmeniä vastuullaan.
        Eihän se lapsen vika ole jos kasvatus on leväperäistä.
        Aikuisia peräänkuulutan; vaikka teillä on loma, se ei tarkoita sitä että lapsukaisenne saa sitten heilua ihan miten tykkää ja terrorisoida muiden rauhaa. Jos oma oisi (mulla on 2 aikuista "lasta") niin taatusti pistäsin kuriin. Voihan sitä leikkiä / pelata jotain kehittävää sen järjettömän riehumisen sijaan. Pihalla voi tehdä ihan mitä vaan hauskaa. Paitsi: katkoa naapurin kukkia, tämä tapahtui tänään, olipa siisti näky kun kukkapenkistä oli käyty katkomassa ritarinkannuksia ja jätetty ne kuitenkin retkottamaan siihen. Ja vanhemmat ne vaan grillaa itseänsä.....sanavarastosta ilmeisesti puuttuu sana anteeksi.

        Voi harmi! Ritarinkannukset kukkivat täällä kesätorpallamme juuri ja jos tänne joku kakara paukkaisi potkimaan penkkejäni en takaisi seurauksia...
        Meillä kukkapenkkejä ja nurmikkkoa kiusaavat ainoastaan kontiaiset, joista ei oikeastaan voi valittaa kenellekään.

        On ihan totta, että vanhempien tehtävä on asettaa rajat lapsille ja erityisen tärkeää se on tuon tyyppisessä yhteisössä. Tietttyyn rajaan saakka katson pikkukansan kohellusta hymyillen, mutta jos se rikkoo yksityisyyden rauhaani, annan siitä kyllä palautetta. Esim. matkailun eri palstoilla on jatkuvaa kädenvääntöä lasten aiheuttamasta haitasta lennoilla ja lomakohteissa. Osa niistä on silkkaa provoilua ja lapsivihaa, vanhempien tarpeetonta syyllistämistä, mutta aina on matkoilla vanhempia, joilla ei valitettavasti ole mitään otetta jälkikasvuunsa.


      • swing.
        54 kirjoitti:

        Voi harmi! Ritarinkannukset kukkivat täällä kesätorpallamme juuri ja jos tänne joku kakara paukkaisi potkimaan penkkejäni en takaisi seurauksia...
        Meillä kukkapenkkejä ja nurmikkkoa kiusaavat ainoastaan kontiaiset, joista ei oikeastaan voi valittaa kenellekään.

        On ihan totta, että vanhempien tehtävä on asettaa rajat lapsille ja erityisen tärkeää se on tuon tyyppisessä yhteisössä. Tietttyyn rajaan saakka katson pikkukansan kohellusta hymyillen, mutta jos se rikkoo yksityisyyden rauhaani, annan siitä kyllä palautetta. Esim. matkailun eri palstoilla on jatkuvaa kädenvääntöä lasten aiheuttamasta haitasta lennoilla ja lomakohteissa. Osa niistä on silkkaa provoilua ja lapsivihaa, vanhempien tarpeetonta syyllistämistä, mutta aina on matkoilla vanhempia, joilla ei valitettavasti ole mitään otetta jälkikasvuunsa.

        Kyllä vaan, ritarinkannus ei ole helpoimmin kasvatettavia kukkia ja kylläpä näin punaista kun välillä kävin tsekkaamassa että kukaan ei ole koiran kimpussa.. no ei, mutta kukkapenkin. Tai sitten se että estottomasti käydään napsimassa herneitä ja mansikoita kasvimailta.
        Laitoin eilen räkättiverkon, jos ei se estä niin ainakin hidastaa.

        Kyllähän iso osa lapsista osaa myös käyttäytyä, mutta katson niin että jos vanhemmat ovat paikalla niin vastuu on heidän. Jos ovat hoidossa niin hoitajan. Ei sen naapurin jonka tontilla silloin sattuvat olemaan.
        Tässä on myös mukavia lapsia, normaalisti mulla on jätskitikkuja pakkasessa heitä varten ja koiraa osaavat silittää ihan nätisti.
        Ei silleen että sitä läpsitään, sille huudetaan (se ei ole todellakaan kuuro) ja heitellään ruokia eteen. Eihän se kuitenkaan mikään jätemylly ole.
        Näillä vanhemmilla näköjään on tapana se että aamusta ovi auki, kakarat ulos ja itse jatkavat uniaan lähemmäksi puolta päivää, sitten siirtyvät baden badeniin.
        Niin että ajatus sinne keskelle ei mitää menemistä ois pitänyt olla
        heidän päässänsä. Tämä vanha mummeli jonka luona ovat kylässä varmaan myös huokaa helpotuksesta kun nämä lähtee. Ei taatusti jaksa olla kokopäivätoiminen ruoanlaittaja, lapsenvahti ja siivooja.
        Taloyhtiön roskis pörisee raatokärpäsiä kun vaipat on viskottu sinne ilman pussia.
        O tempora o more... no toiveissa on että josko vaikka tänään lähtisivät... palaisi ihana kesäinen rauha tälle pihamaalle...


    • kiiskinen r

      Kesä on meidänkin rivarissa yhden sortin naapurihelvettiä, mutta mitenkään liian flegmaattiselta vaikuttamatta siihenkin alkaa vuosien saatossa tottumaan kuin myös löytää oikeat sanat kieltää suututtamatta ketään- ainakaan liikaa.

      On hyvä tietää omat ja muiden rajat, vaikka selvästikin olen huomannut joillekin naapureilleni olevan tärkeämpää meidän muiden pitää rajoista kiinni kuin heidän.

      Minustakin olisi ihanteellista asia naapurustossa, jossa kaikki osaisivat hyvät käytöstavat ja ottaisimme toisemme huomioon. Naapureiden vaihtuessa olen kovettanut itseni ja esim. en enää ole kiva täti lapsille, koska siitä on pelkästään huonoja kokemuksia. Riittää kun annan taputtaa koiraa iltalenkillä, mutta yksikään pentu ei hypi pihalleni silittämään lisää saati päästäisin kotiini leikkimään kissojeni kanssa. Jos kiljunta on liian lähellä tontin rajaa sanon ihan rauhallisesti, että mitäs jos huutaisitte hiljempaa tai menette huutamaan sinne isin luokse omalle terassillenne. Kyllä ne yleensä uskovat. Ja koska aikuisille ei voi mitään sanoa yleensä annan vastaavan näytöksen heille takaisin esim. menen huutamaan kännyn kanssa naapurin edustalle, niin menee ihan varmasti perille.

      Ennen tätä käytäntöä vain koetin sietää, mutta muutaman yliröyhkeän naapurin jälkeen mittari tuli täyteen ja päätin ottaa kovemmat metodit hyödykseni.

      On tietysti ikävää saada niukkiksen maine, mutta osa naapureista ei vaan tajua ja he kokeilevat rajojaan, kunnes joku uskaltaa antaa takaisin. En ole vihamielinen, mutta kunnioitan itse naapurini rauhaa ja odotan saavani saman takaisin. Ei siinä auta pehmoilu ja toive, että tämä jotenkin selviäisi ilman etten reagoi mitenkään. Ja jotkut taas tykkäävät, että uskallan antaa takaisin ja täten olen löytänyt ihan mukavia tuttavuuksia naapureista olemalla rohkeasti se, joka olen.

      Hyvää kesää kaikesta hiolimatta!

    • swing.

      Kiitos kiitos
      Täällä on jo meno rauhoittunut, mutta kyllä mietin että taloyhtiön seuraavassa kokouksessa asia nostetaan esille. Jäejestyssäännöt koskevat myös vieraita. Ilkeää tietysti sille mummelille mutta kun eihän
      hänestä ole mitenkään kurin pitäjäksi hunnilaumalle.

      Minusta ei sinällään ole "huutamaan" kellekkään, osaan kyllä sanoa asioista mutta koitan pitää jutun asiallisena.

      Se ei vaan tosiaankaan ole kivaa jos omalla pihallaan joutuu olemaan niska kyyryssä että mitä tapahtuu... rajoittaa omaa elämäänsä sen takia että moisia kanssaeläjiä löytyy.
      Normaalisti mullakin on koira päivällä pihalla jos olen käymässä jossain mutta ei puhettakaan että niden aikana sitä voisi jättää sinne.
      Koiraparka siis oli sisällä ihmetellen onko se tehnyt jotain väärin.

      Joo mutta silmät saa olla niskassakin kun ne taas rantautuu tänne... sitten varmaan syyslomilla...

    • nojaaha taas.

      Kiinnostavaa kuulla, että asut rivarissa. Sinulla muuten joka joka aiheesta laadit noita sairaita mustamaalausjuttuja aloituksiksi, on aina yksi sama kirjoitusvirhe mistä sinut tunnistaa, eli kirjoitat aina itseKKin tai mennäKKin ts. kaikki teonsanat todella alkeellisilla kirjoitusvirheillä , vaikka tekstisi perusteella olet ilmeisen umpisuomalainen... Oliko sinulla peruskoulussa erityisen vaikeaa oppia predikatiiveja?

      Miksi minun pitäisi olla kiinnostunut rivitaloista tai koirista? Minulla ei ole koiraa, enkä henkilökohtaisesti tunne yhtäkään ihmistä, joka tietoni mukaan asuisi rivitalossa. Pidän kyllä koirista, mutta en ole kiinnostunut keskustelemaan aiheestasi tällä palstalla, koska vaikutat mauttomalta keskustlijalta. Ilmoia isännöitsijällesi omista asioistasi, mutta älä julista asiaasi keskustelupalstalla, koska tänne se ei kuulu tai ei ainakaan minua kiinnosta. Sulla ei ollut mitään asiallista asiaa.

      • 54

        Minusta nimimerkki swing on vaikuttanut harvinaisen pitkämieliseltä ja huumorintajuiselta. Mitä halvattua äidinkielen taidolla on tekemistä sen kanssa, että naapureiden kakarat terrorisoivat hänen asustamaansa taloyhtiötä.
        Nettikirjoitukset tehdään usein kiireessä, eikä jokaista pilkkua ole aikaa viilata, mikä näkyy myös omastasi.

        Asia on kesäaikaan monelle hyvinkin ajankohtainen ja minulle yksi syy, miksi vietän tietyt viikot täysin pois kaupungista. Kysymys on myös varsin merkittävä
        etikettimielessä. Ei etiketti ole pelkästään kuohuviinin juontia pikkurilli pystyssä taidenäyttelyn avajaisissa. Se on hyvin laajasti toisten huomiointia arjessakin.

        Ja mikä olikaan se sinun antisi etikettimielessä tähän keskusteluun? Pilkun viilaaminen ei ole sitä. Piste.


      • no jaahataas.
        54 kirjoitti:

        Minusta nimimerkki swing on vaikuttanut harvinaisen pitkämieliseltä ja huumorintajuiselta. Mitä halvattua äidinkielen taidolla on tekemistä sen kanssa, että naapureiden kakarat terrorisoivat hänen asustamaansa taloyhtiötä.
        Nettikirjoitukset tehdään usein kiireessä, eikä jokaista pilkkua ole aikaa viilata, mikä näkyy myös omastasi.

        Asia on kesäaikaan monelle hyvinkin ajankohtainen ja minulle yksi syy, miksi vietän tietyt viikot täysin pois kaupungista. Kysymys on myös varsin merkittävä
        etikettimielessä. Ei etiketti ole pelkästään kuohuviinin juontia pikkurilli pystyssä taidenäyttelyn avajaisissa. Se on hyvin laajasti toisten huomiointia arjessakin.

        Ja mikä olikaan se sinun antisi etikettimielessä tähän keskusteluun? Pilkun viilaaminen ei ole sitä. Piste.

        No minä vaan en uskaltaisi edes anonyymina, kuten sinun arvostamasi anonyymisti nimimerkillä "swing" kirjoisttava toimii, mustamaalata omia naapureitani... Enkä olis nettipalstalla kiinnostunut keskustelemaan naapureista, kun kai sitä jotakin korkealentoisempaakin on asiallisella anonyymilla tuntemattomille sanoa, kun kerran tässä anonyymisti puhutaan. Mutta ehkä joitakin kiinnostaa naapurinsa.. Itseäni on paiskattu sellaisella luonteella, että juoruaminen ei ole valttini tai kiinnostuksen kohteeni.

        Minä muuten en kirjoittanut tekstiäni "kiireeessä", kuten väität, vaan minulla on tässä erittäin hyvin aikaa tulkita lukemaani ja en pidä siitä. Ainoa anti tosta on se, että voi vain toivoa, ettei koskaan joudsu muuttamaan rivitaloon. Itse en tunne kuin oamkotiasujia ja kerrostaloasujia ja omassa asuinympäristössäni ihmiset onneksi ei ole kauhean ylikiinnostuneita kenenkään tekemisistä. Jos joitakuit jotkut kersat haittaa, niin vähän outoa. Mitäs asuu rivarissa ja miksei asu vaikka omakotitalossa ta muuten fiksummissa paikoissa. jos haittaa äänekkäät lapset?

        Minulla on eritäin paljon syytä ola pitkämielinen, kun luen aivo-oksennuksianne, ajatellen sitä että te todella kirjoitatte minulle teitä tuntemattomalle tässä keskustelussa ja anonyyminettifoorumissa tyylilajilla, kuten kirjoitatte. Mistä syystä veikkaan, että rivariasujat on aika tyytyväisiä hekin elämäänsä?


      • Onko varaa?
        no jaahataas. kirjoitti:

        No minä vaan en uskaltaisi edes anonyymina, kuten sinun arvostamasi anonyymisti nimimerkillä "swing" kirjoisttava toimii, mustamaalata omia naapureitani... Enkä olis nettipalstalla kiinnostunut keskustelemaan naapureista, kun kai sitä jotakin korkealentoisempaakin on asiallisella anonyymilla tuntemattomille sanoa, kun kerran tässä anonyymisti puhutaan. Mutta ehkä joitakin kiinnostaa naapurinsa.. Itseäni on paiskattu sellaisella luonteella, että juoruaminen ei ole valttini tai kiinnostuksen kohteeni.

        Minä muuten en kirjoittanut tekstiäni "kiireeessä", kuten väität, vaan minulla on tässä erittäin hyvin aikaa tulkita lukemaani ja en pidä siitä. Ainoa anti tosta on se, että voi vain toivoa, ettei koskaan joudsu muuttamaan rivitaloon. Itse en tunne kuin oamkotiasujia ja kerrostaloasujia ja omassa asuinympäristössäni ihmiset onneksi ei ole kauhean ylikiinnostuneita kenenkään tekemisistä. Jos joitakuit jotkut kersat haittaa, niin vähän outoa. Mitäs asuu rivarissa ja miksei asu vaikka omakotitalossa ta muuten fiksummissa paikoissa. jos haittaa äänekkäät lapset?

        Minulla on eritäin paljon syytä ola pitkämielinen, kun luen aivo-oksennuksianne, ajatellen sitä että te todella kirjoitatte minulle teitä tuntemattomalle tässä keskustelussa ja anonyyminettifoorumissa tyylilajilla, kuten kirjoitatte. Mistä syystä veikkaan, että rivariasujat on aika tyytyväisiä hekin elämäänsä?

        Vanha keskustelu, mutta sanon kuitenkin, että ei kaikilla ole varaa omakotitaloon. Lisäksi kyse ei käsittääkseni ollut naapureista vaan heidän vieraistaan.


      • Äidinkielenopettaja

        Tekstistäsi päätellen et ole niitä ihmisiä, joilla on kompetenssia kritisoida muiden kielenkäyttöä.

        - Et osaa pilkkusääntöjä, tai sitten et välitä.
        - On erittäin yleistä, että liitepartikkeliin -kin lisätään ylimääräinen k-kirjain. Se johtuu siitä, että monissa sanoissa k äännettäessä kahdentuu.
        - Sana 'itse' ei ole "teonsana" eli verbi, se on pronomini.
        - Mitä predikatiivi tähän kuuluu? Ei niistä peruskoulussa edes opeteta mitään muuta kuin nimi ja tunnistus sekä se, että niiden on oltava oikeassa muodossa. Muodon kanssa tehdään kuitenkin virheitä aika harvoin ja vain tietyissä yhteyksissä. Predikatiivi on yleensä pääsanansa jäljessä oleva (useimmiten) adjektiivi, pääasiassa olla ja tulla joksikin -verbien kanssa. Esim. Meidän (genetiiviattribuutti) koiramme (subjekti) on (predikaatti) iso (predikatiivi), vanha (predikatiivi), kiltti (predikatiivi) ja valkoinen (predikatiivi).


    • Kätevin ratkaisu

      Osta haulikko

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4633
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe