Eli sellanen simppeli kysymys, olen töissä vartijana vartiointiliikkeessä, ja tarvitsisin teleskooppipatukan, mutta ongelmana sen saannille on 1 se ettei meidän firmassa ole sellaisia, ja 2 niitä ei myydä suomessa edes vartioille, joten kuinka sellaisen voi hankkia? yhtenä vaihtoehtona olen kuullut, että esim tallinnasta sellassen voi ostaa..mutta mietin vaan jos sen tuo suomeen, syyllistyykö salakuljetukseen, ja jos syyllistyy mitä seurauksia siitä voi olla..? esim vartijakortin menetys..
TKP
4
296
Vastaukset
- HAHAHHAHAHAHHAHAHHAH
NOLO kaveri! :-)
Et saa siis duunipaikaltasi telaria ja lähdet tuomaan sellasen virosta, hahahhahah.... Onneksi olkoon, olet valinnut " hienon " ammatin itsellesi:-)
Paljon palkka on? 7 vai 8 € / h?
Monta kärryä joudut työntämään päivässä. Saatko alistua kauppiaan eteen ottamaan suihin ? Kerro ihmeessä lisää työskentelystäsi siellä hikisessä kopissasi huora! :-) - __..__
Onko vartiointiliikkeen vastaava hoitaja linjannut että tarvitset TKP:n työkohteeseesi? Jos on, niin luulisi sitten hänen kanssa hankkivan sellaisen sinulle tai muillekin työntekijöille mikäli se katsotaan tarpeelliseksi.
Voimankäyttövälineistä tietyssä työkohteessa päättää tosiaan vartiointiliikkeen vastaava hoitaja ja varmaan vähän suora esimiehesikin. Pienemmissä vartiointiliikkeissä nuo ovat usein sama asia. Yksittäinen vartija ei voi päättää siitä kantaako kyseistä voimankäyttövälinettä vai ei.
Toisekseen ko. VK-välineen kantamiseksi on myöskin suoritettava se kurssi (jonka olet varmaan käynytkin?), jonka jälkeen haet poliisilaitokselta muutosta sen vartijakorttisi koulutustietoihin ja täten virallisesti saat myöskin kantaa moista välinettä mikäli työkohde sitä vaatii. - vartija1
vartijakortissa on merkintä tkp:stä ja olen koulutuksen suorittanut joten se on ok, päiväpiiriä ajan ja muilla piirin jampoilla ne on omasta takaa, olen vaan miettinyt miten näin, kun niitä ei suomessa myydä yksityisille, ja ei ne kerro vaikka kysynkin, olen vaan pohtinut ulkomailta tuontia ja sen laillisuutta, jos joku osaa selittää faktat näistä jutuista niin kiitän kaikista neuvoista ( p.s. salakuljetus kun ei oo mun juttu)
- __...___
Tiedän kyllä piirikuskeja jotka kantavat mukanaan ihan esimiehensä luvalla kaasua, mutta tuo TKP on kieltämättä vähän harvemmassa ainakin omien kokemusteni perusteella. Veikkaan vaan että jos sinulle ei ole moista jaettu, niin ei sitä hirveästi tulisi kantaakaan siitä huolimatta että työtoverisi niin tekevät.
Eli ei millään pahalla, mutta jos työkaverisi kantavat mukanaan TKP:ta niin kantelevat ko. välinettä mukanaan ilmeisesti ihan omine lupineen? Se menee kyllä jo rikkomuksen puolelle moinen, mutta voithan kysyä vielä asiaa esimieheltäsi tai ylipäätään siltä taholta joka piirivartioinnin esimiestehtävissä firmasi osalta on.
Se tässä TKP-jutussa on kaikki kaikessa ymmärtää että vaikka olisit ko. voimankäyttövälineen käyttökoulutuksen saanutkin ja korttiisi se onkin merkattu, niin se on sitten vasta viime kädessä esimiestahot jotka päättävät kannatko sellaista mukanasi työkohteessa tai tehtävässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h192815Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062631Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv242343Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491894Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141473- 321463
- 1771173
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021163En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711005Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81958