Haaga-helia Malmi vai Vallila?

tulevaopiskelija

Pääsin haaga-heliaan Helsinkiin lukemaan liiketaloutta. Pitäisi kuitenkin vielä päättää toimipiste, eli Pasila, Vallila vai Malmi. Pasilahan on kuulemma paras, mutta en usko, että sinne pääsen. Niin mietin vaan pistäisinkö seuraavaksi vaihtoehdoksi Malmin vai Vallilan?
Onko kellään kokemuksia kyseisistä kouluista? Kummassa paremmin kursseja?

20

3695

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vallilaan mene.

Malmilla opiskelen ja onneksi kohta valmistun. Yksinkertaisesti sanottuna ihan hirveä paikka... Olen viihtynyt huonosti ja taistelen nyt Traden paprut sieltä jouluun mennessä.

Opet on muutamaa poikkeusta lukuunottamatta pääosin tosi kuivia ja epämotivoivia

Ja kaikista eniten perseestä kyseiseessä paikassa se v*tun liiketalousopiston ärsyttävä ja äänekäs teinilauma. Jos yrittää esim tehä kouluhommia tietokoneluokassa niin siellä on aina ne teinit meluamassa. Pari kertaa olen liiketalousopiston reksille asiasta reklamoinut ja mitään ei ole vielä toistaiseksi tehty asialle...

Tosin Malmilla on ihan hyvä ja laadukas kuntosali sekä parempi ruoka kuin Vallilassa (kokemusta on). Jos olet urheilija, niin ehkä sitten Malmille, mutta muussa tapauksessa mene ihmeessä Vallilaan. Kuntosalin kupeessa on myös squashkentät ja iso liikuntahalli, jossa voi pelata sählyä, sulkkista, footsalia ym muita pallopelejä. Oikeastaan muihin toimipisteisiin nähden parempien liikuntamahdollisuuksien takia olen tuolla sinnitellyt :P

Onnea ja menestystä sinulle...

• wqff

tampereelle vaikeempi oli kun haafgaan

• Marja R.

Heippa! Minäkin pääsin Haaga-Heliaan opiskelemaan liiketaloutta ja olen menossa Vallilan. Tu säki sinne ;)

• HH-Malmi

Malmi on paras kaikista :) Aivan mahtavat opettajat, hyvä opetus, koululla on mahtava ryhmähenki ja eipä ole muuta negatiivista kuin ammattikoulun puolella opiskelevat opiskelijat mutta hyvin on pärjätty.

Esimerkkinä voin kertoa että meidänkin luokalta KAIKKI hakivat Pasilaan ja olivat aluksi harmissaan Malmille "joutumisesta". Nyt kun kysyttiin niin kukaan ei olisi enää vaihtanut pois Malmilta mistään hinnasta :)

• M a l m i

Samaa mieltä kuin yllä eli Malmilla tehokas ja kuitenkin rento ilmapiiri. Suosittelen.

• 34343e3w

Millon saa tietää, mihin toimipisteeseen oikeen pääsikään? Sain 78 pistettä ja jänskättää pääsenkö edes Vallilaan, Malmille en nimittäin tahtoisi.

• kkky

No nyt olet vissi saanut tietää sen, ite menos Vallilaan.. tapataan siellä jo tiistaina jos pääsit sinne ;) Vois vaikka ennen viikonloppuna tutustuaa, olis helpompaa sit orientointipäivillä? :)

• sdfsd

Mä pääsinkin Pasilaan, vaikken uskonut. En tunne kunnolla ketään koko koulusta, jännät paikat ens viikolla.

• asdfghjkk

No Malmilla on tosiaan liiketalousopisto samassa että kyllähän ne teinit tosiaan yleensä atk-luokassa kiljuu ja huutaa. Voin kertoo :D Oon kyllä itsekin helmen puolella opiskelijana, vaikkakin yo-linjalla. Ruoka on hyvää.

• kkky

Mut onks joku ken mene Vallilaan? Voisko tavata? Minuaki jännita tosi paljon...

• qqqwqq

kkky: ootko tyttö vai poika? Mistä oot kotoisin?

Ja minkäs ikästä porukkaa on tulossa Haaga-Heliaan? Ite oon 21.

• kkky

Tyttö, Kotoisin virosta, mut täällä asun Vantaal, Hakunilassa. Olen 20 v, täytyyn kohta (28. elokuuta) 21 :) qqqwqq: Minne toimipisteen sa olet menos?

• ope20

No joo, loppupeleissa, se missä HH:n toimipisteessä opiskelee riippuu siitä alasta, johon erikoistuu, esim. yritystoiminta, finanssiala, myyntityö, johdon assari jne. Perusjutut tehdään ensin siinä kampuksella, jossa on tavallaan kirjoilla, samaa koulua silti koko hoito, kaikissa toimipaikoissa on omat hyvät ja huonot puolensa. Onnittelut sisäänpäässeille, huippukoulussa ootte.

Iloista opiskelua kaikille!

• koulun käynyt

Kokemuksena Haaga-Heliassa opiskelusta malmi, vallila ja pasila, niin paikat ovat hyvin erilaisia. Haaga-Heliassahan kun saa ottaa kursseja mistä tahansa koulusta, niin kaikki nämä paikat tulevat tutuksi. Myös kun suuntautumisopinnot alkavat 1,5v jälkeen, niin toimipiste todennäköisesti vaihtuu. Esim Pasila myynti, Vallila talous ja Malmi hrm.

Toimipisteistä Pasila on hienoin ja hyvien kulkuyhteyksien varressa. Omasta mielestäni paras paikka, mutta hieman kylmähkö työpaikkamainen paikka suhteessa Malmiin ja Vallilaan. Pasilassa kun ei opiskelijat paljoakaan toisiaan tunne ja menevät vähän miten menevät pitkin opintoja. Puolestaan Malmilla ja Vallilassa on paljon tiiviimpi me henki kuin Pasilassa. Sinuna valitsisin Vallilan, koska siellä on hieman parempi taso kuin Malmilla ja rakennuskin on kivempi. Kaikki nämä ovat kuitenkin hyviä paikkoja ja opiskelupiste todennäköisesti vaihtuu puolessa välissä opintoja.

• Malmia1

Ja Malmille on muuten ihan yhtä hyvät kulkuyhteydet kuin Pasilaan, vaan pari junapysäkkiä enemmän.

• dajkä

Heippa sinä "koulun käynyt"

Onko oikeesti niin, että vaikka oon kirjoilla Vallilassa, niin voin ottaa kursseja Malmista tai Pasilasta? Sehän olis kiva, niin pääsis näkeen kaikki paikat.

• Koulun käynyt

Joo kursseja saa käydä kaikista hh:n pisteistä niin päivälinjan kuin iltalinjan. Opintosuunnitelma jaetaan opiskelun alussa joka sisältää pakolliset, suuntautumiset sekä valinnaiset kurssit. Näistä pakollisia aineita järjestetään jokaisessa pisteessä kun puolestaan suuntautumisia vain yhdessä johon sitten siirrytään valintojen mukaan. Pääsääntöisesti pakolliset mennään oman ryhmän mukana vallilassa ja malmilla jolloin ryhmä tiivistyy mikä ainakin itteeni autto motivoimaan eteenpäin opinnoissa. Vaihtelu virkistää ja esim itseäni siirtyminen vallilasta pasilaan antoi lisäruiskeen opinnoille niiden edetessä :)

• .,.,."

Moi "koulun käynyt"

Kiitos kiitos vastauksestasi

Eihän tämmösia juttuja voi tietää, kun tuo on niin mahdottoman suuri koulu, eikä se vielä oo mun osalta alkanu,. Varmaan kyllä yritän valita ainakin jotain kursseja niin, että voisin käydä kaikissa toimipisteissä, mukavaa kun se on ainakin teoriassa mahdollista. t. dajkä

• vallilasta

Orientointipäivillä teille annetaan ns. valmiit lukkarit, joiden mukaan suositellaan mentävän, ja jos niin teet niin ensimmäiset 1,5 vuotta menee saman tutun ryhmän kanssa. Se on tosin ihan kiva juttu. :) Sit jos haluat ottaa enemmän kursseja mitä suositellaan, niin voit ottaa niitä mistä vaan. Tai jos käy niin ettet saa kaikkia kursseja käytyä sillon kun "pitäis", niin voit ottaa ne myöhemmin mistä vaan.

Periaatteessa kaikki kurssit voi käydä missä vaan millon vaan, kunhan tulee tarpeeksi opintopisteitä että opiskeluoikeus ja kelan tuet säilyy. Itse tykkään kaikista kolmesta koulusta. Vallila ja Malmi on kotoisampia ja viihtyisämpiä. Malmilla näkyy enemmän aikuisopiskelijoita. Pasilasta otan kursseja sillon kun haluan hukkua massan sekaan ja hoitaa kurssin pois alta ilman tuttuja tai ärsyttäviä naamoja ja olla rauhassa epäsosiaalinen. :D Tai sitten löytää uusia tuttavuuksia. Heh.

• opiskelija2

Tuleepa paljon uutta tietoa, kiitos vaan sullekin "vallilasta", ehkä vähän tyhmää tänne kirjotella, mutku koulun alkuun on vielä n. viikko eikä tiedä mistään mitään, niin todella kiva, että tänne tulee asiallisia vastauksia! varmaan kyllä sitten tuutorit hoitaa hommansa, jahka pääsee aloittamaan.

t. kohta haaga-heliassa aloittava

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      17173
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      42
      4962
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      300
      2778
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      149
      2085
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      133
      1634
    6. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      28
      1601
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      19
      1600
    8. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      399
      1560
    9. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      11
      1327
    10. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      11
      1323
    Aihe