bichonien ja villakoirien omistajat!!!

katri

Voiko bichon frisen turkin föönata seuraavalla laitteella?

BRAUN PRO2000 HIUSTENKUIVAIN FUTUR PRO 2000 W
Tehokas 2000 watin hiustenkuivain
vaativaan käyttöön. 3 lämpötilan ja
2 puhallusvoimakkuuden säätöä sekä
viileäpuhallus. Erityispitkä verkkojohto
Väriä muuttava metallikuori
Valmistajan ohjehinta: 49.00 e

Olen hankkimassa bichon friseä, mutta en haluaisi ostaa mitään 200 euron fööniä! Käykö tämä? Kellään kkemuksia esim. kuinka nopeesti ylikuumenee (eivät liikkeessä tienneet)?

7

2015

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bichon frisén omistaja

Käy ihan hyvin. Tosin huonotehoisella hiustenkuivaajalla se föönaus kestää kauemmin, eipä siitä muuta haittaa taida ollakaan. Itsekin olen käyttänyt muutamaan otteeseen ihan tavallista halpis hiustenkuivaajaa ja hyvin on kestänyt. Tuo viileäpuhallus on hyvä olla föönissä, ettei koiran iho pääse kuumenemaan liikaa kuivauksen aikana ja koirallakin on sitten mukavempi olla. :)

• katri

eikö semmoinen halpis-hiustenkuivaaja ylikuumene parissa minutissa. Itellä on jo ennestään semmoinen, mutta ajattelin että pitäs saada joku joka kestää olla pitempään päällä. Kauanko sitä bichonin turkkia pitää föönata että se on kuiva?

• bichon frisèn omistaja
        katri kirjoitti:

eikö semmoinen halpis-hiustenkuivaaja ylikuumene parissa minutissa. Itellä on jo ennestään semmoinen, mutta ajattelin että pitäs saada joku joka kestää olla pitempään päällä. Kauanko sitä bichonin turkkia pitää föönata että se on kuiva?

No meillä oli alkuaikoina ihan Hobby Hallista tilattu perushiustenkuivaaja ja ei se ainakaan koskaan ylikuumentunut liikaa. Turkin kuivaamiseen menee arviolta n. 30-45 minuuttia riippuen siitä miten nätisti koira antaa kuivata.

Ihan ammattilaiskäyttöön soveltuvat hiustenkuivaajat ja föönit ovat kyllä huomattavasti parempia koska niissä on niin suuri puhallustehto, ettei koiran turkki tarvitse karstata ollenkaan kuivauksen aikana koska puhallusteho kuivattaa turkin suoraksi. Itse turhauduin aikanaa tuohon perushiustenkuivaajalla föönaamiseen ja hankin ihan kunnollisen kuivaajan, kertaakaan en ole ostosta katunut. Mutta kuten aiemmin totesin ihan tavallisellakin hiustenkuivaajalla pärjää.

• FÖÖNI ??

Meilläkin on joku halpis fööni. Talvella kun koira oli pentu käytimmekin sitä. Muuten en tiedä mihin fööniä tarvitaan.

• bichon frisén omistaja

Sitä fööniä tarvitaan turkin kuivaamiseen pesun jälkeen. Föönaamalla turkki saadaan pohjaa myöten täysin kuivaksi ja suoraksi ja näin turkki pysyy kauemmmin takuttomana ja ilmavana.
        Ilman perusteellista föönausta ei turkkia voi edes trimmata koska karva ei itsestään kuivu suoraksi vaan menee kiharaksi.

• Marips

Uskon että tulet mainiosti toimeen kyseisellä föönillä, itselläni on se kanssa ja on hyvä vekotin :)
        Mutta bichon-lauman (3kpl) kasvaessa olen hankkinut Metron jonka kanssa ei tarvitse karstata turkkia vaan joka on niin tehokas että ouhaltaa turkin suoraksi, enkä ikinä enää vaihtaisi takaisin fööniin!!! :)

• Tahtoo
        bichon frisén omistaja kirjoitti:

Sitä fööniä tarvitaan turkin kuivaamiseen pesun jälkeen. Föönaamalla turkki saadaan pohjaa myöten täysin kuivaksi ja suoraksi ja näin turkki pysyy kauemmmin takuttomana ja ilmavana.
        Ilman perusteellista föönausta ei turkkia voi edes trimmata koska karva ei itsestään kuivu suoraksi vaan menee kiharaksi.

Jos Bichon Frisellä on pitkähkö korkkiruuvikiharainen turkki, se on mielestäni erittäin kaunis. En halua kuluttaa turkkia ja koiran ihoa föönaamalla. Ainakin meidän koiraa on kehuttu suloiseksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7858
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3782
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1896
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1210
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1073
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      1013
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      837
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      792
    9. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      10
      790
    10. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      749
    Aihe