Millainen on hyvä kätkö?

geogeo

Olen nyt itse löytänyt ~40 kätköä ja viidenkympin kohdalla lienee oman kätkön piilottaminen olla ajankohtaista...

Olen jo pyöritellyt muutamia ajatuksia millainen ensimmäinen kätköni olisi (geocache.com -keskustelupalstalla näkee upeita tekeleitä ;) mutten itse ole löytänyt tai edes etsinytkään kuin tavallisia filmi/pakastepurkkikätköjä eli naamiointia en juurikaan ole tavannut.

Onko Suomessa esim. kepin sisälle piilotettu huulipunapuikon kokoinen micro liian vaikea? Entä mitenköhän suhtaudutaan jos micro/small olisi naamioitu kaarnaksi puuta vasten eli sitä ei ensinäkemältä erota kätköksi?

Ovatkohan nuo microt ylipäätään liian iso pala aloittelevalle kätkijälle? Tuntuu että on "pakko" heittää vain teipattu filmipurkki johonkin kuusenjuurelle kun ei täällä päin ainakaan mitään sen ihmeellisempiä tosiaan ole muillakaan...

Kätköpaikallakinhan olisi hyvä olla joku juju eli saisi olla esittelykelpoinen - meidän alueella on monia kätköttämättömiä kivan tuntuisia paikkoja, mutta jäin miettimään että mitä jos paikalla on aikaisemmin ollutkin kätkö, voinko silti käyttää tismalleen samaa paikkaa (kun siellä ei kerran tällä hetkellä ole mitään kätköä)? En voi uutena tietää joistain vuosia sitten piilotetuista ja hävitetyistä purkeista...

Ja vielä kysymyksiä multista: Mikä olisi hyvä määrä välietapeille? Entä voiko kussakin välietapissa olla vain seuraavan etapin koordinaatit vai pitääkö olla purkki tai jotain muita tietoja? Kaupungissa olisi omasta mielestäni hyvä jos olisi vain pelkkä teipinpätkä koordinaatteineen ettei jästittäisi ihan heti.

Kuinka paljon muuten piilottajan kannattaa ajatella sitä vierailevien etsijöiden määrää? Ajattelin nyt nimenomaan kaupunkiolosuhteita kun meidänkin kylänraitti on varmaankin aika hyvin varustettu valvontakameroilla, niin että mitä voi tapahtua jos vaikkapa vartijat kiinnittävät huomionsa jonkun talonkulmalla usein vieraileviin ihmisiin?

Olisi tylsää jos ensimmäisen oman kätkön taival katkeaisi heti alkuunsa jonkun valvontakameraansa kyttäävän vartijan toimesta...

Lisäksi haluaisin kätköni olevan kaiken lisäksi hauskakin eli mietiskelen tässä mahdollisuuksia... Millainen on hauska kätkö? Ettei menisi minun huumorintajuni muilta ihan yli hilseen ;)

Sitten vielä ajattelin tiedustella että kiertääkö se kätkövalvoja joka ikisen kätkön läpi ihan fyysisesti vai hyväksyykö pelkästään netin tiedoilla? Lähinnä mietin noita vaikeustähtiä, että mitähän tuollaiselle esim. huulipunapuikon kokoinen micro kepin sisällä tulisi antaa? Voisikohan joku "testata" kätköäni ennen oikealle valvojalle ilmoittamista..?

Kauheasti kysymyksiä, kiva jos joku viitsisi auttaa.

1

252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vastauksia

      "Onko Suomessa esim. kepin sisälle piilotettu huulipunapuikon kokoinen micro liian vaikea?"

      Ei, onhan näitä jo nytkin.

      "Entä mitenköhän suhtaudutaan jos micro/small olisi naamioitu kaarnaksi puuta vasten eli sitä ei ensinäkemältä erota kätköksi?"

      Ihan hyvä voi olla, onhan näitä jo nytkin.

      "Ovatkohan nuo microt ylipäätään liian iso pala aloittelevalle kätkijälle? "

      Riippuu mikrosta, millainen se on. Mutta voihan ja pitääkin kätköjä tehdä myös muille kuin aloittelijoille.

      "Kätköpaikallakinhan olisi hyvä olla joku juju eli saisi olla esittelykelpoinen"

      Tämä on toivottavaa.

      "jäin miettimään että mitä jos paikalla on aikaisemmin ollutkin kätkö, voinko silti käyttää tismalleen samaa paikkaa "

      Kyllä voi.

      "Ja vielä kysymyksiä multista: Mikä olisi hyvä määrä välietapeille?"

      Se minkä sinä tekijänä hyväksi katsot.

      "Entä voiko kussakin välietapissa olla vain seuraavan etapin koordinaatit vai pitääkö olla purkki tai jotain muita tietoja"

      Ei tarvitse olla purkkia eikä edes koordinaatteja. Katsopa mallia erilaisista multeista niin näet minkälaisia on olemassa.

      "Kuinka paljon muuten piilottajan kannattaa ajatella sitä vierailevien etsijöiden määrää?"

      Totta kai kannattaa miettiä kätköilijöiden määrää ja sitä mitä he joutuvat paikalla tekemään. Jästialtis paikka: tee helposti haettava niin hakijat eivät herätä huomiota.

      "Ettei menisi minun huumorintajuni muilta ihan yli hilseen ;)"

      Sen näkee sitten loggauksta.

      "Sitten vielä ajattelin tiedustella että kiertääkö se kätkövalvoja joka ikisen kätkön läpi ihan fyysisesti vai hyväksyykö pelkästään netin tiedoilla?"

      Ei käy etukäteen yhdelläkään vaan ihan vaan netin tiedoilla.

      "Voisikohan joku "testata" kätköäni ennen oikealle valvojalle ilmoittamista..?"

      Toki, ota yhteyttä johonkin kokeneempaan kätköilijään vaikka yksityisviestillä.

      PS. kysele .fi:ssä, saat nopeammin vastauksia

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2635
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2233
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1957
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1685
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1671
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1636
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1616
    8. 91
      1563
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      125
      1432
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe