Etu-Töölön lukiosta! Vastatkaa!

hannanana123

Oon menossa Etu-Töölön lukioon ja mulla ei tule ku vain yks kaveri sinne. Kävin kattoo kouluu ja se vaikutti mukavalt ja päätin hakee, mut sit sain tietää et se kuuluu Suomen huonoimpiin lukioihin joten petyin vähän ja enhän mä voi enää vaihtaakkaan :( Yleensähhän se riippuu omasta opiskelusta nää tulokset kumminki mut en sit tiiä :) Onks joku siellä ja vois kertoo mulle et onks se hyvä lukio ja saako hyvin tuttavuutta? Kiitos!

40

14939

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tytontyllero95

Moi! Hain kanssa tänä vuonna etu-töölön lukioon ja pääsin sinne. Oon miettiny ihan samaa mitä säki. Mutta ei ne listat voi kertoa tarkkaan opetuksen laadusta jne. Toivotaan, että siellä ois hyvä opetus ja yhteishenki! :) Ite oon menossa yksin, joten toivottavasti sieltä löytyy samanhenkisiä tyyppejä :D

• iiidaaa

mäkin hain ja pääsin tylyyn :D Mä en tunne yhtään ketään koko koulusta joten ei voi muuta kun toivoa että saan sieltä uusia kavereita :D

• tytontyllero95

Moi iiidaaa :) Mulla sama juttu, et en tunne yhtään ketään koko lukiosta! Missä päin asut? Ite asun Espoossa. Ois kiva tutustuu, jos haluut, ni tuntis ees yhen koko koulusta :)

• etutöölö4life

Hei iida :) mulla on iha sama ongelma :D oon hakenut ja päässyt siihen, ois kiva tuntee jonkun sieltä ! :)

• tytontyllero95

Mul ei oo enää :D Unohin vanhan salasanan, mut voin koittaa tehä uuden :) Pieni hetki :D

• ^_^

Nuo listat jotka arvostelevat koulut eivät merkitse mitään! :--D
      Olin Apollon yhteiskoulussa ja voin kertoa, vaikka se sijoittukin melkein huonointen ranking-listassa niin kuitenkin vietin elämäni parasta aikaa siellä

• pusipusi kaikki

tylyssä on pissiksiä... :o oikeesti, paljon DD: mut ei se mitään jos semmosista tykkään (--: kaikki mun kaverit ketä meni sinne ni meni vaa koska ne kuuli et siel on paljon bileit ja juodaan joka vkloppu ja mennä risteilee

• ääks

oon itekki miettiny tylyä ja ois kiva tietää et onks se oikeesti niin huono vai miten ootte menestyny siellä? :D ku toi lukio ois mulle muuten ihan täydellinen mut mua vähän just pelottaa se et se on niin huono, ku haluun kumminki pärjätä tulevaisuudessa! :)

• jdfoiwdsf

hain sinne ja mietin samaa ja ole espoosta.eihän se vaikuta millainen koulu vaan opetus ja miten itse pärjää.

• entinen tylyläinen

Entisenä tylyläisenä (kävin lukion 90-luvulla lopussa), kauhistelin jo muutama vuosi takaperin lehteä lukiessa, että miten alas koulu on vajonnut maanlaajuisessa, että pääkaupunkiseudun sisäisessä lukiovertailussa.

Silloin, kun itse hakeuduin tylyyn, niin sinne vaadittiin selvästi kahdeksaa parempi lukuaineiden keskiarvo. Taisi olla jotain yli 8.5. Oma keskiarvo oli vähän alta ysin kevään lopulla, joten menin sisälle ongelmitta, mutta kovasti jännitin kuitenkin yhdeksännen luokan keväällä riittävätkö arvosanat vai eivät. Välitodistus jouluna ei ollut ihan niin loistelias kuitenkaan.

Se oli silloin vielä Hki:n parempitasoisempia lukioita. Kyseessä ei tietenkään ollut mikään Sykin tai Ressun veroinen ns. eliittilukio, mutta silti ihan arvostettu yleislukio. Koulun opetuksesta ei ole pahaa sanattovaa. Muistelen lämmöllä erityisesti historian ja filosofian tunteja..

Muistan myös etäisesti koulun pitkäaikaisen rehtorin jääneen osapuilleen samoihin aikoihin eläkkeelle, kun itse valmistuin ylioppilaaksi. Kouluun tuli uusi rehtori ja sen jälkeen on ilmeisesti tultu alaspäin oikein vauhdilla. Tosin en tiedä onko rehtori jo niistä ajoista ehtinyt vaihtua. Silti näyttäisi siltä, että koulun johto ei ole onnistunut pitämään tasoa korkealla vaan listauksissa on tiputtu ihan roimasti.

Kiinnostaisi kyllä tietää mistä tämä johtuu.

• entinen tylyläinen

Niin jäi oikeastaan vastaamatta aloittajan kysymyksiin :)

Silloin kun itse kävin koulua siellä, opetus oli tasoltaan ihan laadukasta. Nykyisestä menosta en luonnollisesti tiedä tuon taivaallista. Silti eivätköhän opettajat nykyisinkin tarjoa kohtuullisen hyvää opetusta.
      Enemmän lukion käyminen on kuitenkin itsestä kiinni: pitää jaksaa lukea kokeisiin ja tehdä vaaditut tehtävät. Ei kannata liikaa murehtia koulun sijoituksia, vaan keskittyy tekemään parhaansa ja kirjoittamaan hyvät paperit :)

Lukio on tosi mukava miljöönä. Se on ihan ydinkeskustassa melkein ja entisen kauppakorkeakoulun, eli nykyisen aaltoyliopiston kauppakorkeakoulun kupeessa. Lukiorakennus on historiallinen. Se on toiminut nykyisissä tiloissaan jo 1930- luvulta saakka. Mm. sodan aikana siellä toimi sotilassairaala. Joten perinteikkääseen lukioon olet menossa :)

Liikenneyhteydet toimivat mainiosti. Bussit kulkevat runeberginkatua ja mechelininkatua. Myös kamppin bussiterminaali / metro on ihan kivenheiton päässä. Raitiovaunukin kulkee koulun ohitse.

Koululta on lyhyt matka väinämöisen urheilukentälle, missä ulkoliikunnan opetusta järjestetään. Siellä ympäristössä on myös paljon viheralueita, hautausmaa ja tietenkin hietanimen ranta, minne koulun biologian opettajat mielellään veivät meitä oppilaita tutustumaan keväisin luonnon ilmöihin.

Koulun lähellä on myös huoltoasema, josta me kävimme ostamassa kahvia ja muuta hyvää ruokatunneilla. Lukion kulmilla on myös ruokakauppoja, kioskeja joten herkkujen puute tuskin iskee.

No tulipa kirjoitettua jotain positiivistakin entisestä lukiosta :-)

• hiitti2

Lukiovertailutilastot eivät kerro tuon taivaallista lukioista, ne ovat vain ulkomailta tullutta hömpötystä. Toki lukio, johon on korkea keskiarvo, saa paremmat yo-tulokset - onhan sinne menty myös ihan eri taidoin ja opiskelumotivaation kanssa kuin sellaiseen, jossa keskiarvo on alta kasin.

Mediassa on ollut, valitettavasti vain vähäisellä huomiolla, sellaisia vertailuja, joissa on otettu huomioon esimerkiksi sisäänpääsykeskiarvo. Silloin kärjessä ovat aivan eri lukiot kuin näissä yleisissä ranking-listoissa, nämä ns. kärkilukiot eivät taas ole lähelläkään kärkeä. Tuokaan ei vielä kerro koko totuutta, sillä pitäisi listata lukihäiriöt, erityisjärjestelyt, rahamäärä per opiskelija, paljon opiskelijaa tuetaan elämään littyen, mihin lukion jälkeen sijoitutaan jne. jne. ennen kuin aletaan olla yhtään lähellä oikeita asioita.

Toisaalta asialla ei ole mitään väliä, sillä lukuisat tutkimukset osoittavat, että opiskelutuloksiin on Suomessa 4% vaikutusta sillä, minkä opiskelupaikan valitsee. Muissa maissa tämä luku saattaa olla jopa 40%. Kun katsoo vaikkapa tuota edellä mainitsemaani STT:n sisääntulokeskiarvoon perustuvaa rankinglistaa, huomaa, että lukioiden tosia-asialliset välit ovat niin vähäisiä desimaalilukuja, ettei sillä käytännössä ole väliä.

Oppiminen ei ole sellaista, joka kaadetaan päähän - kysymyksessä on opiskelitaidot. Kovin työ - ja todellinen opettajan ammattitaito - mitataan siinä, että hän saa opiskelijan kanssa työtä tehdessä esimerkiksi pahan lukihäiriöisen opiskelija, joka muutoin hylättäisiin, kirjoittamaan vaikkapa A:n tai B:n paperit. Se on totista ammattitaitoa. Tämä on sitä, mitä pitäisi arvostaa, kaikenlaiset oppijat saadaan ylittämään omista lähtökohdistaan käsin itsensä. Silloin tehdään hyvää tulosta, valitettavasti nämä ranking-listat eivät kerro esimerkiksi tästä asiasta mitään.

Sattumoisin olin TYLYN yo-juhlissa, jossa kerrottiin esim. erään abin tehneen samalla yliopisto-opintoja, eräs sai stipendin täysistä äikän yo-pisteistä... Muuten en osaa mitään, esimerkiksi tuosta sisääntulokeskiarvovaihtelusta.

• HeiPliis

Huoh. Siis kaikissa lukioissa on hyvät ja pahat puolet. Mee sitten minne tahansa lukioon. Luuleks että täältä löytyy täydellistä lukiota mistään? Kaikki riippuu vain itsestään.

• osimoilleen näin

Oon nyt siis ysikasi ja aion hakea Töölön lukioo tänä vuonna? Onko muita tulossa ja mitä mun pitäs tietää tästä lukiosta?

• oiaerjdgfaojg

Mä oon luultavasti menossa Tylyyn, keskiarvo on 8,0 joten en tiiä oisko mulla mitään mahdollisuuksia päästä Alppilan lukioo niin haen ekana tonne. Oon kuullu että sinne tulee kaikki keille koulunkäynti on ihan sama, niin onkse totta? :D

• 2011as

No hae nyt ihmeessä ekana Alppilaan, jos sinne haluat!! Aina voi päästä varasijalta!!! Mäkin aikoinaan

• oiaerjdgfaojg

pitää viel miettiä, laitanko tylyn vai alppilan ekaks :) muutan toisesta kaupungista helsinkii ja en oo koskaa käyny kummassakaa koulussa nii jos joku muu täältä on menos jompaan kumpaan niin mä haluisin tutustua joihinki että ois joku kenet tietäis sieltä :)

• 2011as

Jos keskiarvosi on n. 8, voit hyvinkin päästä Alppilaan, jos vaikka vielä vähän hilaat sitä ylospäin :-)).

Alppilassa kyllä tutustuu ihmisiin. Sinne tulee poikkeuksellisen monesta eri koulusta (oonkohan joskus kuullut että n. 45 eri yläkoulusta?), joten ei ole mitään valmiita porukoita.

Alppilassa on kivaa ja siellä voi opiskella tiukasti tai sitten voi ottaa rennosti, kumpi itelle sopii. Ei siis turhaa niuhotusta, mutta kyllä siellä arvostetaan, jos joku haluaa opiskella. Alppilassa on ok maikat, joitain aivan huipputasokkaita myös. Nämä voin sanoa siis omasta kokemuksesta.

Tylystä oon kuullu, että siellä on ehkä vähän erihenkistä porukkaa ku Alppilassa mut varmasti ihan kiva lukio sekin!

Tervetuloa vain Helsinkiin :-)))

• Judoboy

Kumpaan lukioon itse hakisitte Etu-Töölöön vai Alppilaan, en oo ikinä ees kuullu mistään Alppilasta ja kuulemma Etu-Töölö on vanha ja labyrinttimainen rakennus.
        Olis siis kiva tietää oikeesti millane paikka se on ja 11 pvä aikaa palauttaa hakusuunnitelma. Kauheesti miettii minne hakis ja en tiiä pitäskö hakee Etu-Töölöön, kun siel on kuulemma sellasta ryyppy ja bile porukkaa

• ingrid25

Itse valmistuin Etu-Töölön lukiosta vuonna 2009, eli en niin kauan aikaa sitten. Silloin siellä oli mielestäni ihan normaali koulumeininki, ketään ei mielestäni syrjitty, kaikki tuli toimeen keskenään, hyvä yhteishenki, jotakin pieniä kuppikuntia siellä oli, muttei mitään sen ihmeellisempää. Taisin käydä ensimmäistä kouluvuottani silloin, kun koulussa ensimmäistä kertaa pidettiin kaksi ykkösristeilyä ja kakkosvuotenani kaksi kakkosristeilyä (= vanhojen risteily ekstra risteily), ja historian opettajakin nauroi asialle ja sanoi että koulumme on selvästikin risteilypainotteinen. :D Mutta jos ei itse juo, niin eihän siellä tarvitse ryypätä tai osallistua ylipäätään mihinkään mihin ei halua. Ja nykyään koulu on yrittäjyyspainoitteinen.

Yleisesti koulu sijaitsee erittäin kauniissa viihtyisässä vanhassa rakennuksessa, eikä ole mielestäni labyrinttimainen laisinkaan. Biologian ja maantieteen maikka oli ihan huippu, sekä pitkän matematiikan (joskin hän on jo jäänyt eläkkeelle). Muutenkin opettajat olivat mielestäni osaavia ja asiallisia. Etu-Töölön lukio yhdistyi myös vuonna 2009 Laajasalon lukion kanssa, ja meno on saattanut senkin takia muuttua.

Alppilan lukiosta en tiedä mitään, mutta mihin tahansa lukioon haetkin niin onnea opiskeluun ja toivottavasti viihdyt tulevassa koulussasi! (ja jos et viihdy, niin aina voi vaihtaa koulua!)

• eriker

Voin sanoo Etu-Töölöst sen verran, että meno on ku sirkuksessa. Puhutaa kaikista pahaa seläntakana (oli oikee ollu jotai WA keskustelui mis haukutaa tiettyi tyyppei) ja muutenkin taso on mitä on. Ite oon saman kampuksen koulus ja voin sanoo et oon erittäin tyytyväinen, etten menny tylyy...

• Aaööaa

Mäki hain tylyy ;) ka on jtn.8.5 ja oon vähä lukenu näit juttui tylyst et on kaikkii pissiksii ja teiniäitei jne...et jos se porukka on sellast nii en oikee tiiä viihdynks siel :/ mut ketkä sinne nyt haki jotka haluu oikeesti opiskella nii voidaaks nähä joskus? :D et en haluis kuitenkaa jäädä sinne iha yksi ku ketää kaverii ei tuu sinne ja enkä tunne sielt ketää :(

• 98espoosta

sama juttu mulla ku tos ylemmällä kirjottajal :D oon kans kuullu nii paljo kaikkee et siel kauheesti lissui ja ihmisii ketä ei kiinnosta yhtää koulunkäynti nii pelottaa et saanks kavereita sieltä :o

• khjfhjk

Muakin pelottaa ihan kauheesti just toi. Tuntuu et kaikkialla kirjotetaan pelkkää huonoo TYLY:stä. Siel tuntuu olevan vaan ¨lissu ja massateinejä', joten mustakin tuntuu etten saa yhtäkään ystävää. :(

• Aaööaa

En oo ikin ollu mitää sellast "koulun kovinta" vaa pikemminki niit ketä kaikki dissaa, mut onneks sain yläasteelt hyvii kavereit nii se korvautu siin :) mut sit et käyks tylys tollai nii en yhtää tiiä enkä rupee esittää mitää koska tiiän jo ala-asteelt et sil ei saa muut ku huonon itsetunnon ja niitä "ihq omg partyparty" tyyppejä :) et toivottavasti sielt löytyy sitä hyvääki porukkaa ;)

• apuaaa

ite oon kans ehkä hakemassa tylyyn tänä keväänä mut tokalle vuodelle ja nyt kun lukee näitä et se on pissis koulu jne. niin hieman epäilyttää..:D
      onks kellään kertoo enemmän koekemuksii ja onko se oikeesti niin pahaD:
      ja en tunne sielt viel ketää et jos joku on samas tilantees ois ilo tutustuu!:)

• muistot

Vaihda Alppilaan! :)) Ite vaihdoin kans kakkoselle aikoinaan - ja tosi hyvin pääsin porukkaan!!

• vierailija vaan

Siel Tylys on varmaan hometta tai ainakin jotenkin huono sisäilma, on ollut karseeta migreeniä sen jälkeen, kun oon ollut siellä.

• tylyläinen95

Ite olin Tylyssä ja mun mielestä siellä on ihan mahtavaa porukkaa! Valmistuin viime keväänä ja oli kyl elämäni parhaimmat vuodet. Ei mun aikana siellä mitää teiniäitejä ja lissuja ollu, jotkut pukeutu vaan "massamaisesti", ja saatto ulkonäöltä näyttää ns. lissulta. Kukaa ei kumminkaa kattonu alentavasti, jos ei itse pukeutunut massamaisesti

Ja toi homeasia on hoidossa, alakerrassa luokka on suljettuna, mut siel poistetaan sitä hometta

• kamxdlsll

Älkää menkö Tylyyn!!!!!!!

• Tylytyly

OKEI KAIKKI TYLYYN HAKENEET, PÄÄSSEET JA ENSI VUONNA HAKEVAT,
      Tylyn parhaita puolia on loistava sijainti, sillä siinä on kaikki lähellä esim kamppi ja steissi, joten siitä lähtee minne tahansa bussi, metro, spora sekä juna. Siksi tylyssä onkin niitä, jotka tulevat vähän kauempaa. He hakivat tylyyn juuri sen takia, että halusivat vaihtelua ja koulun keskustasta hyvällä sijainnilla. Monet jopa tulivat tylyyn vaikka olisivatkin päässeet parempaan.
      Toisena asiana koen opettajat, jotka ovat enemmän tai vähemmän sellaisia joille selittää ummet ja lammet. Se niissä onkin juuri parasta, että jotkin opettajista ymmärtää todella! Lisäksi joillakin opeilla ote meni rennommaksi siinä kakkosen puolessa välissä, ja kyllä se voi tarkoittaa sitä, että he tajuavat, että "ei nämä tylyläiset kumminkaan mitään oppisi", rentous näkyy kokeiden korvaamisesta projekteilla ja läksyjen vähäinen anti. Kuitenkin nämä projektit kuuluvatkin kolmanteen kohtaan, joka on: Tylyssä kokeillaan jotain uutta esim. viimeinen ja vitosjakso on ilmiöjakso, ei koeviikkoa, paljon projekteja ja ryhmätöitä. Lisäksi moni ope korvaa kokeet ryhmätöillä ja esseillä.
      Neljäs asia on yrittäjyyskurssit, jotka ovat suosittuja koulussa. Niillä voi oikeasti kokea yrittäjyyttä ja kuulla yrittäjien arkea. Mahdollisuus myös kokea Slush-tapahtuma!
      Tylyssä ei ole sitä niin kutsuttua yhteishenkeä, mutta ei sitä tarvikkaan olla, sillä jokainen on yksilö ja tekee mitä itse haluaa. Jokaisella luokka asteella on sitten ne omat yhteiset jutut esim. Risteilyt, penkkarit, 100 aamua ja nasut. Näihin ei tarvitse osallistua, jos ei halua ja kukaan ei niistä tuomitse tai no varmaan jotkut yksilöt...
      Ihmiset ovat samantyylisiä kuin muissakin kouluissa esim Tyk,Norssi ja ressu yms.. mutta AÖ voi olla se eriävä asia! Lisäksi tylyssä on varmaankin suurin osa niitä massa teinejä ja fuck boy - tyylisiä poikia, tyylikkäitä "bloggari" tyttöjä, "skeitti hipsteri" poikia sekä tyttöjä ja hissukoita. Siis aivan perus kauraa.
      Kolme vuotta menee varmasti nopeasti ja löydät varmasti kavereita

• Tylyabi

Tyly on lukio. Niin se on helpointa sanoa. Opettajat vähän kattoo perään että palautat työsi, mutta jos et sitä tee nii ei sulle liikoja armonaikaa antamaan. Opetus on yleensä aika luentomaista, mutta saat kyllä jonkin verran vastailla kysymyksiinkin ja apua opettajalta jos tarvetsee. Et kuitenkaan samanlailla kuin jossain pienessä lukiossa. Tylyssä oot aikalailla vastuussa itse itsestäsi.
      Hyviä puolia on se, että jokaisessa aineessa on monia opettajia. Kun sitten valitset niitä aineita mitkä on sulle oikeasti tärkeitä niin voit peruskurssien perusteella sanoa kuka opettaja sulle itelles sopi parhaiten. Legendaarisia maikkoja löytyy niin liikunnasta kuin historiastakin. Lukion sijainti on todella hyvä. Yhteishenki on melko hyvä. Sieltä löytyy jokaiselle omat kaverit ja käytännössä kaikki voi istua ja jutella kaikkien kanssa. Turha kuitenkaan olettaa että kaikki 200 saman vuosiasteen opiskelijaa olisi kaikki yksi iso kaveriporukka. Bileitä on ja ristelyjä sun muita, jos ne ei kuitenkaan ole sun juttu niin koulu on kuitenkin sen verran iso, että kukaan ei tule edes huomaamaan jos et käy missään.
      Huonoja puolia on juuri se, että jotkut tarvitsee enemmän vahtimista ja siihen tyly ei sovellu. Lisäksi koulu on rakennuksena melko tylsä. 4 kerrosta, jokaisessa kerroksessa yksi pitkä käytävä. Ei mitään muuta.
      Jos se miten tulet pärjäämään kirjoituksissa stressaa, niin voin antaa sellaisen neuvon, että siinä on kyse vain ja ainoastaan sinusta. Jos luet tehokkaasti ja paljon saat hyvän, jos taas aloitat lukemisen myöhään ja luet vähän saat huonon. Kirjoituksiin vaikutat vain sinä itse.

• FUCKGIRLTYLY

ÄLKÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ MISSÄÄN NIMESSÄ MENKÖ TYLYYYYN AKA HOMEKOULUUUN VOIN SANOA ET EI OLE SEN AVROISTA. IHMISET ON KIVOJA JEEJEE SAAT KAVEREITA MUTTA ILMAPIIRII ON TÄYTTÄ PASKAAA.!!!!!!!!!!

• tylys

Valmistun nyt keväällä tylystä ja voin sanoo et tulee iksu tylyä :( Olin kivat 3 vuotta siellä. Ikävä sitä piiiiiiitkäää ruokajonoa, varsinki sillo ku oli kalapuikkoja :D Maikat ihan jees, hyvä puoli et se et opettajia on riittävästi, esim. matikas on n. 6 maikaaa ja voi valita sit ite kenen kurssi menee..

• EXTYLY2015OUT

Mukava koulu. Turhaa stressaatte valinnasta (meneekö keskiarvo hukkaan). Lukion tarkoitus on, että pääsee siitä hyvin eteenpäin. Tylystä menee vuosittain valtava määrä opiskelijoita kauppakorkeakouluihin ympäri Suomen. Alppilasta haluan kommentoida sen, että jokainen tuntemani henkilö on saanut negatiivisen kuvan koulusta (hippejä ja hörhöjä). Opetuksen laatuun kommentoin sen verran, että M-paperit saa lukemalla kuukauden kirjotuksiin, joten turha sitä enempää on stressata. Ei se niistä maikoista ole kiinni vaan sinusta itsestäsi. Totta kai tylyn kokoisessa suuressa lukiossa on porukkaa laidasta laitaan, joten esimerkiksi samassa luokassa toinen on tuleva KTM ja toinen narkkari. Marihuanan pystyi haistamaan tylyn edustalla aina välitunnin iskiessä. Muistan muutaman hörhön lukiosta, jotka olivat kamoissa käytännössä jokaisella oppitunnilla.

• Anonyymi

Mä tiiän ett tää keskustelu ketju on jo aika vanha, mut onks kukaan tulossa 2021 etu-töölön lukioon? Koska ite oon menossa. Haluun etti itselleni kaverin. :D

• Anonyymi

Herättäkää tää keskustelu kaikki ketkä mietitte tylyy mä ja mun kaveri haetaa varmaa

• Anonyymi

se on yks vaihtoehdoista, mutta ei tiiä vielä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

se on yks vaihtoehdoista, mutta ei tiiä vielä

Joo sama juttu 1 vaihtoehto…Noi 2011-2013 jubat taitaa olla jo vanhaa kauraa?

• Anonyymi

mä mietin tätä kouluu ny

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2556
    2. 148
      2234
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2202
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2129
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1722
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1603
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1536
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      286
      1432
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1379
    Aihe