Lainaanpa erästä kyselytestiä, koska aihe jopa meitäkin sivuuttaa eli peräti koskee. Esko Aho, tuo sankari menneiltä vuosilta ja kaikkien eläkeläisten ikioma Kari Grandi, on nyttemmin lausunut,että Suomessa vallitsee ennennäkemättömän negatiivinen ilmapiiiri. Mitä mieltä olette te, jotka aikoja olette nähneet ja ilmapiirejä haistelleet? Olemmeko murheen suossa ja ennennäkemättömän negatiivisia kaikkialla?
Mielestäni Esko Aho on väärässä. Mutta hän on vielä nuori (tai miten sen nyt ottaa) ja sitäpaitsi pullamössösukupolvea.
Negatiivinen ilmapiirikö Suomessa?
3
<50
Vastaukset
- kastekukka
Ei kai sentään ennennäkemättömän, ei mielestäni. Se mikä minun työ/ lähipiirissäni puhuttaa on EU ja kuralla olevien maiden tukeminen. Lisäksi vakio-ongelmat työttömyys, pätkätyöt, vanhustenhoito, nuorten selviäminen tässä muuttuvassa maailmassa jne. Aina on asioita mitkä puhuttavat. Mitään sen kummempaa alhoa ja negatiivisuutta en ole havainnut.
Jokaisen lähipiiristä tietysti aina löytyy ihmisiä, jotka käyttävät aikansa ja energiansa valittamiseen joka ei johda mihinkään. Nämä tapaukset jätän omaan arvoonsa.
Hyvä meidän täällä Suomessa on elellä. - Tase pappa
Ahon kanssa täysin eri mieltä tuosta asiasta.
Seurataanpa päättäjien lausuntoja.
Maassahan on ennen näkemättömän optimismin aalto meneillään.
Maassamme on ennen näkemätön konsensus hallitusrintamalla.
Kuusi puoluetta rukoilee yhteisessä rintamassa, Jumalan ihmettä.
Politiikan ritamalta kuuluu vallan hyvää.
Hallituksen mielestä kriisimaiden ongelmat on hoidettavissa, kunhan pumpataan meidän rikkaitten suomalaisten varat sinne.
Meidän tulee ainoastaan leikata terveydenhoidon kustannuksia, Poliisin ja Armeijan määrärahoja.
Koulutuksen määrärahoja nipistetään muuten vaan.
Hieman kun asumisen menoja lisätään verojen kiristyksellä, halpenee asumiskustannukset. Ainakin Ministeri-naisen ajatelmien mukaan.
Meidän ei tarvitse - Ahoa lainatakseni - muuta kun lisätä työurien pituutta ja tinkiä eläkkeistämme.
Lisäksi rakennetaan muutama Ydinreaktori jauhamaan onnea maallemme.
Perus-suomalaisten mielestä EU hajoaa pian. Silloin kaikki on taas hyvin.
Usko huomiseen on vahva päättäjien taholla.
Usko huomiseen onnelaan on opposition parissa ennennäkemättömän vahva.
Joku on kuulemma löytänyt Lemmenjoelta kultahipunkin.
Ei puutu enää kun saataisiin tämä tyhmä, niskuroiva kansa uskomaan näin.
Silloin päästäisiin rallatellen helvettiin. Minä, minä minä!
Joku kommentoi jotain joskus tuolla sanonnalla.
Mutta, olen samaa mieltä Ahon kanssa.
Nörttinä kiukuttelin montakin kertaa, arvoisien kolleegoiden kanssa, mikä on oikea tapa ohjata ohjelmaa.
Minua kiukutti se, että en ollut itse luomassa tuon ohjelman sisältöä.
Oli siis kauhea kateus päällänsä.
Aholla on varmaan sama ongelma nyt, kun minulla muinoin, kun hänellä on vain suojatyöpaikka.
Mutta toisaalta, poliitikosta varmaan on aina negatiivistä kun kansa onkin ihan eri mieltä, kuin omat suuret mietteet.
Minä naureskelen täällä, eläkepolkuni alkutaipaleella.
H.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse704505Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053759Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1193412Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.351958Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691911Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.881202- 93965
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.125922- 55905
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25827