Wlan salasana

ei onnistu

Kun kysyy tuota esijaettua avainta niin Nokialla ei ole mahdollista kirjoittaa numeroita tuohon kenttään

25

326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikä Nokian kännykkä sinulla on?

• apap

Mulla on 5800 music express tjsp

• Sellaista ei ole olemassa!

No kyllä on mahdollista, lukaiseppas ohjekirjaa vaikka netistä.

• Ihan pihalla

Voisin nyt kysyä että mistä tuon esijaetun avaimen saa että voi käyttää nettiä puhelimella?? Oon ihan uuno näissä tietokone hommissa..

• Verkon omistaja voi olla laittanut siihen Wpa2 suojauksen ja pitkän salauksen. Tai monessa on jo valmiina, ja se koodi löytyy yleensä reitittimen pohjasta.

• ihan pihalla

Reitittimen pohjasta???

• Nokia N86 8MP

Onko joku muu asentanut reitittimenne (mustan laatikon, jonka avulla tietokone on yhteydessä internettiin)? Tämän pitäisi kyllä tietää esijaetun avaimen, tai se pitäisi löytyä reitittimen asetuksista, jotka löytyvät kirjoittamalla tietty osoite tietokoneen selaimen osoitekenttään (reititin yleensä kytketään tällöin piuhalla kiinni tietokoneeseen). Asetusosoite löytyy reitittimen ohjekirjasta

• Värejähän löytyy

En tiedä miksi sitä mustaksi luullaan, itselläkin se on valkoinen ja pohjassa on vakioavain littymäntarjoajalta, olen toki muuttanut sen itse myöhemmin.

• Reitin Walinta

Onko noissa boxeissa aina myös mahdollisuus liittää vaikkapa kannettava tietokone siihen langalla ja onko silloin kyseessä Ethenet RJ-45 vai USB? Toimiiko vieraileva kone langalla ja pelkällä salasanalla? Ei muita toimenpiteitä?

Lankaliittymä. Toinen poitti. ADSL-modeemeissahan pääkoneseen tavitsee asentaa operaattorin rompulta ajurit ym. jotta linja toimii. Vierailevan koneen voi liittää suoraan pääkoneseen Ethernet-piuhalla, mutta liittymä toimakseen vaatii, että pääkone on käynnissä. Mikäli modeemissa on useampi Ethernet lähtö, niin vierailevan koneen voinee liittää suoraan modeemiin, mutta tarvitseeko tällöin ykköskoneessa olla virrat?

Entäs tuo langattoman reitittimen tapaus. Sitä voi käyttää kunhan saa sen salasanan käyttöönsä ( tarkoitan siis ihan luvallista kuviota ). Ovatko nuo ADS-modeemia vastaavat ajurit ym. tässä tapauksessa tuossa boxissa päätietokoneen sijaan?

• Nokia N86 8MP
        Värejähän löytyy kirjoitti:

En tiedä miksi sitä mustaksi luullaan, itselläkin se on valkoinen ja pohjassa on vakioavain littymäntarjoajalta, olen toki muuttanut sen itse myöhemmin.

Joo, no kunhan yritin vain selkeyttää, musta taitaa olla vaan hallitseva väri nykypäivän elektroniikkalaitteissa, mutta tosiaan yhtä hyvin voisi olla harmaakinJoo, no kunhan yritin vain selkeyttää, musta taitaa olla vaan hallitseva väri nykypäivän elektroniikkalaitteissa, mutta tosiaan yhtä hyvin voisi olla harmaakin

• Nokia N86 8MP
        Nokia N86 8MP kirjoitti:

Joo, no kunhan yritin vain selkeyttää, musta taitaa olla vaan hallitseva väri nykypäivän elektroniikkalaitteissa, mutta tosiaan yhtä hyvin voisi olla harmaakinJoo, no kunhan yritin vain selkeyttää, musta taitaa olla vaan hallitseva väri nykypäivän elektroniikkalaitteissa, mutta tosiaan yhtä hyvin voisi olla harmaakin

Pahoittelut toistamisesta, Opera Minin temppuiluja

• Värejähän löytyy
        Nokia N86 8MP kirjoitti:

Pahoittelut toistamisesta, Opera Minin temppuiluja

Tulipahan ainakin selväksi kuntoistoa on :)
        Juu, valkoisia, harmaita ja mustia löytyy.
        Tarrat joissa on valmiina avain löytyy yleensä lukituista/rajoitetuista palveluntarjoajien modeemeista tai sitten se on ohjekirjan mukana toimitetussa erillisessä lapussa tai ihan ohjekirjassa.

• Ihan pihalla

Reitin on siis yhtäkuin modeemi? Suosittelisin tässä tapauksessa selittämistä kuin tyhmälle. En vieläkään tiedä mistä sen esijaetun avaimen saa..

• Reitin Walinta

Sorry, mutta itse en tekstisi pohjalta ymmärtänyt lainkaan mitä olet tekemässä ja miten ja mitä ensiajettua avainta olet etsimässä ja mistä?

Toiset puhuu puhelimen asetuksista ja toinset reitittimen salasanasta.

Paljon pitää yrittää arvailla, kun ei kerrota mitä ja miten ollaan tekemässä ja missä.

Arvaillaan:

a) Sinulla Nokia 5800 ja koitat saada sillä yhteyden ( kotona ) olevaan langattoman netti-boxiin eli reitittimeen, jotta voisit mennä nettiin puhelimellasi.

b) Et tiedä tuon reititttmen käyttämää salasanaa, mikäli sellainen on asetettu.

c) Selailet puhelimesi valikoita, mutta et tiedä miten tuo yhteys luodaan.

d) Olet päässyt puhelimesi valikoissa ja Wlan asetuksissa kohtaan jossa reitittimen salasa tulis antaa, mutta et tiedä mikä tuo salasana on.

Huomaatko, että tekstisi pohjalta on täysin mahdoton tietää mitä olet tekemässä, missä ja miten.

• ihan pihalla.

Mulla on tuolla ylempänä se mitä kysyn. siis d.

• Reitin Walinta

Miten kuvittelet, että joku täällä voi tietää reitittimesi salasanan? Et edes kerro missä ja mikä se reititin on, kotona, vanhempiesi, omasi, jonkun toisen, naapurin, tuntemattoman tai jossakin jokin WiFi kaupungilla?

Puhumattakaan, että kertoisit operaattorin ja ennenkaikkea sen boxin tyypin, mikäli omasi. Kuka on sen boxin Admi? Admilla on salasana.

Ps. Sorry vain, tekniikasta saa ja voi olla tietämätön, mutta pitää kuitenkin olla edes alkeellisin minimi älynkäyttöä kysymyksiä tehdessä.

• ihan pihalla

Ensinnäkin ei tarvitse hermostua. En todelakaan kuvittele että joku tietäisi sen salasanan. Ja onko sillä todellakin merkitystä missä se reititin on? Kysyin vaan että mistä sen salasanan saa? Kun en ole ennen kuullukkaan jostain wlanin esijaetusta salasanasta.

Onko sinun älylläsi sitten vaikea vastata noin tyhmään kysymykseen? Tarvitseeko se tosiaan noin paljon taustatietoa vastata kysymykseen: mistä saa sen esijaetun salasanan? Vastaa vaan siihen kysymykseen jos joku voi.

Et todellakaan voi olettaa että jos joku ei tiedä tekniikasta mitään, että sitten tietäisin mitä informaatioo tarvitsee kertoa!!

Sinulta ainakin osoittaa vähäistä älynkäyttöä rueta heti haukkumaan jos vaan haluaa tietää asioista.

Näin ollen sinun ei tarvitse vastata näihin minun kysymyksiin enää.

• Tietoa kaipaava myös

hei,
      minulla on nokian c7, ensimmäinen kosketusnäyttöpuhelin ja yritin mennä sillä nettiin WLANin kautta ihan kotona ja se nyt kysyy sitä esijaetua salasanaa.

Olisin siis kysynyt myös että mistähän sen saisi kun en ole tietoinen tuommoisesta salasanasta? Pitääkö soittaa sinne mistä hankittiin nettiliittymä?

• 5230,.
    • Reitin Walinta

Kommentoit seuraavaa avausviestissä:

>> Wlan salasana. Kun kysyy tuota esijaettua avainta niin Nokialla ei ole mahdollista kirjoittaa numeroita tuohon kenttään

Tämä antaa ymmärtää, että *puhelimessasi* on vikaa, että puhelimen ohjelmassa salasanalle ositettuun paikkaan * ei voi kirjoittaa * salasanaa.

>> Voisin nyt kysyä että mistä tuon esijaetun avaimen saa että voi käyttää nettiä puhelimella?? Oon ihan uuno näissä tietokone hommissa..

Todellisuudessa et edes tiedä salasanaa. Nyt sitten kysytkin missä salasana on.

Aivan sama kuin kysyisit missä on auton oven avain. Kuka siihen voi vastata, paitsi sanomalla, että tietenkin auton omistajalla ellei hän sitä ole kadottanut. Onko tämä nyt niin mahdoton ymmärtää ?

Salasana on reitittimen omistajalla, admilla.

On avoimia verkkoja ja suojattuja verkkoja. Avoimessa verkossa ei tarvitse salasanaa ja verkkoa voi vapaasti käyttää. Suojatussa verkossa salasana on verkon haltijalla.

Anteeksi vain, mutta kyllä tuollaisen epäloogisuuden edessä alkaa rautalanka loppua. Olit saanut jo useamman aivan selkeän vastauksen.

Ps. Vastaisuudessa kun sinulla on teknisiä ongelmia niin kerro heti aluksi kaikki tarvittavat asiaan liittyvät tiedot. Ei ihmisillä ole kristallipalloa. Usein epämääräisiin kysymyksiin ei foorumilaiset jaksa edes reagoida, kun pitää lypsämällä lypsää asiaan liittyviä aivan perustietoja jotta voisi edes yrittää auttaa.

• ihan pihalla

Selvä homma. Nyt oon tutkinu modeemin ja siellä pohjassa ei oo minkäänlaisia WPA-tunnuksia tai mitään. Onko mitään keinoa saada nyt tietää sitä salasanaa kun tuskin tuosta on mitään papereita tai ohjekirjoja tallessa, ja muistelen että tuo modeemi on saatu siskolta. Ja sillä niitä ei todellakaan ole.

Ite ei olla tähän laitettu mitään suojauksia että ne on vissiin tullu automaattisesti??

• http://

Modeemin asetuksiin pääsee käsiksi selaimella esim. Telewellissä näin:

Varmista, että verkkokaapeli on kytketty laitteen porttiin 1 tai 2. Avaa sen jälkeen Internet-selain ja kirjoita osoitteeksi http://192.168.0.254 ja paina Enter–näppäintä. Tämän jälkeen ADSL-modeemi kysyy käyttäjätunnusta ja salasanaa. Oletuksena käyttäjätunnus on admin ja salasana admin.

Tajusitko,siellä on valmis salasana jonka muutat asetuksista johon pääset kirjoittamalla selaimesi hakukenttään modeemin ip-osoite joka tässä esimerkissä oli siis http://192.168.0.254

• Nokia N86 8MP

Yleensä laitteen takaata löytyy myös resetointinappi, jolla voit resetoida laitteen tehdasasetuksille

• ihan pihalla

Kiitoksia kaikille.

• Mutta sen jälkeen MUISTA laittaa suojaukset kuntoon!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4282
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      154
      1812
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1513
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      35
      1278
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1063
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      56
      914
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      78
      904
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      167
      829
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      811
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      781
    Aihe