Miksi joku haluaa omistaa uskon.??

body

ja haluaa sillä hallita ja orjuuttaa toisia.

7

60

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä uskon

Itse tulin uskoon. En halua orjuuttaa ketään. " Vapauteen Kristus meidät vapautti, älkää olko ihmisten orjia."

Mutta Raamattu puhuu "suolana " olemisesta.

Jos sinä saat hyvää, etkö halua jakaa sitä muillekkin ? Itselleni usko on antanut elämän tarkoituksen, päämäärän.
      Luottamuksen Jumalaan, joka pitää huolen niin minusta kuin koko luomastaan mailmasta.
      Se on vain jokaisen oma valinta, ketä haluaa seurata. Itseään (omia haluja) tämän maailmanruhtinasta (joka ne halut vaikuttaa, himot ym. )
      Vai Jumalaa !

• Ev. lut.

Minä uskon, mutta haluan antaa uskonnonvapauden tai vapauden uskonnoista muillekin.

Usko ei ole minulle oma valinta, vaan JUMALAN.

• body

" Ev.lut "

mutta kun uskonnon fanaatikoille uskonto on vallan väline, sillä alistetaan, sillä holhotaan ja sillä tuomitaan.
      Jos toinen toimii eri tavoin, uskoo eri tavoin, niin pelihousut revitään ja tuo toinen on paha vastustaja.

Uskonto ei tuo vapautta, sillä orjuutetaan, oppi on tärkeämpi kuin ihminen, sillä minun pitäisi ajatella ja uskoa kuin tuo vaatija ja lyömäaseena on useimmiten raamattu.

• Onhan se oiva väline tuohon(kin) tarkoitukseen, koska sen avulla voi vedota johonkin korkeampaan auktoriteettiin kuin omaan, ehkä hiukan mitättömäänkin auktoriteettiin.

Omille mielipiteet ja näkemyksille on helppo hakea arvovaltaa kun väittää niitä Jumalan mielipiteiksi :)

On jotenkin surkuhupaisaa, että usein juuri se toinen uskova tuntuu olevan toiselle uskovalle suurin peto, repivät toistensa lihaa riekaleiksi Jeesuksen veren virratessa. Jos tällainen ihminen, joka näkee omistavansa juuri sen "oikean uskon" saa valtaa vaikkapa uskonnollisessa yhteisössä niin on mitä todennäköisintä, että hän käyttää valtaansa vaientaakseen heidät, jotka eivät samaa mieltä ole.

Onko koskaan historiassa "oikean uskon" toteuttaminen ollut johtamatta sortoon ja väkivaltaan? Tuskin.

Näin tuppaa tietenkin käymään muidenkin aatteiden kohdalla jos niihin uskotaan sokeasti, eikä niissä ei nähdä mitään virheitä tai heikkouksia. Fundamentalistinen uskonto eroaa kuitenkin siten näistä, että jo lähtökohtaisesti, alkumetreiltä alkaen sen katsotaan olevan absoluuttinen totuus, virheetön ja vailla heikkouksia.

Ihmisen luonnolle ei taida Jumalakaan mitään voida, ei vaikka ihminen olisi uskossa joten tässä suhteessa kyllä Jumalan kykyjä liioitellaan.

• minä uskon

" On jotenkin surkuhupaisaa, että usein juuri se toinen uskova tuntuu olevan toiselle uskovalle suurin peto, "

No miten sinä sen tästäkin linkistä löysit, kun minä en ?

• goddeloos

"ja haluaa sillä hallita ja orjuuttaa toisia. "
      - Kyse on lähinnä itsensä orjuuttamisesta. Kun teet niin, haluat orjuuttaa myös muita.... tavalla tai toisella.

• body

Kun ihmisellä vallanhalu pukkaa päälle, niin sen saavuttamiseen käytetään niitä mahdollisuuksia joita on käytettävissä.

Usein uskonnollisen vallan selkänojaksi käytetään jumaluutta, Jumalaa, kristillisyyttä sekä perinteitä.

Katselkaa, kuunnelkaa hengellistä puhujaa ja jos puhujalla on sisäistettynä vallanhalu, sen huomaa melko helposti.

Puhujalta tulee lakitekstiä, tulee vaatimuksia, näin sanoo herra ja näin on kirjoitettu ja vaatimuksia löytyy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa

Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset
      Maailman menoa
      396
      2200
    2. Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä

Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      388
      2100
    3. Jos totta puhutaan niin

Ikävöin sua ihan valtavasti
      Ikävä
      98
      1812
    4. YlE aloitti sateenkaari messuilla kirkkovuoden

Siinä kirkon luopumus paljaimmillaan.
      Luterilaisuus
      444
      1755
    5. Hyvää yötä S******

Ja parempaa uutta vuotta 😉
      Ikävä
      7
      1444
    6. Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?

Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?
      Maailman menoa
      112
      1320
    7. Voiko nainen olettaa

Miehen maksavan treffeillä kaiken, jos kutsuu naisen treffeille?
      Ikävä
      226
      1040
    8. Olavi Uusivirta sai järjettömästi koronatukea ja asuu Kulosaaressa!

Olavi on miljonääri. Olavin asunto maksaa miljoonia. Olavi sai koronatukea aivan helvetisti. Olavi nuoli Sannan korvaa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      916
    9. Jos totta puhutaan niin haluan mies että

N*ssit multa luulot pois. Niin että naapurit huolestuu siitä huudosta. 🤭
      Ikävä
      72
      871
    10. Tiedäthän?

Että tykkään sinusta nainen ja olen kiinnostunut sinusta. Olet reilu ja rehellinen, sellainen unelma nainen. Tehdään k
      Ikävä
      41
      842
    Aihe