Hyvä ja laadukas pokkari hintaan 200-300 €

kameraa :)

Oon tässä monta vuotta kuvaillu Canon IXUS 80 IS:llä ja ajattelin, että nyt ois sit kameran vaihto edessä :) Olisin hankkimassa pokkaria, sillä en haluaisi kantaa järjestelmäkameraa mukana ongelmana olis myös hinta, sillä mun täytyy kustantaa tää uus kamera itse
Eli oon 16-vuotias tyttö, joka kuvailee jonkin verran. Kamera on usein melkein kaikkialla mukana ja varsinki matkoilta tulee räpsittyy kuvia :>

Tässä nyt jotain kriteerejä kameralle:
- Hyvät kuvat myös hämärässä (esimerkiks toi canonin hs systeemi)
- Ei tarvii olla Superzoom, mutta ihan kiva ois olla hyvä zooomi
- Jonkinlainen kuvanvakain
- Megapikseleillä ei niin väliä, mieluummin parempi kenno
- Ei mielellään kosketusnäyttö.
- Plussaa ois kun ei ois sisäänrakennettu salama, vaan sellanen mikä tulee sieltä ylhäältä sillee hienosti (osaan selittää) Mut käy sisäänrakennettuki
- Hintakatto 300 euroa, tosin hyvän kameran kohdalla voin joustaa vähän
- HD- videokuvaus, mielellään Full HD
- Hyvä sarjakuvaus
- Laajakulma
saatoin unohtaa jotain D:

Suositelkaapa mulle hyvää pokkaria :) Oon miettiny esimerkiks Sony WX10 Canon PowerShot SX230 ja Nikon P300 :) Myös nuo Samsungin kaksnäyttöset kamerat kiinnostaa, mutta mua vähän epäilyttää se niiden laatu.
Ja sitte noi "bridget" käy kanssa, jos löytyy hyvään hintaan :)

3

307

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos kaipaat hämäräkuvausta, olisi hyvä ostaa valovoimainen kamera, kuten Ixus 300 HS. Toisaalta siinä ei ole superzoomia, jota ilmeisesti kuitenkin haluat, koska mainitsit SX230 HS:n. Et kai ostaisi kameraa firmalta, joka valmistaa kaivinkoneita?

SX230 HS on kyllä ihan hyvä kamera. Valovoima on hieman pieni, mutta kyllä sillä saa silti kohtuullisia kuvia hämärässä HS:n takia. Nikon P300 on taas hyvin valovoimainen, mutta zoompäästä rajoitettu.

Kukaan muu ei voi sinulle sanoa, tarvitsetko pitkää zoomia. Siksi on aika outo asettaa noinkin erilaisia kameroita vaihtoehdoiksi.

Tarkoitatko erillistä salamakenkään asetettavaa salamaa? Sellaisesta varten pitää osta hieman kalliimpi kamera. Kaikissa toki on sisäänrakennettu salama.

• aloittaja tässä

Löysin nyt tän Fujifulm F550EXR:n ja ajattelin, että tässä vois olla mun kamera.
      Kokemuksia siitä?

• 1. PC 1993

itse ostan vain Canonia ja Sonyä,
      ei ole varaa kokeilla muita kun em. ovat oleet todella kestäviä ja riittävän hyviä.

katsoin tuota, valovoima laajakulmassa 3,5,
      nyt on tuontasoinenkin meillä, muta seuraavissa on varmasti tuo valovoima alle 3.0 eli etsin sitten vain n. 2.8 ja sen alle olevia.

kameraa en myöskään osta minkään pikkuvoiton takia suomen rajojen ulkopuolelta, koska niissä on monenlaisia ylläreitä ja pakettiakin on heitelty jo se "suositusmäärä", eli kotona kun parui kertaa vielä kolhii, voi olla kameran loppu.

aian kauemmaksi postimyynnissä lähetetään myös jo kerran palautetut tuotteet, et niin ajattelen , kun on osteltu netistä jo -90 luvulta saakka.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      92
      2773
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      62
      2655
    3. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      71
      2601
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      95
      2561
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      99
      2118
    6. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      50
      2022
    7. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      141
      1876
    8. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      36
      1855
    9. Joskus tulee niin

Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk
      Ikävä
      61
      1695
    10. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      17
      1558
    Aihe