On tullut jo muutamaan kertaan sanottua että Windows 7 laittoi linuksit "jäähylle" vuosikausiksi eteenpäin ja olen linkannut aikaisemminkin juttuja joista se käy hyvin ilmi ja tässä taas yksi lisää.
http://www.tietokone.fi/uutiset/gartner_windowsin_valta_asema_ei_horju
Nyt kun on selvää että distrowatchin "oikeilla" linukseilla kukaan ei tee yhtään mitään eivätkä ne kelpaa kenellekkään, niin ehkäpä tämän palstan linuks trollit heittävät nykyiset tietokoneensa mäkeen ja hankkivat tilalle jälkiruokalautasen kokoisia tabletteja ja muita vastaavia leluja koska niissä on usein linuks ja alkavat pätemään niillä ja kehumaan kuinka hyviä ne ovat ja kuinka hyvin sisällöntuottaminen sellaisilla onnistuu.
Ammattilaiset tietävät mihin voi luottaa.
38
322
Vastaukset
- Win-win=Kansantuote
Jos tuo on sitä "sisällöntuottamista" johon Windowsilla pystyy, niin enpä menisi kehumaan.
Jo koululaiset apukoululaisia lukuunottamatta tarvitsevat jonkun järkevämmän tietojenkäsittelyyn sopivan laitteen kuin jonkun tapletin.
Yritä esim. kirjoittaa 10-20 sivuinen essee jollain tupakka-askin kokoisella kosketusnäytöllä.- Win-win=Kansantuote
f.e.dzerzhinsky kirjoitti:
Jo koululaiset apukoululaisia lukuunottamatta tarvitsevat jonkun järkevämmän tietojenkäsittelyyn sopivan laitteen kuin jonkun tapletin.
Yritä esim. kirjoittaa 10-20 sivuinen essee jollain tupakka-askin kokoisella kosketusnäytöllä.Joo, kyllä fyysinen näppis pitää olla kännykässäkin IMO ja jotkut tabletit saakin kytkettyä näppistelakkaan jos runosuoni kukkii.
- Totuus paljastuu
Parasta mainosta terveen järjen käytölle eli Linux-järjestelmälle on kaltaisesi apukoululaisen ylistys windowsille. ;)
IT-ammattilaiset käyttävät linuxeja, ei niinkään Windowsia. Sillähän ei ole mitään merkitystä käyttöjärjestelmän laatuun kuinka paljon käytetään.
Mutta sinä nyt olet tunnetusti tyhmä, valehteleva pelle joka selittää, että joku random ohjelma kuuluisi Windowsiin vaikka ei ole Windows Updatessa eikä asennuslevyllä joten kyllä se on mahdollista, että olet niin poikkeuksellisen typerä että kuvittelet, että silläkin on jotain merkitystä kuinka paljon jotain käytetään.Millaisia valintakriteereitä yrityksissä mahdetaan käyttää tuotantoon sopivaa materiaalia hankittaessa jos vain alle 2% yrityksistä ottaa linuksin tuotantokäyttöön vaikka se on niin maan perusteellisen "hyvä".
Näe toinen päiväuni. 98% yrityksen ATK hankinnoista päättävistä ammattilaisista on tyhmiä ja idiootteja ja kuuluvat alempaan sosiaaliluokkaan?
Tervemenoa upuntu mielikuvitusmaahan.- ammattilaiset osaa..
Millaisia valintakriteereitä yrityksissä mahdetaan käyttää tuotantoon sopivaa materiaalia hankittaessa jos vain alle 2% yrityksistä ottaa linuksin tuotantokäyttöön vaikka se on niin maan perusteellisen "hyvä".
Näe toinen päiväuni. 98% yrityksen ATK hankinnoista päättävistä ammattilaisista on tyhmiä ja idiootteja ja kuuluvat alempaan sosiaaliluokkaan?
Tervemenoa upuntu mielikuvitusmaahan....ainakin oikeinkirjoituksen joten et taida kuulua siihen porukkaan? ;)
Millaisia valintakriteereitä yrityksissä mahdetaan käyttää tuotantoon sopivaa materiaalia hankittaessa jos vain alle 2% yrityksistä ottaa linuksin tuotantokäyttöön vaikka se on niin maan perusteellisen "hyvä".
Tervemenoa upuntu mielikuvitusmaahan.Voi hemmetti mikä PÖLJÄ... Eihän yritykset itse sitä käyttöjärjestelmää valitse juuri koskaan vaan se IT-tukea tarjoava firma. Ja se valitsee Windowsin koska siihen saa myytyä ylläpitoa sen vaikeakäyttöisyyden takia virusturvat lisäksi. Microsoft myös paskoo systeemit rikki säännöllisesti että saa myytyä uutta.
IT-ammattilaisilla itsellään kyllä on linuxit ihan yleisessä käytössä. Siis IT-AMMATTILAISET, ei se uuvatti siellä "Tiinan kukkakaupassa" mitä vähän kusetetaan Windowsilla, mikä lie puutarhuri onkaan. Itsehän tämän tiedän oikein hyvin kun IT-ylläpito hommia teen.
Kyllähän nämä naurettavat viestisi todistaa sen, että sinusta ei ole ikinä tekemään päivääkään IT-työtä. Aivan liian tyhmä. Ehkä kelpaat sinne Tiinan kukkakauppaan myymään kukkia hautajaisiin.
- oojduhfybm
Ammattilaiset?
Suurin osa windowskäyttäjistä on pelaavia teinejä.
Kai ne on sitten pelaamisen ammattilaisia.
Jo Windowsin rakenteesta näkee ettei se ole töihin tarkeoitettu, vaan leiikeihin. - ubuntu-käyttäjä
Ammattilaisena valitsen tosiaan yrityskäyttöön Linuxin ihan jo tietoturvasyistä, mutta myös ilmaisuus ja ylivoimainen vakaus muihin käyttiksiin verrattuna puhuu suoraan Linuxin puolesta.
Oman alansa ammattilaisena äitini valitsi yrityksensä käyttöön Apple Mac-ympäristön, Windows 7 ei ollut edes harkinnassa. Jälleen kerran laatu ja pitkän tähtäimen säästöt aiheuttivat Windowsille suoraan hylkäämisen heti kättelyssä.
Näytä mulle se ammattilainen joka valitsee yrityksensä käyttöön Windowsin mistään syystä. Eiköhän ne ammattilaiset nyt suoraan tiedä mikä on hyvää ja mikä on silkkaa paskaa. Windows on sitä paskaa.f.e.dzerzhinsky kirjoitti:
"..valitsen tosiaan yrityskäyttöön Linuxin .."
98% ei valitse. Mieti sitä.Niin, ne eivät valitse kun joku muu valitsee niille sellaisen millä voi kusettaa. Olet vain liian tyhmä sitä tajuamaan. Ainiin mutta käytit Windowsia, sehän selittää.. Tämähän oli se tyhmille suunnattu käyttis millä kusetetaan.
- kuule pelle
itse kuulun porukkaan, joka ylläpitää 6500 käyttäjän systeemejä eli luen itseni ammattilaiseksi. Voin todeta ettei mihinkään Microsoftin tuotteisiin voi luottaa. Ja maksut on saatanan korkeat per vuosi.
- "ammattilainen" ?
No ei tuo linux käyttäjien luku suuria käyttäjämääriä kada ?
http://www.netmarketshare.com/operating-system-market-share.aspx?qprid=8 "ammattilainen" ? kirjoitti:
No ei tuo linux käyttäjien luku suuria käyttäjämääriä kada ?
http://www.netmarketshare.com/operating-system-market-share.aspx?qprid=8Maailman verkkoliikenne kulkee linuxien päällä joten käyttäjämäärät ovat suuria. Tuo netmarketshare näyttää luottavan itse wintoosaan
http://uptime.netcraft.com/up/graph?site=www.netmarketshare.com
Naurettavaa ;D- djqegbnbm,wnem,rgngd
exergy kirjoitti:
Maailman verkkoliikenne kulkee linuxien päällä joten käyttäjämäärät ovat suuria. Tuo netmarketshare näyttää luottavan itse wintoosaan
http://uptime.netcraft.com/up/graph?site=www.netmarketshare.com
Naurettavaa ;Dha ha haaaaaaaa ! Niin naurattaa minuakin !
"itse kuulun porukkaan, joka ylläpitää 6500 käyttäjän systeemejä "
Ja minä olen paavi, heti jumalasta seuraava.
#Linuxille
"Garter ei ennusteessaan suuria lupaile. Sen osuuden arvioidaan jäävän alle kahden prosentin MYÖS seuraavalla viisivuotisjaksolla."
Kyse on siis YRITYSTEN tietokoneista.- El Mondo
#Linuxille
"Garter ei ennusteessaan suuria lupaile. Sen osuuden arvioidaan jäävän alle kahden prosentin MYÖS seuraavalla viisivuotisjaksolla."
Kyse on siis YRITYSTEN tietokoneista.Kiva kiusata linux hihhuleita ja sen kyllä huomaa, että linux "lippulaiva" on alkanut vuotamaan, mutta ei "hätiä", sillä linux (pingviini) on hyvä SUKELTAJA ? Vai onko ? No pian se nähdään .................. ?
djqegbnbm,wnem,rgngd kirjoitti:
ha ha haaaaaaaa ! Niin naurattaa minuakin !
Kerrohan kuinka moni esim. juurinimipalvelimista toimii windowsilla? Entä linuxilla? Kyllä asia on niin että verkottunut maailma on linuxin päällä.
Ensin oli unix, siihen aikaan kun microsoft ei edes tiennyt verkoista mitään ja windowsit olivat työpöytäasemia.
Nykyään verkkojen unix on vaihtunut hyvin pitkälti linuxiin. Windowsiin ei verkoissa luota kukaan.
Voit jatkaa nauramista ;)exergy kirjoitti:
Kerrohan kuinka moni esim. juurinimipalvelimista toimii windowsilla? Entä linuxilla? Kyllä asia on niin että verkottunut maailma on linuxin päällä.
Ensin oli unix, siihen aikaan kun microsoft ei edes tiennyt verkoista mitään ja windowsit olivat työpöytäasemia.
Nykyään verkkojen unix on vaihtunut hyvin pitkälti linuxiin. Windowsiin ei verkoissa luota kukaan.
Voit jatkaa nauramista ;)En tietenkään viitsi edes mainita reititittimiä, modeemeja tms. jotka ovat linuxpohjaisia.
El Mondo kirjoitti:
Kiva kiusata linux hihhuleita ja sen kyllä huomaa, että linux "lippulaiva" on alkanut vuotamaan, mutta ei "hätiä", sillä linux (pingviini) on hyvä SUKELTAJA ? Vai onko ? No pian se nähdään .................. ?
Vihdoinkin luotettava nimimerkki kirjainsöhryjen jälkeen. Vihdoinkin tietää että pelkkää asiaatuntematonta tuubaa pukkaa ja samalta tyypiltä. Luottamus on tärkeä asia, hyvä hiski!
#Linuxille
Kyse on siis YRITYSTEN tietokoneista.Jos pippeli kutistuu niin ei kannata defenssinä alkaa jumalkuvitelmiin.
Toisaalta voit vaihtaa nimimerkkisi, ehdotukseni on "p.a.defenssi"- El Mondo
exergy kirjoitti:
En tietenkään viitsi edes mainita reititittimiä, modeemeja tms. jotka ovat linuxpohjaisia.
Vaan et voinut olla "mainitsematta" ? he he heheh......
"Kukas sen koiranhännän nostaa, jos ei koira itse" ? - fgerrlvmsdbamrghqabh
exergy kirjoitti:
Jos pippeli kutistuu niin ei kannata defenssinä alkaa jumalkuvitelmiin.
Toisaalta voit vaihtaa nimimerkkisi, ehdotukseni on "p.a.defenssi"Onko sinun PIPPELI kutistunut ? Otan osaa suruusi !
El Mondo kirjoitti:
Vaan et voinut olla "mainitsematta" ? he he heheh......
"Kukas sen koiranhännän nostaa, jos ei koira itse" ?Varmistin vain että ymmärrät koska se on sinulla vähän heikko kohta.
fgerrlvmsdbamrghqabh kirjoitti:
Onko sinun PIPPELI kutistunut ? Otan osaa suruusi !
Ei mutta p.a.defenssillä kutistuu heti jos hänen virustenpyörittelytaitojaan epäillään. Tai mikkistä tai windowsia. Ne ovat hänen jehovansa joita ei sovi arvostella ilman että ilmapiiri muuttuu kylmäksi ja sehän tiedetään miten kylmä vaikuttaa. Tapahtuu kutistuminen ja leuka alkaa loksumaan.
- El Mondo
exergy kirjoitti:
Ei mutta p.a.defenssillä kutistuu heti jos hänen virustenpyörittelytaitojaan epäillään. Tai mikkistä tai windowsia. Ne ovat hänen jehovansa joita ei sovi arvostella ilman että ilmapiiri muuttuu kylmäksi ja sehän tiedetään miten kylmä vaikuttaa. Tapahtuu kutistuminen ja leuka alkaa loksumaan.
Laita sitten sauna lämpiämään, niin ehkä "pelastat" sen pippelisi ? Mutta ihmeiden aika on ohi, joten tyydy kohtaloosi !
- saunanlämmittäjä ?
exergy kirjoitti:
Jos pippeli kutistuu niin ei kannata defenssinä alkaa jumalkuvitelmiin.
Toisaalta voit vaihtaa nimimerkkisi, ehdotukseni on "p.a.defenssi"Ja sinä voisit vaihtaa exergy nikin "aivokääpiöksi" ?
El Mondo kirjoitti:
Laita sitten sauna lämpiämään, niin ehkä "pelastat" sen pippelisi ? Mutta ihmeiden aika on ohi, joten tyydy kohtaloosi !
Kävin kyllä eilenkin saunassa ;)
saunanlämmittäjä ? kirjoitti:
Ja sinä voisit vaihtaa exergy nikin "aivokääpiöksi" ?
Sinun ei tarvitse vaihtaa koska harvoin käytät mitään keksimääsi nimimerkkiä kahta kertaa. Trollaat samassa ketjussa useilla eri nikeillä ja se kertoo jo paljon mielentilastasi. Eikä yhdelläkään niistä nikeistäsi ole mitään järkevää sanottavaa vaan tämän kaltaisia ihme sepustuksia jotka mielestäsi ovat hyviäkin vitsejä. Lukijat kokevat ne lähinnä säälittävänä pyristelynä, väärin kirjoitettuna kaiken lisäksi..
- kuule pelle
#Linuxille
Kyse on siis YRITYSTEN tietokoneista.""itse kuulun porukkaan, joka ylläpitää 6500 käyttäjän systeemejä "
Ja minä olen paavi, heti jumalasta seuraava."
Terve PAAVI! Tervetuloa tutustumaan.
"Garter ei ennusteessaan suuria lupaile"
Jep ENNUSTE on aina ennuste. - ModeemissaLinux?
exergy kirjoitti:
En tietenkään viitsi edes mainita reititittimiä, modeemeja tms. jotka ovat linuxpohjaisia.
Onko ZyXEL modeemissani Linux? Toivottavasti, jos Microsoftin systeemit siinä olisi kyllä lähtisi aika pian ikkunasta ulos tuo modeemi. =) Mutta eihän siihen saa mitään Winukkaa, sehän on raskas. Ja jos siinä on Linux, niin WC-Drinkki on valehdellut että Linux käyttää prosessoria koko ajan 100% kyllä siinä modeemissa se on koko ajan 1-2% käytössä, ja itse ainakin uskon modeemini olevan Linux
- Linux.......
Ja kuinka tärkeä Linux onkaan. Ei Linuxit voi jäähyillä, et pääsisi edes tänne suoltamaan paskaa.
"In one way, we're all Linux users now"
http://www.linuxplanet.com/linuxplanet/reports/6671/1- rernger3iyj3fkbhqlq3
Vaan ei serverit ole käyttäjien laskennoissa laskettavissa, joten............... ?
Siis onko nuo serverit linux jeesustelijoiden viimeinen toivo ? rernger3iyj3fkbhqlq3 kirjoitti:
Vaan ei serverit ole käyttäjien laskennoissa laskettavissa, joten............... ?
Siis onko nuo serverit linux jeesustelijoiden viimeinen toivo ?Kuten itsekin totesit jo, linuxin käyttömäärää on vaikea todentaa.
- jgeqlgjtqgkw1234pttt
exergy kirjoitti:
Kuten itsekin totesit jo, linuxin käyttömäärää on vaikea todentaa.
Eipäs ole ! Tässä se on uusintana !
http://www.statowl.com/operating_system_market_share.php jgeqlgjtqgkw1234pttt kirjoitti:
Eipäs ole ! Tässä se on uusintana !
http://www.statowl.com/operating_system_market_share.phpTuo ei mittaa Linuxin käyttömäärää millään tavalla. Tämä mittaa paremmin: http://news.netcraft.com/wp-content/uploads/2011/07/wpid-overallc2.png
Voidaan päätellä tuosta, että päätteellä vietetystä ajasta 80%:sti käytetään aina Linuxia, eli Linux on kirkkaasti maailman eniten käytetty tietokoneohjelma.
- keksa1
Työpöytäkäytössä yrityksissä on aika usein wintööt. Sitä ihmiset on tottuneet käyttään.
15v aikana sitten taas tuotantokäytössä olevia windows-palvelimia tulee vastaan ehkä kerran tai kaksi vuodessa.
Sisäverkossa voi olla jotain SharePointtia intra- ja tiimisivuja tarjoamassa, mutta nettiin päin kaikki tarjotaan Solariksen, AIXin tai CentOS (Red Hat).
Tuotantosoftan testaaminen tehdään debianilla tai susella.
Näin siis rahoitus- ja vakuutusmaailmassa (poislukien eräät tanskalaisten omistuksessa olevat härpättimet...)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama133453Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve603293Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä462992Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi942848On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622688Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732648Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä972620Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1132327Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl572077Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk661971