Tunnen useamman narskun, enimmikseen miehiä, mutta myös muutaman naisen. He kaikki tuntuvat olevan enemmän tai vähemmän seksiaddikteja, eli ruumiillinen narsismi olisi yleisempää, kuin älyllinen narsismi.
Onko näin?
Narsistit usein seksiriippuvaisia?
22
3022
Vastaukset
- henna...
En tiedä onko ruumiillisia narsisteja enemmän kuin älyllisiä. Addiktiot ovat yleisiä narsistien keskuudessa, niin myös seksiriippuvuus.
- Eronnut susi
No mun exä oli todennäköisesti molempia. Hän oli kontrollifriikki ja todella taitava manipuloija. Ruumiilliselta puolen löytyi pokaaleja eri lajeista. Edes kauppaan ei lähtenyt ilman meikkiä. Seksiaddiktikin hän oli, mutta samalla hyvin rajoittunut seksin suhteen. Seksissä mentiin aina hänen ehdoillaan.
Henkinen narsismi on ehkä vaikeampi havaita, siksi ruumiillisista puhutaan enemmän. Toisaalta kaikki itseihailu tai itsekkyys ei ole narsismia, joten virhetulkintojakin tulee helposti. Narsistinen persoonallisuushäiriö on aika vaikea diaknosoida, eikä narsisti helposti suostu siihen, joten luotettavia tilastoja ei ole olemassa. - 2+19
Kaikkein vaarallisin narsisti on sellainen, joka on fyysinen ja älyllinen narsisti samanaikaisesti.
Juu...Onhan ne usein... ;)
- mietityttääpi
En tiedä, vaikea sanoa missä menee addiktion ja normaalin paljon seksiä haluavien raja. Miten tai mihin sen rajan sinä vetäisit?
- 14+20
AInakin narsistista erottaa paljon seksiä haluavan tai seksiaddiktin siitä, että narsistilla on paljon muitakin narsistille ominaisia vakavia tunne-elämän "vammoja".
14+20 kirjoitti:
AInakin narsistista erottaa paljon seksiä haluavan tai seksiaddiktin siitä, että narsistilla on paljon muitakin narsistille ominaisia vakavia tunne-elämän "vammoja".
Se on todella vaikeaa "erotella", koska addiktin elämä muodostuu ajan kanssa niin hankalaksi kierteen vuoksi, että käytös muuttuu todella radikaalisti (häpeä, itseinho, kontrolloimattomat tunnekokemukset, itsesääli jne) ja silloin keskustelet vain sen addiktion kanssa etkä tavoita tätä ihmistä sieltä takaa ennen kuin avuntarve tulee - toisille se tulee ajoissa, toisille oikeaan hetkeen, joillekin viime tinkaan eikä kaikille koskaan.
Avuntarve voi lähteä vain itsestä eikä toisille aiheuttaman tuskan määrästä.
Onneksi heillekin on tukiryhmiä hyvin tarjolla nykyään.
Addiktilla on yleensä jo ennen riippuvuutta paljon ongelmia joita ei osaa käsitellä ja poistaa mm ahdistusta tai ujoutta, mitä ikinä tällä toiminnallaan joka tuhoaa itse tekijänsä matkan varrella ja läheiset kanssa.
Siksi hän käyttäytyy "kuten narsisti" mutta ei välttämättä ole NPH.
Ulkoisesti voi kuitenkin täyttää kaikki määreet ja se on ihan peruskamaa addikteilla jotka ovat hyvä todiste siitä, että pahastikin hukassa ja narsistisesti käyttäytyvä ihminen voi "parantua" ja nähdä problematiikkansa.
Sitä ennen tuho on valitettavasti jo tapahtunut.
- lomatlusittu
Niin mikä on "normaalia" ja mikä ei?
Mulle se normaalia kun pelataan niillä säännöillä, jotka on kummallekkin osapuolille ok ja ei loukkaa toista tai tule itse luokatuksi.
Meitä on joka lähtöön ja toiset tykkää pelata vähän toisenlaisilla säännöilla ja NPH:llä henkilöllä ne säännöt vasta erikoiset onkin ;-)
Jos systemaattisesti pettää kumppaniaan ja on työyhteisössä paneskellut kaikkia, keneltä vaan irtoaa, niin se taitaa mennä jo addiktion puolelle. Tiedän miehen ja naisen jotka näin tekee. Itse olen ollut toisen "uhri" useamman kerran. Kun olen kysynyt syytä pettämiseen, niin olen kuulemma paremman näköinen kuin hänen puoliso. Seksi ei ollut mitenkään ihmeellistä hänen kanssaan, mutta sinkkuna sekin on kelvannut. Hän ei edes suostunut keskustelemaan lempiasennoista jne. Jos ei kerro mitä haluaa, niin miten voi haluamaansa saada? Mitä hän sai irti tuollaisista kännisutaisusta?
Itse ainakin saan huomattavasti laadukkaampaa kyytiä parisuhteessa. Kuulemma seksiaddiktille se laatu välttämättä ratkaise.
Kieltämättä on kiva kellistää uusi saavutus, mutta hyvä oma puoliso on se paras. Jos ei olisi, niin tuskin hänen kanssaan edes olisin suhteessa. - riippuva
Luulen, että narsistilla riippuvuus syntyy mihin tahansa helpommin kuín taviksella. Ainakin totesin tämän exnarskuni kanssa, hän addiktoitui mihin tahansa hetkellisesti mitä aloittikin, jopa halonhakkuuseen ;-).
Toisaalta taas tuo sexi, exnarsulleni oli ihan sama ketä pani jo p...se oli hyvä, ei mitään omantunnon ongelmia, riippuvainen siitäkin oli.
Ja totta, älyllinen narsu on tosi vaarallinen, exnarsuni oli älykäs, liian älykäs ja olihan hänellä riippuvuus myös kehonrakennukseenkin, joten piru hän oli ihmiseksi. Taivas varjelkoon kaikkia tulevia hänen suhteitaan, riittää psykiatreille töitä. - jokuuhri2000
Minun exäni antoi kuvan, että on jumala seksissä, erinomainen ja että tykkää rakastella pitkään. Tosi asiassa en ole seksin jälkeen koskaan ollut niin tyhjä kuin tämän ihmisen kanssa. En edes niiden harvojen yhden illan suhteiden jälkeen. Minä kaipasin poikaystävää todella kovasti. Henkilöä, jota rakastaa ja jonka kanssa on hyvä olla. Aluksi kuvittelin löytäneeni jotakin tällaista, mutta huomasin, ettei tuollaista hyvän olon tunnetta koskaan ollut välillämme. Kaikki perustui seksiin ja oikeastaan vallankäyttöön.
Seksiä janosi aluksi kyllä koko ajan ja siihenhän suhde perustui, mutta ei se ollut kivaa. Omalta osaltani seksi narsistin kanssa oli minulle jotakin tällaista: "näytä ja satuta minua, näytä kuinka vähäpätöinen olen." Itsessäni oli masokistin piirteitä ja hänessä sadistin. Jossakin vaiheessa aloin kyllästyä koko touhuun ja pikku hiljaa seksiä ei ollut suhteessa yhtään.
Narsistille seksi on väline saada jotakin/koukuttaa toinen. Läheisyydestä ja rakkaudesta siinä ei ole kysymys. Naisnarsisti on usein vähän kuin huora. Antaa seksiä kun haluaa materiaa tms. Ja sitten usein kuitenkin halveksivat seksiä ja sitä ihmistä, joka kaipaisi hellyyttä ja läheisyyttä. Luultavasti taustalla on usein myös seksuaalista hyväksikäyttöä ja nais/miesvihaa. Sen verran sairaat mittasuhteet tuo käytös usein saa.
Ja vielä pitää mainita, että narsisteilla on todella hyvä julkisivu usein. Minun poikakaverini vaikutti todella nuhteettomalta, jopa vähän ujolta. Siihen haksahdinkin. Harva uskoisi, mitä kaikkea neljän seinän sisällä touhusi..Jos naisnarsisti on huora, uhrit on sitten varmaan pumpattavia barbaroita, tuolla logiikalla...Entä miesnarsku, mikäs se on? Pinokkio? ;'D
- 22-pirkko
On ihan pakko kirjoittaa taas vaikka juttu onkin jotenkin taas niitä narskujuttuja, mutta kun ei oikein käsittänyt silloinkaan eikäs oikein käsitä vieläkään, mutta. Siis aluksi "rakkauden" alkuvaiheessa keskustelimme narskuni kanssa siitä kuinka minä haluan paljon rakastella ja samoin myös narskuni kertoi olevansa aktiivinen, ts. kotoa saa, ei tarvi hakea vieraista, hänenkään, hänen exänsä ei ollut aktiivinen ja siihen se oli kaatunut, siis se suhde.
No, siis luulin, että tämä asia on ok, ja niin sexiä riitti, kunnes narskuni totesi, että sexi ei ole olennainen osa suhdetta, kuten ei olekaan, mutta hänen mielestään sitä ei niin paljoa tarvinnutkaan, jaa...että ei, niin totesin ja tyydyin. Eihän mikään suhde perustu sexille, ei tietenkään ja niin narskulleni ei sitten ollutkaan rakastelu niin tärkeää???? No, lopulta monien muiden omituisten asioiden jälkeen ja summana jne....suhteemme loppui, tai narsku sen lopetti, mutta ette vaan arvaa mikä oli sitten syynä. Niin, syynä oli se, ettei suhteessamme ollut sitä intohimoa, sitä rakastelua.....ja hooo, minä taas ymmälläni, että mitä......??? Oikeastaan en vieläkään ymmärrä...... - 33
Kyllä uhrikin voi olla seksiaddikti, usein narsisti koukuttaa juuri seksin kautta jos huomaa että se tehoaa. Pidättäytyminen ei ole ollenkaan huono vaihtoehto suhteen alussa, tosin voihan narsistilla olla niitä muita suhteita samanaikaisesti. Enpä tiedä, luotto mennyt sen verran hyvin jo että uutta suhdetta ei enää todennäköisesti tule, vaikka on niitäkin tarinoita kuinka uhri löytänyt narsistin jälkeen hyvän kumppanin ja parisuhteen.
Ehkä ruumiillinen narsismi on "näkyvämpää" kuin älyllinen ?
Toivoisin kuitenkin, ettei jokaista addiktia tuomittaisi narsistiksi tuosta vain vaan voitaisiin nähdä myös niinkin päin, että addiktioon sairastunut ihminen käyttäytyy narsistisesti "sairautensa" vuoksi ja siitä on mahdollista "toipua".
Muutenkin ihmisluonteen kanssa pitäisi muistaa se, että vaikka asia voi näyttää yksinkertaiselta, se ei välttämättä ole sitä- narskunnirskun
Narsistilla mania ongelmana se tietty voi kohdistua myös sukupuolielämään kummallista kyllä sinäänsä kun narsistit ovat tunteettomia ja kylmiä eikä hommelit toimi eikä onnistu.
Narsismia on yleisesti samaa sukupuolta harrastavissa.- 3+17
Narsistille seksi on tapa hallita,ei intohimoa toiseen vaan seksissäkin intohimo on nauttimista vallastaan toiseen ihmiseen.
- nirskunnasrkunpoks
Kas kun et vastannut korjaus sarjaa tohon narskun kylmyyteen kun hommelit ei toimi mite sellainen käyttää seskin valtaa??????????
Entäs korjaus sarja tohon lespo homo piireihin siellä vasta narsisteja on...
ohhohhhoohooooEnpä ole yhteenkään "sillä tavalla kylmään" narskuun törmännyt...enkä sellaisista kuullutkaan, joten ihmetyttää, mihin nämä tiedot täällä taas perustuvat. Homo-ja lesbonarskujakaan en ole tietääkseni tavannut, joten paha sanoa siitäkään mitään...
Mutta sen mitä tiedän, niin narskut ovat tosiaan hyviä koukuttamaan kyseisellä tavalla, johtuen yksinkertaisesti siitä, että ne on niin hyviä! ;)
Kateelliset sanoo muuta...Tai sitten käytännön kokemus puuttuu.
"Narsistille seksi on tapa hallita,ei intohimoa toiseen vaan seksissäkin intohimo on nauttimista vallastaan toiseen ihmiseen. "
( huokaus... ) Voi olla sitäkin, mutta tuskin nyt pelkästään...dizel kirjoitti:
Enpä ole yhteenkään "sillä tavalla kylmään" narskuun törmännyt...enkä sellaisista kuullutkaan, joten ihmetyttää, mihin nämä tiedot täällä taas perustuvat. Homo-ja lesbonarskujakaan en ole tietääkseni tavannut, joten paha sanoa siitäkään mitään...
Mutta sen mitä tiedän, niin narskut ovat tosiaan hyviä koukuttamaan kyseisellä tavalla, johtuen yksinkertaisesti siitä, että ne on niin hyviä! ;)
Kateelliset sanoo muuta...Tai sitten käytännön kokemus puuttuu.
"Narsistille seksi on tapa hallita,ei intohimoa toiseen vaan seksissäkin intohimo on nauttimista vallastaan toiseen ihmiseen. "
( huokaus... ) Voi olla sitäkin, mutta tuskin nyt pelkästään..."Mutta sen mitä tiedän, niin narskut ovat tosiaan hyviä koukuttamaan kyseisellä tavalla, johtuen yksinkertaisesti siitä, että ne on niin hyviä! ;)"
Totta.... syihin nyt puuttumatta. Se on taikaa se =)
Nim kokemusta on ja koukussa pysyn (ja hän pysyy)... ;)
Ainoa mitä huomaan, on se, että vaikka "kyyti on mieletöntä" molemminpuolin, siitä puuttuu tietynlainen henkinen yhteys mistä paljon puhutaan mutta mitä en käsitä. Läheisyys sillä ja muilla tavoin on täysin mahdotonta ollut tähän asti.
Ja tässä viittaan siihen samaan kuin rakkaudenkäsitteen kanssa jota en täysin käsitä jos en sitä romaanikirjallisuudesta ota malliksi.
Miksei seksi saisi ollakin intohimoa ?
Se pitää lakanat hikisinä eikä kiristäkään niin paljoa.
Noh, siinäkin on yksi ongelma, "kuivempina kausina" (voi olla päivä tai parikin vain) alkaa välillä poksahtelemaan ja vainot valtaa mutta mitäs siitä, tiedänpä millä sekin lähtee =)
- lomatlusittu
Kai noitakin on hyviä ja huonoja, mistä kukin tykkää...
On tullut vastaan ihmisiä kenen kanssa ei mieltymykset vaan yksinkertaisesti kohtaa, eikä toinen mielestäni kuitenkaan ollut huono.
Mua ei ainakaan koukuttanut olemalla mitenkään erikoisen hyvä, mutta tulipa kokeiltua kaikenlaista vähän erikoisempaa. Homma loppui siihen ettei jaksanut hänen juttujaan kuunnella. .- +-
Jutut ovat eri asiana kuin muu puoli ja samaan kyllästyin itsekkin
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama917560Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1226305Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1604427Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2333054Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta902628Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh321918- 1291541
Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1971524Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?
Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk21772"Suomen Gossip Girl" Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen
Onnea, Jannica! Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen ja 30 000 euroa. Nordberg kutsuu itseään Suomen Gossip Girliksi19713