60+väki valehtelee olevansa 40

nuoren näköinen

Hei
Täytin juuri 40 vuotta ja huomasin, että joudun 60 väen kanssa samaan lokeroon. Valhetelevatko tosiaan kaikki 40-vuoden rajan ylittäneet itsensä 20 vuotta nuoremmiksi kuin ovatkaan? Pitäisikö minun väittää olevani vanhan näköinen 22-vuotias vai mikä ihme toisi juuri 40-vuotiaan naisen ansaitseman kohtelun?

12

400

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikäloppu tuore 50v

hei. meneeköhän se raja niin kuin nuorena. silloin raja oli 18 v. "en kai voi olla samassa porukassa kuin yli/ali 18v. Jokainen on sen ikäinen kuin tuntuu ja terveys sallii. eli jos olet 49 ja toinen 60 on ikäero vain 11 v se ei loppupelissä tarkoita mitään jos rakastat puolisoasi.

• kysynpähän vaan

Ei aloittaja minun mielestä tuosta puhunut, vaan siitä, että todellisuudessa 60-vuotiaat puhuvat olevansa 40 vuotiaita, vaikkei se pidä paikkaansa. Eli kysymys on miksi valehdella ikänsä ? Siinä on iso ero olla 40- kuin 60 vuotias, toisaalta huudellaan kun ei arvosteta elämäkokemusta, mutta miten esim. minä kohta 40 vuotias voisin arvostaa 60 ikäisiä jos kehuvat olevansa 40 vuotiaita ?

• No tiedä häntä
        kysynpähän vaan kirjoitti:

Ei aloittaja minun mielestä tuosta puhunut, vaan siitä, että todellisuudessa 60-vuotiaat puhuvat olevansa 40 vuotiaita, vaikkei se pidä paikkaansa. Eli kysymys on miksi valehdella ikänsä ? Siinä on iso ero olla 40- kuin 60 vuotias, toisaalta huudellaan kun ei arvosteta elämäkokemusta, mutta miten esim. minä kohta 40 vuotias voisin arvostaa 60 ikäisiä jos kehuvat olevansa 40 vuotiaita ?

En ole koskaan törmännyt tilanteeseen, että joku 60 vuotias olis väittänyt olevansa 40 vuotias. Eiköhän ne jutut sellaisesta ole pelkkää urbaania legendaa. Olisko joku parikymppinen luokitellut 40 vuotiaat samaan kastiin kuin 60 vuotiaat vai häiritsiskö aloittajaa se, että sama ihminen saattaa kirjoittaa kolmessa eri ikäryhmässä. Ainakin 50 ikäisiä ihmisiä kirjoittelee 40 ja 60 palstoilla. Ei kai se kovin vakava ongelma ole.

• qq

Onhan se joku kriisi, itse yritän pysyä nuorekkaana fyysisesti. Ei ole helppoa, kyllä kaiken huomaa jo kasvoista kun peiliin katsoo, ei sieltä tillistele enää se 20-vuotias váikka miten laittaisi mielikuvitusta peliin.
      Kannattaa olla arvokkaasti oman ikäisensä ihan omalla tyylillä.

• Hyvin sanottu

Kamalampaa on se jos on kehitystasoltaan kaksikymppisen tasolla vielä nelikymppisenäkin.

• 905348
        Hyvin sanottu kirjoitti:

Kamalampaa on se jos on kehitystasoltaan kaksikymppisen tasolla vielä nelikymppisenäkin.

Moni iäkkäämpi herra kuvittelee olevansa häiriköidessään nuorempia naisia. Pari päivää takaperin tuli hyvä dokumentti vanhempien miesten ahdistelemisista nuoriin naisiin kohdistuvista. Muut aikuiset eivät puutu tähän ja nuoret naiset saavat elämänikuisia traumoja. Näytettiin näiden nuorten naisten tuntemuksia teksteinä-Paikka oli raviympäristö ja koulutuksessa olevia naisia siis nämä ahdistellut. Eli vaihtoehtona siis olisi lopettaa koulunkäynti tai kuunnella härskejä: istutko aisalleni juttuja vihjaavasti esiteltynä.

Veikkaan vanhusmiehillä olevan jotain ongelmia tai käsittelemätöntä elämää. Eivät onnistu parisuhteissaan ja haluavat sen epäonnistumisensa jakaa mahdollisimman monelle häiriköinnillään. Hyväksikäyttämänsä naiset sitten yrittävät sitä samaa nuorempiin miehiin.

• paljon opittavaa

Täytyy sanoa, että minä en ymmärtänyt tuota aloittajaa. Mihin kuusikymppisten lokeroon hän on joutunut? Mistä hän on jonkun iän päätellyt? Minulle ei kyllä auennut.

Minä taas olen sitä mieltä, että iällä ei näissä kesksuteluryhmissä ole mitään tekemistä. Asiasta kuin asiasta voi eri-ikäisten kanssa keskustella vai karsiiko aloittaja livessäkin kaikki itseään nuoremmat ja vanhemmat ihmiset ja keskustelee kauppajonossakin vain oman ikäistensä kanssa. Aika hurjaa ikärasismia sanon minä.

Itse en katso koksaan ihmisen ikää, jos hän on muuten mielenkiintoinen persoona ja hänellä on hyviä ajatuksia ja hän on fiksu. Elämästä pitäisi muutenkin karsia paljon pois sellaisia tekijöitä, jotka ovat esteenä ihmisten "todelliselle" kohtaamiselle. Jätetään ne ulkonäköasiat ja ikäasiat pois ja yritetään kohdata niiden alta se ihminen, joka ei ole numero, lihava, laiha, ruma, kaunis vaan IHMINEN.

Kaikkien kanssa ei synkkaa, mutta miksi valittaa kun on valinnanmahdollisuus ja voi rauhassa pysyä omassa pikkukarsinassaan ja vartioida omaa reviiriään ettei vaan vanhukset tai teinit pääse lähelle :)

• ...

Numeroista.

Naiset kehittää usein pulttia iästään, johtuu ilmeisimmin hormooneista ja hedelmättömäksi tulemisen pelosta.

Mutta on vuosissa ongelmansa miehilläkin. Itellä oli kauan ongelmana justa se, että näytin kovin nuorelta. Se aiheutta kaikenlaisia tilanteita, joista ois selvinnyt helpommalla, jos ois ollut ulospäin selkeästi vanhemman näköinen. Hah, mua porisutettiin yhdessä duunipaikassa nuoreksi pojaksi, itteeni nuorempien akkojen toimesta, taisin olla silloin jotain 45, siis gredibiliteetti ongelmia.

Nykyään asia ei niin enää haittaa, naamari jo sen näköinen. Mutta kyllä mulle oli tavallaan kynnys täyttää 50 vuotta. Vaikka se tosiaan ei ole kuin numeroita, mulla oli muutamalle asialle siinä deadlinet. Elossa kun ei ole uusintoja, jotkut asiat nyt pitää aikanaan saada hoidettua. Se kun ihan laskennallisestikin on jo 2/3 osaa elinvuosista takana, edessä eturauhassyöpä, krematorio. Aika tulee lopuumaan kesken loppupäästä jokatapauksessa.

Se toi kuoleman hyväksyminen, se ei tahdo kaikilta onnistua, sekopäivimmät hurahtavat johonkin uskoon ja elävät itsepetoksessa vuosikymmenetkin. Mitä lie miettivät, kun kylmänä työnnetään ruumiinpolttouuniin?

Niin, ne ei mieti enää yhtään mitään.

Piti mainitsemani, että tein nelikymppisenä kymmenvuotisssuunnitelman, siis just sen takia, että aika ei tule riittämään kaikkeen. Osa onnistui, osa tietenkään ei.

Mä harvoin kirjoittelen tänne teinipalstalle enää, kyllä mä mieluummin olen aikuistan kanssa, netissäkin. Hah, olin viiskymppisissä suunnilleen siihen asti kun ite täyttin, nykyään enenpi kuuskymppisissä. Osa iäkkäämmistä ihmisistä tokikin on samanlaisia spedejä, kuin nuoremmatkin, mutta osalla on sitä paljon puhuttua elämänkokemusta, ei kaikilla.

Mä jotenkin arvostan elämänkokemusta enenpi kuin numeroita. Eihän kaikki toki mitään opi, vaikka kuinka ois kokemuksia, mutta jne.

Joop, nelikymppinen flikka on vaan nelikymppinen flikka, hyvin harva mitenkään erityisen kypsä vielä. Se ja sama, kuinka kypsän näköinen on päällepäin :DDD

=DW=

• hei olen ite 45 v ja mua luulaan 65 toseks kun olen sairas eläkkeellä ja mun kasvot on tosi pljon nuoremmat

• sua katselee

Amerikkalaiset (viihdeohjelma) on keksineet laittaa kadulle lasikoppiin ihmisen, joka ei ole itsensä kanssa sinut ikä arvosteltavaksi. Ihminen seisoo siellä kopissa tukka laittamattomasti roikkuen, vanhanaikaiset kuteet päällä, ryhti kumarassa, suupielet alaspäin kääntyneenä ja otsa kurtussa ja sitten kadulla käveleviltä kysytään, että minkä ikäisenä he tuota kopissa olijaa pitävät. Yleensä nämä vastaajat vastaavat jotain kymmenen vuotta ylä kanttiin, joka monta kertaa on ihan provosoidusti annettua. Kun nämä ihmiset on stailattu, kammattu, puettu, meikattu ovat he ihan oman ikäistensä näköisiä yleensä. Amerikkalaiset nyt on amerikkalaisia, kaikesta täytyy tehdä numeroa ja ihmisen ulkoinen olemus on yhtä kuin sisäinen olemus on amerikkalaisten mielipide, joka joissakin tapauksissa kyllä pitää paikkansa mutta ei läheskään aina.

• ikäisensä näköinen N

En ole koskaan törmännyt siihen, että joku valehtelisi ikäänsä 20 vuotta nuoremmaksi. Tosin olen bongannut Suomi24:n deittipalstalta tuttuja miehiä, jotka ovat surutta napsaisseet 5 vuotta iästään pois (miksi????).

Minä olen aina deittipalstoilla ja sätissä esiintynyt omalla naamallani ja oikealla iälläni. Jos suhde käynnistyisi, niin suhtautuisin todella nuivasti siihen, että heti alussa valehdellaan asioita. Siitä tulee mieleen, että mitä muuta salattavaa miehellä on kuin pelkkä ikä.

Minusta kannattaa myös katsoa esim. kaulan ihoa. Nelikymppisellä harvemmin on muita juonteita kuin nauraessa silmärypyt. Viisikymppisellä on usein jo uurretta esim. nenän kummallakin puolella kohti suupieliä. Kaulan ihoa harvemmin pystyy valehtelemaan. Samoin käsistä näkee aika helposti, että miten pitää itsestään huolta. Jos ihminen näyttää 60-v ikäiseltä, niin ehkä hän valehtelee ikänsä tai sitten hänen elämäntapansa ovat erittäin kyseenalaiset.

• Juu en ymmärrä?

Minä olen törmännyt erääseen naiseen 54v hän uskottelee lähes kaikille nuorille miehille ravintoloissa olevansa n 25 vuotias? En käsitä hänen tarkoitusperiään sitten millään? Sänkyyn hän ei kuitenkaan mene tai uskalla kenenkään kanssa kun hänellä on puoliso, mutta miksi hän naisporukassa liikkuessaan esittää jotain nuorta nuorille miehille? Joskus mietin että onko hänellä ihan kaikki aivan "kotona"

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?

Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?
      Maailman menoa
      41
      3017
    2. Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?

Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n
      Maailman menoa
      35
      2248
    3. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      53
      2162
    4. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      80
      2019
    5. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      55
      1742
    6. Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.

Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä
      Kiuruvesi
      16
      1502
    7. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      57
      1479
    8. Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin

Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http
      Maailman menoa
      44
      1295
    9. Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta
      Maailman menoa
      122
      1198
    10. Puuma Martina iski nuoren miehen

Martina ja Hajji Muhis oikealta nimeltään Muhammad Abdilrasoon hempeilivät Tallinnassa. Hajji 28 vuotias ja Martina pian
      Kotimaiset julkkisjuorut
      161
      944
    Aihe