Hei!!

OnlyPhotographer

Nyt olisi kysely Kannattaako ostaa Canon 550D, Nikond3100 Tilalle, olen opiskelemassa Graafista Suunnittelua ja aion todennäköisesti Erikoistua valokuvaamiseen, ja haluaisin Yökuvia, mutta Nikonilla niistä tulee huonoja, ja nikonissa ei ole ulkoiselle mikille paikkaa... =( Mutta onko canonissa? Ostin nikonin N. Kuukausi sitten ja haluaisin paremman, ei ole oikein miellyttäny tuo nikon Joten saisin siitä sen 420 euroo? (Nikon D3100 VR KIT 18-55) Ja ostaisin tilalle tämän..

http://www.gigantti.fi/product/kamerat/jarjestelmakamerat/EOS55018135IS/canon-eos-550d-18-135-is-jarjestelmakamera

Mielipiteitä..?

6

105

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mielipide tuli, äl**

Ootkos ameriikasta kun on noita Isoja Sanoja Ilman Nimiä ja mikset sitten nikonin Ja canonin kirjoita Pienellä?

• heipä hei..

Eipä oikein kannata, noissa ei ole merkittävää eroa. Merkittävä ero syntyy, jos hankit kameran jossa on isompi kenno. N d700, C 5mk2.

Mikistä en osaa sanoa, mutta dpreview:stä löytää kameroiden speksit.

Yökuvista: Onko sinulla hyvä jalusta? Mikä kuvissa mättää?

• uyuufutyeh

3100 on karvalakkien karvalakki ja vastaa Canonin 1000 sarjaa.
      550D on hieman "edistyneempi" ja siihen saa aika hyvin lisälaitteita liitettyä, myös mikrofonin.
      • USB 2.0 (Hi-Speed)
      • Video out (PAL / NTSC) (integrated with USB terminal *)
      • HDMI mini output (HDMI-CEC)
      • E3 type wired remote control
      • Remote Controller RC-6
      • External microphone (3.5mm Stereo mini jack

Yökuvaukseen se ei apua tuo. Pitäisi olla kinokennolla varustettu runko. Parempivalovoimaiset objektiivit auttaa kyllä. 3,5-5,6/ 18-55 mm zoomista ei ole mihinkään hämärässä, oli sen merkki mikä tahansa.

• OnlyPhotographer

Olen ajatellut ostaa sen olikohan 18 - 200mm objektiivin...? ja jonkun fisun jossain vaiheessa. Toi 55mm objektiivi on suoraan sanottuna Aivan paska... :D Sama kuin ei olisi objektiivia ollenkaan, ja ei, mulla ei ole toistaiseksi jalustaa, pöydältä kuvaan yökuvat tai muulta tasaiselta pinnalta, Ja Mielipiteele tiedoksi, Kirjoita itse puolenyönaikaan...:D Saa vähän typograafisia ongelmia olla siihen aikaan.....Mutta Objektiivi on alta tonnin Toi Fisu ja 18-200mm objektiivit. yhteensä

• Nikon D90

Käytän jonkinlaisena yleisputkena tuota Nikkorin 18-200 VR variaatiota. hieman pimeä mutta VR toimii ja antaa anteeksi jonkin verran. Minulla se on toiminut sisälläkin monesti. Kuvaus on onnistunut jopa luokkaa 1/4 sek 18mm pituudella jolloin liikkuvat ihmiset ovat "haamuja". Sigmalla taitaa olla hieman edullisempi mutta kannattaa katsoa vaikkapa photozonesta miten piirtävät. Suurin osa kuvista tulee otettua tuon 18-200 putken alkuosalla 18-100mm, loppua käytän vain perin harvoin.

Yökuviin suosittelen 17-50 F2.8 Sigmalta, piirtää kohtuullisesti ja maksaa murto-osan Nikkorin vastaavasta. Tosin joku kiinteä laajakulma voi myös tulla kohdallasi kyseeseen. Itse olen retkahtanut zoom linsseihin vaikka niissä aina on toivomisen varaa.

• Ihan äkkiä ei tule mieleen mihin still kuvissa mikkiä tarvitsee? Jos taas kuvaat videota niin mikset videokameralla?

Yökuviin, siis stilleihin on kuluttajahinnoilla paras ehkä Nikonin D700 mutta siitä puuttunee video.

En usko sinun Paljoa voittavan valmistajan vaihdolla mutta jos haluat hämärä perusteella valita niin alla oleva linkki järjestelaa kamerat juuri tuon ominaisuuden mukaan:

http://www.dxomark.com/index.php/Cameras/Camera-Sensor-Ratings/(type)/usecase_sports

Arvelen saman kennon olevan parempi myös videokuvauksessa jos vaan se ominaisuus kameraan on upotettu.

Mihin grafiikassa liikkuvaa kuvaa tarvitaan on vielä ainakin minulle arvoitus saatikka ääntä paperin rapinaa lukuun ottamatta.

Tuohon DXO markin listaan mennäkseni niin D3100 saa arvon ISO919 ja 550D ISO784 eli heidän mielestään D3100 kuvaa hyvää kuvaa vielä ISO919 arvolla kun 550D kykenee siihen ainoastaan ISO784 arvolla eli valintasi heikentäisi kuvan laatua jos kohinanpoisto jätetään pois laskuista. Noissa kokeissa kannattaa verrata vain raakoja RAW kuvia koska niissä ei näy jälkikäsittelyn muutoksia kuvaan.

Minä kokeilisin halpaa testiä Nikkorin 35 mm F1.8 maksaa vain noin 200€ ja piirtää varsin hyvin. Se sopii hämäriin hommiin paljon paremmin kuin paketti zoomisi, eikä maksa paljoa. Tosin D5100 antaisi kuvaa jo ISO1183 arvoilla, mieti sitä ja D700 ISO2303.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      47
      2974
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      92
      2808
    3. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      61
      2666
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      71
      2611
    5. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      95
      2590
    6. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      106
      2163
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      52
      2039
    8. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      142
      1890
    9. Joskus tulee niin

Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk
      Ikävä
      61
      1832
    10. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      22
      1715
    Aihe