Virkailijat ottaa aivoon

Pitkäaikaistyötön

Olen nyt ollut pitkäaikaistyötön kolmisen vuotta ja täytyy sanoa, että yksinkertaisesti olen pikkuhiljaa alkanut vihata Työkkärin ja Kelan virkalijoita. En heistä koskaan ole pitänyt, mutta nykyään voi jo sanoa, että vihaan heitä.

Oikeen turhakkaat ja aina niin tärkeenä viilaamassa jotain paperia ja etsimiässä niistä teknistä virhettä, jolla evätä köyhältä viimeinenkin ruokaraha.

Hitto jos itse olisin tehnyt elämäntyöni tehden jotain niin turhaa kuin työkkärin virkailija varmaan tappaisin itseni. Onneksi sentään alkuosan elämästäni valmistin lääketieteellistä elektroniikkaa sairaiden auttamiseen kunnes työpaikat alalta menivät kiinaan. Sen jälkeen alkoi kohdaltani pätkätyö putki ja nyt sitten pitkäaikaistyöttömyys.

Omille tunteilleenhan ei voi mitään. En voi sille mitään, että tämä yhteiskunta alkaa ottaa päähän jotkut perhanan turhake byrokraatit pärjää ja elämässään oikeita asioita tehneet ei.

Omasta mielestäni minulla on oikeus olla vihainen siitä, että minulle ei löydy kuin jotain pätkätyötä ja eläkettäkään ei kerry samalla tavallla kuin turhakkeille.

Kirjoitan tänne kun en muuta voi...

14

274

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sjhncfbhadl

Olen samaa mieltä.

• reilubelli

pois kallis byrokratia ja rahat tasajakoon pienenä kansalaispalkkana

• eläke57vittu

vituttaa myös minua

tämä kelan ja työvoimatoimiston paskavirkailijat

• Lakia vaan
    • empä tiiä

sama täällä.Olen nimmittänyt ne empä ttiä toimistoiksi. siellä on sellasia töissä jotka ei tiedä mitään mistään. olen sellasessa paikassa työkokeilussa josta pidän ja todella oppii aina uutta mut en saa jatkaa siellä. liia kauan samassa paikassa pitäs vaihtaa paikkaa.AKKA sanoi et pitäs olla paikka josta maksetaan palkkaa.sanoin et etsi sellanen paikka.vastaus oli
      EMPÄ TIIÄ. menen akan luo maanantaina saapa nähdä onko löytänyt paikkaa. on siellä niitä jonnin joutavia etsimään.itse en en enää etsi,

• selkeästi

Olet oikeassa, he eivät koskaan ole tehneet tuottavaa työtä. Heidät on määrätty valvomaan ja jakamaan kolikoita kerjäläisille, jotta normaali kansa saa elää rauhassa.

• Pätkätyöntekijä

Näin on työkkärin virkailijat ovat syrjäytyneet tuottavaa työtä tekevän vastuusta pysyvissä vakiviroissaan.

Omassa pätkä hommassani jos asiakas ei ole tyytyväinen työni tulokseen saan potkut välittömästi. Jos homma ei toimi syystä tai toisesta kannan siitä vastuun välittömästi menettämällä työpaikkani.

Joku roti pitäisi saada noihin valtion ja kuntien eläkeikä palkintovirkoihin ärsyttää olla noiden eläkeikä työputkeen päässeiden työkkärin mummojen ja vaarien valvottavana ja kyykyteltävänä. Ei tässä yhteiskunnassa ole mitään mieltä jos turhakkeet pärjäävät ja saavat elinikäisen työpaikan ja normaalia hyväkuntoista kyykytetään edes takas vuodesta toiseen.

Työkkärin virkailijat pitäisi pakottaa tuottavaan työhön rikosyytteiden uhalla opettelemaan todellista työntekoa vähintään joka toinen vuosi jos kieltäytyvät niin karenssi katkaisee palkanmaksun kunnes tuottava työ harjoittelu on suoritettu. Jos tämä ei käy niin potkun lopullisesti.

• työtön mies

käykää joka päivä te-toimistosta vaatimassa töitä ja puolustakaa oikeuksianne

• pukki boy

Mä menen just kohta, ja vaadin koulutusta tai duunia. Teen myös sen cv:n ja sellaisen että hanttapuli työnantajat kaihtavat mutta reilut harkitsevat.

• Parkki kuoriainen

Tässä olis tällanen työttömien isku idea.
      Jos vaikka 100-500 työtöntä päättäis perustaa sellaisen isku ryhmän ja eri paikkakunnilla olis tällaisia isku ryhmiä useita ja lähtisivät liikkeelle eri puolilla suomea.
      Mitähän Kelassa ja Te toimistossa tuumattaisiin, kun sinne ryntäisi tällainen suuri määrä työttömiä vaatimaan oikeuksia.
      Tietenkään ei kannattaisi alkaa rikkomaan paikkoja tai muutenkaan häiriköimään, koska silloin poliisi puuttuisi asiaan.
      Jos työttömät tekis tällaisen mielenosoituksen ja vaan istuisivat siellä Kelan ja Te- keskuksen toimistossa, eivätkä poistuisi sieltä.
      Tulisivat sinne heti aamulla ja olisivat siellä koko päivän.
      Ajatelkaa, Kela ja Te toimisto tupaten täynnä työttömiä.
      Tietenkin joutuisivat vuorottelemaan, että osa pääsisi syömään, kun ei siellä koko päivää muuten jaksaisi istua.
      Onko tässä mitään ideaa, jos tällainen tapahtuisi edes yhtenä päivänä vuodesta, niin varmaan pääsisi uutisiin.

• 3vuotta työtön

Onhan siinä ideaa. Olen joskus ajatellut sellaistakin protestia, että menen eduskuntatalon rappusille makaamaan, jotta päättäjät saavat kävellä ylitseni myös oikeasti ei vain päätöksiä tehdessään.

Todennäköisesti poliisi tulisi poistamaan minua sieltä laittomasti vaikka mielenosoittaminen ei ole Suomessa laitonta, mutta jos vain tarpeeksi hanakasti tulis aina vaan takaisin niin varmasti pääsisi lehtii jossakin vaiheessa.

• Parkki kuoriainen

Nälkälakkoonkin taitaa työttömän olla aika turhaa lähteä, vaikka vähään ruokaan työttömät ovatkin joutuneet totuttelemaan.
      Taitais nämä päättäjät vaan aatella, että no onhan ne työttömät totutelleen olemaan ilman ruokaa, että ei tuohon kannata puuttua.
      Suomessa vallitsee vähättelevä asenne työttömiä kohtaan, niin kauan, kun näillä virkamiehillä ja poliitikoilla pyyhkii hyvin.
      Toivottavasti tulee vielä sekin aika, että nämä samat virkamiehet joutuisivat kokemaan millaista on, kun ei olekaan rahaa tarpeeksi.
      Sekin aika vielä koittaa, että rahaa pitää olla kottikärryllinen, että saa leivän ostettua.
      Siihen suuntaanhan ollaan menossa, kun kaupan ruoan hintoja seuraa, kaikki kallistuu jatkuvasti, eikä toivoakaan, että hinnat kääntyisivät laskuun.

No, jos eduskunta talon rappusille menee yksin makaamaan, niin ne poistaa sielä aika nopeasti makoilijan, mutta jos 500-1000 ihmistä menis sinne makoilemaan, niin ei ne armeijaa vois kutsua poistamaan ihmisiä, koska juurihan oli polemiikkia eduskunnassa siitä, kun se Halla-Aho ehdotti, että tankin kadulle Kreikassa, jos kansa osoittaa mieltä ja kaikki kansanedustajat vastustivat ja moittivat Halla-Ahon esitystä.
      Eli sillä perusteella ei myöskään suomalaisia mielenosoittajia voi armeijan voimin alkaa poistamaan, koska eihän se ollut hyväksyttyä Kreikkalaistenkaan osalta.
      Talvella ei kyllä tällainen makoilu olis suotavaa, koska on kylmää, mutta keväällä tai syksyllä. Kesällä eduskunta on kesälomalla.

Kumma, kun nämä eduskunnan päättäjät ei oo keksineet jotain liukuhihnaa siihen portaille, kun muutenkin ovat niin laiskoja, että auto tuo portaiden eteen.
      Olisihan se nyt paljon kevyempää, kun liukuhihna kuljettaisi portaiden yläpäähän ja siitä olisi sitten toinen liukuhihna. joka kuljettaisi edustajat omiin huoneisiinsa. Ei tarvitsisi kävellä ollenkaan, kun muutenkin ovat niin mukavuuden haluisia nämä kansanedustajat ja ministerit.
      Onhan niillä jo ne torkkupeitteet, jotka antaa kuvan edustajan työstä, että on erillinen lupa nukkua työpaikalla.
      Voi olla hyvinkin, että on sänky myös työpaikalla.

• Tunnenko asiaani

Näin se vaan on, että tässä maassa eli Suomessa työvoimavirkailijat tietävät tyttömän/työttömien asiat paremmin kuin työtän itse.

Kysykääkäpä vaan em. asiasta kun olette työkkärissä nokkaanne näyttämässä.

• TE-lehmä

Kaikki TE-toimiston kautta auki olevat työpaikat näkyvät mol.fi-sivuilla, josta niitä voi käydä ihan itse katsomassa. Meillä virkailijoilla ei ole hihassa yhtäkään bonuspaikkaa, jonka vaan ihan kettuillaksemme jätämme työttömille antamatta. Tilanne työmarkkinoilla on päivä päivältä huonompi, joten tyhjästä on on helkkarin paha nyhjäistä. Kertaakaan en ole syyllistänyt yhtäkään asiakasta siitä, että tämä ei löytänyt oman alansa työtä tai muutenkaan aukonut päätäni asiakkaan tilanteesta. Olen ollut työttömänä itse vuosia ennen kuin pääsin TE-toimistoon töihin, joten tiedän todella miltä siellä tiskin toisella puolella tuntuu. On todella ikävää, että olette kohdanneet vain leipääntyneitä virkaintoisia työvoimavirkailijoita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      13
      3453
    2. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      60
      3293
    3. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      46
      2992
    4. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      94
      2848
    5. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      62
      2688
    6. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2648
    7. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      97
      2620
    8. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      113
      2327
    9. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      57
      2077
    10. Joskus tulee niin

Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk
      Ikävä
      66
      1971
    Aihe