Nautilusmenetelmä, lenkkeily ja ruoka?

AdidasN

Olen aloittanut kuntosalilla käymisen ja "treenaan" nautilusmenetelmällä. Ekaksi kymmenen minuuttia lämmittelyä juoksumatolla (minä kävelen) ja sen jälkeen ohjelma läpi, johon menee aikaa n. 1/2 tuntia. Tämän jälkeen vielä juoksumatolla 1/2 tuntia. Juoksumatolla käyn ohjelman jälkeen vielä siksi, koska haluan myös kropassani olevaa läskiä pois.

Salilla käyn 2-3 kertaa viikossa. Tämän lisäksi kävelylenkillä 1-2 krt/viikko n. 45-60min. Näillä konsteilla aion vuoden päästä olla huomattavasti kiinteämpi ja kevyempi! Toki minun pitää myös järkiperäistää syömistäni, sillä tiedän, että kuntosalilla käyminen ei saa painoa kauhesti putoamaan, pitkäkestoinen liikunta sitävastoin auttaa taistelussa ihraa vastaan. Kuntosalin ja kestävyysliikunnan yhdistäminen on kait hyvä asia???

Mieltäni on askarruttanut se, mitä voisin syödä heti salilta tulon jälkeen. Nälkä painaa päälle, enkä haluaisi syödä mitä tahansa "moskaa". Olen kuullut monen syövän proteinipatukan, mutta onko se liian tuhtia purtavaa? En halua että treenit menee hukkaan, kun syön takaisin kaikki hikoilemani kalorit. Mitä siis heti salin jälkeen suuhun? Mitä muuta minun pitäisi ottaa huomioon syömisessäni ja ruokavaliossani? Perusasiat tiedän, mutta onko kenelläkään hyviä vinkkejä ja oivalluksia tiedossa?

Jos joku teistä treenaa myös nautilusmenetelmällä, olisi kiva kuulla kokemuksia. Kauanko olet treenannut? Kuinka usein viikossa? Mitä muuta? Onko tuloksia näkynyt? Kaikista tiedoista olen erittäin kiitollinen!

5

102

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tanttarallaa

Moikka!

Missäpäin treenailet?
      Itte treenaan n. 3 krt/vk nautilusmenetelmällä. Ihan ok tuo on ollut, alussa varsinkin painoa saa nostettua tiuhaan tahtiin. Pikkuhiljaa on alkanut tuntua, että vaihdan tuon menetelmän, ja alan tehdä perinteisesti kolme sarjaa maksimipainoilla.
      Kuin myös minulla, 10 min cross trainerilla alussa ja lopussa, mukavan lämmittelyn saa ja sitten myös palautumisen treenistä. Mulla vaan kestää treenit monesti lähemmän tunnin, vaikka lyhempikin aika riittäisi.

• AdidiasN

Moi!

Minä treenaan Ylivieskassa ja hyvältä on tuntunut tähän asti. Minulla treenit kestää sen tunnin verran, joskus enemmänkin, riippuu kuinka kauan kävelen lopuksi juoksumatolla. Selkä on vähän oikkuillut tässä parina päivänä. En tiedä johtuuko selkälihasliikkeistä vai muutenko vain vanha vaiva oikuttelee... jatkan kuitenkin harjoituksia entiseen malliin. Olen huomannut saman kuin sinäkin, että painoja saa nostaa aika tiuhaan tahtiin harjoittelun edetessä. Eikö tarkoitus kuitenkin ole, että viimeiset toistot tuntuu jo jossain...

Oletko koskaan miettinyt nautilusmenetelmän tehoa? Tuntuu jotenkin oudolta, kun toistoja tehdään vain 12-15/laite ja sitten siirrytään seuraavaan. Poikkeaa aika paljon perinteisestä kuntosaliharjoittelusta. Kait tämä nautilusmenetelmä kuitenkin on testattu ja hyväksi havaittu.

Kiitos kun kerroit omista treeneistäsi!

• treenivelho

Nautilusmenetelmä on aika kevyttä kauraa, mutta sopii aloittelijalle. Vähän on kusetuksen makua, että kuntopiirit tehdään maksullisella kuntosalilla, kun sen voisi vetää pellollakin ilmaiseksi ja saisi raitista ilmaa sekä mainetta kylällä samalla.

• -

Varmaan ihan hyvä tollaiseen kuntosali aloittelijalle tai kuntoutujalle, mutta ei kyllä lihas kasvun kanssa soveltuva. Alkuunhan tulee kaikille kasvua ja painoa saa lyödä lisää kokoajan. Se loppuu ensimmäisen 6-12kk jälkeen. Sitten pitää muuttaa kyllä treenejä ja ruveta tekemään oikeasti töitä jos meinaa ruveta kasvamaan.

• AdidasN

Tarkoitus minulla ei todellakaan ole alkaa kasvamaan, vaan täysin päinvastoin, pienenemään. En havittele lihasmassaa ja voimanpatteja. Haluan solakamman vartalon, sellaisen sopusuhtaisemman. Vaikka vähän epäilenkin nautilusmenetelmään, on naapurissani hyvä esimerkki treenien lopputuloksesta: huomattavasti hoikistununeempi ja kiinteämpi nainen! Ja tämä on saatu aikaan vain ja ainoastaan salilla käymällä, ei kävelylenkeillä välipäivinä.

Pitää nyt katsoa tämä vuosi eteenpäin ja tehdä tilanneanalyysi sitten ensi syksynä. Eihän sitä tiedä, vaikka haluan siirtyä perinteisempään kuntosalitreeniin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      80
      5489
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      101
      4481
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      134
      4061
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      78
      2826
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      196
      2809
    6. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      32
      2656
    7. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      83
      2524
    8. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      87
      2271
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      182
      2083
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      43
      1666
    Aihe