Olen alkanut maalaamaan, tekemään lyijypiirrostöitä ym. asiakkaan antamasta muotokuvasta, mutta olen ajatellut myös josko tulevaisuudessa minusta olisi kuvittajaksi. Haluaisin vähän mielipiteitä siitä olisiko minulla mitään mahdollisuuksia yleensä mallikuvista piirtäjänä ja näin..kuvittajaksi, vaikka eihän siitä tulevaisuudesta tiedä :D (nettisivutkin löytyy..)
Tilaustöitä muotokuvasta
7
129
Vastaukset
- ei-kuvan-kuvaa
Minkähän perusteella nyt pitäs lausunto antaa..
- No, näkemäni...
...perusteella kannustan jotta mikä ettei...
Ilmiselvästi sinulla on otetta kaikissa noissa joita tuossa nettisivulla oli. :)
Olet vielä nuori ja kehitystä työskentelyssäsi tapahtuu mitä enemmän vain jaksat pakertaa. Sen verran sinua neuvon näin vanhana ja kokeneena kuvataide-ammattilaisena että älä jumiudu sellaiseksi kapea-alaiseksi taiteilijaksi joka ei edes kokeile eri menetelmiä ja ja "ismejä". Käsittänet varmaan että käsite "nykytaide" on joillekin...ja varsinkin tällä palstalla oikein kirosana mutta sen neuvon annan että vierailet paljon näyttelyissä ja ole näkemällesi ennakkoluuloton ja ota taiteesta kaikki irti myös visuaalisessa mielessä.
olen oikeastaan otettu henkilökohtaisesti tuon linkkisi takana olevista töistäsi! Ikäsi antaa minun luottaa siihen että taiteella täällä suomessamme sittenkin on vielä tulevaisuutta. Älä jumiudu ystävä pieni! Olet varmaan jopa täälläkin nähnyt mihin sellainen saattaa johtaa.
Kiitos muuten tuosta linkistä!!- susa.mari
Kiva että olet tuota mieltä! Kannustavin mielin siis eteenpäin :D Olen todellakin kokeillut kaikenlaista, kolmea erilaista grafiikkaa, veistämistä, muotoilua savesta, hiiliä ym. mutta tilaustöiden kannalta olen päätynyt noihin vaihtoehtoihin ja pitäydyn niissä ainakin hetken. Josko jossain välissä alan hallita vesivärit oikein kunnolla niin mikä ettei jos niihin laajennan, itse kun niin rakastan pensseli/kynä kädessä tekemistä. Se on vaan se kädellä tekemisen taika mikä vie mukanaan.
Akvarellit ovat myös oikein ihania, en edes enää muista mitä kaikkea olen kokeillut.
Mallista olen piirtänyt varmaan koko ikäni, se on kehittänyt silmän ja käden yhteistyön niin pitkälle että aloitin muotokuvien teon, mutta olet oikeassa jos meinaan kuvittajaksi niin erilaisten tekniikoiden lisäharjoittaminen ei ole pahitteeksi. Joskus vielä aikuisena aion omaan asuntooni pitää pelkästään taiteelle oman huoneen, ettei haittaa jos vähän sotkua tulee.
Omasta mielestä piirtäminen on kyllä mielikuvituksen kannalta jotenkin jäänyt, se ei kyllä itseäni haittaa koska tyylinsä ja tapansa kullakin...
Vaan itselläni vielä opiskelut vähää vaille kesken ja harrastus niin itsensä toteuttaminen on jäänyt suppeaksi..
Kiitos vielä! :)
- VoiKun...
...tulin hyvälle mielelle tuosta sinun linkistäsi! Hienoa huomata että meillä kuitenkin on jatkuvuutta ja kun sinä vielä olet noin nuori niin sitä suuremmalla syyllä olen iloinen. Kaikkea hyvää sinulle!
- kriitti
Jatka ihmeessä piirtämistä ja maalaamista. Työsi ovat hyviä.
Sinun kannattaisi varmaan piirtää ihmisiäkin. Se on vaikeaa, mutta kiinnostavaa. Mun mielestä kannataa välttää räikeitä värejä. Jotkut punaiset, aniliinit ja vihreät näytti vähän häiritseviltä noissa kuvissa. Makuasia. Enkä nyt tarkoita värikkyyttä yleensä.- susa.mari
Kyllä oon tehny ihmisiä jonkin verran mut en nyt lähiaikoina semmosia mitä voisin sivuille laittaa. Mielellään vois ottaa niitä kumminkin jos tulee joskus. Itellä kun on taito tehä mallista niin malli kuin malli menee et ei sillä niin väliä kumminkaan... ja sitä paitsi pidän väreistä, makuasia mut ite omiin töihin tykkään laittaa mut asiakastöistä yritän mahollisimman neutraaleja saada, ei siinä... Mut kritiikkiä on kiva välillä saada ettei sokeesti viuhdo yhteen suuntaan vaan, kiitos :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama1257949Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1526683Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1834795Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2473260Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta1012754Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh1152299- 1501935
Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari131913Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa411734Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1971624